Yvon Mvogo (K), Gehuurd van RB Leipzig

Het punt met de linksback is dat je eigenlijk vanaf januari al weet dat deze positie onderbezet is. Je huurt een speler, die puur komt om het EK te spelen. Vervolgens is het seizoen ten einde in april en dan weet je in ieder geval zeker dat je daar versterking nodig hebt.
In mijn ogen is het dan echt bizar dat je dat nu nog niet voor elkaar hebt. De trainer is ook tijdig aangesteld, in die gesprekken komt dat toch ook aan bod. Leuk dat hij eerst de selectie wil bekijken, maar je zegt dan toch direct: we hebben geen enkele linksback...
En ik neem dat je elk half jaar de lijstjes bijwerkt met spelers die goed genoeg zijn voor ons. Dus waarop moeten we zo lang wachten 😤

Nou ja, er werd zo ver ik weet een serieuze poging gedaan om Rodriguez in te lijven. Je moet het toch proberen. Verder ben ik het eens met Mohr : voor de meest gewilde spelers is er nu geen enkele reden om al te bewegen. De zaakwaarnemers wachten rustig af. De markt is op slot. 't Zal voorlopig aftasten achter de schermen zijn.
 
Begrijp me niet verkeerd, ze hebben inderdaad tijd genoeg gehad om een fatsoenlijke back aan te trekken. Maar laten we de linksbackpositie nou ook weer niet overraten. Als we gewoon verder een fatsoenlijke verdediging hadden gehad, waren de foutjes van Lato of Boscagli wellicht minder opvallend geweest. Achterin is het allemaal erg broos. Wat mij betreft gaan Viergever en Mauro uitmaken wie nr 1 en 2 worden op die positie en zorgen we voor 2 echte kerels in het centrum.

Ik heb Lato niet op zo veel foutjes kunnen betrappen in PSV 1 :maniac:
 
Ik denk niet dat PSV een club is die voor de meest gewilde spelers gaat en interessant is voor deze spelers. Het gaat er toch om dat je scout in de categorie 18-25 jaar die je later door kan verkopen. Als je een Rodriguez niet kan halen zijn er toch allang andere spelers in beeld, lijkt me. Wellicht spelers die wij helemaal niet kennen, maar wel de potentie hebben. We hebben 7 scouts en een hoofd scouting, is het echt teveel gevraagd om daar iets meer van te verwachten?
 
Ik denk niet dat PSV een club is die voor de meest gewilde spelers gaat en interessant is voor deze spelers. Het gaat er toch om dat je scout in de categorie 18-25 jaar die je later door kan verkopen. Als je een Rodriguez niet kan halen zijn er toch allang andere spelers in beeld, lijkt me. Wellicht spelers die wij helemaal niet kennen, maar wel de potentie hebben. We hebben 7 scouts en een hoofd scouting, is het echt teveel gevraagd om daar iets meer van te verwachten?

Nee, het gaat erom dat je een speler haalt die iets toevoegt aan de selectie. Met winst doorverkopen is in sommige gevallen een leuke bijkomstigheid. Hoofddoel is de selectie op orde hebben. En dat doe je door een zo goed mogelijke speler voor zo min mogelijk geld te halen; (want dan blijft er immers meer over voor andere versterkingen). Dan is het niet de beste strategie om bij het openen van de markt alles op alles te zetten om een speler binnen te hengelen, want dan weet je 2 dingen zeker: (1) het is een speler waar zijn oude club graag van af wil, en (2) je betaalt te veel. Als diezelfde speler aan het eind van de transferwindow immers nog geen andere club heeft zakt de prijs vanzelf.

Natuurlijk zijn er andere spelers in beeld, maar de transfermarkt is geen e-shop waar je een speler naar keuze aanklikt en die dan de volgende dag wordt thuisbezorgd. Tussen in beeld hebben en daadwerkelijk contracteren zit een wereld van verschil en ook een hoop onderhandelingen die de ene keer langer duren dan de andere, Of die pas later kunnen beginnen omdat de verkopende club eerst een vervanger wil hebben, of, of, of.
 
Voor de mensen die het leuk vinden :maniac:.
Onder de noemer van satire kan ik veel hebben. Dat is nl wat anders dan iemand tot de grond toe afbranden in een opinieprogramma
 
Men moet eerlijk zijn, hij deed veel maar veel pakte verkeerd uit, vind je gek dat je dan uitgelachen word door iedereen. Wanneer je zo'n slap debuut maakt. Dat hij kan groeien interesseert niemand nu, men kijkt naar de eerste indruk en daar was Yvon niet bepaald gelukkig
 
Men moet eerlijk zijn, hij deed veel maar veel pakte verkeerd uit, vind je gek dat je dan uitgelachen word door iedereen. Wanneer je zo'n slap debuut maakt. Dat hij kan groeien interesseert niemand nu, men kijkt naar de eerste indruk en daar was Yvon niet bepaald gelukkig

Hij had wel een prima redding op dat redelijk harde schot van (volgens mij) Lundqvist. Dus als het bij dat foutje blijft en verder heeft hij katachtige reddingen in huis, kan ik er prima mee leven.
Hem nu al hier op afrekenen, dat laten we maar over aan jouw helden bij VI. Die zijn meer van het kort door de bocht, hier voert nuance de boventoon :geek:
 
Hij had wel een prima redding op dat redelijk harde schot van (volgens mij) Lundqvist. Dus als het bij dat foutje blijft en verder heeft hij katachtige reddingen in huis, kan ik er prima mee leven.
Hem nu al hier op afrekenen, dat laten we maar over aan jouw helden bij VI. Die zijn meer van het kort door de bocht, hier voert nuance de boventoon :geek:

Laten we eens gek doen en idd afwachten. Gomes en Alex werden na hun eerste wedstrijd ook afgefikt.
 
Men moet eerlijk zijn, hij deed veel maar veel pakte verkeerd uit, vind je gek dat je dan uitgelachen word door iedereen. Wanneer je zo'n slap debuut maakt. Dat hij kan groeien interesseert niemand nu, men kijkt naar de eerste indruk en daar was Yvon niet bepaald gelukkig

Ze schrijven Mvogo af omdat hij de 2e doelman bij de nummer 3 van de Duitse competitie was en in zijn 1e wedstrijd niet goed keepte. Ik vind dat ook kort door de bocht. Waarom zou zo een keeper hier niet kunnen slagen?
 
Tsja, hier op het forum galmde het ook ff na die tegengoal en die uitkom actie. Mogen zij toch ook?

En we vinden het toch ook mooi als ze lachen om een slechte Marin of Alvarez? Volgens mij maakten ze idd Onana ook aardig belachelijk aan het begin. Ik lig er allemaal niet wakker van.
 
Tsja, hier op het forum galmde het ook ff na die tegengoal en die uitkom actie. Mogen zij toch ook?

En we vinden het toch ook mooi als ze lachen om een slechte Marin of Alvarez? Volgens mij maakten ze idd Onana ook aardig belachelijk aan het begin. Ik lig er allemaal niet wakker van.
Lachen om een slechte actie is een, iemand direct afschrijven is iets anders.
 
Lachen om een slechte actie is een, iemand direct afschrijven is iets anders.
Klopt. Het is ook een lachwekkende actie, ik stond perplex van hoe je iemand kan aanspelen in zo een gevaarlijke situatie.
Ik lig ook niet wakker van Derksen en co. Maar in VI wisten ze al zeker dat Mvogo het hier niet gaat redden en dat vind ik best voorbarig te noemen.
 
Geef hem de tijd, Vermeer 2.0, als je geluk hebt. Positieve uitstraling verder maar het is niet voor niets dat hij al 2 jaar niet heeft gekeept en er geen enkele interesse voor hem was al die tijd.
 
Geef hem de tijd, Vermeer 2.0, als je geluk hebt. Positieve uitstraling verder maar het is niet voor niets dat hij al 2 jaar niet heeft gekeept en er geen enkele interesse voor hem was al die tijd.
Niet voor niets? Hij had een van de beste keepers van Europa voor zich, dan kom je niet zo veel aan spelen toe ja. Schalke had interesse in Mvogo en daarvoor andere Duitse clubs.
Sommigen trekken na twee wedstrijden erg snel de conclusie over deze keeper.
Komt het door die blunder van vanavond? Hij had alleen maar zijn voet tegen die bal moeten zetten maar dat ging mis. Ik ben er zonder sarcasme van overtuigd dat ieder c"tje van een willekeurig amateur elftal in Nederland die bal had kunnen aannemen. Jij had dat gekund, ik had dat gekund en Jan Boskamp had dat ook op zijn 71e gekund. Dus zeker Mvogo had met zijn voetballende kwaliteiten die bal kunnen stoppen. Mvogo gaat nooit de nieuwe Manuel Neuer worden maar hij gold voor Leipzig al als een talent, Schmidt weet wat die kan dus waarom zou Mvogo geen prima keeper voor ons kunnen worden?
Naast het kunnen keepen koste hij geen miljoenen en zal hij van pas kunnen komen bij de snellere opbouw. Veel hangt er van af hoe je Vermeer ziet, als een prima Eredivisie keeper of eentje die te wisselvallig is voor de top van de Eredivisie?
 
Laatst bewerkt:
Ik schrijf hem ook nog niet af. Blunders waren dom en moeten gewoon niet meer gebeuren. Maar hij ranselde toch ook ff een bal uit de kruising op een manier, die ik van Zoet en Unnerstall niet verwacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan