Amerika

Weltmeister

Na Bouterbaas de grappigste forummer 2020
Ik ben het met je eens.

Maar toch schuurt dit een beetje. Om het overdreven te stellen: als iemand een moord pleegt, zeg je ook niet "ach, diegene is nu toch al dood. Over tot de orde van de dag". Hoe die vermoorde politieagent door het Capitool werd gesleurd... Mensonterend. Als je hieraan hebt bijgedragen zoals Trump dat heeft gedaan, moet er opgetreden worden, zelfs als dat slechts symbolisch is.
Eens, maar laat die heksenjacht lekker over aan een paar juristen of een OM en richt je eigen termijn vooral op vooruitgang, het bestrijden van de pandemie en de sociale verdeeldheid en zaken die voor jouw administration belangrijk zijn. Trumps termijn zit erop. Als hij strafbare feiten heeft gepleegd, moeten die onderzocht en waar nodig bestraft worden. Biden moet daar verder buiten blijven. Zelfs als hij ernaar gevraagd wordt.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Ah, u luistert/kijkt ook. Het is interessant, jankrepublikeinen die nu roepen om eenheid :braak::braak:

Ja, moest toch even kijken. Ik snap de redenen waarom het misschien niet nodig of zelfs "handig" is om dit nu te doen, maar de manier waarop e.e.a. door sommigen nu wordt omgedraaid nu (zowel met roep om eenheid als stellen dat impeachment gelijk staat aan incitement) bevreemdt mij zeker weten.

TotalBB

Routinier
Racisssstttt :mad:
Verder blijf ik vol verbazing kijken naar deze hele heksenjacht met Trumpy, hoe zijn tegenstanders alles uit de kast halen om de beste man 'zwart' ( racisme puhh ) te maken
Ja, echt belachelijk dat je niet eens meer je achterban mag wijsmaken dat je verloren verkiezingen hebt gewonnen. En dat je ze niet eens net zo lang mag ophitsen tot ze het parlementsgebouw overvallen en dodelijke slachtoffers maken. Zo belangrijk is een democratische rechtsorde nou ook weer niet.

psverinamsterdam

Aanvoerder
Een Republikein had wel een punt in dat deze imeachment wel erg overhaast gaat. Er is geen tijd of mogelijkheid voor het Trump-kamp om zich te voorbereiden en verdedigen. Dus dat is wel een dingetje.
Verder ben ik er niet rouwig om.

Der Jaufe

Internationale Legende
Een Republikein had wel een punt in dat deze imeachment wel erg overhaast gaat. Er is geen tijd of mogelijkheid voor het Trump-kamp om zich te voorbereiden en verdedigen. Dus dat is wel een dingetje.
Verder ben ik er niet rouwig om.
Wat valt er nog te verdedigen? Hij bedoelde het filsofisch? Het had zo kunnen zijn? Meneer heeft willens en wetens een klimaat gecreëerd in het afgelopen jaar waardoor hij met een halve opmerkingen de lont in het kruitvat kon steken. Hou m ajb verantwoordelijk daarvoor.

Daarbij, de reps zeggen primair dat ze het niet willen omdat het land dan verder verdeeld zou worden, niet dat ze hem als onschuldig zien in deze.

Quagmire

Aanvoerder
Ja, echt belachelijk dat je niet eens meer je achterban mag wijsmaken dat je verloren verkiezingen hebt gewonnen. En dat je ze niet eens net zo lang mag ophitsen tot ze het parlementsgebouw overvallen en dodelijke slachtoffers maken. Zo belangrijk is een democratische rechtsorde nou ook weer niet.

Hij vecht voor zijn gelijk, al is dat 1% prima, hij heeft verder nooit direct opgeroepen tot geweld, dat heeft men achteraf in zijn schoenen geschoven. 'Go to the capitol', dat er wat gekke extremisten dan 'Go in and fuck everything up' van maken is heel makkelijk om op hem af te schuiven. Zijn achterban vecht met hem mee, maar dat vechten mag en moet je niet letterlijk doen natuurlijk. Wat men doet is gewoon te makkelijk scoren over zijn rug :)

rico

Trainer Coach
Ik ben het met je eens.

Maar toch schuurt dit een beetje. Om het overdreven te stellen: als iemand een moord pleegt, zeg je ook niet "ach, diegene is nu toch al dood. Over tot de orde van de dag". Hoe die vermoorde politieagent door het Capitool werd gesleurd... Mensonterend. Als je hieraan hebt bijgedragen zoals Trump dat heeft gedaan, moet er opgetreden worden, zelfs als dat slechts symbolisch is.
Ook daar ben ik het in principe wel mee eens, maar toch, is die symbolische daad het allemaal waard. Er zijn ook nog genoeg andere, en waarschijnlijk betere manieren om trump juridisch aan te pakken. Wat zouden de moeglijkheden van de Homeland security Act zijn, als je dit een act of terrorism noemt, kun je Trump op 20 januari oppakken en naar Guantanamo Bay transporteren, zonder dat enige rechter daar iets aan kan doen. Dat kan met Islamistische terroristen, dus waarom niet met domestic terrorists.

daarnaast heeft men Al Capone ook gepakt en opgeborgen met belastingfraude, mogelijkheden genoeg om Trump aan te pakken zou ik denken

Der Jaufe

Internationale Legende
Hij vecht voor zijn gelijk, al is dat 1% prima, hij heeft verder nooit direct opgeroepen tot geweld, dat heeft men achteraf in zijn schoenen geschoven. 'Go to the capitol', dat er wat gekke extremisten dan 'Go in and fuck everything up' van maken is heel makkelijk om op hem af te schuiven. Zijn achterban vecht met hem mee, maar dat vechten mag en moet je niet letterlijk doen natuurlijk. Wat men doet is gewoon te makkelijk scoren over zijn rug :)
Welk gelijk? Iedere zaak aangaande fraude is afgewezen (1 zaak aangaande procedure is wel toegekend), meneer schermt met overweldigend bewijs maar komt daar nooit mee. Kortom, veel geblaat weinig wol.

Weltmeister

Na Bouterbaas de grappigste forummer 2020
Een president zou wat mij betreft niet eens mogen oproepen te gaan protesteren. Zeker niet als het zijn verkiezingsnederlaag betreft. Als het nou was als gebaar voor de wereldvrede of oproepen om te gaan stemmen dan heb ik er geen moeite mee. Je volgers oproepen te gaan protesteren omdat jij verloren hebt is in mijn ogen vragen om problemen. En als die problemen er dan ook daadwerkelijk komen, dan vind ik dat degene die opgeroepen heeft tot protest ook ter verantwoording geroepen moet worden. Hij heeft 4 jaar de kans gehad om zoveel goed te doen als president dat het volk hem overduidelijk voor een 2e termijn had gekozen. Dat is niet gebeurd. Erken dan gewoon je verlies en doe op gepaste wijze afstand van de troon. Je bent geen klein kind meer dat zijn zinnetje niet krijgt.

TotalBB

Routinier
Het gaat niet (alleen) om die speech. Trump heeft zijn achterban vier jaar lang opgestookt door politieke tegenstanders te demoniseren op Twitter en verdeeldheid te zaaien tijdens die haatrally's van 'm. Daarna heeft hij maandenlang ongefundeerde complottheorieën rondgebazuind over de verkiezingen en geroepen dat de Democraten daar nooit mee mogen wegkomen. Hij heeft zijn heetgebakerde supporters zelfs opgeroepen om op 6 januari naar Washington te komen en Pence in een onmogelijke positie gebracht, waardoor ook hij zijn leven niet meer zeker is. Dus ja, ik vind wel dat je hem verantwoordelijk kunt houden voor deze ellende.

Quagmire

Aanvoerder
Het is een koppig en narcistisch ventje natuurlijk, die niet wilt opgeven en best door kan vechten op 1% bewijs/fraude/hoop wat die heeft. Hij moet bewijs leveren maar de tegenstanders van hem kunnen alles op hem afschuiven wat ze willen, zonder bewijs met een beetje verdenking alleen al. Ik ben dol op makkelijk scoren maar dit is te easy

Der Jaufe

Internationale Legende
Letterlijk uit de toespraak
And we fight. We fight like Hell and if you don’t fight like Hell, you’re not going to have a country any more.
Oproep om te vechten of je leven er vanaf hangt, en ja dan kan je roepen dat ie het symbolisch bedoeld, maar als je nog geen 3 minuten later oproept om naar het capitool te gaan...

Der Jaufe

Internationale Legende
Het is een koppig en narcistisch ventje natuurlijk, die niet wilt opgeven en best door kan vechten op 1% bewijs/fraude/hoop wat die heeft. Hij moet bewijs leveren maar de tegenstanders van hem kunnen alles op hem afschuiven wat ze willen, zonder bewijs met een beetje verdenking alleen al. Ik ben dol op makkelijk scoren maar dit is te easy
0% bewijs.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ook daar ben ik het in principe wel mee eens, maar toch, is die symbolische daad het allemaal waard. Er zijn ook nog genoeg andere, en waarschijnlijk betere manieren om trump juridisch aan te pakken. Wat zouden de moeglijkheden van de Homeland security Act zijn, als je dit een act of terrorism noemt, kun je Trump op 20 januari oppakken en naar Guantanamo Bay transporteren, zonder dat enige rechter daar iets aan kan doen. Dat kan met Islamistische terroristen, dus waarom niet met domestic terrorists.

daarnaast heeft men Al Capone ook gepakt en opgeborgen met belastingfraude, mogelijkheden genoeg om Trump aan te pakken zou ik denken
We zijn het eens.

Ik probeer uit te leggen waar het voor mij wrijft. Het heeft er natuurlijk een beetje mee te maken aan welke kant je stond: wat deed jij toen de president dit geintje uithaalde en het land in chaos stortte? Schouders ophalen omdat zijn termijn toch bijna ten einde liep? Of deed je je taak en zorg je dat deze gek nooit meer deze functie kan bekleden?

In een eerdere post zei jij volgens mij dat als impeachen niet lukt, Republikeinen dat tijdens de volgende verkiezingsperiode zullen gebruiken tegen de Democraten. Dat lijkt mij ook. Maar het tegenovergestelde is ook waar: als dit nu wel lukt, hebben de Democraten ook een stok om mee te slaan (meerdere zelfs): "wij zeiden het al de hele tijd maar jullie waren te incompetent om het de eerste keer te zien", "komen jullie wederom met een Trump op de proppen?" Etc. Als het lukt, slaan de Democraten vier vliegen in één klap.

rico

Trainer Coach
We zijn het eens.

Ik probeer uit te leggen waar het voor mij wrijft. Het heeft er natuurlijk een beetje mee te maken aan welke kant je stond: wat deed jij toen de president dit geintje uithaalde en het land in chaos stortte? Schouders ophalen omdat zijn termijn toch bijna ten einde liep? Of deed je je taak en zorg je dat deze gek nooit meer deze functie kan bekleden?

In een eerdere post zei jij volgens mij dat als impeachen niet lukt, Republikeinen dat tijdens de volgende verkiezingsperiode zullen gebruiken tegen de Democraten. Dat lijkt mij ook. Maar het tegenovergestelde is ook waar: als dit nu wel lukt, hebben de Democraten ook een stok om mee te slaan (meerdere zelfs): "wij zeiden het al de hele tijd maar jullie waren te incompetent om het de eerste keer te zien", "komen jullie wederom met een Trump op de proppen?" Etc. Als het lukt, slaan de Democraten vier vliegen in één klap.
We zijn het idd eens. Het enige punt waarop we verschillen is dat jij denkt dat er een kleine kans is dat impeachment lukt, ik schat die kans in op 0%.

TotalBB

Routinier

Trump heeft willens en wetens de democratische rechtsstaat ondermijnt door de uitslag van de verkiezingen naast zich neer te leggen, overduidelijk in de hoop om een revolutie te ontketenen. Als Clinton werd afgezet omdat hij loog over een pijpbeurt kun je dit toch niet negeren?

Bacchus

Ninja
Administrator
Hoop doet leven. :S:
W.C.-Laat-hier-uw-hoop-maar-varen.-3370.jpeg

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Erg dat het nodig is.

Het moment waar QAnon uiteraard reikhalzend naar uitkijkt, volgens mij gaan die er vanuit dat deze 20.000 soldaten voor Trump gaan vechten.

Ben benieuwd!

"DC Police Chief Robert Contee said on Wednesday that more than 20,000 National Guard members could be expected in the District for President-elect Joe Biden's inauguration, though he noted the final numbers will be provided by the United States Secret Service.

Multiple defense officials tell CNN that the total request for National Guard is close to 30,000 guardsmen to support US Capitol Police, Park Police and Washington Metropolitan Police Department but officials believe that the actual number needed is closer to 20,000. The officials added that there is no concern that there will be any shortage of Guard forces to meet requirements from the 50 States and the District of Columbia. "

Bovenaan Onderaan