BATE Borisov - PSV | Dinsdag 21 augustus | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zo eens. We kunne De Jong blijven bestempelen als belangrijk voor het team, sleuren, vrijlopen etc. maar een spits staat er ten eerste om te scoren en dat gebeurt amper.

Een prachtige bal op de paal, wint bijna al zijn duels en betrokken bij veel doelpunten dan begrijp het gezeik niet.
 
Mooi verslag! Ik heb er weinig tegenin te brengen. Bij de 2-2 vond ik juist het stompen van Zoet fout en vervolgens was hij kansloos.

Ik verwacht wel dat Rosario snel zijn basisplek kwijt zal raken aan Thomas. Die is niet voor niets gehaald.

Ja!

Hoe kan Ajax nu Malen gezien hebben als opvolger van Dolberg? Ze hebben nooit tegelijk bij Ajax gespeeld. Toen Dolberg kwam, vertrok Malen.

Zwayer floot inderdaad een sterke wedstrijd. Daar was niets op aan te merken.

Ik denk dat ik in het stukkie van Zoet een typfout had. Die zater er nogal een hoop in nl.
 
Vorig jaar vergeten wat zijn aandeel in de titel was? Daarom.
Inderdaad.
Die omhaal tegen Utrecht.
Drie goals tegen Zwolle.
En dat doelpunt in de laatste minuut tegen Heracles.

Hij heeft inderdaad in de tweede helft van vorig seizoen zichzelf met belangrijke doelpunten opnieuw bewezen. Het is ook helemaal niet nodig dat hij als nummer 9 er 25-30 in schiet als je met Lozano, Bergwijn en Pereiro een gigantische hoop scorend vermogen achter hem hebt staan. Zelfs dan moet hij normaliter wel rond de 15-20 uit kunnen komen. Lastig is gewoonweg dat we allemaal zijn lange moeilijke periode nog in het achterhoofd hebben, waardoor er meteen weer twijfels ontstaan als hij een paar wedstrijden achter elkaar het vizier niet helemaal scherp heeft staan.
 
Luuk is hetzelfde als Pereiro, bij vlagen zo belangrijk maar soms ook totaal nutteloos. Beide hebben een heel belangrijk aandeel gehad in het succes van afgelopen jaren en dat is waarom de een er nog wel vertrouwen in heeft en de ander niet. Het is maar net waar je iemand op afrekent.
 
Hij heeft inderdaad in de tweede helft van vorig seizoen zichzelf met belangrijke doelpunten opnieuw bewezen. Het is ook helemaal niet nodig dat hij als nummer 9 er 25-30 in schiet als je met Lozano, Bergwijn en Pereiro een gigantische hoop scorend vermogen achter hem hebt staan. Zelfs dan moet hij normaliter wel rond de 15-20 uit kunnen komen. Lastig is gewoonweg dat we allemaal zijn lange moeilijke periode nog in het achterhoofd hebben, waardoor er meteen weer twijfels ontstaan als hij een paar wedstrijden achter elkaar het vizier niet helemaal scherp heeft staan.
Een paar wedstrijden? Twijfels niet bij mij in ieder geval. Snel verkopen. Met Luuk is het gewoon bijna niet meer leuk om me te verheugen op een avondje PSV. Hendriks idem dito. Veel en veels te zwak voor een basisplaats bij PSV. Dan laat ik Rosario voor het gemak maar even met rust.
 
Een paar wedstrijden? Twijfels niet bij mij in ieder geval. Snel verkopen. Met Luuk is het gewoon bijna niet meer leuk om me te verheugen op een avondje PSV. Hendriks idem dito. Veel en veels te zwak voor een basisplaats bij PSV. Dan laat ik Rosario voor het gemak maar even met rust.

De Jong en Hendrix nog even snel verkopen als Nederlandse kernspelers in ons centrum, en dan in een weekje nog kwalitatief goede vervangers halen? Ik vrees dat dat verheugen dan toch nog wel een tijdje moeilijk voor je gaat worden. :)
 
Hoewel het kwalitatief natuurlijk allemaal echt wel (een stuk) beter kon, heb ik genoten van PSV. Kein geloel, ze spielen wieder fussball! De instelling is weer zoals het hoort, in plaats van dat laffe achteruit gewandel onder Cocu. Ik ben er blij mee.

Nou, je hebt zelf gezegd dat het voetbal bij jou boven het resultaat gaat, en daar blijf je bij - prima.

Ik denk dat het flipperkastvoetbal van gisteren door een tegenstander van iets zwaarder kaliber dan BATE genadeloos wordt afgestraft. Achterin was deze tegenstander natuurlijk bagger, en we hadden dan ook veel geluk dat ze een penalty weggaven - anders was 4-2 voor BATE ook een zeer denkbare uitslag geweest. Door de onverwachte en onverdiende gelijkmaker ontstond er ruimte. Die werd goed benut, maar een Duitse subtopper, met achterin modale verdedigers, had ons met 5-0 van de mat gespeeld.

Ik ben vooralsnog nog steeds sceptisch over het systeem. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Het gaat uit van aanvallen via de flanken, met 'hoge' backs die als een soort extra wingers optreden. Ik vind dat bij de omschakeling er daardoor veel druk komt te liggen bij de centrale verdedigers (daarom dat Van Gaal bij dit systeem op het WK koos voor drie CV's) . Dat zag je gisteren. Daarnaast las ik onlangs een stuk in NRC (analyse van wedstrijden van Feyenoord - maar goed) dat statistisch is bewezen dat vleugelspel nog maar weinig oplevert. De rugdekking is tegenwoordig meestal zo goed verzorgd, dat je er nauwelijks nog doorheen komt. Gevolg: de beruchte 'U-bewegingen' - het gebrei dat we nog kennen van vele jaren Oranje. Nu was dat gisteren anders, vooral doordat Angelino aanvallend echt goed is; maar dat was na de penalty, en ik vraag me af of een beetje modale subtopper ze ook zo weg gaat geven.
 
inderdaad maar het is blijkbaar nooit goed bij sommigen , dat er zaken voor verbetering vatbaar zijn is een zekerheid maar niet vergeten dat deze tegenstrever een zeer moeilijk stugge bespeelbare ploeg heeft .

Een stugge ploeg die misschien wel 10 kansen dan wel grote mogelijkheden weggeeft?
 
Nou, je hebt zelf gezegd dat het voetbal bij jou boven het resultaat gaat, en daar blijf je bij - prima.

Ik denk dat het flipperkastvoetbal van gisteren door een tegenstander van iets zwaarder kaliber dan BATE genadeloos wordt afgestraft. Achterin was deze tegenstander natuurlijk bagger, en we hadden dan ook veel geluk dat ze een penalty weggaven - anders was 4-2 voor BATE ook een zeer denkbare uitslag geweest. Door de onverwachte en onverdiende gelijkmaker ontstond er ruimte. Die werd goed benut, maar een Duitse subtopper, met achterin modale verdedigers, had ons met 5-0 van de mat gespeeld.

Ik ben vooralsnog nog steeds sceptisch over het systeem. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Het gaat uit van aanvallen via de flanken, met 'hoge' backs die als een soort extra wingers optreden. Ik vind dat bij de omschakeling er daardoor veel druk komt te liggen bij de centrale verdedigers (daarom dat Van Gaal bij dit systeem op het WK koos voor drie CV's) . Dat zag je gisteren. Daarnaast las ik onlangs een stuk in NRC (analyse van wedstrijden van Feyenoord - maar goed) dat statistisch is bewezen dat vleugelspel nog maar weinig oplevert. De rugdekking is tegenwoordig meestal zo goed verzorgd, dat je er nauwelijks nog doorheen komt. Gevolg: de beruchte 'U-bewegingen' - het gebrei dat we nog kennen van vele jaren Oranje. Nu was dat gisteren anders, vooral doordat Angelino aanvallend echt goed is; maar dat was na de penalty, en ik vraag me af of een beetje modale subtopper ze ook zo weg gaat geven.
Dit systeem, uiteraard met hele andere spelers dan pakweg een Viergever of Hendrix, wordt tegenwoordig door tal van clubs gewoon gehanteerd en met succes. Achterhaald is het dus niet. De vraag is of wij daar de juiste spelers voor hebben.
 
Nou, je hebt zelf gezegd dat het voetbal bij jou boven het resultaat gaat, en daar blijf je bij - prima.

Ik denk dat het flipperkastvoetbal van gisteren door een tegenstander van iets zwaarder kaliber dan BATE genadeloos wordt afgestraft. Achterin was deze tegenstander natuurlijk bagger, en we hadden dan ook veel geluk dat ze een penalty weggaven - anders was 4-2 voor BATE ook een zeer denkbare uitslag geweest. Door de onverwachte en onverdiende gelijkmaker ontstond er ruimte. Die werd goed benut, maar een Duitse subtopper, met achterin modale verdedigers, had ons met 5-0 van de mat gespeeld.

Ik ben vooralsnog nog steeds sceptisch over het systeem. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Het gaat uit van aanvallen via de flanken, met 'hoge' backs die als een soort extra wingers optreden. Ik vind dat bij de omschakeling er daardoor veel druk komt te liggen bij de centrale verdedigers (daarom dat Van Gaal bij dit systeem op het WK koos voor drie CV's) . Dat zag je gisteren. Daarnaast las ik onlangs een stuk in NRC (analyse van wedstrijden van Feyenoord - maar goed) dat statistisch is bewezen dat vleugelspel nog maar weinig oplevert. De rugdekking is tegenwoordig meestal zo goed verzorgd, dat je er nauwelijks nog doorheen komt. Gevolg: de beruchte 'U-bewegingen' - het gebrei dat we nog kennen van vele jaren Oranje. Nu was dat gisteren anders, vooral doordat Angelino aanvallend echt goed is; maar dat was na de penalty, en ik vraag me af of een beetje modale subtopper ze ook zo weg gaat geven.


PSV speelde het eerste kwartier slecht, maar kwam terug en werd steeds sterker. We kunnen dan wel opeens zeggen dat Bate niet veel is, maar het is een ploeg die 5 keer de pouleronde heeft gehaald dmv kwalificatie. Da's natuurlijk geen toeval. Waar de hele Nederlandse subtop keihard sneuvelt, daar wint PSV.
Ik denk dat je tegen een Duitse of Italiaanse subtopper ook een goede kans maakt. PSV speelt niet met klassieke vleugelspitsen, Bergwijn en zeker Lozano zijn niet van de achterlijn en de voorzet. Beiden hebben een heel dynamisch spel, en kunnen met hun techniek zichzelf in scoringspositie brengen. Die 2, samen met Pereiro, kunnen de wedstrijd snel laten kantelen dmv 1 actie. Spelers die je een wedstrijd niet ziet, maar zomaar scoren. Levensgevaarlijk.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan