Internationale Politiek

Ik heb t niet meegekregen, maar krijgt deze terrorist gratie dan van t regime? Of word ie in Iran alsnog berecht en gestraft/opgehangen? In beide gevallen had ik m zelf liever zeer lang in een belgische cel zien blijven.
In Iran is hij bij aankomst als een held ontvangen door de Revolutionaire Garde… Hij handelde natuurlijk in opdracht van het Iraanse regime. Vandaar ook dat dit het slechtste is wat België kon doen. Uitleveren prima maar deze man had als opdracht om bommen te laten ontploffen bij een bijeenkomst van de oppositie (in ballingschap) in Brussel. Het voelt heel gek en wrang voor mij persoonlijk, omdat ik zelf juist bij die bijeenkomst aanwezig was. En met mij nog duizenden anderen.
 
Wat zei die knakker ook alweer toen 1 tweet van Trump ervoor zorgde dat half Turkije lam lag? Jullie hebben de dollar maar wij hebben Allah? Haha wat een niveau als je zo je volk moet toespreken. En nu heeft zijn ‘volk’ uit het buitenland hem de overwinning bezorgd. Lekker dan als je in Turkije woont.
 
Wat zei die knakker ook alweer toen 1 tweet van Trump ervoor zorgde dat half Turkije lam lag? Jullie hebben de dollar maar wij hebben Allah? Haha wat een niveau als je zo je volk moet toespreken. En nu heeft zijn ‘volk’ uit het buitenland hem de overwinning bezorgd. Lekker dan als je in Turkije woont.
Die willen gewoon kunnen blijven roepen dat het in Nederland (of vul een ander land in) veel beter is dan in Turkije.
 
Het helpt natuurlijk ook niet dat zijn tegenstander een bijeen geraapte politieke partijen vertegenwoordigd. Het is wachten op onderlinge strijd als die gekozen was.
 
Die willen gewoon kunnen blijven roepen dat het in Nederland (of vul een ander land in) veel beter is dan in Turkije.
Als je in een veilig democratisch land woont - hier dus - en je stemt op iemand waar de helft van de bevolking vanaf wil, is het dan niet logischer dat die mensen die hier op Erdogan gestemd hebben terugkeren naar Turkije en dat degenen daar die verlangen naar leven in vrijheid hun plaatsen hier komen innemen?
Is dit een heel rare gedachte of toch niet?:unsure:
 
Als je in een veilig democratisch land woont - hier dus - en je stemt op iemand waar de helft van de bevolking vanaf wil, is het dan niet logischer dat die mensen die hier op Erdogan gestemd hebben terugkeren naar Turkije en dat degenen daar die verlangen naar leven in vrijheid hun plaatsen hier komen innemen?
Is dit een heel rare gedachte of toch niet?:unsure:
terugkeren naar Turkije.... Daar had je post moeten eindigen.
 
Het helpt natuurlijk ook niet dat zijn tegenstander een bijeen geraapte politieke partijen vertegenwoordigd. Het is wachten op onderlinge strijd als die gekozen was.
Dat was ook de kritiek. Nou heeft Erdogan behoorlijk wat oppositie monddood gemaakt en kon makkelijker zijn media gebruiken.
Overigens zijn we in Europa tegenwoordig poeslief tov Erdogan sinds de vluchtelingendeal. Gewoon paaien die narcist. In ons eigen belang
 
Laatst bewerkt:
terugkeren naar Turkije.... Daar had je post moeten eindigen.
Nee hoor. Het probleem dat ik aankaartte in mijn post is namelijk ;
Hoe kun je , zelf in een vrij en veilig land levend, steun verlenen aan iemand die jouw voormalige landgenoten ,waaronder wellicht familie, vrienden en bekenden , geen vrijheid en veiligheid gunt als ze anders denken dan hij?
Ook Akyol vraagt zich zoiets af in zijn column in het ED van vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Is er een andere term denkbaar dan klassejustitie in Belgie na de absurd lage vonnissen voor de elitaire schoften die de gruwelijke dood van Sanda Dia op hun geweten hebben?
Dachten deze rechters dat ze na 5 jaar wachten wel met deze volstrekt ongeloofwaardige straffen op de proppen konden komen?
Gelukkig lijden nog niet alle Belgen aan Alzheimer en komt er massaal protest.
Hopelijk haalt het dit keer iets uit na dit schoolvoorbeeld van een geblinddoekte Vrouwe Justitia.
En doet het parlement in Brussel wat het moet doen; wantoestanden aan de kaak stellen.
 
Is er een andere term denkbaar dan klassejustitie in Belgie na de absurd lage vonnissen voor de elitaire schoften die de gruwelijke dood van Sanda Dia op hun geweten hebben?
Dachten deze rechters dat ze na 5 jaar wachten wel met deze volstrekt ongeloofwaardige straffen op de proppen konden komen?
Gelukkig lijden nog niet alle Belgen aan Alzheimer en komt er massaal protest.
Hopelijk haalt het dit keer iets uit na dit schoolvoorbeeld van een geblinddoekte Vrouwe Justitia.
En doet het parlement in Brussel wat het moet doen; wantoestanden aan de kaak stellen.
Heb je de gehele rechterlijke uitspraak gelezen? Zo te lezen niet en ga je lekker los uit de onderbuik en geef je ten onrechte de rechters er van langs.
 
Heb je de gehele rechterlijke uitspraak gelezen? Zo te lezen niet en ga je lekker los uit de onderbuik en geef je ten onrechte de rechters er van langs.

Ik heb het vonnis ook niet gelezen maar ga evenwel mee in het onderbuikgevoel. Dit zaakje stinkt 9en niet alleen naar vissaus).
 
Ik heb het vonnis ook niet gelezen maar ga evenwel mee in het onderbuikgevoel. Dit zaakje stinkt 9en niet alleen naar vissaus).
Stel, ik steek jou in je arm met een mes op jou pijn te doen, en jij sterft, dan wordt ik ook niet aangeklaagd voor moord.
Dat inname van veel vissaus niet bevorderlijk is voor de gezondheid kan je mogelijk weten, dat dit leidt tot een ophoping van zout, wist de gemiddelde arts niet eens. Kortom, voor moord kan je ze al onmogelijk berechten, en zelfs doodslag is twijfelachtig omdat je niet redelijkerwijs kan verwachten dat ze dit gevolg wisten. Of je moet van de gemiddelde student meer medische kennis verwachten dan van artsen.

Voelt het goed? Voelt het rechtvaardig, mogelijk niet, maar de rechter de schuld geven is echt gruwelijk kortzichtig als je je niet inleest in een zaak.
 
Heb je de gehele rechterlijke uitspraak gelezen? Zo te lezen niet en ga je lekker los uit de onderbuik en geef je ten onrechte de rechters er van langs.

Het feit dat er iemand dood is door schuld en er dit soort waarschuwingen (dit kan ik geen straf noemen).

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/05/2...aamse,ontgroening van de Leuvense vereniging.
De rechter bevond de leden in hoger beroep schuldig aan onopzettelijke doding en mensonterend gedrag, maar ging niet mee in de zwaarste aanklacht; dat ze schuldig zouden zijn aan het toedienen van schadelijke stoffen die tot zijn dood leidden.

Ondanks het feit dat ze iemand behandelen als een varken, bijdragen aan de dood van hem mogen ze het met 300 uur schoffelen afdoen. Dat staat in geen verhouding met elkaar, degene die dit gedaan hebben verdienen gewoon om een jaar of 4 tot 10 te zitten. Het liefst allemaal met een grote Afrikaan die wel van kleine witte mannetjes houdt....
 
Stel, ik steek jou in je arm met een mes op jou pijn te doen, en jij sterft, dan wordt ik ook niet aangeklaagd voor moord.
Dat inname van veel vissaus niet bevorderlijk is voor de gezondheid kan je mogelijk weten, dat dit leidt tot een ophoping van zout, wist de gemiddelde arts niet eens. Kortom, voor moord kan je ze al onmogelijk berechten, en zelfs doodslag is twijfelachtig omdat je niet redelijkerwijs kan verwachten dat ze dit gevolg wisten. Of je moet van de gemiddelde student meer medische kennis verwachten dan van artsen.

Voelt het goed? Voelt het rechtvaardig, mogelijk niet, maar de rechter de schuld geven is echt gruwelijk kortzichtig als je je niet inleest in een zaak.

Eens hoor. Ik kan het niet aantonen, maar het zou me toch echt verbazen dat wanneer deze actie door een minder bedeeld groepje jongeren gepleegd zou zijn, de straffen net even wat ander uitpakken. De rehter heeft gepaald en ik respecteer de rechtelijke uitspraak, maar iets klopt er niet. Het zou bijzonder fijn zijn als ze met naam en toenaam in de pers bekend worden, zodat ze voor de rest van hun leven zwaar beperkt worden in hun carrière.

(ja, ik ben een beetje boos, ik heb ook zo m'n dagen).
 
Eens hoor. Ik kan het niet aantonen, maar het zou me toch echt verbazen dat wanneer deze actie door een minder bedeeld groepje jongeren gepleegd zou zijn, de straffen net even wat ander uitpakken. De rehter heeft gepaald en ik respecteer de rechtelijke uitspraak, maar iets klopt er niet. Het zou bijzonder fijn zijn als ze met naam en toenaam in de pers bekend worden, zodat ze voor de rest van hun leven zwaar beperkt worden in hun carrière.
Ook dan was moord iet van toepassing geweest en doodslag evenmin. Overigens zijn naam en toenaam al bekend gemaakt door een of andere mafklapper op YT dus d'r zal vast iets van eigeninrichting komen, werkt heel goed vraag maar aan onze forummer in Leipzig.

Overigens ga je dan dus mensen hun hele leven dwars zitten voor iets waarvan ze zelf de uitkomst ook niet konden overzien, is dat dan rechtvaardigheid?

(ja, ik ben een beetje boos, ik heb ook zo m'n dagen).
Snap ik, het voelt niet alsof er recht gesproken is.
 
Heb jij de verslagen gelezen van wat dat tuig uitvrat? Zo te lezen niet.:(
Maar in het rapport van de rechter staat ook dat toen de jongens wisten dat het mis dreigde te gaan, nog van alles geprobeerd hebben om de jongen te redden. Dat is een van de redenen dat de straf niet zo hoog is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan