En toch mag jij mij uitleggen hoe Schmidt zijn baantje bij PSV kon combineren met Sampdoria. Want, Schmidt is de grote boeman. Ihattaren kwam als een papzak op de training aanzetten, Ihattaren kon het niet hebben dat Schmidt hem niet zag als Messi. Maar nee, zielige tiener dus alles ligt aan de grote bozen mensen wereld. Alles, maar dan ook echt alles werd in een adem met Schmidt genoemd. Diezelfde Schmidt die blijkbaar door de gehele selectie gewaardeerd werd om zijn omgang en het creëren van een teamgeest. Zodra die gast het woord Ihattaren al in de mond nam, moest de media erbovenop duiken. Iedere keer vragen, waarom ben je zielige Mootje toch zo aan het pesten. En als hij dan niets zei: 'OOOHOOOOOO, HIJ PEST HEM. HIJ WIL ER NIET EENS OVER PRATEN, RESPECTLOOS'. Dat hij vervolgens bij Sampdoria datzelfde kut karakter liet zien en ook alles aan die club lag, was niet boeiend. Was vast ook dankzij Schmidt, die heeft die jongen zo erg gepest.
En nu, nu zit meneer bij de goddelijke kut club. Alles staat ineens in het teken van de wederopstanding van de gepeste tiener. Ten Hag noemt een paar keer dat hij hem te dik vind, hij niet kan rennen. Pest Ten Hag onze Mootje dan? Nee tuurlijk niet, Ten Hag is de nieuwe Pep. Die weet precies wat hij doet en heeft gelijk in wat hij zegt. Dus laten we massaal Mootje steunen en de hemel in prijzen. Mootje gaat naar een cameraman toe, ARTIKEL. Een jeugdspeler vind Mootje lief, ARTIKEL. Mootje scoort tegen amateurs, 15 artikelen. Inclusief nog 5 analyses van een paar van die fanboys die tot hun schouders in de reet van die club zitten.
Ben er zo klaar mee dat alles, maar dan ook alles wat er rondom die gast gebeurd, altijd maar aan de grote bozen mensen van PSV heeft gelegen. HIJ is nog altijd degene die alles in zijn leven in eigen handen heeft. HIJ is degene die zijn pad bepaalt, dat was niet Schmidt. En ook niet de rest van PSV. PSV wordt verdomme zo vaak geroemd om de zorg rondom spelers. En ik geloof ook dat ze alles hebben gedaan om hem te redden, maar als hij het zelf niet kan opbrengen om normaal te gaan doen wat moet je dan nog gaan doen. Nu heeft hij blijkbaar het licht gezien, al zou ik zeggen roep dat nog maar niet te vroeg. Als hij daadwerkelijk last heeft van psychische trekjes, dan is het zo voorbij wanneer ze meneer een keer op de bank gooien. Maar in ieder geval, het gaat nu goed. Mo scoort tegen Top Oss, speelt een leuke pot tegen SV Meppen. En ze weten niet hoe snel ze alles op het conto van Ajax moeten gooien, zij zijn de redding voor Mootje. Zonder Ajax was Mootje nergens meer geweest. Want mijn god wat een geweldige club, alles aan die club is zo perfect. En ze zijn zo divers. Verkrachters, dickpickstuurders, drugscriminelen en gebruikers. Alles is er welkom. En we accepteren het allemaal! Want ze zijn zo geweldig voor ons land.
Ben ik het gezeik rondom die gast beu, nee joh. Hoe kom je erbij.