Waarde mede supporter Hoetierick,
Uw betoog over de PVV heeft mijn volledige instemming.
Wat ik hier probeer duidelijk te maken is, dat zij niet de enigen zijn, die ongezonde opvattingen in onze politiek verkondigen en dat ogen sluiten, zoals een aantal "politiek correcten" (blijven) doen , evenzeer fout is.
Laat ik het proberen te verduidelijken met een voorbeeld.
Onlangs sprak u van "het" door mij "verfoeide Turkije".
Ironisch als u bedenkt dat ik dat land niet ken , er nooit geweest ben,en het dus niet verfoei, maar wel al in de jaren 70 Turkse mensen hielp integreren, zoals ik een tijd geleden nog vertelde aan een forummer die -net als veel Nederlanders het verschil niet ziet tussen islamkritiek en moslimhaat.
Ironisch ook als u bedenkt dat ik met Turkse leerlingen, collega's en voetballers veel prettige tijd heb doorgebracht in klaslokaal, docentenkamer, kleedlokaal en voetbalveld.
Uw opmerking zal verband hebben gehouden met het feit dat ik hier diverse keren heb geageerd tegen Erdogan.
Omdat deze meneer kwalijke opvattingen heeft die indruisen tegen onze normen en waarden. Omdat hij controle wil over imams in ons land. Omdat die imams opgeleid worden aan een universiteit waarvan de rector ongezonde uitspraken over in zijn ogen ongelovigen doet. Omdat vervolgens blijkt dat imams in religieuze bijeenkomsten in ons land , tegenstanders van Erdogan de mond snoeren en dus politieke dwang uitoefenen op mensen.
Dit alles vind ik uitermate kwalijk en slecht voor onze samenleving.
Het gaat integratie net zo hard tegen als de kreten die de PVV slaakt.
Nog een voorbeeld uit mijn onderwijsverleden.
Rond de eeuwwisseling zegt een meisje uit HAVO 5 mij kort voor het examen ,op vrijdagmiddag,;"bedankt voor de fijne lessen,meneer, maar maandag kom ik niet meer terug, want ik ga trouwen en dan heb ik dat diploma toch niet meer nodig".
Samen met een vrouwelijke collega heb ik vergeefs getracht dit -naar later bleek- gedwongen huwelijk te voorkomen.
De frustratie hierover nam daarna alleen nog toe.
Als je op een studiedag hierover pratend van een collega uit Utrecht hoort dat bij hem op school vrouwelijke collega's niet meer alleen surveilleren in de pauzes , omdat ze , vrouw zijnde "geen enkel gezag kunnen uitoefenen" op mannelijke allochtone leerlingen.
En als een collega uit Amsterdam weet te vertellen dat meerdaagse schoolreizen zijn afgeschaft omdat de allochtone jongens wel, maar de allochtone meisjes niet op schoolkamp meemochten.
Dit laatste ,trieste feit, blijkt inmiddels, zo las ik vorige week, dus in 2013, nog steeds, maar nu op meer scholen, "ingeburgerd" te zijn.
Mag ik dan vragen of er verband kan bestaan tussen het opvoeden van jongetjes met het beeld dat mannen meer zijn dan vrouwen enerzijds en genoemde verschijnselen anderzijds?
Mag ik dat doen met de constatering dat niet alles wat fout gaat in dit land veroorzaakt is door de PVV?
Mag ik dat doen zonder dat ik geschaard word onder deze partij, waar ik niets mee heb?
Mag ik dat doen zonder voor PVV sympathisant, moslimhater of racist of weet ik wat ,te worden uitgemaakt?
U groetend,