Vitesse - PSV | Zondag 25 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb dit al vaker geschreven maar de oplossing voor mij is heel simpel. De scheidsrechter bepaald en als deze fout zit kan de VAR overrulen. Zonder discussie, de VAR is leidend, gewoon melden in het oortje van de scheids. Bij grote twijfel laat de scheids doorspelen, de VAR kan hem terug fluiten. Twijfelt de VAR, moeten ze er langer over doen dan een minuut om tot een ander oordeel te komen, dan is de twijfel te groot en moeten ze niet overrulen.

Als voorbeeld: Die buitenspel (of niet) goal van Vitesse doet de VAR heel lang over om te bepalen. Voor mij is het gewoon een doelpunt dan.

Dan nog een shot-klok/tijd limiet dat de ballen ingebracht mogen worden (uitbal, bal in handen van de keeper of overtreding) en dan krijgen we ook een sneller spelletje zonder tijdrekken.

Ten slotte nog harder straffen tegen aanstellen (grijpen naar het gezicht terwijl je tegen de borst geraakt wordt) en zeiken tegen de scheids en dan hebben we al 80% van mijn irritaties opgelost. (Mijn stokpaardje ban tegen ajakkes en al zijn zogenaamde supporters zal ik even achterwege laten)
Alleen assisteren bij wat de scheids/grens niet gezien kan hebben. De bal die al dan niet over de doellijn is, wangedrag van een speler buiten het zicht van de scheids. Dat soort zaken. Buitenspel en penalty’s gewoon overlaten aan de arbitrage op het veld. Het duurt ook allemaal veel te lang zo. Verder pleit ik voor zuivere speeltijd. Zet de klok maar stil als het spel stil ligt. Werkt bij heel veel andere sporten heel erg goed.
 
Als aan het eind van het seizoen een ploeg met 1 punt verschil kampioen wordt, roept iedereen: terecht, de ploeg met de meeste punten wordt kampioen. Maar misschien ligt het allemaal toch net wat genuanceerder en subjectiever.
 
Het valt op dat je telkens Rosario noemt, niet alleen nu maar ook toen je de super aankoop Baumgartl verdedigde: ook die wilde jij nog tijd geven en bracht je steeds hetzelfde repliek naar voren. Volgens mij laat deze Sangare met zijn beperkte vermogen tot passing juist zien wat PSV deze twee wedstrijden miste op het middenveld: Juist, die Rosario waar jij zo graag van af wilde en kennelijk nu nog van af wil...
Ik noem Rosario omdat ik in jouw betoog de tegenstelling nogal treffend vind. Rosario doet exact hetzelfde als Sangaré, maar dan veeeeel meer wedstrijden. Maar hij heeft geen 9 miljoen gekost dus dan is het OK. Dat is volgens mij ook precies ons verschil in visie hierop: jij vindt dat Sangaré er meteen moet staan voor dat bedrag, ik vind dat hij nog even de tijd moet krijgen. Ik denk dat we op dat vlak agree to disagree kunnen toepassen?

En begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen Rosario. In de tijd van "Koning Pablo" was ik erg blij met hem: goede passes, af en toe zelfs een goede goal. Ik denk dat toen iedereen blij met hem was. Maar het vorige seizoen, en ook in het seizoen daarvoor, was het niks. De discussie hier was toch ook vooral dat men hem toch liet staan ondanks zijn ondermaatse presteren?
En vind jij nou werkelijk dat Rosario dit seizoen goed gepresteerd heeft? De eerste wedstrijd leek hij de goede vorm hervonden te hebben, maar inmiddels is het toch weer niet best? In die zin zet hij die lijn van voorheen gewoon door.
Ook voor Rosario hou ik hoop dat hij het weer hervindt, want hij heeft bewezen het wel in zich te hebben. Maar ik hoop dat hij (en ditzelfde geldt voor Sangaré) niet weer een heel seizoen ondermaats gaat presteren.
 
Ik heb dit al vaker geschreven maar de oplossing voor mij is heel simpel. De scheidsrechter bepaald en als deze fout zit kan de VAR overrulen. Zonder discussie, de VAR is leidend, gewoon melden in het oortje van de scheids. Bij grote twijfel laat de scheids doorspelen, de VAR kan hem terug fluiten. Twijfelt de VAR, moeten ze er langer over doen dan een minuut om tot een ander oordeel te komen, dan is de twijfel te groot en moeten ze niet overrulen.

Als voorbeeld: Die buitenspel (of niet) goal van Vitesse doet de VAR heel lang over om te bepalen. Voor mij is het gewoon een doelpunt dan.

Dan nog een shot-klok/tijd limiet dat de ballen ingebracht mogen worden (uitbal, bal in handen van de keeper of overtreding) en dan krijgen we ook een sneller spelletje zonder tijdrekken.

Ten slotte nog harder straffen tegen aanstellen (grijpen naar het gezicht terwijl je tegen de borst geraakt wordt) en zeiken tegen de scheids en dan hebben we al 80% van mijn irritaties opgelost.
100% eens, vooral dat de VAR er te lang over doet. Geef ze een minuut en weten ze het dan nog niet, blijft de beslissing staan. Al loop je wel het risico dat ze dan overhaaste beslissingen gaan nemen.
 
Maar dat is toch niets nieuws?
Jawel. Vanavond (of een andere avond) krijgt Nijhuis in de media de kans om het recht te lullen. De boosheid van Schmidt nog even te bagatelliseren of te bespotten: “Moet je maar beter spelen”. Maar aan het einde van de rit vergeet men de gelukjes en blijven alleen de prijzen staan. Dat maakt het net wat subjectiever. En dat zou niet mogen voor een instrument als arbitrage dat juist voor objectiviteit moet zorgen.
 
Ik vind oprecht dat PSV, hoe zwak het ook voor de dag kwam, gisteren tot 2maal toe genaaid is en op basis daarvan de wedstrijd verliest.
Het is namelijk ook niet zo dat Vitesse met 5-0 voorstond, waardoor dergelijke beslissingen veel minder bepalend zijn voor het wedstrijdverloop en de uitslag.
 
Ik vind oprecht dat PSV, hoe zwak het ook voor de dag kwam, gisteren tot 2maal toe genaaid is en op basis daarvan de wedstrijd verliest.
Het is namelijk ook niet zo dat Vitesse met 5-0 voorstond, waardoor dergelijke beslissingen veel minder bepalend zijn voor het wedstrijdverloop en de uitslag.
Vitesse speelde ook helemaal niet zo heel goed, minder dan bijv. Heracles toen. De verdediging van Vitesse stond wel goed. Tegen een matige aanval van PSV.....
 
Hendrix gaat voor de bal en had die bal 100% gekopt. Hij wordt alleen geblokt. Op alle andere posities op het veld is dat een overtreding. Nu dus ook. Komt nog overheen dat als je het te licht vindt, je niet fluit en de bal bij Max komt. Dan had de VAR altijd nog kunnen ingrijpen. Hoe je het ook uitlegt, PSV is in deze situatie genaaid. Zowel door de gang van zaken als door de poging het recht te lullen na afloop. En als de media dat rechtlullen - want Bas heeft een podium - straks toestaat, gebeurt het de volgende keer gewoon weer.
 
Alleen assisteren bij wat de scheids/grens niet gezien kan hebben. De bal die al dan niet over de doellijn is, wangedrag van een speler buiten het zicht van de scheids. Dat soort zaken. Buitenspel en penalty’s gewoon overlaten aan de arbitrage op het veld. Het duurt ook allemaal veel te lang zo. Verder pleit ik voor zuivere speeltijd. Zet de klok maar stil als het spel stil ligt. Werkt bij heel veel andere sporten heel erg goed.
Zo is dat. Als je ziet hoeveel tijd er gisteren weer verknoeid werd met de VAR en wissels en dan komen er maar 4’ bij. Lachwekkend natuurlijk.
 
Het gaat mij niet om beslissingen van de scheids bij 5-0. Dat we dan ook een keer een pingel cadeau krijgen. Want ‘het middelt zich uit’. Het gaat mij om discutabele beslissingen die ertoe bijdragen of je uiteindelijk wel of geen prijs pakt.
 
Ondanks dat we opzichtelijk genaaid zijn moeten we de schuld toch in eigen boezem steken. We hebben niks afgedwongen , er zit geen frivoliteit in het elftal, iedereen doet maar wat. En het pijnlijke is dat dit al jaren het geval is. Er lijkt geen trainer op deze aardbol die daar verandering in kan brengen. Ik had goede hoop dat deze trainer het wel zou kunnen en dat we voortdurend (vooral de mindere) ploegen op zouden jagen maar helaas is het tegendeel waar. En tuurlijk missen we belangrijke spelers maar toen we die wel hadden was het ook dramatisch.Misschien ben ik te pessimistisch maar wanneer ik Malen en Mo zie sjokken over het veld met 0 greintje spelvreugde zie ik het somber in.
 
Ondanks dat we opzichtelijk genaaid zijn moeten we de schuld toch in eigen boezem steken. We hebben niks afgedwongen , er zit geen frivoliteit in het elftal, iedereen doet maar wat. En het pijnlijke is dat dit al jaren het geval is. Er lijkt geen trainer op deze aardbol die daar verandering in kan brengen. Ik had goede hoop dat deze trainer het wel zou kunnen en dat we voortdurend (vooral de mindere) ploegen op zouden jagen maar helaas is het tegendeel waar. En tuurlijk missen we belangrijke spelers maar toen we die wel hadden was het ook dramatisch.Misschien ben ik te pessimistisch maar wanneer ik Malen en Mo zie sjokken over het veld met 0 greintje spelvreugde zie ik het somber in.
Dat is het allerbelangrijkste. Als ik Schmidt was zou ik de boosheid en het geleuter in de media over ‘het Ajax dat met een straatlengte voorsprong kampioen gaat worden’ maar eens gebruiken om deze spelers een beetje boos te maken. Of ze straks de beste willen zijn of het lachertje. Laat het maar zien. Train je helemaal het leplazarus en vecht. Zeker als het voetballend nog even niet lukt. Zodra het voetballend wel lukt, mag je vechten combineren met voetballen.
 
Ik vind oprecht dat PSV, hoe zwak het ook voor de dag kwam, gisteren tot 2maal toe genaaid is en op basis daarvan de wedstrijd verliest.
Het is namelijk ook niet zo dat Vitesse met 5-0 voorstond, waardoor dergelijke beslissingen veel minder bepalend zijn voor het wedstrijdverloop en de uitslag.
Dat klopt zeker. Alleen dwing je zelf ook weinig af. PSV was in de eerste helft niet vooruit te branden en de spelers konden elkaar niet vinden. Het was echt bedroevend wat PSV liet zien in de eerste helft en daar heb je het ook naar mijn idee laten liggen. Ik weiger alles onder de schoenen van de arbitrage te schuiven. En Mauro was gewoon dom in die buitenspel situatie. Het is net vanuit welke hoek of lijn je die situatie bekijkt. Ik vond het gewoon buitenspel. En de penalty, ja je kunt hem ook geven maar zo zwaar en overduidelijk was die overtreding niet. Wat had je gezegd als zo’n penalty wel was gegeven tegen ons? Ik denk dat je ook dan had geroepen dat we genaaid zijn door de VAR. Wat ik zelf vreemd vind is dat de scheidsrechter eerst overtuigend fluit maar daarna zijn beslissing intrekt. Dat had hij achterwege moeten laten en tegen de VAR moeten zeggen dat hij het zelf wel een penalty vindt.
 
Jawel. Vanavond (of een andere avond) krijgt Nijhuis in de media de kans om het recht te lullen. De boosheid van Schmidt nog even te bagatelliseren of te bespotten: “Moet je maar beter spelen”. Maar aan het einde van de rit vergeet men de gelukjes en blijven alleen de prijzen staan. Dat maakt het net wat subjectiever. En dat zou niet mogen voor een instrument als arbitrage dat juist voor objectiviteit moet zorgen.
Maar nogmaals, dat is toch niets nieuws? Dat is altijd al zo geweest. Maakt het niet minder kwalijk.
 
Ik was kamp "geen pingel" en vind nog steeds van niet eigenlijk (ik kijk waarschijnlijk te weinig voetbal om te kunnen vergelijken met hoe bij anderen gefloten wordt) , maar heb gemerkt dat er genoeg over te doen is. Ook buiten het forum om. Het eerste wat me opviel bij Nijhuis bij het interview post-game dat hij zich helemaal geen houding wist te geven. Probeerde heel zeker van z'n zaak over te komen, maar dat kwam niet uit de verf.
 
Hendrix gaat voor de bal en had die bal 100% gekopt. Hij wordt alleen geblokt. Op alle andere posities op het veld is dat een overtreding. Nu dus ook.
Ik vind het geen overtreding. Voetbal is een contactsport en een verdediger mag best tegen je aan springen om ervoor te zorgen dat je niet bij de bal komt. Want dat is wat hier gebeurt, hij springt en raakt Hendrix aan. Hij geeft geen beuk, duw of wat dan ook. Dat elders in het veld vaak een vrije trap volgt, maakt het nog geen overtreding. Bovendien kan de VAR dan ook niet ingrijpen.
 
Ik was kamp "geen pingel" en vind nog steeds van niet eigenlijk (ik kijk waarschijnlijk te weinig voetbal om te kunnen vergelijken met hoe bij anderen gefloten wordt) , maar heb gemerkt dat er genoeg over te doen is. Ook buiten het forum om. Het eerste wat me opviel bij Nijhuis bij het interview post-game dat hij zich helemaal geen houding wist te geven. Probeerde heel zeker van z'n zaak over te komen, maar dat kwam niet uit de verf.

Ik vond het in eerste instantie ook een cadeautje. De pijn zit wat mij betreft in het feit dat de aanval afgefloten wordt in ons voordeel. Vervolgens wordt de beslissing van een penalty teruggedraaid, en krijgt Pasveer de bal "omdat dat de regels zijn" volgens Nijhuis. Het was een veelbelovende aanval met Max die achter Hendrix stond en de bal kreeg. Het is niet met elkaar te rijmen en heeft het resultaat mogelijk beïnvloedt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan