Sorry, maar ik zie het niet zo zitten in een 32 jarige verdediger op zijn retour die ook nogeens veel geblesseerd is.
In mijn ogen hebben we met Brennet,Willems,Bruma,Arias en Hendrix 5 prima verdedigers Tamata komt tekort dus een linksback is gewenst verder ben ik het wel met je eens dat (wanneer Rekik terug naar City) gaat we een extra centrale verdediger nodig hebben.

Nou, een goede rechtsbenige CV lijkt me prima. En als er dan een ervaren speler bij kan, waarom niet? Ik dacht trouwens dat Brouwers voor dit seizoen aanvoerder en dus basisspeler was?
 
Nou van mij is hij welkom, zijn ervaring kunnen we wel gebruiken. En dat hij weinig gespeeld heeft, dat heeft Bruma de laatste jaren ook niet.
Die is overal op de bank en de tribune terecht gekomen, dus dat mag dan niet tegen Brouwers gebruikt worden. De betere verdedigers in de eredivisie zijn meestal da wat oudere.
Als ik zie hoe onze onervaren verdedigers zich regelmatig in de luren laten leggen door een simpele snelle ingooi, dan kan die Roel dit vast net zo goed en hopelijk beter. :)
 
Nou van mij is hij welkom, zijn ervaring kunnen we wel gebruiken. En dat hij weinig gespeeld heeft, dat heeft Bruma de laatste jaren ook niet.
Die is overal op de bank en de tribune terecht gekomen, dus dat mag dan niet tegen Brouwers gebruikt worden. De betere verdedigers in de eredivisie zijn meestal da wat oudere.
Als ik zie hoe onze onervaren verdedigers zich regelmatig in de luren laten leggen door een simpele snelle ingooi, dan kan die Roel dit vast net zo goed en hopelijk beter. :)

Ik zou hem nooit halen, we hebben het over Brouwers.. Niet over een Jaap Stam die komt afbouwen, nee over een gemiddelde verdediger die dan komt afbouwen, kapitaalvernietiging ten top. Een ervraren verdediger is nodig, maar liever rond de 24/26 jaar, kan die nog wat opleveren ook.
 
Ik zou hem nooit halen, we hebben het over Brouwers.. Niet over een Jaap Stam die komt afbouwen, nee over een gemiddelde verdediger die dan komt afbouwen, kapitaalvernietiging ten top. Een ervraren verdediger is nodig, maar liever rond de 24/26 jaar, kan die nog wat opleveren ook.

Eens. Ik heb het idee dat Brouwers vooral wordt opgehemeld puur om het feit dat hij in de Bundesliga speelt (als hij al speelt en niet geblesseerd is). Niet om specifieke kwaliteiten, omdat de meesten hem niet eens hebben spelen. Waarom zouden we een 32-jarige verdediger halen die blessuregevoelig is? Wellicht we een nieuwe Bouma? Of onze eigen Mathijsen??
 
Botteghin

Ik zou toch voor een speler kiezen die redelijk wat eredivisie wedstrijden in de benen heeft en een mannetje kan uitschakelen.


Daarom opper ik botteghin nog maar eens.


die is volgens mij tussen de 23-26 en laat ook bij groningen zien een van de betere te zijn. Een Roel brouwers zie ik niet zitten omdat hij 32 is en dit niet de gedachten moet zijn van psv. met jeugd zien we nu ook wel dat deze niet heel stabiel zijn.


Botteghin heeft een stuk meer te bieden dan een derijck bijvoorbeeld door zijn kopkracht, lenigheid en voetballend vermogen. daarnaast vind ik dat er op dit moment weinig betere verdedigers in de erediviesie zijn die echt een man kunnnen uitschakelen zoals hij dat kan.
 
Denswil heeft alleen dit seizoen al 10 basisplaatsen in de Eredivisie gehad, en ook nog 5 in de Champions League. Die heeft meer dan genoeg perspectief bij Ajax lijkt me.

Dat was aan het begin van het seizoen. Nu is duidelijk dat hij de slag verloren heeft met Moisander en Veltman. Als die twee blijven komt hij volgend seizoen niet eens aan zoveel basisplaatsen in een heel seizoen. Maar het is een long shot, ik weet het. Af en toe moet je als TD wat opportunistische pogingen wagen. Stel dat het een keer wel lukt?

Enige tijd geleden pleitte ik ook voor de komst van Kongolo. Maar die is nu ook niet meer haalbaar. Je moet ze halen op het moment dat hun perspectief op speeltijd er slecht uit ziet.
 
Ik zou wel een poging willen wagen voor Denswil. Is in mijn ogen een uitstekende verdediger, alleen heeft de pech dat De Boer op dit moment voor Moisander en Veltman kiest. Het ziet er niet naar uit dat De Boer van plan is om dit centrum aan te passen. Denswill is jong en wil hij zich doorontwikkelen moet hij toch echt aan spelen toekomen. Bij PSV zou hij de gehuurde Rekik kunnen opvolgen. Hij heeft na dit seizoen nog maar een contract voor 1 jaar, dus als Ajax er nog wat aan wil verdienen zullen zij hem moeten verkopen.

Interessante optie, maar ik ben bang datb ajax nooit en te nimmer aan een concurrent zal willen verkopen.

Denswil heeft alleen dit seizoen al 10 basisplaatsen in de Eredivisie gehad, en ook nog 5 in de Champions League. Die heeft meer dan genoeg perspectief bij Ajax lijkt me.

Voortaan gewoon luisteren naar ome Retro :D Lijkt mij een ideaal moment om de hengel uit te slaan voor Brands. Stel hij verlengt niet dan kunnen we hem voor een klein prijsje ophalen uit Amsterdam. Dan staan we quitte wat Bazoer betreft. En ik denk dat Denswill meer potentie heeft dan Bruma.
 
het enige probleem is zijn snelheid, de ruimte achter Botteghin word vaak gebruikt door tegenstanders door snelle aanvallers daar op te laten duiken. Niet voor niets.
 
Voortaan gewoon luisteren naar ome Retro :D Lijkt mij een ideaal moment om de hengel uit te slaan voor Brands. Stel hij verlengt niet dan kunnen we hem voor een klein prijsje ophalen uit Amsterdam. Dan staan we quitte wat Bazoer betreft. En ik denk dat Denswill meer potentie heeft dan Bruma.

Nu heb je een kansje, inderdaad. Denswil twijfelt over contractverlenging omdat hij (als je hem mag geloven), niet op de bank wil zitten. Als PSV hem zou kunnen halen als vervanger van Rekik, heeft hij tenminste een hele reëele kans op een basisplaats.

De vraag is wel of je dat moet willen. Denswil is een talent, maar ook iemand die nog heel regelmatig fouten maakt (meer dan Rekik vind ik). Moet je zo'n speler min of meer een basisplaats gaan beloven?
 
Nu heb je een kansje, inderdaad. Denswil twijfelt over contractverlenging omdat hij (als je hem mag geloven), niet op de bank wil zitten. Als PSV hem zou kunnen halen als vervanger van Rekik, heeft hij tenminste een hele reëele kans op een basisplaats.

De vraag is wel of je dat moet willen. Denswil is een talent, maar ook iemand die nog heel regelmatig fouten maakt (meer dan Rekik vind ik). Moet je zo'n speler min of meer een basisplaats gaan beloven?

Waarom niet? Ik heb alle respect voor spelers die handelen uit eigenbelang. Maar dat geldt natuurlijk ook voor clubs. Brands kan toch oprecht zeggen dat hij Denswill gehaald wordt als basisspeler. Die jongen tekent voor 4 jaar. Stel dat hij niet voldoet dan zal Cocu hem gewoon baseren. Niet moeilijk toch?
 
Voortaan gewoon luisteren naar ome Retro :D Lijkt mij een ideaal moment om de hengel uit te slaan voor Brands. Stel hij verlengt niet dan kunnen we hem voor een klein prijsje ophalen uit Amsterdam. Dan staan we quitte wat Bazoer betreft. En ik denk dat Denswill meer potentie heeft dan Bruma.
Nou... jouw BMI voor wie je bereid was miljoenen neer te leggen, valt her en der ook behoorlijk door de mand en wordt ook makkelijk gepasseerd bij Feyenoord, als ie weer eens steekjes heeft laten vallen.
Dus mensen, luister nou niet naar die gulle Retro:p
 
Nou... jouw BMI voor wie je bereid was miljoenen neer te leggen, valt her en der ook behoorlijk door de mand en wordt ook makkelijk gepasseerd bij Feyenoord, als ie weer eens steekjes heeft laten vallen.
Dus mensen, luister nou niet naar die gulle Retro:p

Vind ik dus reuze meevallen. In tegenstelling tot Veltman of Rekik zie ik hem zelden domme fouten maken. Koeman ziet het op de een of andere manier niet in hem zitten. Of hij ziet Kongolo gewoon meer zitten. Hoe dan ook, van mij mag hij gerust naar Eindhoven komen als vervanger voor Rekik. Die jongen heeft veel potentie.
 
Vind ik dus reuze meevallen. In tegenstelling tot Veltman of Rekik zie ik hem zelden domme fouten maken. Koeman ziet het op de een of andere manier niet in hem zitten. Of hij ziet Kongolo gewoon meer zitten. Hoe dan ook, van mij mag hij gerust naar Eindhoven komen als vervanger voor Rekik. Die jongen heeft veel potentie.

Kongolo hoort dan ook in Oranje... :rolleyes:
 
Maar als ze op korte termijn komen met Kongolo, word ik voor Belgie...

Dat word je na de poulefase sowieso ;) Maar ik vind niks een gekke optie voor de verdediging van Oranje omdat we daar eenmaal waardeloos bezet zijn. Willems op linksback in Oranje tijden het EK had bijna net zo weinig eredivisie-ervaring opgedaan als Kongolo nu. Nood breekt wetten. En iedere aanval op het WK breekt onze verdediging.
 
Maar als ze op korte termijn komen met Kongolo, word ik voor Belgie...
Kongolo als linksback lijkt mij anders een uitstekende keuze. En wat zijn de alternatieven ook voor centraal achterin? Dan kom je nog altijd uit op het Eredivisieniveau, op Vlaar na dan.
 
Kongolo als linksback lijkt mij anders een uitstekende keuze. En wat zijn de alternatieven ook voor centraal achterin? Dan kom je nog altijd uit op het Eredivisieniveau, op Vlaar na dan.

Dat is het punt. Het selecteren van een talent met amper eredivisie-ervaring is te rechtvaardigen vanwege de enorme armoede die het verdedigingslandschap in Nederland momenteel kent.
 
Ik denk dat de spitsen van de tegenstanders toch met knikkende knieen zullen staan als ze dit tegenover zich krijgen. Wat een beest!

161296.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan