Het zijn twee verschillende zaken die je hier combineert. Het eerste is wat Alexje gedaan heeft door te handelen met voorkennis, wat altijd verboden is.

Het tweede is het hebben van aandelen van een concurrent en 1 keer per jaar op een aandeelhoudersvergadering wat mogen stemmen.
Is geen combinatie.
Voorkennis bestaat uit het feit dat je weet dat je aanstelling gevolgen kan hebben voor de koers, of als hij weet dat er berichten gaan komen die de koers gaan beïnvloeden.

Ik ga mee met de visie van PSV033. Als hij bestuurder is van bedrijf A, maar ook een financieel belang heeft in B (wat in dezelfde branche opereert), kn het zijn dat hij voor bedrijf A een beslissing gaat nemen die nadelig is voor A, waardoor B voordeel heeft en het aandeel (en dus ook zijn persoonlijke financiën) positief beïnvloedt.
 
e3c92c69dc199a802be15a2a1c5ec555.png
 
Is geen combinatie.
Voorkennis bestaat uit het feit dat je weet dat je aanstelling gevolgen kan hebben voor de koers, of als hij weet dat er berichten gaan komen die de koers gaan beïnvloeden.

Ik ga mee met de visie van PSV033. Als hij bestuurder is van bedrijf A, maar ook een financieel belang heeft in B (wat in dezelfde branche opereert), kn het zijn dat hij voor bedrijf A een beslissing gaat nemen die nadelig is voor A, waardoor B voordeel heeft en het aandeel (en dus ook zijn persoonlijke financiën) positief beïnvloedt.

Mee eens. Als Brands en Bosz aandelen aandelen van Ajax kopen, dan begin ik ernstig te twijfelen aan hun integriteit en loyaliteit en zouden ze wat mij betreft per direct mogen vertrekken. Ik ben heel benieuwd of AZ iets gaat doen met het overtreden van de regels door Kroes. Waarschijnlijk kunnen ze zijn bloed wel drinken. De gang van zaken bij zijn overgang van AZ naar Ajax was al niet netjes te noemen. Rotclub en rotpersoon.
 
Mee eens. Als Brands en Bosz aandelen aandelen van Ajax kopen, dan begin ik ernstig te twijfelen aan hun integriteit en loyaliteit en zouden ze wat mij betreft per direct mogen vertrekken. Ik ben heel benieuwd of AZ iets gaat doen met het overtreden van de regels door Kroes. Waarschijnlijk kunnen ze zijn bloed wel drinken. De gang van zaken bij zijn overgang van AZ naar Ajax was al niet netjes te noemen. Rotclub en rotpersoon.
Ja - al lijkt t me ook wel weer mooi dat ze op vergaderingen lekker dwarsliggen of lastige vragen stellen. En om financiële ophelderingen vragen om te bepalen hoe de rivaal ervoor staat. Kunnen we Frank Lammers niet n stapeltje geven en voor wat Intel sturen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Mee eens. Als Brands en Bosz aandelen aandelen van Ajax kopen, dan begin ik ernstig te twijfelen aan hun integriteit en loyaliteit en zouden ze wat mij betreft per direct mogen vertrekken. Ik ben heel benieuwd of AZ iets gaat doen met het overtreden van de regels door Kroes. Waarschijnlijk kunnen ze zijn bloed wel drinken. De gang van zaken bij zijn overgang van AZ naar Ajax was al niet netjes te noemen. Rotclub en rotpersoon.
Inderdaad. Zet dat akkoord in het corona seizoen waarbij AZ koploper was maar Ajax uiteindelijk als nummer 1 de CL in ging ook in een ander perspectief.
 
Mee eens. Als Brands en Bosz aandelen aandelen van Ajax kopen, dan begin ik ernstig te twijfelen aan hun integriteit en loyaliteit en zouden ze wat mij betreft per direct mogen vertrekken. Ik ben heel benieuwd of AZ iets gaat doen met het overtreden van de regels door Kroes. Waarschijnlijk kunnen ze zijn bloed wel drinken. De gang van zaken bij zijn overgang van AZ naar Ajax was al niet netjes te noemen. Rotclub en rotper
Ik vraag mij af of AZ wist dat Kroes aandelen Ajax had toen hij directeur was in Alkmaar.
 

Dat was als gewone stervelingen met dit soort grootse Goden op een planeet mogen leven is bijzonder hoor. Over 300 jaar zal de beschaving niet meer spreken over Zeus of Poseidon maar over Kelvijn en Marijn, de Goden van het voetbal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan