BATE Borisov - PSV | Dinsdag 21 augustus | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou, je hebt zelf gezegd dat het voetbal bij jou boven het resultaat gaat, en daar blijf je bij - prima.

Ik denk dat het flipperkastvoetbal van gisteren door een tegenstander van iets zwaarder kaliber dan BATE genadeloos wordt afgestraft. Achterin was deze tegenstander natuurlijk bagger, en we hadden dan ook veel geluk dat ze een penalty weggaven - anders was 4-2 voor BATE ook een zeer denkbare uitslag geweest. Door de onverwachte en onverdiende gelijkmaker ontstond er ruimte. Die werd goed benut, maar een Duitse subtopper, met achterin modale verdedigers, had ons met 5-0 van de mat gespeeld.

Ik ben vooralsnog nog steeds sceptisch over het systeem. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Het gaat uit van aanvallen via de flanken, met 'hoge' backs die als een soort extra wingers optreden. Ik vind dat bij de omschakeling er daardoor veel druk komt te liggen bij de centrale verdedigers (daarom dat Van Gaal bij dit systeem op het WK koos voor drie CV's) . Dat zag je gisteren. Daarnaast las ik onlangs een stuk in NRC (analyse van wedstrijden van Feyenoord - maar goed) dat statistisch is bewezen dat vleugelspel nog maar weinig oplevert. De rugdekking is tegenwoordig meestal zo goed verzorgd, dat je er nauwelijks nog doorheen komt. Gevolg: de beruchte 'U-bewegingen' - het gebrei dat we nog kennen van vele jaren Oranje. Nu was dat gisteren anders, vooral doordat Angelino aanvallend echt goed is; maar dat was na de penalty, en ik vraag me af of een beetje modale subtopper ze ook zo weg gaat geven.

Volgens mij werkt juist het aanvallen via de flanken door wingbacks in het moderne voetbal nog wel, waar dit via de klassieke buitenspelers inderdaad achterhaald is. Zoals IPF ook aangeeft spelen veel ploegen ook nu nog op die manier, en succesvol ook.

Ik ben het wel met je eens dat het heel gevaarlijk is om tegen sterkere tegenstanders - in feite ook al tegen BATE - de aanvalsdrift van onze jonge, druistige backs niet enigszins af te remmen. Het gebrek aan gogme en ervaring bij die twee is denk ik eerder het probleem dan het systeem. Met een blok van twee voor de centrale verdediging (zoals Van Bommel zelf deed samen met Nigel de Jong) is dat m.i. namelijk prima in te vullen. Zeker omdat ik de aanval, zoals Roger aangeeft, wel degelijk modern vind, met veel beweging vanuit Lozano en Bergwijn.
 
Het ontbreekt er aan slimheid en voetbalgogme. We hebben niet heel veel slimme spelers in dit elftal: Angelino, Dumfries, Viergever (ondanks zijn ervaring), Hendrix, Bergwijn, Pereiro.... Die hebben het allemaal niet. Ik vind bijv Rosario dat wel hebben. Ondanks zijn leeftijd is hij een slimme speler en staat vaak op de goede plek. Ik zou het jammer vinden als hij straks wordt geslachtofferd ten faveure van Thomas, omdat die nu eenmaal de aankoop van deze trainer is EN omdat Hendrix een bepaalde status heeft opgebouwd.
 
Ik deponeer mijn vraag nog een keer, want ik kreeg er maar 1 reactie op en 1 like.....: moeten we een petitie overhandigen aan Mark, waarin we hem oproepen om Luuk te verlossen van die knellende aanvoerdersband en liever Zoet of Hendrikx de band te overhandigen? Hiermee kan Luuk ook veel vaker op de bank starten en daarmee krijgen jeugdspelers of Romero veel meer speelminuten om hun talenten te etaleren.

Nou, dan reageer ik er wel op. En alvast vooraf excuses als je van mening bent dat ik op de man (Razinho) speel:

Voetbal is niet alleen korte termijn-politiek, of handelen n.a.v. de laatste wedstrijd. Moeten we ook Zoet ernaast zetten na zijn blunder? Of Jorrit, als ie eens een wedstrijd slecht speelt? Nu doe je dat graag: na 1 goede wedstrijd van speler X van club Y wil je hem graag halen (geld is geen probleem), en nu wil je een petitie starten om de coach na 4! wedstrijden (waarvan er 3 zijn gewonnen) te vragen of hij van aanvoerder wil wisselen. Sorry, dat slaat helemaal nergens op. En ik gok een beetje dat dit de reden is dat er ook weinig reactie op je voorstel komt....

Van Bommel heeft al laten zien dat hij geen enkel probleem heeft om een jeugdspeler erin te zetten. Ramselaar en Luckassen, samen 10 miljoen gekost, en Van Bommel zet ze er vrolijk naast. Alle vertrouwen dat hij er een andere speler ingooit als De Jong een periode niet zou functioneren. Aanvoerder of niet.
 
Het ontbreekt er aan slimheid en voetbalgogme. We hebben niet heel veel slimme spelers in dit elftal: Angelino, Dumfries, Viergever (ondanks zijn ervaring), Hendrix, Bergwijn, Pereiro.... Die hebben het allemaal niet. Ik vind bijv Rosario dat wel hebben. Ondanks zijn leeftijd is hij een slimme speler en staat vaak op de goede plek. Ik zou het jammer vinden als hij straks wordt geslachtofferd ten faveure van Thomas, omdat die nu eenmaal de aankoop van deze trainer is EN omdat Hendrix een bepaalde status heeft opgebouwd.
Als Thomas gaat spelen ipv Rosario, zal hij wel meer voetbalgogme hebben. Ik denk niet dat MvB hem laat spelen puur omdat het een aankoop is. Zo duur was hij nou ook weer niet.
 
Wanneer gaat de Jong eens ontslag op staande voet krijgen? Die gaat ons echt zwaar veel punten/goals kosten aankomende maanden :/
 
Scoren volgt vanzelf heeft nu 3 wedstrijden erop zitten en wat pech gehad. Zonder pech had hij zomaar al op 2 goals gestaan. Enne het wordt nooit een Romario of Ronaldo moyenne.

Pech gehad???
Hahaha, goeie, de onkunde straalt er vanaf, maar jij noemt het pech, herstel; wat pech.
Ik vind het wonderbaarlijk dat je likes krijgt. Er zijn er dus een pak meer die ook zo denken en het seizoen onder Cocu dat hij tig wedstrijden doelpuntloos bleef vergeten zijn.

Gewoon een pinchhitter, niets meer. Kan hij ook nuttig zijn tijdens het laatste kwartier.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees met verbazing de pro-teksten over LdJ. Willen jullie niet winnen?
De man kan gewoon niet voetballen, zeker niet een bal twee keer raken, en als hij zelfs al niet eens meer 1x raken kan (voor open doel), blijft er bar weinig over.

Ik lees ook dat hij nuttig was vorig jaar.
Ja, dank u de koekoek, zet er een ander neer en die scoort ook weleens de winnende tegen pak m beet Heracles.
Of ik voorbeelden heb? Ja, gisteren nog.
 
Ik lees met verbazing de pro-teksten over LdJ. Willen jullie niet winnen?
De man kan gewoon niet voetballen, zeker niet een bal twee keer raken, en als hij zelfs al niet eens meer 1x raken kan (voor open doel), blijft er bar weinig over.

Ik lees ook dat hij nuttig was vorig jaar.
Ja, dank u de koekoek, zet er een ander neer en die scoort ook weleens de winnende tegen pak m beet Heracles.
Of ik voorbeelden heb? Ja, gisteren nog.

:unsure: Ben je de voorbeelden vandaag kwijt dan? :confused: ;)
 
Ik lees met verbazing de pro-teksten over LdJ. Willen jullie niet winnen?
De man kan gewoon niet voetballen, zeker niet een bal twee keer raken, en als hij zelfs al niet eens meer 1x raken kan (voor open doel), blijft er bar weinig over.

Ik lees ook dat hij nuttig was vorig jaar.
Ja, dank u de koekoek, zet er een ander neer en die scoort ook weleens de winnende tegen pak m beet Heracles.
Of ik voorbeelden heb? Ja, gisteren nog.

Hier heb je drie voorbeelden waarin Luuk een cruciale rol heeft gespeeld:

1534946354094.png

1534946338608.png

1534946310573.png

Blind staren op het negatieve, zijn we wel een kei in. Iedereen is het er mee eens dat Luuk best een keer naar de bank mag verhuizen, maar dat denigrerende gezeik op dat hij helemaal niks kan is eigenlijk op helemaal niks gebaseerd. Zou zeggen kijk een wedstrijd in het stadion en hou hem 90 minuten in de gaten, een aantal wedstrijden lang. Dan zie je dat hij echt van waarde kan zijn, voor die ballen in het netje hoop ik dat we die gast links op de laatste foto wat vaker in actie gaan zien.
 
Nou, je hebt zelf gezegd dat het voetbal bij jou boven het resultaat gaat, en daar blijf je bij - prima.

Ik denk dat het flipperkastvoetbal van gisteren door een tegenstander van iets zwaarder kaliber dan BATE genadeloos wordt afgestraft. Achterin was deze tegenstander natuurlijk bagger, en we hadden dan ook veel geluk dat ze een penalty weggaven - anders was 4-2 voor BATE ook een zeer denkbare uitslag geweest. Door de onverwachte en onverdiende gelijkmaker ontstond er ruimte. Die werd goed benut, maar een Duitse subtopper, met achterin modale verdedigers, had ons met 5-0 van de mat gespeeld.

Ik ben vooralsnog nog steeds sceptisch over het systeem. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje achterhaald. Het gaat uit van aanvallen via de flanken, met 'hoge' backs die als een soort extra wingers optreden. Ik vind dat bij de omschakeling er daardoor veel druk komt te liggen bij de centrale verdedigers (daarom dat Van Gaal bij dit systeem op het WK koos voor drie CV's) . Dat zag je gisteren. Daarnaast las ik onlangs een stuk in NRC (analyse van wedstrijden van Feyenoord - maar goed) dat statistisch is bewezen dat vleugelspel nog maar weinig oplevert. De rugdekking is tegenwoordig meestal zo goed verzorgd, dat je er nauwelijks nog doorheen komt. Gevolg: de beruchte 'U-bewegingen' - het gebrei dat we nog kennen van vele jaren Oranje. Nu was dat gisteren anders, vooral doordat Angelino aanvallend echt goed is; maar dat was na de penalty, en ik vraag me af of een beetje modale subtopper ze ook zo weg gaat geven.

En omdat die rugdekking zo goed verzorgd is, heb je dus die extra backs wel nodig of een nieuw systeem. Eigenlijk beide om eerlijk te zijn. Wat van Bommel doet is prima, maar dan moet je elk, letterlijk elk duel op het middenveld verliezen, want iedere counteraanval is dodelijk. Sowieso moeten de spelers dan een ongekende conditie hebben voor het omschakelen. Complimenten dat van Bommel hier aandacht aan heeft besteed. Ik zou eigenlijk wel een 3-4-3 opstelling willen zien, echter kun je dan Angeliño en Dumfries niet meer gebruiken als backs. Dan zou je ze als middenvelders moeten benutten. Op zich ook wel aardig, maar dan leuk voor een oefenwedstrijdje. 5-3-2 of zoiets dergelijks lijkt mij een prima opstelling om nog naar te switchen. Hoop dat Mark dit ook ziet en zeker toepast in de Champions League.
 
Hier heb je drie voorbeelden waarin Luuk een cruciale rol heeft gespeeld:

Bekijk bijlage 600

Bekijk bijlage 599

Bekijk bijlage 598

Blind staren op het negatieve, zijn we wel een kei in. Iedereen is het er mee eens dat Luuk best een keer naar de bank mag verhuizen, maar dat denigrerende gezeik op dat hij helemaal niks kan is eigenlijk op helemaal niks gebaseerd. Zou zeggen kijk een wedstrijd in het stadion en hou hem 90 minuten in de gaten, een aantal wedstrijden lang. Dan zie je dat hij echt van waarde kan zijn, voor die ballen in het netje hoop ik dat we die gast links op de laatste foto wat vaker in actie gaan zien.

Moet je eens kijken hoeveel anderen er ook op de foto’s staan.
Ik word gewoon onpasselijk over de zalvende hand-boven-zijn-hoofd-houden mentaliteit. Heeft niks met bewust afzeiken te maken; ik heb het al jaren gehad met hem als spits van PSV.

Topsport => lange tijd niet functioneren als doelpuntenmaker, hardloper, zelf kansen creeëren, functionele meevoetballer (en dat is meer dan een kaatser) => geld mislopen => wegwezen.

En naar het stadion gaan om me dan 90min te vervelen met LdJ-kijken, ga ik niet doen.
 
Laatst bewerkt:
mogelijk lag dit aan de kwaliteit van de tegenstrever ......
stamp je er de kansen in en we hebben een heel ander verhaal
als en als ....telt echter niet
Maar De Bondscoach heeft toch gelijk dat het systeem in het begin niet werkte en dat we echt erg zwak waren? En ook geef ik hem gelijk dat een betere tegenstander er al in de eerste helft 3 had gemaakt tegen ons. Het duo Dumfries-Bergwijn werkte niet en Dumfries speelde als een F-pupil. PSV gaf werkelijk alles weg in de eerste 25 minuten.
Er is nog erg veel werk aan de winkel.
 
heeft iemand ook maar 1 reactie van Bate uit borisov gezien in de media.. iedereen zwijgt daar als het graf over wat onze helden hen hebben aangedaan.
22.08.2018_bate_psv_60.jpg

Geen wedstrijdverslag gevonden inderdaad. Wel veel afbeeldingen.
 

Bijlagen

  • BATE PSV.png
    BATE PSV.png
    299,7 KB · Weergaven: 7
Blind staren op het negatieve, zijn we wel een kei in. Iedereen is het er mee eens dat Luuk best een keer naar de bank mag verhuizen, maar dat denigrerende gezeik op dat hij helemaal niks kan is eigenlijk op helemaal niks gebaseerd. Zou zeggen kijk een wedstrijd in het stadion en hou hem 90 minuten in de gaten, een aantal wedstrijden lang. Dan zie je dat hij echt van waarde kan zijn, voor die ballen in het netje hoop ik dat we die gast links op de laatste foto wat vaker in actie gaan zien.

Ja leuk zijn nuttige bijdrage, daar ligt het ook niet aan. Hij maakt zich vaak nuttig buiten en rond de 16 maar dat maakt het nog niet goed. Hij word betaald om te scoren, de kansen te benutten die hij krijgt. Al gaat die in de tussentijd pickniken is het ook prima, als die maar een gezonde kans op goal ratio houdt.

Luuk is gewoon niks, een hard werkende waterdrager die zwaar zijn best moet doen wilt die een 6je scoren en houden. Zet gewoon een snelle jonge snotneus daar en ik garandeer je dat die meer goals maakt, al is het een middenvelder nog ook. Luuk is een prima kerel met een prima instelling, maar op = op en hij blijft meer missen en prutsen dan benutten.
 
En omdat die rugdekking zo goed verzorgd is, heb je dus die extra backs wel nodig of een nieuw systeem. Eigenlijk beide om eerlijk te zijn. Wat van Bommel doet is prima, maar dan moet je elk, letterlijk elk duel op het middenveld verliezen, want iedere counteraanval is dodelijk. Sowieso moeten de spelers dan een ongekende conditie hebben voor het omschakelen. Complimenten dat van Bommel hier aandacht aan heeft besteed. Ik zou eigenlijk wel een 3-4-3 opstelling willen zien, echter kun je dan Angeliño en Dumfries niet meer gebruiken als backs. Dan zou je ze als middenvelders moeten benutten. Op zich ook wel aardig, maar dan leuk voor een oefenwedstrijdje. 5-3-2 of zoiets dergelijks lijkt mij een prima opstelling om nog naar te switchen. Hoop dat Mark dit ook ziet en zeker toepast in de Champions League.
Prima, De Jong eruit en een central verdediger erin. Lekker counteren met de backs, Bergwijn en Lozano.
 
Serieus?
Een handtekeningenactie?

Zal MvB daar gevoelig voor zijn?

En los daarvan, wil je tegen Ramos (als we Real Madrid loten) of Boateng (als we Bayern loten) een onervaren Malen of een nog niet fitte Romero laten spelen?

Luuk is zeker uit vorm. Maar hij sleurt veel en houdt verdedigers bezig.
En zijn ervaring is in dit jonge team wel degelijk van waarde.
Met alleen maar spelers van 20 jaar win je de oorlog niet.

Geduld hebben: Luuk gaat weer scoren en zal dan wederom belangrijk zijn voor PSV.

Bedoel je weer 30 wedstrijden wachten totdat hij er 1 inschiet, waarna iedereen gaat roepen dat het ‘nu weer gaat lopen’ en dat dan vervolgens blijkt dat hij gewoon nog een wedstrijd of 20-25 uit vorm is? Zoiets? Lekker op de bank aan zijn vorm werken dan zeg ik
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan