Ik snap dat het lachen, gieren, brullen om Ajax is maar ik ben ook verbijsterd over AZ.

Die hadden dus met Kroes in het contract geregeld dat hij bij vertrek naar een concurrent 6 maanden moest wachten om daar aan de slag te gaan maar vonden het geen probleem dat hij aandelen Ajax had ? Wat een ongelooflijk amateurisme !
 
Die hadden dus met Kroes in het contract geregeld dat hij bij vertrek naar een concurrent 6 maanden moest wachten om daar aan de slag te gaan maar vonden het geen probleem dat hij aandelen Ajax had ? Wat een ongelooflijk amateurisme !

Dat zijn privézaken, heeft een club of niemand wat over te zeggen, of die nou in ajaks zit of belegt in wapenhandel. Zolang het geen direct effect of conflict heeft op je huidige functie blijft het legaal en prima investering.
 
Dat zijn privézaken, heeft een club of niemand wat over te zeggen, of die nou in ajaks zit of belegt in wapenhandel. Zolang het geen direct effect of conflict heeft op je huidige functie blijft het legaal en prima investering.
Lijkt me wel bloody obvious dat het wel een conflict vormde met zijn functie bij AZ. Ik hoef het in mijn positie ook niet in mijn hoofd te halen aandelen van de concurrent te kopen.
 
Az is niet beursgenoteerd, dus waar botst het dan?
Stel AZ en Ajax staan in de winterstop gelijk op de 2e plaats, mijlenver achter PSV. Beiden willen natuurlijk als 2e eindigen en CL halen. Alleen de directeur bij AZ heeft er direct financieel belang bij dat Ajax die tweede plek behaalt ipv zijn werkgever, want meer geld voor het bedrijf Ajax waar hij mede-eigenaar van is waarvan hij de aandelenkoers graag ziet stijgen.

Meer in het algemeen: Hoe beter AZ het doet, hoe slechter het is voor zijn belegging.
 
Mislintat lijkt te gaan tekenen bij Dortmund. Toch ook bijzonder?!

Er gebeurt nog genoeg om hier te bespreken :ROFL:
 
. Ik hoef het in mijn positie ook niet in mijn hoofd te halen aandelen van de concurrent te kopen.

Waarom niet? Zolang je qua intenties het beste voor hebt met beide bedrijven is dat geen enkel probleem.

Als aandeelhouder mag je zelfs je aandelen aan de concurrent verkopen.
 
Stel AZ en Ajax staan in de winterstop gelijk op de 2e plaats, mijlenver achter PSV. Beiden willen natuurlijk als 2e eindigen en CL halen. Alleen de directeur bij AZ heeft er direct financieel belang bij dat Ajax die tweede plek behaalt ipv zijn werkgever, want meer geld voor het bedrijf Ajax waar hij mede-eigenaar van is waarvan hij de aandelenkoers graag ziet stijgen.

Geluk, of pech is dat aandelen van voetbalclubs alles behalve spectaculair zijn, wil je echt positieve verandering wilt zien dan moet een club jaren lang sportief en financieel presteren. Dus een periode waar je onderling gelijkdraait zal amper tot geen effect hebben op het aandeel.

In de echte aandelenwereld weer wel, als je als Ceo van Intel al je geld stopt in AMD dan is het wel bijzonder, en legaal mits niet verboden vooraf door je huidige werkgever. Staat er niks in je contract dan mag je doen wat je wilt met je eigen geld.
 
Dat zijn privézaken, heeft een club of niemand wat over te zeggen, of die nou in ajaks zit of belegt in wapenhandel. Zolang het geen direct effect of conflict heeft op je huidige functie blijft het legaal en prima investering.
Aandelen Ajax een prima investering. o.O :ROFL: :lmao:
 
Waarom niet? Zolang je qua intenties het beste voor hebt met beide bedrijven is dat geen enkel probleem.

Als aandeelhouder mag je zelfs je aandelen aan de concurrent verkopen.
Ik kan niet handelen in het belang van mijn werkgever en de concurrent tegelijk. Op het moment dat ik met de beste intenties iets doe waar de concurrent voordeel van heeft en ik als aandeelhouder van de concurrent dus ook, kan dat gezien worden als belangenverstrengeling. Ik kan dan wel tegen mijn werkgever zeggen dat ik het allemaal niet zo kwaad bedoelde maar dat staat niet op mijn voorhoofd gedrukt en misschien ben ik wel zo'n klootzak die het wel expres deed. Allemaal onwenselijke situaties die je makkelijk kan oplossen door ervoor te zorgen dat je geen tegenstrijdige belangen hebt. En vrijwel alle werkgevers verlangen dit ook van mensen op de hogere posities.
 
En vrijwel alle werkgevers verlangen dit ook van mensen op de hogere posities.

Er zijn meerdere gerechtelijke uitspraken die dit ongedaan gemaakt hebben. Het mag gewoon en kan ook gewoon.

Dat het niet handig is ben ik het ook mee eens, maar dat het vrij normaal is in de wereld van aandelen is ook gewoon een feit.
 
Er zijn meerdere gerechtelijke uitspraken die dit ongedaan gemaakt hebben. Het mag gewoon en kan ook gewoon.

Dat het niet handig is ben ik het ook mee eens, maar dat het vrij normaal is in de wereld van aandelen is ook gewoon een feit.
Ik moet ieder jaar verklaren of ik belangen heb in ondernemingen die iets met mijn werkgever te maken hebben. Ik begrijp nu van jou dat mijn werkgever juridisch niet kan afdwingen dat ik dat niet heb maar ik zou zelf helemaal niet willen dat ik de verdenking van belangverstrengeling op mij laad.
 
Waarom niet? Zolang je qua intenties het beste voor hebt met beide bedrijven is dat geen enkel probleem.

Als aandeelhouder mag je zelfs je aandelen aan de concurrent verkopen.
Je kunt niet Voor twee gelijkwaardige bedrijven Het beste voor hebben . Er komt altijd een moment Dat er keuzes gemaakt moeten worden . Een persoonlijk financieel belang Kan een Objectieve besluitvorming stevig in de weg staan . Als hij de aandelen na zijn aanstelling had gekocht , Dan was er niks aan de hand geweest. Dit is dom. En dat meerdere partijen Dit hebben laten gaan, wijst op onkunde.
 
Je kunt niet Voor twee gelijkwaardige bedrijven Het beste voor hebben . Er komt altijd een moment Dat er keuzes gemaakt moeten worden . Een persoonlijk financieel belang Kan een Objectieve besluitvorming stevig in de weg staan . Als hij de aandelen na zijn aanstelling had gekocht , Dan was er niks aan de hand geweest. Dit is dom. En dat meerdere partijen Dit hebben laten gaan, wijst op onkunde.

Het zijn twee verschillende zaken die je hier combineert. Het eerste is wat Alexje gedaan heeft door te handelen met voorkennis, wat altijd verboden is.

Het tweede is het hebben van aandelen van een concurrent en 1 keer per jaar op een aandeelhoudersvergadering wat mogen stemmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan