BATE Borisov - PSV | Dinsdag 21 augustus | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Na een dramatische uitschakeling in de voorrondes van de Europa League moet PSV zich weer laten bewijzen op Europees niveau. Echter ditmaal in de Champions League tegen de kampioen van Wit-Rusland. De lijn tegen Oseijk werd moeiteloos doorgezet tegen Bate Barisov: Binnen 10 minuten staat PSV al met 1-0 achter. Het eerste half uur aanschouwde je een inspiratieloos en chaotisch PSV dat geen enkele grip op de wedstrijd wist te krijgen.

In verdedigend opzicht klopte er geen hol van bij PSV. Maar we mogen net zo goed het verrassende element van Bate Borisov complimenteren. De counters waren vlug uitgevoerd en wat goed opvalt is dat Borisov met veel man onze 16 bestormde. Nadruk op het bestormen, want door het inlopen schudden zij makkelijk hun directe tegenstander af en stonden daar als vrije mannen. Met de diepe backs vielen er ruimtes die goed benut werden en de centrale verdedigers dekte meer ruimte dan man.

De resterende 60 minuten zagen er sober uit. PSV heeft geen kans gecreëert, PENALTY!! Pereiro rond het fijnloos af. Het staat tegen alle verhoudingen in 1-1. De Wit Russen zijn de kluts kwijt en maken opzichtige, soms ook domme overtredingen die een team met eigenlijk voetballend slechte spelers wel typeren. PSV heeft de grip weer terug en gaat kansen creëeren. Bate ging niet meer zo steek vanuit de oranisatie jagen waardoor ruimtes vielen die PSV ten goede deden. Maar natuurlijk deed het vertrouwen PSV ook wel goed.

Na zo'n vreemde eerste helft zijn er enkele conclusies te trekken: Schwaab speelde super sterk. Veel verdedigende ingrepen verricht en wist veel gevaar te keren. Lozano was ook zeer drijgend. Veel goede dribbels in huis, nog een heerlijke kopbal en goed afgejaagd. Veel spelers met de zogezegde ervaring hadden echter een serieuze off-day. Daarom is het maar goed dat van Bommel de boys even kan oppeppen in de rust.

En na de rust wist PSV meer ruimtes te creëeren en ook te vinden. Bergwijn was erg bewegelijk maar had weinig geluk met zijn dribbels. Pereiro viel ook niet echt op, ik zou zeggen enigzins negatief, want de ballen die hij gaf waren niet echt Pereiro-like. Lozano dan, speelde net zo sterk als de - wacht even, counter incoming. Lozano dribbelt... WAT EEN HEERLIJKE GOAL VAN ONZE MEXICANO!! Keeper sterkte maar de precisie van het schot was vingeraflikkend.

Maar naast Lozano was Angeliño ook wel degelijk bezig. Mooie voorzet gegeven, redelijk afjagend, verdedigend soms knullig. Na de 1-2 gaat PSV door met waar ze gebleven waren. Maar de laatste tien minuten gelooft Bate, evenals de supporters, nog in goede afloop. Het roer draait om, Bate krijgt grip en pakt PSV vanaf minuut 80 bij de strot. WOW schotje, Zoet boxt hem onovertuigend weg ... Bal valt voor een speler van Baaa FUCK wat een poeier en fout van Zoet. Daar sta je dan, nog enkele minuten regulieren tijd over en de Bate vloek blijkt real: niemand verslaat ze in eigen huis.

Zuur, maar gezien de wedstrijd terecht dat de stand gelijk is. So be it, 2-2, prima stand om Bate te pakken... Angeliño op de flank met bal aan de voet. Scherpe voorzet... OP MALEN ZIJN HOOFD !!! WHAT THE FUCK HET IS 2-3 !!! Wat een twist, alleen nog blessuretijd doorstaan en man man wat een wedstrijd. Vijf minuten blessuretijd, godverdomme veel en Bate geeft niet op. PSV krijgt het nog een keer benauwd, maar de overwinning is binnen, YES!

Een raar PSV, met echte uitblinkers en spelers met een grote off-day. Maar goed, we're halfway there. De spelers dienen hun vorm weer te halen om ook in de competitie constant te kunnen presteren. En van Bommel, er moet een oplossing komen voor het 4-4-2 systeem. Zoals Johan Derksen terecht opmerkt, er loopt geen speler over het middenveld waardoor je de tegenstander forceert in te stappen en er ruimtes kunnen vallen. We hebben hier de kwaliteit ook niet voor, eerlijk is eerlijk, daarom móét van Bommel nog flink aan de bak. Of je gaat Hendrix en Rosario in het diepe gooien of gooit de tactiek om. Wellicht een andere speler, Thomas, inpassen. Maar tot die tijd moeten wij vrezen. De topper tegen Ajax is al vlug, dus deze stoomtrein moet nog vlug gaan lopen.

:PSV::PSV::PSV:
 
KevinNumber8 : van mij mag je elke wedstrijd van PSV, of het nu in de competitie is, de beker of Europees of zelfs een oefenwedstrijd, op deze uitgebreide wijze verslaan. Tops !!!
 
We hebben gewonnen, het resultaat is prima en hebben een mooie uitgangspositie om de CL te halen. Daar zijn we blij mee. Maar wat een klungelige partij van PSV. Buiten de mooie goals gaat het heel vaak verkeerd. Goede spelers ( Angelino, Schwaab, Rosario ) ook veel negatiefs. Bergwijn en Lozano dribbelen zich wel vaak hopeloos vast. De misser van Luuk de Jong en de rare frats van Zoet, kosten ons bijna de kop. Dat moet er echt uit willen we een respectabele wedstrijd kunnen spelen. Het is te treurig om naar te kijken. Maar nogmaals, de uitslag maakt veel goed. Overigens nog een compliment voor onze jeugdspelers
 
Backs staan bij tegenaanval veel te hoog, waardoor er veel druk komt op defensief zwak centrum.
Backs stonden juist helemaal niet hoog, met name het eerste half uur van de 1e helft.
Dumfries speelde steevast alle ballen angstvallend terug. Hij keek niet eens naar voren terwijl er een grote ruimte voor hem lag.
Het wordt een repeterend verhaal, Dumfries vermoord zo gewoon weer de aanvallen.
Blij met de overwinning en geweldig voor Donyell Malen dat hij de winnende maakt, maar het moet flink beter.
 
Backs stonden juist helemaal niet hoog, met name het eerste half uur van de 1e helft.
Dumfries speelde steevast alle ballen angstvallend terug. Hij keek niet eens naar voren terwijl er een grote ruimte voor hem lag.
Het wordt een repeterend verhaal, Dumfries vermoord zo gewoon weer de aanvallen.
Blij met de overwinning en geweldig voor Donyell Malen dat hij de winnende maakt, maar het moet flink beter.

Ik heb het over de tegenaanval. Dumfries liep niet goed terug, waardoor er veel druk op de cv's komt.
 
Je was iets te vroeg met je cynisme. :grin:

Het begin was inderdaad heel zwak. Ze hebben zich echter goed herpakt en als de aanvallers (wat) scherper waren geweest, hadden we met ruime cijfers gewonnen.
Mooie prestatie!

Ik vond het eerlijk gezegd een slechte wedstrijd, die we desondanks inderdaad ruim hadden moeten winnen. Tegen een ploeg met iets meer klasse zou het een forse nederlaag zijn geweest.
 
We zullen die 10 miljoen voor Romero toch niet voor niets uitgegeven hebben? Lammers te vroeg weggedaan? Gakpo? Piroe? Romero? Allemaal spelers die technisch veel meer kunnen dan Luuk en best wel eens een kans mogen krijgen wat mij betreft na 2 jaar geklungel voorin...
Volgens mij zat Gakpo niet eens bij de selectie. Reden, geen idee.
 
Moeten wij als supporters een handtekeningenactie starten om Mark ertoe te bewegen om Luuk geen aanvoerder meer te laten zijn en hem op de bank te houden ten faveure van Malen...??? Want, hoeveel krediet heeft Luuk bij Mark om na deze wanvertoning nog steeds als aanvoerder in de basis te starten aanstaande zaterdag....
Ik deponeer mijn vraag nog een keer, want ik kreeg er maar 1 reactie op en 1 like.....: moeten we een petitie overhandigen aan Mark, waarin we hem oproepen om Luuk te verlossen van die knellende aanvoerdersband en liever Zoet of Hendrikx de band te overhandigen? Hiermee kan Luuk ook veel vaker op de bank starten en daarmee krijgen jeugdspelers of Romero veel meer speelminuten om hun talenten te etaleren.
 
Inderdaad....hoeveel zou Fran Sol momenteel moeten kosten ?? Geen slecht idee om hem in de winterstop te halen en Luuk in de winterstop te verkopen....

De heksenjacht op Luuk is vanuit jou is nu wel duidelijk.Ik heb veel vertrouwen in Luuk en gelukkig zit jij niet in de staf.
Gewoon een klasse team prestatie sommige die minder goed waren zoals Bergwijn,Pereiro,Dumfries en Hendriks. Bate heeft al lang thuis niet verloren Europees dus tel je zegeningen.
 
Ik deponeer mijn vraag nog een keer, want ik kreeg er maar 1 reactie op en 1 like.....: moeten we een petitie overhandigen aan Mark, waarin we hem oproepen om Luuk te verlossen van die knellende aanvoerdersband en liever Zoet of Hendrikx de band te overhandigen? Hiermee kan Luuk ook veel vaker op de bank starten en daarmee krijgen jeugdspelers of Romero veel meer speelminuten om hun talenten te etaleren.

Denk je nou echt dat die aanvoerdersband hem van een wissel weerhoudt?
 
Het was een wereldreferee dat mag ook gezegd worden. Felix Zwayer...:cool:
Frank de Boer, who the f...wie? Ja die. Hij was terecht vol lof over onze Donyell Malen, en die werd binnen Ajakkes gezien als de opvolger van Dolberg, ware het niet dat Arsenal hem wegkocht. Luuk de Jong is waardeloos momenteel. Malen,Gakpo en Romero zijn veel beter en dodelijker in de 16. Ik snap niet waarom tot nu toe Gakpo geen speeltijd krijgt. Die doet echt niet onder voor Malen, welke laatste zowieso al een geweldige aanvaller is.
 
Laatst bewerkt:
De heksenjacht op Luuk is vanuit jou is nu wel duidelijk.Ik heb veel vertrouwen in Luuk en gelukkig zit jij niet in de staf.
Gewoon een klasse team prestatie sommige die minder goed waren zoals Bergwijn,Pereiro,Dumfries en Hendriks. Bate heeft al lang thuis niet verloren Europees dus tel je zegeningen.

Kan je me vertellen waarom je vertrouwen hebt in LdJ?
Veel vertrouwen zelfs?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan