Yvon Mvogo (K), Gehuurd van RB Leipzig

Ik schrijf hem ook nog niet af. Blunders waren dom en moeten gewoon niet meer gebeuren. Maar hij ranselde toch ook ff een bal uit de kruising op een manier, die ik van Zoet en Unnerstall niet verwacht.
Unnerstall wel, die is daar juist erg goed in.
Maar als Max zo'n balletje richting Unnerstall speelt, komt hij ook ernstig in de problemen.
 
Niet voor niets? Hij had een van de beste keepers van Europa voor zich, dan kom je niet zo veel aan spelen toe ja. Schalke had interesse in Mvogo en daarvoor andere Duitse clubs.
Sommigen trekken na twee wedstrijden erg snel de conclusie over deze keeper.
Komt het door die blunder van vanavond? Hij had alleen maar zijn voet tegen die bal moeten zetten maar dat ging mis. Ik ben er zonder sarcasme van overtuigd dat ieder c"tje van een willekeurig amateur elftal in Nederland die bal had kunnen aannemen. Jij had dat gekund, ik had dat gekund en Jan Boskamp had dat ook op zijn 71e gekund. Dus zeker Mvogo had met zijn voetballende kwaliteiten die bal kunnen stoppen. Mvogo gaat nooit de nieuwe Manuel Neuer worden maar hij gold voor Leipzig al als een talent, Schmidt weet wat die kan dus waarom zou Mvogo geen prima keeper voor ons kunnen worden?
Naast het kunnen keepen koste hij geen miljoenen en zal hij van pas kunnen komen bij de snellere opbouw. Veel hangt er van af hoe je Vermeer ziet, als een prima Eredivisie keeper of eentje die te wisselvallig is voor de top van de Eredivisie?
Ik trek geen conclusies: ik zeg dat hij twee jaar niet heeft gevoetbald en dat is een feit. En ik zeg dat dat niet voor niets was want niemand wilde hem blijkbaar hebben. Jij zegt dat hij wel degelijk in trek was. Oké. Maar dan is hij of heel dom dat ie op zijn 24e liever op de bank bij Leipzig wilde zitten dan elders spelen of die vermeende interesses gewoon geruchten waren en 2 jaar lang niemand aan hem dacht. je hebt het de hele tijd over zijn “voetballegende kwaliteiten” maar ik zie dat steeds niet. 2x wilde hij het wel geforceerd laten zien maar maakte hij een blunder, twee keer achter elkaar. Volgens mij is een keeper eerst een keeper en moet de ballen tegenhouden en achterin voor rust, stabiliteit en voor de punten zorgen. Dat zie ik nog niet.
Overigens heb ik zelf al gezegd “geef hem de tijd”.... En hij mag blij zijn als hij een Vermeer wordt.. Alleen ook die was niet stabiel genoeg, toen hij 30 was ook nog niet. Ik zie dus gelijkenissen en ook dat is geen conclusie maar een vergelijking van kwaliteiten. Je mag er overigens mee oneens zijn ;)
 
Ik trek geen conclusies: ik zeg dat hij twee jaar niet heeft gevoetbald en dat is een feit. En ik zeg dat dat niet voor niets was want niemand wilde hem blijkbaar hebben. Jij zegt dat hij wel degelijk in trek was. Oké. Maar dan is hij of heel dom dat ie op zijn 24e liever op de bank bij Leipzig wilde zitten dan elders spelen of die vermeende interesses gewoon geruchten waren en 2 jaar lang niemand aan hem dacht. je hebt het de hele tijd over zijn “voetballegende kwaliteiten” maar ik zie dat steeds niet. 2x wilde hij het wel geforceerd laten zien maar maakte hij een blunder, twee keer achter elkaar. Volgens mij is een keeper eerst een keeper en moet de ballen tegenhouden en achterin voor rust, stabiliteit en voor de punten zorgen. Dat zie ik nog niet.
Overigens heb ik zelf al gezegd “geef hem de tijd”.... En hij mag blij zijn als hij een Vermeer wordt.. Alleen ook die was niet stabiel genoeg, toen hij 30 was ook nog niet. Ik zie dus gelijkenissen en ook dat is geen conclusie maar een vergelijking van kwaliteiten. Je mag er overigens mee oneens zijn ;)
Als ie heel slechts dan hadden ze m toch wel verkocht, maar RB Leipzig wil toch nog niet van hem af. Maar hij moet zich wel snel gaan herpakken.
 
Liever 1 blunder per wedstrijd dan dat oeverloze getreuzel van Zoet. Ik vind dit echt een verademing. Stel dat hij die blunders reduceert tot 1 per maand, vind ik het al vooruitgang. ;) En wat een beschaafde, positieve, introspectieve jongen (net als Max) in de media. Ik heb er ondanks zijn 2 grote blunders wel vertrouwen in. Ik ben alleen nog niet gerust op de mannelijkheid van Boscagli, ondanks het feit dat juist die nog niet zoveel fout heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Liever 1 blunder per wedstrijd dan dat oeverloze getreuzel van Zoet. Ik vind dit echt een verademing. Stel dat hij die blunders reduceert tot 1 per maand, vind ik het al vooruitgang. ;) En wat een beschaafde, positieve, introspectieve jongen (net als Max) in de media. Ik heb er ondanks zijn 2 grote blunders wel vertrouwen in. Ik ben alleen nog niet gerust op de mannelijkheid van Boscagli, ondanks het feit dat juist die nog niet zoveel fout heeft gedaan.
Deze blunders mag je 1 keer in je carrière maken.

Bij de volgende doen we aangifte tegen RB Leipzig voor oplichting.
 
Unnerstall wel, die is daar juist erg goed in.
Maar als Max zo'n balletje richting Unnerstall speelt, komt hij ook ernstig in de problemen.

Nou, misschien was het terugspeelballetje van Max niet goed, maar deze bal had m'n dochter van 12 echt wel gepakt hoor. Ik denk dat het een bewussie was van Mvogo. Hij heeft nu naamsbekendheid, wordt bij alle sportbloopers ter wereld vertoond. Het merk Mvogo is geboren!
 
Nou, misschien was het terugspeelballetje van Max niet goed, maar deze bal had m'n dochter van 12 echt wel gepakt hoor. Ik denk dat het een bewussie was van Mvogo. Hij heeft nu naamsbekendheid, wordt bij alle sportbloopers ter wereld vertoond. Het merk Mvogo is geboren!

:unsure: Wellicht zijn recente gokgeschiedenis eens goed raadplegen. :cautious:
 
Laten we in ieder geval hopen dat Mura niet 3 keer tegen hem weet te scoren 😁
 
Nou, misschien was het terugspeelballetje van Max niet goed, maar deze bal had m'n dochter van 12 echt wel gepakt hoor. Ik denk dat het een bewussie was van Mvogo. Hij heeft nu naamsbekendheid, wordt bij alle sportbloopers ter wereld vertoond. Het merk Mvogo is geboren!
Terugspeelballen mag je al niet meer pakken sinds de tijd dat Zenden nog voor PSV speelde.
 
Gewoon buiten de palen terugspelen, geen probleem :sneaky: maar beter, gewoon naar voren met die bal.

Nooit terug spelen naar de keeper. Een keeper moet zich in eerste instantie bezig houden met de core business. Het tegenhouden van ballen en het voorkomen van tegengoals.
Bij een doeltrap of als hij de bal in zijn handen heeft de bal naar voren trappen of gooien naar een medespeler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan