Internationale Politiek

Altijd lastig. Ergens wil ik dit soort uitlatingen wel horen, enerzijds als vermaak, anderzijds als 'context onderzoek'.

Maar ik merk ook dat mn algoritme steeds meer Thierry filmpjes gaat sturen als ik dit te vaak doe. Daar heb ik nou ook weer geen behoefte aan.
Door een in een tweet geplaatst filmpje te kijken raakt je algo toch niet van de slag. Alleen als dit (een link naar) YT zou zijn?
Voor de rest, groot gelijk dat die behoefte klein is.
 
Door een in een tweet geplaatst filmpje te kijken raakt je algo toch niet van de slag. Alleen als dit (een link naar) YT zou zijn?
Voor de rest, groot gelijk dat die behoefte klein is.
Zou kunnen, ik weet niet precies hoe het algoritme werkt. Maar ik ga er altijd maar vanuit dat hij op meer werkt dan jezelf vaak doorhebt.
 
Hij beschrijft de situatie zoals die eigenlijk is moet ik zeggen: een schizofrene samenleving die gecreëerd is door een autocratisch regime. Iran is natuurlijk en ondanks dit regime, in geen enkel opzicht een Afghanistan. Iraanse vrouwen zitten al sinds 100 jaar op de universiteit en die groep is alleen maar groter geworden. Dus ook daarin kan ik Baudet niet tegen spreken.
Wat hij vervolgens vergeet te melden is dat mensen geen schizofrene samenleving willen… Jonge mensen willen niet in de kelders een feestje vieren en bang te zijn tegelijk voor de moraalpolitie.
Hij vertelt verder ook niet dat al die bloggers maar ook vele zangers, sporters, wetenschappers, artiesten, filmmakers enz allemaal momenteel vast zitten en waarvan sommigen al opgehangen zijn in de afgelopen 6 weken.
Tja het kan idd zo zijn dat een deel van de bevolking niet voor een regime change is, allicht. Maar het feit dat miljoenen gevlucht zijn, meer dan 50.000 geëxecuteerd in de afgelopen jaren en tienduizenden momenteel vast zitten, geeft wel aan dat de meerderheid tegen dit regime is. En dit zijn alleen mensen die zich hebben uitgesproken. De andere grote groep die zich niet durft uit te spreken, hebben we niet eens er bij gerekend.
 
Biden doet er alles aan om de besluiten rondom de boycot van de Iraanse instituten en het op de terreurlijst zetten van de Revolutionaire Garde, in Europa tegen te houden.
Twee landen lopen de sancties de hele tijd in de weg: Zwitserland en de VS. Het laatste zou je niet verwachten gezien de propaganda over en weer maar het tegenovergestelde is waar!
Eerder heb ik jullie hier verteld over de NIAC Group: de Iraanse lobby in de VS. Tot aan het Witte Huis heeft deze groep mensen zitten in de VS. Vaak zitten ze bij de Democraten. Een aantal zitten zelfs in de groep adviseurs van Biden.
De VS hebben nu druk uitgeoefend op de UK om de Revolutionaire Garde niet op de terreurlijst te zetten! Geloven jullie dat? Het is gewoon echt waar. De VK hebben allang een voorstel klaarliggen die door het parlement bekrachtigd kan worden maar de VS houdt dat tegen.
Begrijpen jullie nu wel waarom ik altijd zo’n enorm hekel heb aan de VS? Ze staan nooit aan de goede kant. Sterker nog ze hebben altijd de schurkenstaten gesteund in de geschiedenis. Laatst las ik dat de VS Putin beschuldigd van het schenden van de mensenrechten. Hahahah!
En dan die beschaafde Zwitsers: ook zij weigerden om samen met de EU de sancties op te leggen. Ze weigeren allerlei terroristen en mensen die verantwoordelijk zijn voor massale executies en verdwijningen in de afgelopen 40 jaar, op de lijst te zetten.
Sterker nog, de vrouwelijke ambassadeur van Zwitserland in Iran gaat in de tijden dat de Iraanse vrouwen opgepakt of doodgeslagen worden, demonstratief met een hoofddoek om, op de foto met een paar geestelijke leiders.. Hoe vies en walgelijk kun je zijn met je kut democratie!!
 
Biden doet er alles aan om de besluiten rondom de boycot van de Iraanse instituten en het op de terreurlijst zetten van de Revolutionaire Garde, in Europa tegen te houden.
Twee landen lopen de sancties de hele tijd in de weg: Zwitserland en de VS. Het laatste zou je niet verwachten gezien de propaganda over en weer maar het tegenovergestelde is waar!
Eerder heb ik jullie hier verteld over de NIAC Group: de Iraanse lobby in de VS. Tot aan het Witte Huis heeft deze groep mensen zitten in de VS. Vaak zitten ze bij de Democraten. Een aantal zitten zelfs in de groep adviseurs van Biden.
De VS hebben nu druk uitgeoefend op de UK om de Revolutionaire Garde niet op de terreurlijst te zetten! Geloven jullie dat? Het is gewoon echt waar. De VK hebben allang een voorstel klaarliggen die door het parlement bekrachtigd kan worden maar de VS houdt dat tegen.
Begrijpen jullie nu wel waarom ik altijd zo’n enorm hekel heb aan de VS? Ze staan nooit aan de goede kant. Sterker nog ze hebben altijd de schurkenstaten gesteund in de geschiedenis. Laatst las ik dat de VS Putin beschuldigd van het schenden van de mensenrechten. Hahahah!
En dan die beschaafde Zwitsers: ook zij weigerden om samen met de EU de sancties op te leggen. Ze weigeren allerlei terroristen en mensen die verantwoordelijk zijn voor massale executies en verdwijningen in de afgelopen 40 jaar, op de lijst te zetten.
Sterker nog, de vrouwelijke ambassadeur van Zwitserland in Iran gaat in de tijden dat de Iraanse vrouwen opgepakt of doodgeslagen worden, demonstratief met een hoofddoek om, op de foto met een paar geestelijke leiders.. Hoe vies en walgelijk kun je zijn met je kut democratie!!
Zag gister nog een video waarin een jong meisje tot bloedens toe geslagen zou zijn wegens het niet dragen van een hoofddoek. Besefte mij dat we hier bar weinig horen over hoe het nu is in Iran. Maar jouw bericht stemt mij niet positief, kans dat de revolutie uitdooft neemt daarmee helaas toe :(
 
  • Droevig
Reactions: IPF
Biden doet er alles aan om de besluiten rondom de boycot van de Iraanse instituten en het op de terreurlijst zetten van de Revolutionaire Garde, in Europa tegen te houden.
Twee landen lopen de sancties de hele tijd in de weg: Zwitserland en de VS. Het laatste zou je niet verwachten gezien de propaganda over en weer maar het tegenovergestelde is waar!
Eerder heb ik jullie hier verteld over de NIAC Group: de Iraanse lobby in de VS. Tot aan het Witte Huis heeft deze groep mensen zitten in de VS. Vaak zitten ze bij de Democraten. Een aantal zitten zelfs in de groep adviseurs van Biden.
De VS hebben nu druk uitgeoefend op de UK om de Revolutionaire Garde niet op de terreurlijst te zetten! Geloven jullie dat? Het is gewoon echt waar. De VK hebben allang een voorstel klaarliggen die door het parlement bekrachtigd kan worden maar de VS houdt dat tegen.
Begrijpen jullie nu wel waarom ik altijd zo’n enorm hekel heb aan de VS? Ze staan nooit aan de goede kant. Sterker nog ze hebben altijd de schurkenstaten gesteund in de geschiedenis. Laatst las ik dat de VS Putin beschuldigd van het schenden van de mensenrechten. Hahahah!
En dan die beschaafde Zwitsers: ook zij weigerden om samen met de EU de sancties op te leggen. Ze weigeren allerlei terroristen en mensen die verantwoordelijk zijn voor massale executies en verdwijningen in de afgelopen 40 jaar, op de lijst te zetten.
Sterker nog, de vrouwelijke ambassadeur van Zwitserland in Iran gaat in de tijden dat de Iraanse vrouwen opgepakt of doodgeslagen worden, demonstratief met een hoofddoek om, op de foto met een paar geestelijke leiders.. Hoe vies en walgelijk kun je zijn met je kut democratie!!
De VS heeft (met zijn wapenindustrie) gewoon veel te winnen met een wereld waar het onrustig is. Net als Rusland en Israel oa. overigens. Daarnaast is Iran natuurlijk een perfecte zondebok om intern de oorlogsrethoriek op hang te houden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De VS heeft (met zijn wapenindustrie) gewoon veel te winnen met een wereld waar het onrustig is. Net als Rusland en Israel oa. overigens. Daarnaast is Iran natuurlijk een perfecte zondebok om intern de oorlogsrethoriek op hang te houden.
Ja, want de Iraanse regering is natuurlijk een marionet van de VS die dankzij het bloedig onderdrukken van de protesten de wapenindustrie van de VS steunt…:unsure:
Het is gewoon heel simpel: als de Iraanse overheid hun burgers iets aandoen is dat de schuld van de VS/Westerse wereld. Of omdat ze ingrijpen, of omdat ze niet ingrijpen.
 
Biden doet er alles aan om de besluiten rondom de boycot van de Iraanse instituten en het op de terreurlijst zetten van de Revolutionaire Garde, in Europa tegen te houden.

Zoals een vriendin in Saudi het zegt, de VS heeft er superveel aan om de spannigen tussen KSA en Iran hoog te houden zodat ze macht blijven houden in het MO.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja, want de Iraanse regering is natuurlijk een marionet van de VS die dankzij het bloedig onderdrukken van de protesten de wapenindustrie van de VS steunt…:unsure:
Het is gewoon heel simpel: als de Iraanse overheid hun burgers iets aandoen is dat de schuld van de VS/Westerse wereld. Of omdat ze ingrijpen, of omdat ze niet ingrijpen.
Dat zeg ik niet, wel dat er andere belangen spelen die langdurige vrede in de wereld in de weg staan. Net zoals er andere belangen zijn die het oplossen van het klimaatprobleem in de weg staan.
 
Ja, want de Iraanse regering is natuurlijk een marionet van de VS die dankzij het bloedig onderdrukken van de protesten de wapenindustrie van de VS steunt…:unsure:
Het is gewoon heel simpel: als de Iraanse overheid hun burgers iets aandoen is dat de schuld van de VS/Westerse wereld. Of omdat ze ingrijpen, of omdat ze niet ingrijpen.
Ze hoeven niet in te grijpen en dat zal ook totaal niet op prijs worden gesteld door de Iraniërs! Sterker nog, Iran is geen Irak en Iraniërs zullen met alles wat ze in zich hebben een militaire buitenlandse inmenging neer slaan en tegenhouden.
We hebben het dan ook hier niet over dat soort simplistische voorstelling van zaken zoals jij die omschrijft. Het gaat om het effectieve sancties anders dan economische sancties die het regime echt raken. En dat de VS nu door de Iraanse lobby in het Witte huis, de VK op andere gedachten wil brengen over de terreurlijst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan