Vitesse - PSV | Zondag 25 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Weet je, je wint ook prijzen door geluk. Wat als de kopbal van Kieft door buitenspel was afgekeurd? Of de makkelijk gegeven penalty tegen West-Duitsland? Toch onthouden we 32 jaar na dato alleen nog de titel en de goal(s) van Van Basten. Vandaag had je met een andere VAR uiteindelijk ook met 1-2 kunnen winnen. Gestolen, en misschien onterecht, maar de kampioen heeft dergelijke wedstrijden er altijd bij zitten. De té aanwezig rol van de VAR valt dus wel degelijk aan te vechten als je weet dat zoiets je uiteindelijk net 2e kan maken. Toch vaak het verschil tussen CL en geen CL. Scheelt een paar miljoen. Je moet er niet te lang in blijven hangen en je moet het uit eigen kracht doen. Weet ik allemaal wel. Toch is de invloed van de arbitrage soms te groot op het verloop van een wedstrijd of zelfs op de competitie.
 
We missen teveel spelers, spelopbouw veel te traag. Het is nog geen team dat elkaar blindelings vindt. Dat zal helaas tijd nodig hebben.
Echt, dat er hier al zoveel vraagtekens bij Schmidt worden gezet. Houd eens op hee, die man is er net. En heeft wel wat bewezen. Sangare is er net, Zahavi ook, Max, Gotze, Mvogo. Tel dan Corona er bij op en een Malen en Ihattaren die het moeilijk met zichzelf hebben. Ga er maar aan staan.

Dit team gaat echt nog wel leuk ballen. Waar men hier moeite mee heeft is dat tegen die tijd het kampioenschap uit zicht zal zijn.
De EL poule doorkomen via de zwakke broeders en dan hoop ik op een leuke campagne en wellicht de tweede plek in de competitie. That's it boys & girls, wees realistisch.
 
Sangaré valt toch ook enorm tegen, of vind jij van niet? Ik zie wat hij goed doet, super balafpakker en excellent fysiek, maar die passes.....
Ik heb zelf al letterlijk gezegd dat z'n passing niks is en dat hij de bal het beste kan afpakken en vervolgens moet inleveren bij de dichtstbijzijnde speler.
Maar...dit was zijn derde wedstrijd. Ik weiger hem dan al af te schrijven als een prutser (wat blijkbaar moet, want hij heeft inmiddels 9(!!!!!) miljoen euro gekost.
Soms hebben spelers wat tijd nodig. Ik geef hem in ieder geval een aantal weken, zo niet maanden. Daarna blijkt wellicht dat hij zeer bruikbaar is, of dat z'n passing net zo slecht is als dat van Rosario :sneaky:
 
Misschien moet PSV een jurist aan gaan nemen die gewoon een beetje bijhoudt hoe vaak beslissingen dubieus zijn en in je voor- of nadeel uitvallen. Eigenlijk zou je dat bij alle kampioenskandidaten moeten doen. En dan eens kijken wat het effect na 1 seizoen is. Het verschil tussen 8 miljoen voor de EL en 40 voor de CL is misschien wat te groot om het aan een te willekeurige VAR over te laten. Als blijkt dat je uiteindelijk ze af en toe voor en af en toe tegen hebt en dat zo geldt voor alle clubs, hebben we het nergens meer over.
Tirzah!!! :maniac:
 
Ik heb zelf al letterlijk gezegd dat z'n passing niks is en dat hij de bal het beste kan afpakken en vervolgens moet inleveren bij de dichtstbijzijnde speler.
Maar...dit was zijn derde wedstrijd. Ik weiger hem dan al af te schrijven als een prutser (wat blijkbaar moet, want hij heeft inmiddels 9(!!!!!) miljoen euro gekost.
Soms hebben spelers wat tijd nodig. Ik geef hem in ieder geval een aantal weken, zo niet maanden. Daarna blijkt wellicht dat hij zeer bruikbaar is, of dat z'n passing net zo slecht is als dat van Rosario :sneaky:
Het valt op dat je telkens Rosario noemt, niet alleen nu maar ook toen je de super aankoop Baumgartl verdedigde: ook die wilde jij nog tijd geven en bracht je steeds hetzelfde repliek naar voren. Volgens mij laat deze Sangare met zijn beperkte vermogen tot passing juist zien wat PSV deze twee wedstrijden miste op het middenveld: Juist, die Rosario waar jij zo graag van af wilde en kennelijk nu nog van af wil...
 
delanghe
dumfries,obispo,baumgartl
gotze, rosario, van ginkel, guti ,
romero, malen, gakpo

best een aardig team.
oh nee deze 11 konden niet aan de aftrap verschijnen vandaag!!!!!!
 
Het is een terugkerend ding zeiken over de arbiters.. Je moet gewoon kunnen winnen als PSV, en zeker na al onze aankopen...
 
Het is een terugkerend ding zeiken over de arbiters.. Je moet gewoon kunnen winnen als PSV, en zeker na al onze aankopen...

Nja, Je krijgt met al die coronagevallen en blessures weinig tijd om aan een vast elftal te bouwen. Als iedereen weer fit is, heb ik wel vertrouwen in nog een leuke competitie. (als corona het geen probleem vindt)
 
Het is een terugkerend ding zeiken over de arbiters.. Je moet gewoon kunnen winnen als PSV, en zeker na al onze aankopen...
Dat vindt iedereen. Toch is het interessant om de VAR te evalueren. De financiële belangen zijn inmiddels te groot om na al die tijd te moeten constateren dat je nog altijd te maken hebt met zaken als ‘interpretatie van de arbiter’. PSV speelde gisteren als een draak. Zoals de motor wel vaker hapert. Toch heb ik het idee dat het - mits de selectie grotendeels fit is - best een leuk en wellicht succesvol seizoen kan worden. Als je dan goed uit de kleedkamer komt, 1-1 maakt en eigenlijk voor het eerst sterker bent dan de tegenstander, maar de tegenstander meteen dubieus op 2-1 komt door ingreep van de VAR en aan het eind van de wedstrijd je een gegeven penalty ( wat een rare gang van zaken, zowel het handelen op het moment als het recht praten van die kromme banaan na afloop) door de neus wordt geboord, dan kun je gewoon stellen dat de arbitrage de uitslag heeft bepaald. Of op zijn minst sterk heeft beïnvloed. Daar zijn ze niet voor. Hoe erg je ook kunt vinden dat je daar niet afhankelijk van mag zijn. Niemand wil afhankelijk zijn van geluk of pech, maar het hoort er wel bij. Probeer de invloed van de arbitrage van gisteren eens te rijmen met de 8 minuten extra tijd als Ajax achterstaat. Het blijft allemaal interpretatie van de arbitrage. Daarvoor zijn de belangen te groot. Ga het dus maar eens een seizoen tellen en meten. Lijkt mij geen verkeerde manier om het functioneren van de VAR te beoordelen.
 
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed punt. Bij buitenspel moet de grensrechter eigenlijk ook wachten tot het eind van de aanval, waarom nu niet? Laat doorspelen, is het een doelpunt, laat je het gaan. Bij elk ander scenario fluit de scheidsrechter alsnog en mag de VAR ernaar kijken.
Ik heb dit al vaker geschreven maar de oplossing voor mij is heel simpel. De scheidsrechter bepaald en als deze fout zit kan de VAR overrulen. Zonder discussie, de VAR is leidend, gewoon melden in het oortje van de scheids. Bij grote twijfel laat de scheids doorspelen, de VAR kan hem terug fluiten. Twijfelt de VAR, moeten ze er langer over doen dan een minuut om tot een ander oordeel te komen, dan is de twijfel te groot en moeten ze niet overrulen.

Als voorbeeld: Die buitenspel (of niet) goal van Vitesse doet de VAR heel lang over om te bepalen. Voor mij is het gewoon een doelpunt dan.

Dan nog een shot-klok/tijd limiet dat de ballen ingebracht mogen worden (uitbal, bal in handen van de keeper of overtreding) en dan krijgen we ook een sneller spelletje zonder tijdrekken.

Ten slotte nog harder straffen tegen aanstellen (grijpen naar het gezicht terwijl je tegen de borst geraakt wordt) en zeiken tegen de scheids en dan hebben we al 80% van mijn irritaties opgelost. (Mijn stokpaardje ban tegen ajakkes en al zijn zogenaamde supporters zal ik even achterwege laten)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan