Coronavirus

Soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf (en hun omgeving tegen hen).
De mens heeft nogal de neiging zichzelf en haar wijsheid te overschatten. Dan is het goed om belangrijke beslissingen voor hen te nemen, zodat zij zichzelf en de samenleving niet benadelen.
Zoals tijdens deze pandemie duidelijk wordt. Eigen verantwoordelijkheid is een farce gezien de huidige situatie..
 
Soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf (en hun omgeving tegen hen).
De mens heeft nogal de neiging zichzelf en haar wijsheid te overschatten. Dan is het goed om belangrijke beslissingen voor hen te nemen, zodat zij zichzelf en de samenleving niet benadelen.
Zeker bij ouderen gaat dat spelen, denken nog even fit en vitaal te zijn als toen ze jong waren, dat hun reactievermogen nog helemaal puik is enzo. De stijging van de groep 70+ bij verkeersslachtoffers geeft mij en mijn vakgenoten zorgen.
 
Zeker bij ouderen gaat dat spelen, denken nog even fit en vitaal te zijn als toen ze jong waren, dat hun reactievermogen nog helemaal puik is enzo. De stijging van de groep 70+ bij verkeersslachtoffers geeft mij en mijn vakgenoten zorgen.
Ook zoiets idd.
En dan wel op een elektrische fiets stappen en met 30km/u op rotondes af stuiven. Dat werkt niet als je brein nog is ingesteld op stoommachines en trekschuiten.:lol:
 
Zeker bij ouderen gaat dat spelen, denken nog even fit en vitaal te zijn als toen ze jong waren, dat hun reactievermogen nog helemaal puik is enzo. De stijging van de groep 70+ bij verkeersslachtoffers geeft mij en mijn vakgenoten zorgen.
Maar als een 70 plusser dagelijks minstens een uur of meer - ook 's winters - met zijn vrouw op de fiets, weet dat hij geen 18 meer is, heeft hij meer kans op een ongeluk doordat een jongere tegen hem opknotst die al fietsend op zijn of haar mobieltje zit te kijken dan door de schuld van een leeftijdgenoot.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ook daar wat verkeershorken of sukkels tussen kunnen zitten.
 
Maar als een 70 plusser dagelijks minstens een uur of meer - ook 's winters - met zijn vrouw op de fiets weet dat hij geen 18 meer is, heeft hij meer kans op een ongeluk doordat een jongere tegen hem opknotst die op zijn of haar mobieltje zit te kijken dan door de schuld van een leeftijdgenoot.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ook daar wat verkeershorken of sukkels tussen kunnen zitten.
Ja, dat verklaard inderdaad het hoge aantal dodelijke eenzijdige ongevallen bij de groep 70+ op de E-bike :FP:4

En je boehoe de jeugd reactie is wel heel typerend boomer.
 
Ja, dat verklaard inderdaad het hoge aantal dodelijke eenzijdige ongevallen bij de groep 70+ op de E-bike :FP:4

En je boehoe de jeugd reactie is wel heel typerend boomer.
Jij hebt je research niet op facebook gedaan, dus je telt niet mee.
Doe nou zelf eens onderzoek.
Het zijn de jongeren en welbeschouwd, nu ik er zo over nadenk, waarschijnlijk vooral de magnetisch geworden gevaccineerde jongeren.
 
Jij hebt je research niet op facebook gedaan, dus je telt niet mee.
Doe nou zelf eens onderzoek.
Het zijn de jongeren en welbeschouwd, nu ik er zo over nadenk, waarschijnlijk vooral de magnetisch geworden gevaccineerde jongeren.
Ja, die kleven gewoon aan die fietsen vast.
 
Experiment wijst uit, paardenmiddel werkt niet bij ezels.
Over Ezels gesproken. Baudet moet onder rechterlijke druk een aantal holocaust vs joden vs ongevaccineerden tweets verwijderen.. laat dit een eerste stap zijn om dat achterlijke gedrag van m eens kort te gaan houden. Eigenlijk zou hem verboden moeten worden überhaupt een politieke functie te bekleden. Wilders zit op het randje, maar Baudet is m.i. staatsgevaarlijk..
 
Over Ezels gesproken. Baudet moet onder rechterlijke druk een aantal holocaust vs joden vs ongevaccineerden tweets verwijderen.. laat dit een eerste stap zijn om dat achterlijke gedrag van m eens kort te gaan houden. Eigenlijk zou hem verboden moeten worden überhaupt een politieke functie te bekleden. Wilders zit op het randje, maar Baudet is m.i. staatsgevaarlijk..
Meneer heeft ze niet verwijderd maar nogmaals geretweet. Weet ook niet of ik heel happy wordt van dit ingrijpen in de vrijheid van meningsuiting, kan de gevolgen van een dergelijke uitspraak lastig overzien.
 
Meneer heeft ze niet verwijderd maar nogmaals geretweet. Weet ook niet of ik heel happy wordt van dit ingrijpen in de vrijheid van meningsuiting, kan de gevolgen van een dergelijke uitspraak lastig overzien.
Dat wordt dan een flinke boete..
 
Meneer heeft ze niet verwijderd maar nogmaals geretweet. Weet ook niet of ik heel happy wordt van dit ingrijpen in de vrijheid van meningsuiting, kan de gevolgen van een dergelijke uitspraak lastig overzien.
Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je alles mag zeggen. Aanpakken die hond.
 
Nee bij Thèta :cautious:
Thèta wordt ook gezien als het symbool van het eind of de dood.
Uhm, theta zijn we al voorbij.
Tegelijkertijd zit ik niet in loondienst dus ontvang ik ook geen renteaftrek voor mijn huis.
Die twee hebben toch geen relatie? Renteaftrek is afhankelijk van inkomen en betaalde inkomstenbelasting. Die betaal je als ZZP toch ook?
 
Ja, dat verklaard inderdaad het hoge aantal dodelijke eenzijdige ongevallen bij de groep 70+ op de E-bike :FP:4

En je boehoe de jeugd reactie is wel heel typerend boomer.
Ik ben geen boomer en erger me in het dagelijks verkeer veel meer aan mannen van zekere leeftijd die in hun Volkswagen op hun telefoon zitten te spelen, of aan fietsende studenten die in het donker zonder licht op een lichtgevend scherm van hun telefoon aan het kijken zijn dan aan ouderen op een E-bike die zich wel aan de verkeersregels houden.

Een dodelijk eenzijdig ongeval is heel vervelend, maar kan gebeuren. Een dodelijk ongeval door de schuld van de ander die totaal niet oplet vind ik vele malen kwalijker.

Maargoed, dat heeft dan weer niet zoveel met corona te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan