Vitesse - PSV | Zondag 25 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou zie net de samenvatting van de 2e helft. Het voetbal leek wel mee te vallen toch? Penalty...misschien inderdaad wat overdreven.
 
Maar geen penalty is dus doorspelen. Maar dat kon dus niet.
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed punt. Bij buitenspel moet de grensrechter eigenlijk ook wachten tot het eind van de aanval, waarom nu niet? Laat doorspelen, is het een doelpunt, laat je het gaan. Bij elk ander scenario fluit de scheidsrechter alsnog en mag de VAR ernaar kijken.
 
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed punt. Bij buitenspel moet de grensrechter eigenlijk ook wachten tot het eind van de aanval, waarom nu niet? Laat doorspelen, is het een doelpunt, laat je het gaan. Bij elk ander scenario fluit de scheidsrechter alsnog en mag de VAR ernaar kijken.

Omdat ze bij de KNVB graag 800 verschillende regeltjes verzinnen, zodat iedere situatie compleet random beoordeeld wordt
 
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed punt. Bij buitenspel moet de grensrechter eigenlijk ook wachten tot het eind van de aanval, waarom nu niet? Laat doorspelen, is het een doelpunt, laat je het gaan. Bij elk ander scenario fluit de scheidsrechter alsnog en mag de VAR ernaar kijken.
Precies wat ik al een paar keer aankaartte hiervoor. Max had de bal en kon de aanval voortzetten. Wat er overbleef na het fluiten was een bal voor Pasveer. Waarom kreeg PSV geen vrije schop oid?
 
Precies wat ik al een paar keer aankaartte hiervoor. Max had de bal en kon de aanval voortzetten. Wat er overbleef na het fluiten was een bal voor Pasveer. Waarom kreeg PSV geen vrije schop oid?
Dat laatste kan niet volgens de regels. Nijhuis floot duidelijk voor een Penalty en had daar aan vast moeten houden.
Hij volgt nu de mening van Makkelie i.p.v. zijn eigen mening. Dat is tegelijk slap als laf.
 
Hm..Ik vond dat eerlijk gezegd een perfect getimede kopbal, waar alleen een verdediger van het type Stam of Alex tegen opgewassen zou zijn. Maar goed, dit is niet een topic voor discussies.

Even naar het juiste topic.
Een verdediger die zelf niet zo goed kan koppen, moet er altijd voor zorgen dat de aanvaller niet aan koppen toe kan komen.
En dan toch in ieder geval dat die niet ongehinderd kan koppen.

M.a.w., die rasmussen had nooit de kans mogen krijgen om zo goed te timen.
Want dat ben ik wel met je eens, hij kupt m er aardig in.
 
Dat laatste kan niet volgens de regels. Nijhuis floot duidelijk voor een Penalty en had daar aan vast moeten houden.
Hij volgt nu de mening van Makkelie i.p.v. zijn eigen mening. Dat is tegelijk slap als laf.
En onregelmatig. De VAR mag alleen ingrijpen bij een duidelijke fout, en dat was dit niet. Het was een overtreding op Hendrix, weliswaar een heel lichte, en in mijn ogen geen penalty waardig. Maar als je er wel voor fluit, wat ook kan, mag de VAR zich er helemaal niet mee bemoeien
 
Even naar het juiste topic.
Een verdediger die zelf niet zo goed kan koppen, moet er altijd voor zorgen dat de aanvaller niet aan koppen toe kan komen.
En dan toch in ieder geval dat die niet ongehinderd kan koppen.

M.a.w., die rasmussen had nooit de kans mogen krijgen om zo goed te timen.
Want dat ben ik wel met je eens, hij kupt m er aardig in.

Tja, je hebt wel een punt, maar om het nou een grote fout te noemen gaat me te ver. Eigenlijk beviel Boscagli me behoorlijk, deze pot. Verdedigend kan het beslist beter, maar hij heeft wel een drang naar voren die me wel bevalt. Hij kan daarbij heel aardig voetballen, en verdiende zijn goal. Er zijn betere cv's denkbaar- maar ik zie toch wel potentie in het duo Teze-Boscagli. De (terechte) vraag is wel of je het de tijd moet gunnen om te groeien.
 
Tja, je hebt wel een punt, maar om het nou een grote fout te noemen gaat me te ver. Eigenlijk beviel Boscagli me behoorlijk, deze pot. Verdedigend kan het beslist beter, maar hij heeft wel een drang naar voren die me wel bevalt. Hij kan daarbij heel aardig voetballen, en verdiende zijn goal. Er zijn betere cv's denkbaar- maar ik zie toch wel potentie in het duo Teze-Boscagli. De (terechte) vraag is wel of je het de tijd moet gunnen om te groeien.
Eens hoor. Heb m wel eens grotere fouten zien maken.
Maar zou toch graag zien dat ie het de tegenpartij wat moeilijker zou maken.

Teze ben ik behoorlijk positie over. Sterk, snel, positioneel goed. Passend redelijk. Geen gekke dingen.
 
En onregelmatig. De VAR mag alleen ingrijpen bij een duidelijke fout, en dat was dit niet. Het was een overtreding op Hendrix, weliswaar een heel lichte, en in mijn ogen geen penalty waardig. Maar als je er wel voor fluit, wat ook kan, mag de VAR zich er helemaal niet mee bemoeien
Dan is het penalty, licht of niet.
 
In elk geval geen 100% fout, dus moet Makkelie zijn mond houden.
Makkelie en zijn mond houden dat is een contradictio in terminis.
Makkelie is een zelfbenoemde "opper VAR". De arrogantie ten top.
Eigen regels hanteren en lak hebben aan de spelregels.
De KNVB kwijlt met hem en steekt hem ook nog veren in zijn reet.
 
Schmidt noemt het 2 keer pech. Dat baart mij ernstige zorgen. Dan heb je of poep in je ogen of snap je er niet veel van. Gelukkig volgende week tegen ADO, dat moet toch lukken
Ik bedoelde wat Nijhuis zei eigenlijk. Inmiddels gezien. Bas lult zijn eigen banaan weer recht. Natuurlijk speelde PSV bagger maar ik ben het wel met Schmidt eens dat én de 2-1 buitenspel was volgens de regels. Ze kijken naar de voeten van Mauro, maar Schmidt merkt terecht op dat schouder en hoofd ook meetellen en het dus buitenspel is. Maar goed, je kan hem tellen maar die dat dan ook consequent (niet 4 doelpunten afkeuren in 1 wedstrijd en dan dit goedkeuren in vergelijkbare situatie). De strafschop had gegeven kunnen worden en de VAR moet zich daarbuiten houden. Toch 2 uitermate beslissende momenten en wederom zijn Nijhuis en Makkelie er bij betrokken en weer is het in het nadeel van PSV. Terecht dat Schmidt daar boos over is en als die lul met vingers van Nijhuis dan zo arrogant reageert ben ik er ook wel klaar mee.
 
Ik bedoelde wat Nijhuis zei eigenlijk. Inmiddels gezien. Bas lult zijn eigen banaan weer recht. Natuurlijk speelde PSV bagger maar ik ben het wel met Schmidt eens dat én de 2-1 buitenspel was volgens de regels. Ze kijken naar de voeten van Mauro, maar Schmidt merkt terecht op dat schouder en hoofd ook meetellen en het dus buitenspel is. Maar goed, je kan hem tellen maar die dat dan ook consequent (niet 4 doelpunten afkeuren in 1 wedstrijd en dan dit goedkeuren in vergelijkbare situatie). De strafschop had gegeven kunnen worden en de VAR moet zich daarbuiten houden. Toch 2 uitermate beslissende momenten en wederom zijn Nijhuis en Makkelie er bij betrokken en weer is het in het nadeel van PSV. Terecht dat Schmidt daar boos over is en als die lul met vingers van Nijhuis dan zo arrogant reageert ben ik er ook wel klaar mee.

Boosheid is zeker terecht! Ik vond de buitenspel zelf erg moeilijk om te zien - maar de penalty had nooit overruled mogen worden..
 
Dat laatste kan niet volgens de regels. Nijhuis floot duidelijk voor een Penalty en had daar aan vast moeten houden.
Hij volgt nu de mening van Makkelie i.p.v. zijn eigen mening. Dat is tegelijk slap als laf.
Maar waarom dan gen scheidsrechtersbal voor PSV?
 
Ik weet wel dat PSV vandaag een handvol basisspelers miste, maar wat ik absoluut niet begrijp na 90 minuten spelen, is waarom het Schmidt niet lukte om duidelijke structuur in het team aan te brengen. Het liep voor geen meter, we stonden niet georganiseerd, de vrije man werd zelden gevonden, het tempo was zoals bijna altijd, ontzettend laag, teveel balletjes terug, breed, terug naar de keeper en daardoor slechte opbouw van achteren, en het meest stoorde ik mij aan de talloze foute passes op het middenveld, waardoor Vitesse binnen 10 seconden de bal terug veroverde/ in de schoot geworpen kreeg. Als Schmidt noodgedwongen zijn systeem van Pressing niet kon spelen vandaag, dan had hij er in ieder geval op zn minst voor moeten zorgen dat de organisatie aanwezig is en dat er duidelijke structuur is...daarentegen heeft PSV vrijwel geen kansen gecreëerd en Pasveer heeft nauwelijks in actie hoeven komen vandaag. En tot slot begrijp ik werkelijk niks van het wisselbeleid van Schmidt: Ihattaren zolang laten staan en Fein pas in de 89 minuut inbrengen...waarom?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan