Coronavirus

Uit de geWOBte stukken

FGu1JEJXoAEbvPV


Kort gezegd, zo hoog mogelijk besmetten is dus weldegelijk de strategie geweest.
Waarom mailen ambtenaren (?) van een Gmail adres? Klinkt niet veilig.
 
Jouw ervaring van een week is blijkbaar de norm. ;) Ik denk dat het meevalt. Ik vind ons koningshuis een achterhaald instituut en eigenlijk het enige waar je ze voor zou kunnen inzetten (zeker ten tijden van crisis) is voor een bepaalde vorm van verbinding. Wordt alleen wel lastig als ze een leven leiden dat volledig buiten de maatschappij staat.
;) Ach, ik chargeer ietwat. Al zit er wel een kern in dat ik RTL-programmas inmiddels echt niet goed kon hebben. De Meilandjesrel als ander recent voorbeeld, dat politiek, praatprogrammas, twitter en zelfs ons forum bezighield.

Amalia geeft overigens een groot deel van haar "beurs", waar ze volgens kromme oude regels aanspraak voor maakt, terug tot ze ook daadwerkelijk n publieke functie gaat vervullen, toch? Dat vind ik dan wel netjes. Tot die tijd hoef imo dat vergrootglas ook niet zo.

Verder ook weinig met het koningshuis overigens. Maar t kromme systeem van ministerieele verantwoordelijkheid in wat die doen, laten of zeggen, is ook best bijzonder/ergerlijk.
 
;) Ach, ik chargeer ietwat. Al zit er wel een kern in dat ik RTL-programmas inmiddels echt niet goed kon hebben. De Meilandjesrel als ander recent voorbeeld, dat politiek, praatprogrammas, twitter en zelfs ons forum bezighield.

Amalia geeft overigens een groot deel van haar "beurs", waar ze volgens kromme oude regels aanspraak voor maakt, terug tot ze ook daadwerkelijk n publieke functie gaat vervullen, toch? Dat vind ik dan wel netjes. Tot die tijd hoef imo dat vergrootglas ook niet zo.

Verder ook weinig met het koningshuis overigens. Maar t kromme systeem van miniteriele verantwoordelijkheid in wat die doen, laten of zeggen, is ook best bijzonder/ergerlijk.
RTL trek ik ook slecht. Behalve Kopen zonder kijken. ;)
Alleen Nieuwsuur is van de goedbekeken actualiteitenprogramma’s nog echt journalistiek. De andere programma’s (redelijk afhankelijk van de anchor: Sven, Pauw en Jort zijn nog wel eens kritisch) maken zich te druk om de kijkcijfers en zijn daardoor meteen stukken minder geloofwaardig.
 
FGwHouBXIAc6vdb
FGwH6JIXsAYJuUm


De Omicron-variant zou hier meer aanwezig zijn dan in Denemarken en GB. Maar wij hebben een dalende trend waar zij een stijgende trend hebben. An sich logisch aangezien wij het zwaarste pakket maatregelen hebben.
 
FGwHouBXIAc6vdb
FGwH6JIXsAYJuUm


De Omicron-variant zou hier meer aanwezig zijn dan in Denemarken en GB. Maar wij hebben een dalende trend waar zij een stijgende trend hebben. An sich logisch aangezien wij het zwaarste pakket maatregelen hebben.
Opnieuw heeft het kabinet een spoedavdies gevraagd aan het OMT. Morgen komen ze opnieuw bij elkaar.
 
FGwHouBXIAc6vdb
FGwH6JIXsAYJuUm


De Omicron-variant zou hier meer aanwezig zijn dan in Denemarken en GB. Maar wij hebben een dalende trend waar zij een stijgende trend hebben. An sich logisch aangezien wij het zwaarste pakket maatregelen hebben.
Volgens mij klopt er iets niet van deze grafiek in verhouding met andere sourses, https://www.tagesschau.de/ausland/europa/grossbritannien-coronavirus-omikron-101.html hier hebben ze het over 78k (?) omikron gevallen in de UK gisteren gemeld? Ik zoek later ff verder.
 
Laatst bewerkt:
Grafiek loopt tot de 13e, maar dan nog zou de toename extreem zijn in 2 dagen ja.
Dat is idd t probleem. Het is ook vrij extreem. Denk dat er ook een verschil zit in reporting. In London zitten ze geloof ik al op 50%, maar ook NY (us) geloof ik al rond de 13%. Zou goed kunnen dat in grote delen van de UK t nu nog 0 is. Ik vind onderstaande worst-case scenarios wel erg somber, maar extra voorzichtigheid lijkt me in deze onzekere aanloopfase raadzaam.

Deze experts hier zijn wel zeer pessimistisch, maar de variant ernst nemen haal ik er wel uit;
 
Ik heb wat moeite met de ruwe data, mede omdat verschillende registratiesystemen achterlopen en post-meassures zijn. Maar ter illustratie:

https://www.london.gov.uk/coronavirus/coronavirus-covid-19-numbers-london

Op 15 dec: 20k new cases in london.

Laatste complete week tot 10 dec: 55k in london.Geschatte R op 10 dec: 1-1.2 voor london. Dus rond de 8k per dag gemiddeld in die week, vs 20k gisteren op 1 dag (5 dagen later).

Er is dus iets aan de hand waarmee het flink sneller is gaan oplopen, experts wijzen het enorm snel toenenen van de omicron variant aan.

Variant testing is overigens ook niet over zo makkelijk of breed inzetbaar. In nederland lukt t naar behoren uitvoeren en verwerken van de simpele PCR test al nauwelijks, zoals je uit ervaring weet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat moeite met de ruwe data, mede omdat verschillende registratiesystemen achterlopen en post-meassures zijn. Maar ter illustratie:

https://www.london.gov.uk/coronavirus/coronavirus-covid-19-numbers-london

Op 15 dec: 20k new cases in london.

Laatste complete week tot 10 dec: 55k in london.Geschatte R op 10 dec: 1-1.2 voor london. Dus rond de 8k per dag toen, vs 20k gisteren op 1 dag.

Er is dus iets aan de hand waarmee het flink sneller is gaan oplopen, experts wijzen het enorm snel toenenen van de omicron variant aan.

Variant testing is overigens ook niet over zo makkelijk of breed inzetbaar. In nederland lukt t naar behoren uitvoeren en verwerken van de simpele PCR test al nauwelijks, zoals je uit ervaring weet.

Misschien zeg ik nu domme dingen, maar jouw conclusie spreekt die van der Jaufe toch niet tegen? Het stijgt in het VK. En in Nederland is er een dalende trend.
 
Misschien zeg ik nu domme dingen, maar jouw conclusie spreekt die van der Jaufe toch niet tegen? Het stijgt in het VK. En in Nederland is er een dalende trend.
Als ik Der Jaufe parafraseer laat hij denk ik zien dat we in Nederland een hoger aandeel van de Omicron variant hebben en gewoon gestaag dalen, m.a.w. het valt reuze mee (?).

Ik ben iets minder optimistisch en heb weinig vertrouwen in de komende weken. Mijn grootste angst is het onderschatten van t probleem zo rond deze "bezoekmaand".
 
Als ik Der Jaufe parafraseer laat hij zien dat we in Nederland een hoger aandeel van de Omicron variant hebben en gewoon gestaag dalen, m.a.w. het valt reuze mee.

Ik ben iets minder optimistisch en heb weinig vertrouwen in de komende weken. Mijn grootste angst is het onderschatten van t probleem zo rond deze "bezoekmaand".

Ik had, heel eerlijk, alleen gekeken naar het eerste plaatje. Mea culpa. Het verschil is opvallend. Maar afwachten. Met vrienden in Engeland kan ik wel zeggen dat zij verbaasd waren over onze onze nieuwe lockdown. Dat is/was daar kennelijk nog niet van toepassing. Het zou kunnen meespelen. Kennelijk strenger dan daar, vooralsnog.
 
Ik had, heel eerlijk, alleen gekeken naar het eerste plaatje. Mea culpa. Het verschil is opvallend. Maar afwachten. Met vrienden in Engeland kan ik wel zeggen dat zij verbaasd waren over onze onze nieuwe lockdown. Dat is/was daar kennelijk nog niet van toepassing. Het zou kunnen meespelen. Kennelijk strenger dan daar, vooralsnog.
Dat laatste vooral ja, DK en UK gaan hard, heel hard, maar gezien de weinige maatregelen is dat niet vreemd. Doen wij genoeg, geen idee. Zitten wij in een andere situatie dan DK en UK dat wel. We gaan t zien komende weken. Geloof dat de boostercampagne nu iig aardig p gang komt.
 
Dat is idd t probleem. Het is ook vrij extreem. Denk dat er ook een verschil zit in reporting. In London zitten ze geloof ik al op 50%, maar ook NY (us) geloof ik al rond de 13%. Zou goed kunnen dat in grote delen van de UK t nu nog 0 is. Ik vind onderstaande worst-case scenarios wel erg somber, maar extra voorzichtigheid lijkt me in deze onzekere aanloopfase raadzaam.

Deze experts hier zijn wel zeer pessimistisch, maar de variant ernst nemen haal ik er wel uit;
Een virus werd toch zelden gevaarlijker maar wel meer besmettelijk, nu is het alweer zo?

"Omicron more dangerous than people think
Ciesek went on to say that omicron was likely to be just as dangerous as other variants of the virus — despite some reports suggesting it may only cause mild infections.

Initial data from the UK and Denmark show that hospitalization rates for people infected with omicron are not much different from those infected with the delta variant.

At the start of the omicron wave, reports from South Africa gave hope that the variant was less dangerous than delta, as many people there experienced only mild infections.

But since then, an increasing number of people infected with omicron have had to be hospitalized. The UK was the first country to report a death with omicron.
"

Just as dangerous as other variants, en dan helpen die twee vaccinaties minder. Hoe groot is de kans op blijvende schade of long COVID dan?
 
Dat laatste vooral ja, DK en UK gaan hard, heel hard, maar gezien de weinige maatregelen is dat niet vreemd. Doen wij genoeg, geen idee. Zitten wij in een andere situatie dan DK en UK dat wel. We gaan t zien komende weken. Geloof dat de boostercampagne nu iig aardig p gang komt.
Ik geloof er helemaal niks van. Vanaf het allereerste begin van de pandemie loopt Nederland achterop te sukkelen met alles. Dat is in bijna twee jaar tijd niets verbeterd. We bungelen onderaan met de zgn. boostershots. In maanden tijd slechts 1 miljoen mensen geprikt. En nu zouden we opeens, out of the blue, omdat die flapdrol van een De Jonge het zegt, de 16 miljoen anderen in anderhalve maand kunnen prikken? Wonderen zijn de wereld niet uit maar de Nederlandse onkunde al helemaal niet. Het probleem ligt 'm niet bij de mensen die geprikt moeten worden. Het probleem ligt 'm bij de hele organisatie en logistiek. Dit kabinet laat keer op keer zien dit totaal niet aan te kunnen en met dit kabinet is bijna elke corona-maatregel een wassen neus. In twee jaar tijd geen enkele verbetering in beleid, handhaving, organisatie, logistiek. Huisartsen bieden aan om mee te helpen vaccineren maar de GGD's wijzen dat af. Zo komen we er wel. Prikken is ook veels te ingewikkeld voor een huisarts. De GGD is bang voor zijn eigen hachje.
Als kankerpatient van in de vijftig had ik ondertussen wel een uitnodiging verwacht. Maar nee dus. Ook dat is teveel gevraagd. Als ik me wil aanmelden staat er steevast dat ik niet aan de beurt ben. Hulde!:clap2:

Overigens, mag ik even de aandacht vestigen op de post van Weltmeister boven mij. Want het is wel van belang dat hij een goed antwoord krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan