Mikasa
Internationale Legende
Ik heb helemaal niet inhoudelijk naar de uitspraken van De Jonge gekeken. Ik ageerde alleen op jouw beschuldiging over "de nieuwe bestuurscultuur". Daar heeft De Jonge niks mee van doen.Eens met je zienswijze en dank voor het uitleggen van mijn betoog.
Mikasa wil zelfs na jouw toelichting niet aannemen dat ik iets anders zeg dan hij denkt. Hij wil perse niet zien dat de Jonge zichzelf tegenspreekt en dingen verkondigt over de nog zo onbekende omikron variant waar "men" blijkbaar toch al "beleid" op maakt voor 2022 alsof het zeer gevaarlijk en zeer bedreigend zou zijn.
[ Terwijl, Mikasa, Hugo zelf toch echt het volk laat horen dat de deskundigen er nog weinig van weten. Is de angstzaaiende taal die hij weer uitslaat - " we moeten nu wel zo doorgaan want misschien wordt deze variant onbeheersbaar " -dan volgens jou nieuw beleid? ]
Dan inhoudelijk. Ik ben blij dat men voorzichtig is. Door de bank genomen reageert Nederland te laat. In het buitenland zijn er inmiddels wel bewijzen dat omikron razendsnel verspreid. Het is gewoon erg moeilijk wat te doen. Geen vuiltje aan de lucht en dan vervolgens zeggen dat er een ramp is, lijkt me ook verkeerd.
Ik durf hier geen antwoord op te geven. Ik ben niet op de hoogte van het Finse onderwijs. Volgens mij is door de bank genomen inhoudelijk met het Nederlandse onderwijs niet zo veel mis? Al heb ik heus als vader wel opmerkingen/verbeteringen.Nu naar jouw vraag aan mij;
Ik was inderdaad niet duidelijk.
Wat ik bedoel is dat wij , als handelsnatie snel geneigd zijn dit economisch mee te laten spelen in ons (politieke)denken en doen. Waarbij we sinds de jaren 90 steeds meer beinvloed worden door Angelsaksische en Amerikaanse zienswijzen en minder door 20e eeuwse sociale kijk op de maatschappij die ik meen nog wel te kunnen bespeuren in Scandinavische landen.
Zo is het Finse onderwijs er veel beter aan toe dan het Nederlandse. Omdat zij totaal niet zijn uitgegaan bij de inrichting van geld of winst maar van de mens.
Zij vroegen zich af hoe ze vooruitgang konden boeken door talent te ontwikkelen en vonden niet dat onderwijs een kostenpost was . Een wereld van verschil met onze opvattingen en werkwijze in het onderwijs kan ik je uit eigen ervaring zeggen.
Dat bedoel ik o.a. met de mens boven geld stellen.
Ik ben het wel met je eens dat het tijd wordt de mens/wereld voorop te stellen. De welvaart is gemiddeld genomen in Nederland hoog, dus van minder belang. Wel oog houden voor de verdeling.