BATE Borisov - PSV | Dinsdag 21 augustus | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vond het eerlijk gezegd een slechte wedstrijd, die we desondanks inderdaad ruim hadden moeten winnen. Tegen een ploeg met iets meer klasse zou het een forse nederlaag zijn geweest.
Hoewel het kwalitatief natuurlijk allemaal echt wel (een stuk) beter kon, heb ik genoten van PSV. Kein geloel, ze spielen wieder fussball! De instelling is weer zoals het hoort, in plaats van dat laffe achteruit gewandel onder Cocu. Ik ben er blij mee.
 
Ik deponeer mijn vraag nog een keer, want ik kreeg er maar 1 reactie op en 1 like.....: moeten we een petitie overhandigen aan Mark, waarin we hem oproepen om Luuk te verlossen van die knellende aanvoerdersband en liever Zoet of Hendrikx de band te overhandigen? Hiermee kan Luuk ook veel vaker op de bank starten en daarmee krijgen jeugdspelers of Romero veel meer speelminuten om hun talenten te etaleren.


Serieus?
Een handtekeningenactie?

Zal MvB daar gevoelig voor zijn?

En los daarvan, wil je tegen Ramos (als we Real Madrid loten) of Boateng (als we Bayern loten) een onervaren Malen of een nog niet fitte Romero laten spelen?

Luuk is zeker uit vorm. Maar hij sleurt veel en houdt verdedigers bezig.
En zijn ervaring is in dit jonge team wel degelijk van waarde.
Met alleen maar spelers van 20 jaar win je de oorlog niet.

Geduld hebben: Luuk gaat weer scoren en zal dan wederom belangrijk zijn voor PSV.
 
Na een dramatische uitschakeling in de voorrondes van de Europa League moet PSV zich weer laten bewijzen op Europees niveau. Echter ditmaal in de Champions League tegen de kampioen van Wit-Rusland. De lijn tegen Oseijk werd moeiteloos doorgezet tegen Bate Barisov: Binnen 10 minuten staat PSV al met 1-0 achter. Het eerste half uur aanschouwde je een inspiratieloos en chaotisch PSV dat geen enkele grip op de wedstrijd wist te krijgen.

In verdedigend opzicht klopte er geen hol van bij PSV. Maar we mogen net zo goed het verrassende element van Bate Borisov complimenteren. De counters waren vlug uitgevoerd en wat goed opvalt is dat Borisov met veel man onze 16 bestormde. Nadruk op het bestormen, want door het inlopen schudden zij makkelijk hun directe tegenstander af en stonden daar als vrije mannen. Met de diepe backs vielen er ruimtes die goed benut werden en de centrale verdedigers dekte meer ruimte dan man.

De resterende 60 minuten zagen er sober uit. PSV heeft geen kans gecreëert, PENALTY!! Pereiro rond het fijnloos af. Het staat tegen alle verhoudingen in 1-1. De Wit Russen zijn de kluts kwijt en maken opzichtige, soms ook domme overtredingen die een team met eigenlijk voetballend slechte spelers wel typeren. PSV heeft de grip weer terug en gaat kansen creëeren. Bate ging niet meer zo steek vanuit de oranisatie jagen waardoor ruimtes vielen die PSV ten goede deden. Maar natuurlijk deed het vertrouwen PSV ook wel goed.

Na zo'n vreemde eerste helft zijn er enkele conclusies te trekken: Schwaab speelde super sterk. Veel verdedigende ingrepen verricht en wist veel gevaar te keren. Lozano was ook zeer drijgend. Veel goede dribbels in huis, nog een heerlijke kopbal en goed afgejaagd. Veel spelers met de zogezegde ervaring hadden echter een serieuze off-day. Daarom is het maar goed dat van Bommel de boys even kan oppeppen in de rust.

En na de rust wist PSV meer ruimtes te creëeren en ook te vinden. Bergwijn was erg bewegelijk maar had weinig geluk met zijn dribbels. Pereiro viel ook niet echt op, ik zou zeggen enigzins negatief, want de ballen die hij gaf waren niet echt Pereiro-like. Lozano dan, speelde net zo sterk als de - wacht even, counter incoming. Lozano dribbelt... WAT EEN HEERLIJKE GOAL VAN ONZE MEXICANO!! Keeper sterkte maar de precisie van het schot was vingeraflikkend.

Maar naast Lozano was Angeliño ook wel degelijk bezig. Mooie voorzet gegeven, redelijk afjagend, verdedigend soms knullig. Na de 1-2 gaat PSV door met waar ze gebleven waren. Maar de laatste tien minuten gelooft Bate, evenals de supporters, nog in goede afloop. Het roer draait om, Bate krijgt grip en pakt PSV vanaf minuut 80 bij de strot. WOW schotje, Zoet boxt hem onovertuigend weg ... Bal valt voor een speler van Baaa FUCK wat een poeier en fout van Zoet. Daar sta je dan, nog enkele minuten regulieren tijd over en de Bate vloek blijkt real: niemand verslaat ze in eigen huis.

Zuur, maar gezien de wedstrijd terecht dat de stand gelijk is. So be it, 2-2, prima stand om Bate te pakken... Angeliño op de flank met bal aan de voet. Scherpe voorzet... OP MALEN ZIJN HOOFD !!! WHAT THE FUCK HET IS 2-3 !!! Wat een twist, alleen nog blessuretijd doorstaan en man man wat een wedstrijd. Vijf minuten blessuretijd, godverdomme veel en Bate geeft niet op. PSV krijgt het nog een keer benauwd, maar de overwinning is binnen, YES!

Een raar PSV, met echte uitblinkers en spelers met een grote off-day. Maar goed, we're halfway there. De spelers dienen hun vorm weer te halen om ook in de competitie constant te kunnen presteren. En van Bommel, er moet een oplossing komen voor het 4-4-2 systeem. Zoals Johan Derksen terecht opmerkt, er loopt geen speler over het middenveld waardoor je de tegenstander forceert in te stappen en er ruimtes kunnen vallen. We hebben hier de kwaliteit ook niet voor, eerlijk is eerlijk, daarom móét van Bommel nog flink aan de bak. Of je gaat Hendrix en Rosario in het diepe gooien of gooit de tactiek om. Wellicht een andere speler, Thomas, inpassen. Maar tot die tijd moeten wij vrezen. De topper tegen Ajax is al vlug, dus deze stoomtrein moet nog vlug gaan lopen.

:PSV::PSV::PSV:
Mooi verslag! Ik heb er weinig tegenin te brengen. Bij de 2-2 vond ik juist het stompen van Zoet fout en vervolgens was hij kansloos.

Ik verwacht wel dat Rosario snel zijn basisplek kwijt zal raken aan Thomas. Die is niet voor niets gehaald.
Denk je nou echt dat die aanvoerdersband hem van een wissel weerhoudt?
Ja!
Het was een wereldreferee dat mag ook gezegd worden. Felix Zwayer...:cool:
Frank de Boer, who the f...wie? Ja die. Hij was terecht vol lof over onze Donyell Malen, en die werd binnen Ajakkes gezien als de opvolger van Dolberg, ware het niet dat Arsenal hem wegkocht. Luuk de Jong is waardeloos momenteel. Malen,Gakpo en Romero zijn veel beter en dodelijker in de 16. Ik snap niet waarom tot nu toe Gakpo geen speeltijd krijgt. Die doet echt niet onder voor Malen, welke laatste zowieso al een geweldige aanvaller is.
Hoe kan Ajax nu Malen gezien hebben als opvolger van Dolberg? Ze hebben nooit tegelijk bij Ajax gespeeld. Toen Dolberg kwam, vertrok Malen.

Zwayer floot inderdaad een sterke wedstrijd. Daar was niets op aan te merken.
 
Serieus?
Een handtekeningenactie?

Zal MvB daar gevoelig voor zijn?

En los daarvan, wil je tegen Ramos (als we Real Madrid loten) of Boateng (als we Bayern loten) een onervaren Malen of een nog niet fitte Romero laten spelen?

Luuk is zeker uit vorm. Maar hij sleurt veel en houdt verdedigers bezig.
En zijn ervaring is in dit jonge team wel degelijk van waarde.
Met alleen maar spelers van 20 jaar win je de oorlog niet.

Geduld hebben: Luuk gaat weer scoren en zal dan wederom belangrijk zijn voor PSV.
Goede punten, maar een spits die niet scoort en zelfs de grootste kansen mist..... Ik weet het niet. Ik zie het niet ineens omslaan.
 
Goede punten, maar een spits die niet scoort en zelfs de grootste kansen mist..... Ik weet het niet. Ik zie het niet ineens omslaan.
Hij moet inderdaad heel snel een of twee goaltjes gaan maken, anders komt hij weer in dezelfde situatie terecht als de afgelopen seizoenen. Hij heeft in twee jaar eigenlijk maar één goede seizoenshelft gespeeld. Andersom hebben we er nu ook niet veel achter met een blijkbaar nog niet fitte Romero, dus een serieus alternatief is er niet. Nog een reden om te hopen op een goal..
 
Mooi verslag! Ik heb er weinig tegenin te brengen. Bij de 2-2 vond ik juist het stompen van Zoet fout en vervolgens was hij kansloos.

Ik verwacht wel dat Rosario snel zijn basisplek kwijt zal raken aan Thomas. Die is niet voor niets gehaald.

Ja!

Hoe kan Ajax nu Malen gezien hebben als opvolger van Dolberg? Ze hebben nooit tegelijk bij Ajax gespeeld. Toen Dolberg kwam, vertrok Malen.

Zwayer floot inderdaad een sterke wedstrijd. Daar was niets op aan te merken.
Er zijn blijkbaar heel wat clairvoyanten daar in Diemen Noord. En F.de Boer deed die uitspraak bij Veronica echt wel.
 
Het was een wereldreferee dat mag ook gezegd worden. Felix Zwayer...:cool:
Frank de Boer, who the f...wie? Ja die. Hij was terecht vol lof over onze Donyell Malen, en die werd binnen Ajakkes gezien als de opvolger van Dolberg, ware het niet dat Arsenal hem wegkocht. Luuk de Jong is waardeloos momenteel. Malen,Gakpo en Romero zijn veel beter en dodelijker in de 16. Ik snap niet waarom tot nu toe Gakpo geen speeltijd krijgt. Die doet echt niet onder voor Malen, welke laatste zowieso al een geweldige aanvaller is.

Romero? Heb je 'm al zien spelen?
 
heeft iemand ook maar 1 reactie van Bate uit borisov gezien in de media.. iedereen zwijgt daar als het graf over wat onze helden hen hebben aangedaan.
 
O, ik geloof jou wel. Maar die opmerking van De Boer slaat natuurlijk nergens op.

Misschien was Malen beoordeeld als de spits van de toekomst waarbij ze Dolberg hebben gehaald als overbrugging. In die zin kan het best zo zijn dat ze Malen zagen als opvolger van Dolberg...
 
Geschrokken van het heerste half uur, genoten van de tweede helft. Niet eens omdat het goed was, dat was het vaak niet, maar wel omwille van de instelling. Die lijkt on-Nederlands, en dat bedoel ik als groot compliment.

Wel geschrokken weer van Viergever. Again: opbouwend aardig, maar verdedigend echt heel sneu. Ik maak me ook zorgen dat Obispo die strijd niet gewonnen heeft. Blijkbaar ook niet van Isimat. En als je dan kijkt hoeveel vertrouwen Van bommel aan de jeugd geeft, dan moeten we ons toch echt zorgen maken.

Grootste dissonant: De Jong. Natuurlijk verdedigend hij goed mee en ondersteunt hij ook regelmatig op het middenveld, maar anderszijds zet hij ook betrekkelijk weinig druk op de opbouw van verdediging, simpelweg omdat hij daarvoor te traag is. Zie eens hoe Lozano dat deed! En de Jong mist volgens mij in 4 wedstrijden, al 3x een 1-op-1 met de keeper. Niet net-niet, maar volledig kansloos.
 
Ik heb niet de hele pot gezien maar heb twee conclusies. Jezus Christus wat is er gebeurt met Luuk en hoe typisch dat het bijna op zijn Nederlands werd weggegeven.
 
Geschrokken van het heerste half uur, genoten van de tweede helft. Niet eens omdat het goed was, dat was het vaak niet, maar wel omwille van de instelling. Die lijkt on-Nederlands, en dat bedoel ik als groot compliment.

Wel geschrokken weer van Viergever. Again: opbouwend aardig, maar verdedigend echt heel sneu. Ik maak me ook zorgen dat Obispo die strijd niet gewonnen heeft. Blijkbaar ook niet van Isimat. En als je dan kijkt hoeveel vertrouwen Van bommel aan de jeugd geeft, dan moeten we ons toch echt zorgen maken.

Grootste dissonant: De Jong. Natuurlijk verdedigend hij goed mee en ondersteunt hij ook regelmatig op het middenveld, maar anderszijds zet hij ook betrekkelijk weinig druk op de opbouw van verdediging, simpelweg omdat hij daarvoor te traag is. Zie eens hoe Lozano dat deed! En de Jong mist volgens mij in 4 wedstrijden, al 3x een 1-op-1 met de keeper. Niet net-niet, maar volledig kansloos.

Zo eens. We kunne De Jong blijven bestempelen als belangrijk voor het team, sleuren, vrijlopen etc. maar een spits staat er ten eerste om te scoren en dat gebeurt amper.
 
Misschien was Malen beoordeeld als de spits van de toekomst waarbij ze Dolberg hebben gehaald als overbrugging. In die zin kan het best zo zijn dat ze Malen zagen als opvolger van Dolberg...

Volgens mij werd Dolberg niet perse als spits gehaald, die werd nog lang op de vleugel ingezet. Wordt denk ik wat teveel gezocht achter een niet geheel kloppende uitspraak van De Boer.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan