Binnenlandse Politiek

Aaah, Baudet klaagt over buitenlandse inmenging omdat Twitter een disclaimer heeft geplaatst bij een van zijn Corona-tweets.
je gebruikt een bepaald medium van een bedrijf, gaat akkoord met de voorwaarden en als het bedrijf iets doet wat in die voorwaarden staat, ga je klagen.
Zijn 2e man, Van Haga, wil graag minder regels voor ondernemen. Begrijp ik wel, want deze huisjesmelker is al vaker op de vingers getikt wegens het overtreden van regels. Als je dan de regels weghaalt, doe je ook niks fout meer!
volgens mij wel de enige wappie-partij, dus zal voldoende stemmen krijgen om in de kamer te komen.
Hij doet wel zijn best om dat electoraat aan te spreken ja. Meneer gaat voor n valse vaccinatie-verklaring roept ie ff

 
Ik ben eruit, het wordt Partij voor de Duurzaamheid (als we de PvdD gewoon standaard zo gaan noemen, nemen ze het misschien vanzelf over).
Ik ga toch geen partij vinden waar ik 100% achter sta, ook omdat ik op bepaalde punten wat 'rechtser' ben dan de 'linkse' partijen, en dus kies ik maar voor de partij die mijn belangrijkste standpunt(en) het best vertegenwoordigt.

Ecocentrale visie for the win!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eruit, het wordt Partij voor de Duurzaamheid (als we de PvdD gewoon standaard zo gaan noemen, nemen ze het misschien vanzeld over).
Ik ga toch geen partij vinden waar ik 100% achter sta, ook omdat ik op bepaalde punten wat 'rechtser' ben dan de 'linkse' partijen, en dus kies ik maar voor de partij die mijn belangrijkste standpunt(en) het best vertegenwoordigt.

Ecocentrale visie for the win!
To the moon
ET.jpg
.. (maar dan wel duurzaam)
 
Als forumleiding kunnen we prima onder een vrouw functioneren. We zullen achter haar staan!

Allemaal even tekenen dat Vedette zijn vriendin naar voren schuift om de leiding hier te nemen. :maniac:



Geen idee of Klaver zo geantwoord heeft, maar als het zo is het tenenkrommend slecht wat hij zegt.
 
Allemaal even tekenen dat Vedette zijn vriendin naar voren schuift om de leiding hier te nemen. :maniac:



Geen idee of Klaver zo geantwoord heeft, maar als het zo is het tenenkrommend slecht wat hij zegt.

Doel je op een specifiek iets van wat hij zegt, of vind je letterlijk elk antwoord tenenkrommend slecht?
 
Doel je op een specifiek iets van wat hij zegt, of vind je letterlijk elk antwoord tenenkrommend slecht?

Ik weet niet of hij het zo zegt in het algemeen, of dat de journalist het zo slecht opschrijft. Het leest voor mij als 1 grote frustatie en halve waarheden.
 
Allemaal even tekenen dat Vedette zijn vriendin naar voren schuift om de leiding hier te nemen. :maniac:



Geen idee of Klaver zo geantwoord heeft, maar als het zo is het tenenkrommend slecht wat hij zegt.
Ik vind Klaver wel erg makkelijk bashen op het woning beleid van de VVD. Zeker als je ziet dat hun eigen plannen eigenlijk vrij bekrompen zijn. Het grootste probleem op de woningmarkt is gewoon een het aanbod versus de vraag. Er is meer vraag naar woningen dan er op dit moment zijn.

Klaver gaat er inhoudelijk niet op in en legt teveel de schuld op de particuliere verhuurders. Natuurlijk moet je 'huisjesmelkers' gewoon aanpakken en in steden als Amsterdam is dit zeker een probleem. Maar het grootste probleem los je gewoon op door te zorgen dat er meer woningen beschikbaar zijn. Dat is positief voor starters om een huis/appartement te kopen maar ook tegelijk om te huren.

Ik vind dat Klaver wel heel makkelijk het vingertje wijst maar eigenlijk vrij kleine oplossingen bied. Oplossingen die gewoon niet genoeg gaan zijn om het 'probleem' te verhelpen.
 
Ik vind Klaver wel erg makkelijk bashen op het woning beleid van de VVD. Zeker als je ziet dat hun eigen plannen eigenlijk vrij bekrompen zijn. Het grootste probleem op de woningmarkt is gewoon een het aanbod versus de vraag. Er is meer vraag naar woningen dan er op dit moment zijn.

Klaver gaat er inhoudelijk niet op in en legt teveel de schuld op de particuliere verhuurders. Natuurlijk moet je 'huisjesmelkers' gewoon aanpakken en in steden als Amsterdam is dit zeker een probleem. Maar het grootste probleem los je gewoon op door te zorgen dat er meer woningen beschikbaar zijn. Dat is positief voor starters om een huis/appartement te kopen maar ook tegelijk om te huren.

Ik vind dat Klaver wel heel makkelijk het vingertje wijst maar eigenlijk vrij kleine oplossingen bied. Oplossingen die gewoon niet genoeg gaan zijn om het 'probleem' te verhelpen.
Maar het bekt wel lekker, natuurlijk.
 
Ik vind Klaver wel erg makkelijk bashen op het woning beleid van de VVD. Zeker als je ziet dat hun eigen plannen eigenlijk vrij bekrompen zijn. Het grootste probleem op de woningmarkt is gewoon een het aanbod versus de vraag. Er is meer vraag naar woningen dan er op dit moment zijn.

Klaver gaat er inhoudelijk niet op in en legt teveel de schuld op de particuliere verhuurders. Natuurlijk moet je 'huisjesmelkers' gewoon aanpakken en in steden als Amsterdam is dit zeker een probleem. Maar het grootste probleem los je gewoon op door te zorgen dat er meer woningen beschikbaar zijn. Dat is positief voor starters om een huis/appartement te kopen maar ook tegelijk om te huren.

Ik vind dat Klaver wel heel makkelijk het vingertje wijst maar eigenlijk vrij kleine oplossingen bied. Oplossingen die gewoon niet genoeg gaan zijn om het 'probleem' te verhelpen.
Las van het weekend een opiniestuk, waar ik nog nooit zo over nagedacht hebm, maar waar ik het eigenlijk we mee eens was. De problemen op de Nl woonmarkt zijn niet zozeer een probleem van vraag een aanbod, maar een financieringsprobleem. De grootste problemen worden veroorzaakt door de enorme kerstboom die opgetuigd is (hypotheekrenteaftrek, huursubsidies) en de fiscale behandeling van huizen, mn 2e huizen/huizen als beleggingsobject. Het grote probleem is dat dat niet aan te pakken is, 60% van de mensen woont in een koophuis, dus elke maatregel om dit circus aan te pakken is electorale zelfmoord (want daling huizenprijzen).

1m huizen bijbouwen, gaat maar heel geperkt werken, die gaan ook weer gewoon naar de huisjesmelkers, en naar de mensen sie sowieso al een huis kunen betalen.
 
Ik vind Klaver wel erg makkelijk bashen op het woning beleid van de VVD. Zeker als je ziet dat hun eigen plannen eigenlijk vrij bekrompen zijn. Het grootste probleem op de woningmarkt is gewoon een het aanbod versus de vraag. Er is meer vraag naar woningen dan er op dit moment zijn.

Klaver gaat er inhoudelijk niet op in en legt teveel de schuld op de particuliere verhuurders. Natuurlijk moet je 'huisjesmelkers' gewoon aanpakken en in steden als Amsterdam is dit zeker een probleem. Maar het grootste probleem los je gewoon op door te zorgen dat er meer woningen beschikbaar zijn. Dat is positief voor starters om een huis/appartement te kopen maar ook tegelijk om te huren.

Ik vind dat Klaver wel heel makkelijk het vingertje wijst maar eigenlijk vrij kleine oplossingen bied. Oplossingen die gewoon niet genoeg gaan zijn om het 'probleem' te verhelpen.

Als er 1 ding is waar Rutte enorm verantwoordelijk voor is is het het woningbeleid. Hij is diegene die het ministerie van VROM (Verkeer, ruimtelijke ordening en milieu) heeft opgeheven. En laat dat, behalve het 130-rijden wapenfeit nu die onderdelen zijn waar Rutte slecht op scoort. Geen regie, geen idee, behalve "de markt doet zijn werk wel" En de markt doet zijn werk. Geen of moeilijke bouwlocaties, moeilijke procedures, woningbouwverenigingen die commercieel moesten gaan denken, miljarden uit de corporaties halen, waar vervolgens niets mee gebeurt. Geen plan nadat de crises van 2007 de bouwsector flink gesloopt had.
Dus te weinig woningen, lage rente, hypotheekaftrek en hoge huren. Dat zorgt logischerwijs voor hoge prijzen van de resterende woningen. Geen plannen of regie voor het omzetten van overbodige winkel- of kantorenruimte naar woningen. En om het af te maken; geen enkele stimulans voor fatsoenlijke architectuur zodat Nederland van een "gidsland" naar de internationale achterhoede is gegaan.
En dan hebben we het nog niet eens over het gebrek aan visie op het milieu en bouwen.

Het is makkelijker te zeggen wat Rutte wel goed heeft gedaan qua VROM: eigenlijk niets.
 
Las van het weekend een opiniestuk, waar ik nog nooit zo over nagedacht hebm, maar waar ik het eigenlijk we mee eens was. De problemen op de Nl woonmarkt zijn niet zozeer een probleem van vraag een aanbod, maar een financieringsprobleem. De grootste problemen worden veroorzaakt door de enorme kerstboom die opgetuigd is (hypotheekrenteaftrek, huursubsidies) en de fiscale behandeling van huizen, mn 2e huizen/huizen als beleggingsobject. Het grote probleem is dat dat niet aan te pakken is, 60% van de mensen woont in een koophuis, dus elke maatregel om dit circus aan te pakken is electorale zelfmoord (want daling huizenprijzen).

1m huizen bijbouwen, gaat maar heel geperkt werken, die gaan ook weer gewoon naar de huisjesmelkers, en naar de mensen sie sowieso al een huis kunen betalen.

Ze zijn in ieder geval in sommige gemeentes al begonnen met een zelfbewoningsplicht. Het is een start. Nog genoeg te verzinnen, maar de huizenmarkt heeft inderdaad meer regulering nodig.
 
Ik vind Klaver wel erg makkelijk bashen op het woning beleid van de VVD. Zeker als je ziet dat hun eigen plannen eigenlijk vrij bekrompen zijn. Het grootste probleem op de woningmarkt is gewoon een het aanbod versus de vraag. Er is meer vraag naar woningen dan er op dit moment zijn.

Klaver gaat er inhoudelijk niet op in en legt teveel de schuld op de particuliere verhuurders. Natuurlijk moet je 'huisjesmelkers' gewoon aanpakken en in steden als Amsterdam is dit zeker een probleem. Maar het grootste probleem los je gewoon op door te zorgen dat er meer woningen beschikbaar zijn. Dat is positief voor starters om een huis/appartement te kopen maar ook tegelijk om te huren.

Ik vind dat Klaver wel heel makkelijk het vingertje wijst maar eigenlijk vrij kleine oplossingen bied. Oplossingen die gewoon niet genoeg gaan zijn om het 'probleem' te verhelpen.
Hypothekaire schuldenlast van huishoudens is in Nederland belachelijk hoog, in vergelijking met vrijwel alle andere eurolanden. Zolang de woningwaardes die als onderpand hiervoor fungeren hoog blijven en of verder stijgen is dat geen groot probleem voor de economische groei. Wel is het een groot probleem voor starters een huurders. Pak je het flink aan dan krijg je de rekening als je om wat voor reden dan ook je hypotheek niet meer op kunt brengen en je huis uit moet, iets dat met de effecten van de covid pandemie in de komende regeerperiode naar verwachting vaker gaat voorkomen. Vandaar dat ik verwacht dat de conservatieve partijen weinig zullen verbeteren.

(Edit, had n begin getypt en zie nu dat rico naar t zelfde probleem wijst)
 
Las van het weekend een opiniestuk, waar ik nog nooit zo over nagedacht hebm, maar waar ik het eigenlijk we mee eens was. De problemen op de Nl woonmarkt zijn niet zozeer een probleem van vraag een aanbod, maar een financieringsprobleem. De grootste problemen worden veroorzaakt door de enorme kerstboom die opgetuigd is (hypotheekrenteaftrek, huursubsidies) en de fiscale behandeling van huizen, mn 2e huizen/huizen als beleggingsobject. Het grote probleem is dat dat niet aan te pakken is, 60% van de mensen woont in een koophuis, dus elke maatregel om dit circus aan te pakken is electorale zelfmoord (want daling huizenprijzen).

1m huizen bijbouwen, gaat maar heel geperkt werken, die gaan ook weer gewoon naar de huisjesmelkers, en naar de mensen sie sowieso al een huis kunen betalen.

Hypothekaire schuldenlast van huishoudens is in Nederland belachelijk hoog, in vergelijking met vrijwel alle andere eurolanden. Zolang de woningwaardes die als onderpand hiervoor fungeren hoog blijven en of verder stijgen is dat geen groot probleem voor de economische groei. Wel is het een groot probleem voor starters een huurders. Pak je het flink aan dan krijg je de rekening als je om wat voor reden dan ook je hypotheek niet meer op kunt brengen en je huis uit moet, iets dat met de effecten van de covid pandemie in de komende regeerperiode naar verwachting vaker gaat voorkomen. Vandaar dat ik verwacht dat de conservatieve partijen weinig zullen verbeteren.

(Edit, had n begin getypt en zie nu dat rico naar t zelfde probleem wijst)
Opzich ben ik niet per se eens/oneens met jullie. Maar als ik kijk naar onderstaande bron. Dan is particulier bezit nog relatief klein. Nu is de bron wat verouderd. Dus wellicht dat het inmiddels 10% is. Maar nog steeds een relatief klein onderdeel. Waarvan waarschijnlijk niet iedereen een 'huisjesmelker' is. Dan spreek je over een relatief klein deel. Dan kun je dat dus niet als enige als hoofdoorzaak aanwijzen. Tenslotte is er een tekort (https://www.rtlnieuws.nl/economie/l...ngmarkt-krapte-daklozen-peter-boelhouwer-data ). Als er tien gezinnen naar een huis komen kijken ipv 2. Dan krijg je automatisch dat mensen meer gaan bieden. Ten slotte willen ze heel graag een huis. Hierdoor sluiten ze ook zeker een hogere hypotheek af. Als je zorgt voor genoeg woningen (of iniedergeval meer). Dan vergroot je het aanbod. Een deel zal opgepakt worden. Maar dat is ook prima. Want ook de huursector vergroot je daarmee het aanbod. Maar het overgrote deel zal, waarschijnlijk, gekocht worden door personen die er gaan wonen of vergroot de kansen.

Mijn kritiek is niet zo zeer op puntje wat Klaver aanhaalt. Maar in het verkiezingsplan van de VVD is tenminste gericht op het bouwen en zorgen dat dit makkelijker kan. Groenlinks richt zich vooral op de 'extra' problemen in de woningmarkt. Die moeten ook aangepakt worden maar Klaver, vind ik, presenteert het als een alternatief en een oplossing. Waarbij ik denk, dat hij slechts een klein gedeelte oplost en probleem blijft bestaan.

In 2018 bezaten ruim 280 duizend personen een of meer woningen voor de verhuur. Deze particuliere verhuurders verhuurden samen ruim 475 duizend woningen. Dat is 6 procent van de totale woningvoorraad.1 apr. 2019

Bijna half miljoen woningen in particuliere verhuur - CBS​

 
Terug
Bovenaan Onderaan