DrJ
Routinier
4.. Jan Smit is ook een topperNog een trainer, TD en AD zoeken voor komend seizoen. De toppers zijn met 3 toch?

Maar ja, dan moet ie niet "Dan volg je haar benen' gaan zingen......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
4.. Jan Smit is ook een topperNog een trainer, TD en AD zoeken voor komend seizoen. De toppers zijn met 3 toch?
Ja hoor!Wil iemand hier misschien AD van Ajax worden?
Bij Ajax betekent het meteen: Aftredend Directeur.Wil iemand hier misschien AD van Ajax worden?
Hoe later op de ochtend, hoe slechter de grappen
Welke Alex kan ons niets leren: Kroes Kroes, Kroes Kroes
Zat op aandelen te teren, Kroes Kroes, Kroes Kroes
2 weken was hij directeur, maar nu is hij weer weg
Wie kan nu het tij niet meer keren, Kroes Kroes, Kroes Kroes.
Ik vergeet bijna dat ik aan het werk ben.Hoe later op de ochtend, hoe slechter de grappen![]()
Er was eens een club met veel geldEr was eens een directeur bij Ajax
Die was wel een beetje erg laks
Hij deed iets wat niet mocht
Had aandelen gekocht
2 weken directeur was zijn tax (ja la la la la la)
Er was eens een directeur uit Duitsland
Die had een gat in z'n hand
Kocht spelers veel te duur
De druiven bleken zuur
Ajax zette hem na een paar maand aan de kant (ja la la la)
Er was eens mannetje uit de hoofdstad
Had veel kennis, nou dat belooft wat
Hij appte net iets te veel
van zijn geslachtsdeel
En zat daarna op een dood pad. (Ja la la la la)..
Kan niet wachten op de volgende limerick.
Echt, als dit verhaal klopt: donder die hele RvC eruit. Nog los van het feit wat voor gevolgen dit voor Kroes zou moeten hebben (daar heb ik geen verstand van). Wat een stelletje achterlijken zitten er bij Ajax zeg, de tering.
Ligt eraan. Hoe hoog is de afkoopsom? En hoef ik er niet voor te verhuizen of de wedstrijden te bezoeken?Wil iemand hier misschien AD van Ajax worden?
Iedere docent bedrijfseconomie en bestuursvorm kan deze casus gebruiken als voorbeeld hoe het niet moet..Ajax moet wel bewust bezig zijn om de club volledig te vernielen. Het gaat mijn pet te boven dat je zoveel foute keuzes en benoemingen op elkaar kunt stapelen in amper 2 jaar tijd. Ongekend.
Ik denk Berghuis. Die is wel erg lang 'geblesseerd'.Maar wie is nu de baas van Ajax? Dat is toch de RVC? Die gaan toch niet hun zelf eruit gooien lijkt mij.
Ligt eraan. Hoe hoog is de afkoopsom? En hoef ik er niet voor te verhuizen of de wedstrijden te bezoeken?
Heel simpel: wet financieel toezicht (wft) verbiedt handelen met voorkennis. Dat wil zeggen handelen in effecten (aandelen, obligaties etc.) van ondernemingen waar jij insider kennis van hebt, omdat je er bijvoorbeeld een management functie hebt en dus op het juiste moment jezelf zou kunnen inkopen, om vervolgens beleid uit te rollen dat tot stijging in effectenwaarde zou kunnen leiden. Maar voorkennis kan ook zijn dat jouw vriend manager is en zaken aan jou lekt, zodat jij op tijd kan investeren.Echt, als dit verhaal klopt: donder die hele RvC eruit. Nog los van het feit wat voor gevolgen dit voor Kroes zou moeten hebben (daar heb ik geen verstand van). Wat een stelletje achterlijken zitten er bij Ajax zeg, de tering.
Het zal volgens de wet allemaal kloppen, maar het is wel extra wrang aangezien het aandeel Ajax echt geen reet voorstelt. Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat hij dit zou doen om winst te maken.Heel simpel: wet financieel toezicht (wft) verbiedt handelen met voorkennis. Dat wil zeggen handelen in effecten (aandelen, obligaties etc.) van ondernemingen waar jij insider kennis van hebt, omdat je er bijvoorbeeld een management functie hebt en dus op het juiste moment jezelf zou kunnen inkopen, om vervolgens beleid uit te rollen dat tot stijging in effectenwaarde zou kunnen leiden. Maar voorkennis kan ook zijn dat jouw vriend manager is en zaken aan jou lekt, zodat jij op tijd kan investeren.
Als bewezen wordt dat Kroes de aandelen kocht toen zijn benoeming achter de schermen al officieel was, heeft hij gehandeld met voorkennis. Op dat moment zou hij namelijk al kennis over zijn te bekleden baan en dus Ajax hebben gehad die niet openbaar is. Handelen met voorkennis is strafbaar. Afhankelijk van de ernst kan het hem een celstraf opleveren.
Het zal volgens de wet allemaal kloppen, maar het is wel extra wrang aangezien het aandeel Ajax echt geen reet voorstelt. Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat hij dit zou doen om winst te maken.
Ja maar gezien zijn vermogen is het natuurlijk 'peanuts'. Ik geloof dus ook dat het motief niet zelfverrijking was maar dat hij gehandeld heeft uit pure dommigheid en onzorgvuldigheid.Jij snapt duidelijk niet hoe de aandelenwereld werkt..2 dingen hebben effect op aandelen, nieuws + cijfers, hij was het nieuws en cijfers (sportprestaties) zouden ook in de toekomst betere (hoopte hij) dus 2x formule op stijging & winst dus. Hij kocht veel, dus veel inkoop x kleine centen= nog steeds prima winst op het eind, als het aandeel dan zou gaan stijgen. Hij en iedere leek weet dat ajaks aandeel nooit gigantisch zal stijgen, maar je kan er best winst op maken maar dan moet je veel inkopen en van de restjes leven dus. Of er moeten wonderen gaan gebeuren dat ze velen 100den miljoenen winst/transfers gaan maken ineens