Binnenlandse Politiek

Waarde mede supporter Hoetierick,

Uw betoog over de PVV heeft mijn volledige instemming.
Wat ik hier probeer duidelijk te maken is, dat zij niet de enigen zijn, die ongezonde opvattingen in onze politiek verkondigen en dat ogen sluiten, zoals een aantal "politiek correcten" (blijven) doen , evenzeer fout is.

Laat ik het proberen te verduidelijken met een voorbeeld.
Onlangs sprak u van "het" door mij "verfoeide Turkije".
Ironisch als u bedenkt dat ik dat land niet ken , er nooit geweest ben,en het dus niet verfoei, maar wel al in de jaren 70 Turkse mensen hielp integreren, zoals ik een tijd geleden nog vertelde aan een forummer die -net als veel Nederlanders het verschil niet ziet tussen islamkritiek en moslimhaat.
Ironisch ook als u bedenkt dat ik met Turkse leerlingen, collega's en voetballers veel prettige tijd heb doorgebracht in klaslokaal, docentenkamer, kleedlokaal en voetbalveld.
Uw opmerking zal verband hebben gehouden met het feit dat ik hier diverse keren heb geageerd tegen Erdogan.
Omdat deze meneer kwalijke opvattingen heeft die indruisen tegen onze normen en waarden. Omdat hij controle wil over imams in ons land. Omdat die imams opgeleid worden aan een universiteit waarvan de rector ongezonde uitspraken over in zijn ogen ongelovigen doet. Omdat vervolgens blijkt dat imams in religieuze bijeenkomsten in ons land , tegenstanders van Erdogan de mond snoeren en dus politieke dwang uitoefenen op mensen.
Dit alles vind ik uitermate kwalijk en slecht voor onze samenleving.
Het gaat integratie net zo hard tegen als de kreten die de PVV slaakt.

Nog een voorbeeld uit mijn onderwijsverleden.
Rond de eeuwwisseling zegt een meisje uit HAVO 5 mij kort voor het examen ,op vrijdagmiddag,;"bedankt voor de fijne lessen,meneer, maar maandag kom ik niet meer terug, want ik ga trouwen en dan heb ik dat diploma toch niet meer nodig".
Samen met een vrouwelijke collega heb ik vergeefs getracht dit -naar later bleek- gedwongen huwelijk te voorkomen.
De frustratie hierover nam daarna alleen nog toe.
Als je op een studiedag hierover pratend van een collega uit Utrecht hoort dat bij hem op school vrouwelijke collega's niet meer alleen surveilleren in de pauzes , omdat ze , vrouw zijnde "geen enkel gezag kunnen uitoefenen" op mannelijke allochtone leerlingen.
En als een collega uit Amsterdam weet te vertellen dat meerdaagse schoolreizen zijn afgeschaft omdat de allochtone jongens wel, maar de allochtone meisjes niet op schoolkamp meemochten.
Dit laatste ,trieste feit, blijkt inmiddels, zo las ik vorige week, dus in 2013, nog steeds, maar nu op meer scholen, "ingeburgerd" te zijn.

Mag ik dan vragen of er verband kan bestaan tussen het opvoeden van jongetjes met het beeld dat mannen meer zijn dan vrouwen enerzijds en genoemde verschijnselen anderzijds?
Mag ik dat doen met de constatering dat niet alles wat fout gaat in dit land veroorzaakt is door de PVV?
Mag ik dat doen zonder dat ik geschaard word onder deze partij, waar ik niets mee heb?
Mag ik dat doen zonder voor PVV sympathisant, moslimhater of racist of weet ik wat ,te worden uitgemaakt?

U groetend,

De door u geconstateerde verschillen zijn niet goed voor onze maatschappij, helemaal mee eens. Erger is dan ook dat er een partij is die openlijk toegeeft, dat zij verschil maakt tussen de capaciteiten van man en vrouw. Die zelfs toelaat dat leden hun kinderen afhankelijk worden van middeleeuwse gedachten. Een groep die normen en waarde heeft die indruisen tegen de door u genoemde maatschappij.
Maar horen wij Geert ageren tegen de SGP en streng gereformeerden?

Wij hebben een grote groep buitenlanders die niet al te geweldig inburgert, erg gesloten is, eigen feestdagen hanteert, en waar zelfs velen illegaal in Nederland verblijven. Wiens politieke leider rustig mensen laat executeren of opbergen, omdat zij een andere mening hebben.
Maar horen wij Geert ageren tegen China?

Naar mijn mening biedt Geert geen oplossingen, maar stuurt hij aan op een clash, een vernietigend gevecht, een splitsing in de maatschappij. Derhalve kan ik niet achter Geert aan lopen en mijn ogen sluiten voor zijn kwalijke teksten.

U mag constateren en schrijven.
Ik ook.
 
Zullen we de kaasschaaf maar weer uithalen?

Of het boek "Hoe verhoogh ick accijnsen, penningen ende belastinghen" nog eens open slaan? En dan verder kijken dan pagina 1 "maeck taback, jenever, bier ende hooi voor het paard duurder. Den burger blijft toch wel genieten van dranck ende taback, om vervolgens zijn weg te vervolgen op zijn edel ros".
 
Of het boek "Hoe verhoogh ick accijnsen, penningen ende belastinghen" nog eens open slaan? En dan verder kijken dan pagina 1 "maeck taback, jenever, bier ende hooi voor het paard duurder. Den burger blijft toch wel genieten van dranck ende taback, om vervolgens zijn weg te vervolgen op zijn edel ros".

Klinkt innovatief!
 
De door u geconstateerde verschillen zijn niet goed voor onze maatschappij, helemaal mee eens. Erger is dan ook dat er een partij is die openlijk toegeeft, dat zij verschil maakt tussen de capaciteiten van man en vrouw. Die zelfs toelaat dat leden hun kinderen afhankelijk worden van middeleeuwse gedachten. Een groep die normen en waarde heeft die indruisen tegen de door u genoemde maatschappij.
Maar horen wij Geert ageren tegen de SGP en streng gereformeerden?

Wij hebben een grote groep buitenlanders die niet al te geweldig inburgert, erg gesloten is, eigen feestdagen hanteert, en waar zelfs velen illegaal in Nederland verblijven. Wiens politieke leider rustig mensen laat executeren of opbergen, omdat zij een andere mening hebben.
Maar horen wij Geert ageren tegen China?

Naar mijn mening biedt Geert geen oplossingen, maar stuurt hij aan op een clash, een vernietigend gevecht, een splitsing in de maatschappij. Derhalve kan ik niet achter Geert aan lopen en mijn ogen sluiten voor zijn kwalijke teksten.

U mag constateren en schrijven.
Ik ook.

Over Geert en zijn eenzijdig drammen waren we het al eens.
Over de kwalijke,middeleeuwse opvattingen van de SGP zijn we het ook eens.
En hopelijk ook dat we geen behoefte hebben aan uitbreiding van het aantal middeleeuwse opvattingen over de man/vrouw verhouding. Of zelfs maar de opvattingen die daarover in zwang waren,voor we in de jaren 60/70 een eerste feministische golf kregen in dit land.
Vergeet niet het gezegde "Jong geleerd is oud gedaan" ,als we spreken over opvoeding en scholing.

Of het boek "Hoe verhoogh ick accijnsen, penningen ende belastinghen" nog eens open slaan? En dan verder kijken dan pagina 1 "maeck taback, jenever, bier ende hooi voor het paard duurder. Den burger blijft toch wel genieten van dranck ende taback, om vervolgens zijn weg te vervolgen op zijn edel ros".

Nu we het inmiddels hebben over onze (aantrekkende?) economie, is uw quote niet alleen aardig, maar ook nog erg actueel.
Ik herinner me overigens een soortgelijke quote die mijn geschiedenisleraar ooit liet horen in verband met belastingen , waarin hij sprak over het belasting heffen op "dienstboden en paarden".
Ook een leuke vond ik.
En neen, ik vraag nu maar niet of, in het verlengde hiervan, ons kabinet al iets gaat doen aan verkleining van inkomensverschillen.
Dat komt nog wel een keer aan bod, hoop ik.:)
 
Hm, daar tegenover staan toch ook positieve signalen, zo wel binnen Nederland als de EU. Nederland is dit jaar uit de recessie, de export trekt aan, de huizenmarkt lijkt weer in beweging... ik vind het wel erg negatief.

"Uit de recessie" wil in dit geval zeggen dat we een marginale groei hebben t.o.v eerdere periodes van neergang. Idem moet je de situatie met de huizenmarkt zien; allemaal afgemeten aan dramatisch lage volumes is alles wat dan een beetje beter is, plus. Maar dat is nog ver af van groei of echte fundamentele verbetering.
Duitsland daarentegen is inderdaad een baken.
10 jaar geleden was de situatie precies andersom. Wij sloegen ons trots op de borst met ons fantastische poldermodel. Duitsland zat in de frut en was gedwongen om te hervormen.
Hetgeen ze gedaan hebben, met alle succes van dien.
Ondanks het feit ons land in het moeras aan het zakken is, is de hervormingsbereidheid nog steeds veel te laag.
De woningmarkt (hypotheekrenteaftrek), de arbeidsmarkt (ontslagrecht en loonvorming) etc..het wil maar niet door met die portefeuilles.
Gelukkig lijkt het pensioenstelsel nu aangepakt te gaan worden en zijn er nog wat zaken die iets in beweging komen.

We geven als land gewoon structureel veel meer uit dan er binnen komt. En we proberen die disbalans maar steeds te compenseren door de lasten te verzwaren van met name de werkende klasse. Dat is geen houdbaar model. En tja, zo worden we van lieverlee van het beste, het slechtste jongetje van de klas.
Nog steeds zijn we niet reddeloos verloren en is dit land in veel nog steeds een goed heilig land. Maar zoals de Yanks zeggen; never waste a good crisis.
En met name dat lijken we hier toch een beetje te gaan doen.
 
Nee, er wordt op dit moment hard gewerkt om jouw agenda te downloaden via onze nieuwste trojan, dus ik verwacht snel een passende datum te kunnen presenteren. :D

Ah zo.
Dan ben ik genoodzaakt om het feit dat ik kleiner, lichter, minder sterk en minder getraind ben, maximaal uit te buiten!
 
Gewoon omdat iedereen niks anders doet dan bashen, ga ik rooten voor Geert. Hup Geert!

Oh.. in dat geval, wil ik nog even benadrukken dat Geert een stommerik is. Zodat twee mensen die het zo min mogelijk willen hebben over de PVV in deze topics (ik onthoud me er liever ook van), toch nog een beetje in balans blijven. Stel je voor dat je de lezertjes, en daarmee waarschijnlijk stemgerechtigden, aanspoort om er hetzelfde over te denken. Straks heb je (ja, jij, Bacchus) het voor elkaar dat half Nederland op Geert stemt, omdat de andere helft hem basht, en is de stem op Geert niet eens inhoudelijk... of zou dat nu al zo zijn? Dat 'we', "the royal we", stemmen op Geert omdat hij tenminste ruzie durft te maken met de elite op het Haagsche pluche, en niet vanwege zijn programma.

Nee, Geert is stom, lieve lezertjes. Niet teveel naar Bacchus luisteren in deze. Verder is ie een hele geschikte peer met een erg grappige Dijkshoorn-imitatie (wat wel neerkomt op dat smerige Amsterdamse dialect, helaas) en een gezonde dorst die hij graag met een biertje lest. En af en toe een kleine kortsluiting in zijn bovenkamer, dan wordt ie iets te enthousiast en doet hij mensen zoals mij en DikkeDuitser pijn. Maar DikkeDuitser en ik vergeven het hem.

Disclaimer: bovenstaande is natuurlijk niet helemaal serieus bedoeld. Maar soms wel een beetje. Welk deel ervan mag u zelf bepalen.
 
Dit is ook weer van de zotte. Ten eerste is dit natuurlijk geen zaak voor de politiek. Daarnaast lijkt me seksuele voorlichting prima op zijn plaats op school. Veel ouders hebben er moeite mee en zo leert het kind het toch.

Heb het gisteren voor het eerst bekeken en vond het wel grappig. Ik begrijp alleen absoluut niet waar al die commotie vandaan komt, was niet grof, niet heel erg expliciet (zelfs wat braafjes), en voor zover ik het kan beoordelen, sluit het aardig aan op de belevingswereld van die kinderen. We zijn helemaal doorgedraaid als we die petitie ondertekend door 8000 van de 17 miljoen inwoners serieus gaan nemen.
 
Heb het gisteren voor het eerst bekeken en vond het wel grappig. Ik begrijp alleen absoluut niet waar al die commotie vandaan komt, was niet grof, niet heel erg expliciet (zelfs wat braafjes), en voor zover ik het kan beoordelen, sluit het aardig aan op de belevingswereld van die kinderen. We zijn helemaal doorgedraaid als we die petitie ondertekend door 8000 van de 17 miljoen inwoners serieus gaan nemen.

Als dat lukt, dan moet het ook wel lukken om 8000 PSV-supporters te vinden om Jan Mulder uit Studio Voetbal te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan