Ervaring, degelijk in verdedigen, toevoeging in opbouw en aanval; betaalbaar, mogelijk deelname wk; wat zijn de criteria? Als voetbal noob maar psv fan kom ik maar met wat suggesties. Hopelijk voldoende voer voor discussie of om de opties af te branden.. ;)

Miguel Layún, 28, LB, fc porto. Bankzitter. Mexicaans international. Voormalig assist koning in de portugese competitie.

Êder Balanta, 24, colombia. Fc Basel. 1.81m, Cv of Lb (linkspoot). Colombiaans international. Bijnaam: el coyote, waarschijnlijk omdat hij de bal graag afsnoept? Martktwaarde; 2.3 mio. Contract tot 2020.

Timo Letschert? Nederlander, 24, speelt weinig bij Sassuolo. Deed het 2015-16 prima bij Utrecht. Rechtsbenig, 1.88.

Graeme Shinnie (in de koelkast), top naam. Lb, 26, Schots, speelt bij aberdeen. Slechts 7 ton. Lijkt weinig bijzonders maar heeft wel 7 assists en een doelpunt op zijn naam. Als verdediger. Verder heet ie Graeme Shinnie, dat moet n cultheld kunnen worden. Ookal zit ie als backup op de bank. We hebben immers ook n backup nodig.

Jordan Lukaku, lazio roma. Lb. Belg, verdedigende broertje van... Speelt vrij weinig en zal met de deelname van belgie aan het wk wellicht n nieuwe stap willen zetten? Marktwaarde zo'n 4 mio, contract tot 2019.
 
Laatst bewerkt:
Dus Riedewald en Van Aanholt komen zeer zeker niet....ben benieuwd met welke namen Brands straks op de proppen komt...we hoeven in ieder geval niet meer bang te zijn voor paniekaankopen, want dat heeft Brands uitgesloten: Brenet doet het volgens Brands meer dan voldoende als linksback en indien nodig kan Paal daar ook uit de voeten, dus geen urgentie !
 
PSV moet voor de zomer een grote transfer doen om een verlies voor dit boekjaar te voorkomen. Dat betekent dus dat huren de enige optie is voor de verdediging? Blijft toch wel heel vreemd als je net 10 miljoen hebt uitgegeven voor een talent van 18 jaar die al een half jaar droog staat en voorin talent te over is.
 
PSV moet voor de zomer een grote transfer doen om een verlies voor dit boekjaar te voorkomen. Dat betekent dus dat huren de enige optie is voor de verdediging? Blijft toch wel heel vreemd als je net 10 miljoen hebt uitgegeven voor een talent van 18 jaar die al een half jaar droog staat en voorin talent te over is.

Ik dacht dat jij dit als Brands-fan toch wel kon rechtvaardigen...jammer weer. :shifty:
 
PSV moet voor de zomer een grote transfer doen om een verlies voor dit boekjaar te voorkomen. Dat betekent dus dat huren de enige optie is voor de verdediging? Blijft toch wel heel vreemd als je net 10 miljoen hebt uitgegeven voor een talent van 18 jaar die al een half jaar droog staat en voorin talent te over is.

Dat is de logische gedachtegang van iedereen, behalve Brands kennelijk. Nog een andere optie is overigens 'niets doen', en dat is denk ik de keuze van Brands, zo gebaseerd op uitspraken in recente media-optredens, en volgens mij stond dat ook al lang vast in zijn gedachten. Die vindt namelijk dat Brenet het naar behoren heeft gedaan en dat anders Paal daar wel kan spelen. Tja...

Niettemin vind ik het stiekem toch altijd leuk om een aanvallend Zuid-Amerikaans talent naar PSV te zien komen en hoop ik uiteraard dat het een succes wordt.
 
Dat is de logische gedachtegang van iedereen, behalve Brands kennelijk. Nog een andere optie is overigens 'niets doen', en dat is denk ik de keuze van Brands, zo gebaseerd op uitspraken in recente media-optredens, en volgens mij stond dat ook al lang vast in zijn gedachten. Die vindt namelijk dat Brenet het naar behoren heeft gedaan en dat anders Paal daar wel kan spelen. Tja...

Niettemin vind ik het stiekem toch altijd leuk om een aanvallend Zuid-Amerikaans talent naar PSV te zien komen en hoop ik uiteraard dat het een succes wordt.

PSV speelt komende dagen in de Florida Cup tegen Corinthians en Fluminese. Daarnaast doen ook nog teams als Atletico Nacional, Atletico Mineiro en Barcelona SC mee. Wie weet zit er ook wat leuk Zuid-Amerikaanse verdedigend talent tussen :re:
 
Inderdaad...ik hoop dat Brands alle scouts de uitdrukkelijke taak gegeven heeft om tijdens deze oefenstage in Florida, de ogen goed de kost te geven en verdedigend talent op te sporen binnen de selecties van deze Zuid-Amerikaanse clubs...
 
Dat is de logische gedachtegang van iedereen, behalve Brands kennelijk. Nog een andere optie is overigens 'niets doen', en dat is denk ik de keuze van Brands, zo gebaseerd op uitspraken in recente media-optredens, en volgens mij stond dat ook al lang vast in zijn gedachten. Die vindt namelijk dat Brenet het naar behoren heeft gedaan en dat anders Paal daar wel kan spelen. Tja...

Niettemin vind ik het stiekem toch altijd leuk om een aanvallend Zuid-Amerikaans talent naar PSV te zien komen en hoop ik uiteraard dat het een succes wordt.

Rednas maakt mij uit voor Brands-fan, maar dat klopt deels. Dat is het deel in mij die blij is dat de traditie met grote aankopen uit Zuid-Amerika in ere hersteld wordt. Ondanks dat hij moet werken met veel kleinere budgetten dan Ajax toch grote spelers weet te halen uit binnen en buitenland. Ik voel dus precies dezelfde opwinding als jij bij de aankoop van Romero, al is er pp basis van zijn doelpuntenproductie het nodige af te dingen op die opwinding.

Tegelijkertijd ben ik een van zijn grootste criticasters en vind ik de blinde vlek als het om de verdediging gaat al jaren zorgelijk. Aan de andere kant moet het soms ook meezitten. Hij is bezig geweest met Lombaerts en Van Aanholt. Voor hetzelfde geld lukte dat en hadden we toch een meer dan behoorlijke verdediging gehad. Ergens toch niet gek gedacht om voor de verdediging voor buitenkansen te gaan via huur. Uiteindelijk kun je geld maar 1 keer uitgeven, helemaal bij PSV. Dan heb ik toch liever dat het budget uitgegeveh wordt aan enkele kwaliteitsimpulsen met grote doorverkoopwaarde.

Die Brands is nog zo'n verkeerde niet. Misschien heeft Rednas toch gelijk :D
 
Rednas maakt mij uit voor Brands-fan, maar dat klopt deels. Dat is het deel in mij die blij is dat de traditie met grote aankopen uit Zuid-Amerika in ere hersteld wordt. Ondanks dat hij moet werken met veel kleinere budgetten dan Ajax toch grote spelers weet te halen uit binnen en buitenland. Ik voel dus precies dezelfde opwinding als jij bij de aankoop van Romero, al is er pp basis van zijn doelpuntenproductie het nodige af te dingen op die opwinding.

Tegelijkertijd ben ik een van zijn grootste criticasters en vind ik de blinde vlek als het om de verdediging gaat al jaren zorgelijk. Aan de andere kant moet het soms ook meezitten. Hij is bezig geweest met Lombaerts en Van Aanholt. Voor hetzelfde geld lukte dat en hadden we toch een meer dan behoorlijke verdediging gehad. Ergens toch niet gek gedacht om voor de verdediging voor buitenkansen te gaan via huur. Uiteindelijk kun je geld maar 1 keer uitgeven, helemaal bij PSV. Dan heb ik toch liever dat het budget uitgegeveh wordt aan enkele kwaliteitsimpulsen met grote doorverkoopwaarde.

Die Brands is nog zo'n verkeerde niet. Misschien heeft Rednas toch gelijk :D

:dt:

Anyway:
Afgelopen zomer was dit het verhaal: https://www.ed.nl/psv/psv-staakt-pogingen-om-linksback-te-halen~a54915e5/

En http://voetbalflitsen.nl/nieuws/ct3...ns-blijft-zegt-brands-zo-meer-op-fox-sports-1

Als er in deze periode ook niemand komt, faalt hij toch gewoon? Het geld kan geen probleem zijn aangezien hij wel geld uitgaf aan Romero.
Het opvullen van een gat in de selectie dat er nu is, lijkt me namelijk een hogere prioriteit hebben dan anticiperen op een vertrek van De Jong en/of Locadia in de toekomst.
 
:dt:

Anyway:
Afgelopen zomer was dit het verhaal: https://www.ed.nl/psv/psv-staakt-pogingen-om-linksback-te-halen~a54915e5/

En http://voetbalflitsen.nl/nieuws/ct3...ns-blijft-zegt-brands-zo-meer-op-fox-sports-1

Als er in deze periode ook niemand komt, faalt hij toch gewoon? Het geld kan geen probleem zijn aangezien hij wel geld uitgaf aan Romero.
Het opvullen van een gat in de selectie dat er nu is, lijkt me namelijk een hogere prioriteit hebben dan anticiperen op een vertrek van De Jong en/of Locadia in de toekomst.

Nou ja, die 10 miljoen is voor volgend seizoen. Brands had wel een linksback kunnen kopen voor volgend seizoen van die 10 miljoen.
 
Ergens toch niet gek gedacht om voor de verdediging voor buitenkansen te gaan via huur. Uiteindelijk kun je geld maar 1 keer uitgeven, helemaal bij PSV. Dan heb ik toch liever dat het budget uitgegeveh wordt aan enkele kwaliteitsimpulsen met grote doorverkoopwaarde.

Eensch. Beter 1x 10-15 miljoen voor 1 kwaliteitsspeler dan 10-15 miljoen voor 4x middelmaat. Anderzijds heb jij ook gelijk dat zulke bedragen (10-15 mijoen) tegenwoordig niks meer zeggen, en dat het relatief is, want wij hebben hier nu misschien hoge verwachtingen van Romero omdat die naar PSV maatstaven flink aan de prijs was, maar in de PL is het inderdaad een prijs voor een 'gokje' dat op de tribune mag plaatsnemen of verhuurd mag worden aan obscure clubs in het buitenland. Toch is een nieuwe linsback wat mij betreft al een hele tijd prio, en voldoet Brenet niet. Ook is het van groot belang dat er naar een gelijkwaardige vervanger van Arias wordt gezocht; dat wil zeggen, een kwaliteitsrechtsback met aanvallende impulsen die net als hij de hele wedstrijd lang gas blijft geven. Dat soort spelers heeft PSV zeker nodig op de backposities. Brenet verzaakt wat dat betreft niet, maar bij hem schort het aan aanvallende kwaliteit en hij is wisselvallig, en je moet gewoon een linkspoot op linksback hebben staan vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Eensch. Beter 1x 10-15 miljoen voor 1 kwaliteitsspeler dan 10-15 miljoen voor 4x middelmaat. Anderzijds heb jij ook gelijk dat zulke bedragen (10-15 mijoen) tegenwoordig niks meer zeggen, en dat het relatief is, want wij hebben hier nu misschien hoge verwachtingen van Romero omdat die naar PSV maatstaven flink aan de prijs was, maar in de PL is het inderdaad een prijs voor een 'gokje' dat op de tribune mag plaatsnemen of verhuurd mag worden aan obscure clubs in het buitenland. Toch is een nieuwe linsback wat mij betreft al een hele tijd prio, en voldoet Brenet niet. Ook is het van groot belang dat er naar een gelijkwaardige vervanger van Arias wordt gezocht; dat wil zeggen, een kwaliteitsrechtsback met aanvallende impulsen die net als hij de hele wedstrijd lang gas blijft geven. Dat soort spelers heeft PSV zeker nodig op de backposities. Brenet verzaakt wat dat betreft niet, maar bij hem schort het aan aanvallende kwaliteit en hij is wisselvallig, en je moet gewoon een linkspoot op linksback hebben staan vind ik.

Zou er ergens nog zo'n pareltje als Arias rondlopen? Dat was wel een gouden zet voor dat bedrag
 
Eensch. Beter 1x 10-15 miljoen voor 1 kwaliteitsspeler dan 10-15 miljoen voor 4x middelmaat. Anderzijds heb jij ook gelijk dat zulke bedragen (10-15 mijoen) tegenwoordig niks meer zeggen, en dat het relatief is, want wij hebben hier nu misschien hoge verwachtingen van Romero omdat die naar PSV maatstaven flink aan de prijs was, maar in de PL is het inderdaad een prijs voor een 'gokje' dat op de tribune mag plaatsnemen of verhuurd mag worden aan obscure clubs in het buitenland. Toch is een nieuwe linsback wat mij betreft al een hele tijd prio, en voldoet Brenet niet. Ook is het van groot belang dat er naar een gelijkwaardige vervanger van Arias wordt gezocht; dat wil zeggen, een kwaliteitsrechtsback met aanvallende impulsen die net als hij de hele wedstrijd lang gas blijft geven. Dat soort spelers heeft PSV zeker nodig op de backposities. Brenet verzaakt wat dat betreft niet, maar bij hem schort het aan aanvallende kwaliteit en hij is wisselvallig, en je moet gewoon een linkspoot op linksback hebben staan vind ik.

Wat mij betreft is een linksback ook echt een prio. Daarnaast hoop ik dat de rest van de verdediging ook een face-lift krijgt. Afgezien van Obispo staan er niet echt grote talenten aan de poort te rammelen. Dat is toch wel heel karig. Teze kan misschien nog iets worden.

Als je kijkt naar Ajax: die hebben Schuurs gehaald, ondanks dat ze met Wöber en De Ligt twee jonge centrumverdedigers hebben en anderhalf jaar geleden ook nog Doekhi hebben opgehaald bij Excelsior (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=320748). Het bulkt bij Ajax momenteel van het verdedigend talent. Het had nog erger kunnen worden voor PSV als het Ajax was gelukt om Obispo te verleiden naar Amsterdam.
 
Wel opvallend trouwens dat PSV niet na mislukken transfer Schuurs doorschakelt naar Pieri. Ook slechts 17 a 18 jaar en speelt zelfs bij Heerenveen. Heerenveen zal wel teveel vragen of PSV is gewoon niet onder de indruk van hem.
 
Kwestie van prioriteiten stellen.

Heb even zijn spelersprofiel erbij gepakt, is linksbenige centrumverdediger net als Obispo. Perr Schuurs is rechtsbenig. Dat had gewoon het centrum voor de toekomst moeten zijn.

Edit: voorin lijkt dat minder een probleem te zijn die dubbele bezetting met grote talenten :D Alleen lijkt mij wel lastig om zo'n jongen warm te maken voor PSV als Obispo de grote gegadigde is om die positie op te eisen
 
Laatst bewerkt:
Zou PSV volgend seizoen niet kunnen proberen om Guram Kashia naar Eindhoven te halen....? Echt een leider op het veld, als cv duidelijk aanwezig ( soms okk negatief ), doet me denken aan Sergio Ramos. Kashia speelt al bijna een decennium bij Vitesse, is nu 30 jaar....kan zeker nog 2 seizoenen op het hoogste niveau mee....weet iemand wanneer zijn contract in Arnhem afloopt?? En hoeveel zou hij moeten kosten in de zomer? In ieder geval is hij vele malen beter in de verdediging dan Isimat en Schwaab ...en een echte leider in de verdediging hebben we dringend nodig zoals we dat voorheen hadden met Alex, Bruma en Moreno...in mijn ogen zou Kashia echt een betaalbare aanwinst zijn voor PSV ....wat vinden jullie ??
 
Zou PSV volgend seizoen niet kunnen proberen om Guram Kashia naar Eindhoven te halen....? Echt een leider op het veld, als cv duidelijk aanwezig ( soms okk negatief ), doet me denken aan Sergio Ramos. Kashia speelt al bijna een decennium bij Vitesse, is nu 30 jaar....kan zeker nog 2 seizoenen op het hoogste niveau mee....weet iemand wanneer zijn contract in Arnhem afloopt?? En hoeveel zou hij moeten kosten in de zomer? In ieder geval is hij vele malen beter in de verdediging dan Isimat en Schwaab ...en een echte leider in de verdediging hebben we dringend nodig zoals we dat voorheen hadden met Alex, Bruma en Moreno...in mijn ogen zou Kashia echt een betaalbare aanwinst zijn voor PSV ....wat vinden jullie ??

Wel een leider, maar of hij nu echt beter is dan onze huidige CV's?
 
Terug
Bovenaan Onderaan