Binnenlandse Politiek

CNG MrKrateos

Assistent Coach
Waar een wil is, is een weg; dat is het enige wat het tegen zou houden. En dat is dus hetgene wat het tegen gaat houden, want het gros van de partijen zal dit niet graag hebben, gok ik.
Nee, en je hebt dan ook het gevaar dat het overheidsbeleid alle kanten op kan gaan. En op overlappende vlakken flink in de knel kan komen daardoor. Maar het zou wel kunnen, en wie weet werkt het.

Der Jaufe

Internationale Legende
Klopt, daarom ook de profetische woorden 'vind ik' :maniac:

Als doorslaggevende factor bij twijfel tussen 2 die je even goed bij je vindt passen, snap ik m wel.
Maar als belangrijk argument om dan voor een partij te gaan waar je minder achter staat snap ik m niet.

Mn pa bijv., die zegt bij voorbaat : " het moet wel een partij zijn die goede kans maakt op meeregeren". Ga je daarmee dan wel krijgen wat je wil dan? Lijkt me niet.
Maargoed. Ander inzicht.
Dat neigt naar tactisch stemmen, daar doelde ik niet op, meer als doorslaggevende factor bij twijfel.

-040-

Assistent Bondscoach
Klopt, daarom ook de profetische woorden 'vind ik' :maniac:

Als doorslaggevende factor bij twijfel tussen 2 die je even goed bij je vindt passen, snap ik m wel.
Maar als belangrijk argument om dan voor een partij te gaan waar je minder achter staat snap ik m niet.

Mn pa bijv., die zegt bij voorbaat : " het moet wel een partij zijn die goede kans maakt op meeregeren". Ga je daarmee dan wel krijgen wat je wil dan? Lijkt me niet.
Maargoed. Ander inzicht.
En nu heb je met dat argument nog maar de keus uit zo’n 2 partijen. ;)

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ik was niet de Volt aanjager, die discussie ging tussen anderen. Maar misschien moet ik er toch nog eens aan kijken.

De methode van Ongezouten lijkt op het eerste gezicht ook prima.

Kira, het is niet eens zozeer dat ik ergens fel tegen ben. Was niet onder de indruk van Jetten, maar dat is inmiddels gecorrigeerd. Verder heb ik me nog niet goed genoeg verdiept in het hoe en wat van D66 standpunten.

Kira

Routinier
Ik heb een beetje een hype gevoel bij Volt.

Opeens is de politieke partij en lijkt een beetje 'oké ' om te gaan met standpunten. Maar, op Europa na, lijken ze niet echt een duidelijke richting te hebben.
Ik las zelf bijv. dat ze voorstelde dat iedere functie bekleed moest worden door man en een vrouw. Iets wat leuk klinkt maar praktisch natuurlijk veelte idealistisch is.
Hierdoor heb ik zelf het gevoel dat ze een erg mooi plaatje presenteren maar eigenlijk niet een realistische partij zijn. Maar dat is puur op basis wat ik voorbij zie komen. Mocht iemand al meer onderzoek hebben gedaan naar de partij. Voel vrij dit toelichten waarom Volt een plek in de kamer verdiend.

Mikasa

Internationale Legende
Om eerlijk te zijn is dit best bevoordeeld over de VVD. De VVD zijn programma is al jaren gunstig voor middenklasse (Zeker als je boven modaal verdiend) en ook voor ondernemers.

Verder is met name het liberale gedeelte wat mensen aantrekt tot de VVD. De vrijheid om zelf keuzes te maken ipv geforceerd door de overheid.

Ik wil je hiermee niet overtuigen richting VVD. Want het verschil met de VVD en sommige linkse partijen is vrij groot. Maar het is echt geen partij meer voor alleen de (hele) rijke mensen.

Eindverantwoordelijke. Voor het beleid zijn er een stuk meer mensen verantwoordelijk en zou ik gewoon het gehele kabinet (en idd PVDA en GL volgen vele maatregelen) willen noemen. Want reken maar dat Rutte en De Jonge het niet altijd eens zijn wat ze moeten vertellen op zo een persconferentie. Maar ze verdedigen het besluit, wat gemaakt word in samenspraak met het OMT, en de andere beleidsbepalers. Begrijpelijk als je niet stemt op VVD en CDA om voor wat voor reden. Maar als het corona beleid een knelpunt is dan mag je hier ook rekening mee houden t.o.v. andere partijen/poppetjes.
Hmmm ja. Is ook risico van het vak. Ik vind beide heren in ieder geval erg overtuigend overkomen dat ze achter hun beleid staan. En ik verwacht ook dat zij een doorslaggevende stem hebben. Ik kan niet op het OMT stemmen, dus dat scheelt weer.

CNG MrKrateos

Assistent Coach
Ik heb een beetje een hype gevoel bij Volt.

Opeens is de politieke partij en lijkt een beetje 'oké ' om te gaan met standpunten. Maar, op Europa na, lijken ze niet echt een duidelijke richting te hebben.
Ik las zelf bijv. dat ze voorstelde dat iedere functie bekleed moest worden door man en een vrouw. Iets wat leuk klinkt maar praktisch natuurlijk veelte idealistisch is.
Hierdoor heb ik zelf het gevoel dat ze een erg mooi plaatje presenteren maar eigenlijk niet een realistische partij zijn. Maar dat is puur op basis wat ik voorbij zie komen. Mocht iemand al meer onderzoek hebben gedaan naar de partij. Voel vrij dit toelichten waarom Volt een plek in de kamer verdiend.
Zoals ik het zie, is het precies D66, maar hebben ze nog geen smetjes, zijn ze iets minder woke en hebben ze wel de ballen om voor kernenergie te zijn. Op een een of andere reden heb ik wel een positieve houding naar, maar is ook wat ongefundeerd. Zou het wel leuk vinden als ze erin komen, dan kunnen we kijken of het wat is.

Kira

Routinier
Zoals ik het zie, is het precies D66, maar hebben ze nog geen smetjes, zijn ze iets minder woke en hebben ze wel de ballen om voor kernenergie te zijn. Op een een of andere reden heb ik wel een positieve houding naar, maar is ook wat ongefundeerd. Zou het wel leuk vinden als ze erin komen, dan kunnen we kijken of het wat is.
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn kritiek op D66 ook is dat ze af toe wat te wisselend zijn. Die veranderen relatief snel van bepaalde standpunten en ze hebben nog (denk ik) teveel vertrouwen in referenda (wat ook juist bij de partij past, want het volk veranderd ook van mening).

Ja dat zeker. Mogen zich zeker bewijzen. Komen er ook debatten waar Volt aanwezig zal zijn? Ben daar wel benieuwd naar.

Der Jaufe

Internationale Legende
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn kritiek op D66 ook is dat ze af toe wat te wisselend zijn. Die veranderen relatief snel van bepaalde standpunten en ze hebben nog (denk ik) teveel vertrouwen in referenda (wat ook juist bij de partij past, want het volk veranderd ook van mening).

Ja dat zeker. Mogen zich zeker bewijzen. Komen er ook debatten waar Volt aanwezig zal zijn? Ben daar wel benieuwd naar.
Een van de Volt-ers zit maandagavond bij het AD. Gister was daar Peter Kwint van de SP, gamen en lullen, leuk concept.

CNG MrKrateos

Assistent Coach

Heb al wel wat gezien, maar dan wordt hij (Dassen) geflankeerd door andere kleine partijen. Is soms toch lastig, want dan zit je tussen Simons en Eerdmans, bijvoorbeeld. NOS op 3 heeft wel zo'n debat.

CNG MrKrateos

Assistent Coach

Het mooiste aan D66 vind ik dit jaar wel dat studenten effectief flink erop achteruit gaan, terwijl ze die altijd hoog in het vaandel hebben. Weliswaar komt de basisbeurs erbij, maar toeslagen gaan ervan af. Weet de kwantificatie niet meer precies, maar per maand gaan ze iets van 50 euro achteruit.

Bovenaan Onderaan