PSV heeft populaire trainer: 'Al zes clubs voor Schmidt aan de telefoon gehad'​

link

De interesse van internationale clubs in PSV-trainer Roger Schmidt is deze zomer groot geweest. Volgens algemeen directeur Toon Gebrands heeft de Duitser echter geen seconde getwijfeld over een vertrek uit Eindhoven.

"Mensen onderschatten het weleens, maar er zijn zo'n zes aanbiedingen voor hem binnengekomen", vertelt Gerbrands. "Maar dan is het ook een mooie man die zegt: ik heb geen clausule in mijn contract en ik heb hier bovendien nog nooit een wedstrijd met supporters beleefd. Dus ik blijf hier gewoon."
jammer want men had nog een aardige euro voor hem kunnen krijgen ...............
 
Is PSV beter gaan voetballen onder Schmidt ? > ja
Is de selectie beter geworden dankzij Schmidt > ja
Is Schmidt tactisch sterk > nee


zet naast Schmidt iemand die een tegenstander goed weet te analyseren en hem helpt bij zijn wisselbeleid
Beter Schmidt dus assistent maken.

Man wat baal ik van zijn baggerwissels en ook zijn totaal gebrek aan zelfkritiek. Mooi wat ja-knikkers bij hem op de bank erbij, recept voor tunnelvisie. Weer.
 
Beter Schmidt dus assistent maken.

Man wat baal ik van zijn baggerwissels en ook zijn totaal gebrek aan zelfkritiek. Mooi wat ja-knikkers bij hem op de bank erbij, recept voor tunnelvisie. Weer.
Inderdaad een zwakke wisselaar.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag :)
 
De slechtste vanavond. Liet zien dat hij alleen volgens zijn boekje kan wisselen en totaal niet inventief is en zich geen raad weet met nieuwe omstandigheden in het spel. Bedankt nog voor Mwene.
Ik snap je reactie, je kwaad zijn hierover. Maar ik denk dat dat PSV onder van Bommel, Cocu of Rutten niet zo goed had gespeeld als dat er nu (op dit moment) gespeeld word onder Schmidt. Ik weet ook dat je het aantal wedstrijden gaan noemen waarin goed is gespeeld, maar het is wel een aan een gesloten reeks. En nee Schmidt is niet feilloos. Ook eens. Maar daarom vond ik de reactie van Kreukelzone zo goed. En zie het vooral niet als een aanval, maar ik zag je reactie, maar wel met een dubio gevoel. Op basis van vorig seizoen ben ik het helemaal met je eens. Maar iets is veranderd. Daarom ben ik erg benieuwd hoe de ploeg nu gaat reageren met de uitschakeling.
 
Ik snap je reactie, je kwaad zijn hierover. Maar ik denk dat dat PSV onder van Bommel, Cocu of Rutten niet zo goed had gespeeld als dat er nu (op dit moment) gespeeld word onder Schmidt. Ik weet ook dat je het aantal wedstrijden gaan noemen waarin goed is gespeeld, maar het is wel een aan een gesloten reeks. En nee Schmidt is niet feilloos. Ook eens. Maar daarom vond ik de reactie van Kreukelzone zo goed. En zie het vooral niet als een aanval, maar ik zag je reactie, maar wel met een dubio gevoel. Op basis van vorig seizoen ben ik het helemaal met je eens. Maar iets is veranderd. Daarom ben ik erg benieuwd hoe de ploeg nu gaat reageren met de uitschakeling.
Prima post! Ik was vooral kwaad op de wissels omdat die het elftal veel minder hebben gemaakt. Sangare speelde een goede wedstrijd maar ik had hem er uitgehaald omdat je tegen 10 man die alleen maar wilde tegen houden, geen bal afpakker nodig hebt maar een voetballende middenvelder a la van Ginkel die er uit ging. Verder was het een blunder om Madueke te wisselen omdat hij niet goed in de wedstrijd zat. Dan snap je als trainer echt niet dat zulke momenten spelers in een seconde zomaar de wedstrijd kunnen doen kantelen. Nee, Schmidt keek in zijn boekje en dacht, Madueke zit niet goed in de wedstrijd en Bruma heeft een paar dingen laten zien… Ik mis dit soort dingen bij Schmidt, even wat anders dan de standaard wissels enz. Even een ingreep die een groot effect legt op de wedstrijd, even een meesterzet enz. Dat is echt nodig bij een topclub. Ik ben zeker blij met de progressie en het getoonde spel dit seizoen, dat zeker. Maar ik mis ook zoals gezegd creativiteit bij hem als coach.
 
Prima post! Ik was vooral kwaad op de wissels omdat die het elftal veel minder hebben gemaakt. Sangare speelde een goede wedstrijd maar ik had hem er uitgehaald omdat je tegen 10 man die alleen maar wilde tegen houden, geen bal afpakker nodig hebt maar een voetballende middenvelder a la van Ginkel die er uit ging. Verder was het een blunder om Madueke te wisselen omdat hij niet goed in de wedstrijd zat. Dan snap je als trainer echt niet dat zulke momenten spelers in een seconde zomaar de wedstrijd kunnen doen kantelen. Nee, Schmidt keek in zijn boekje en dacht, Madueke zit niet goed in de wedstrijd en Bruma heeft een paar dingen laten zien… Ik mis dit soort dingen bij Schmidt, even wat anders dan de standaard wissels enz. Even een ingreep die een groot effect legt op de wedstrijd, even een meesterzet enz. Dat is echt nodig bij een topclub. Ik ben zeker blij met de progressie en het getoonde spel dit seizoen, dat zeker. Maar ik mis ook zoals gezegd creativiteit bij hem als coach.
Ik ben het met grotendeels met je eens. Een van Ginkel wordt vaker gewisseld. Dat zal vanwege diens conditie zijn. Normaal gesproken wordt die vervangen door Pröpper en die wissels zijn goed. Maar Pröpper zat niet bij de selectie. Dan heb je een aantal anderen(Mauro Jr, Thomas, Doan, Guttierez) maar dan lever je direct een hoop kwalititeit in. Persoonlijk was ik al blij dat er geen Mauro Jr in kwam. De wissel van Bruma voor Madueke had ik ook niet gedaan, maar mogelijk dat dat ingegeven is door zijn invalbeurt in de uitwedstrijd en de acties van afgelopen week. In de heenwedstrijd was Bruma niet top, maar er was wel dreiging. Ik had het ook nooit gedaan Madueke eruit. Met deze bank was het beter niet te wisselen. De kwaliteit staat op het veld. Een Vertessen is juist goed als hij de ruimte heeft, Fofana kan ook nog een mooie bal op afstand plaatsen maar had er al 70-80 minuten opzitten met Jong PSV. Maar dat we beter niet hadden gewisseld, daar kan ik mij in vinden. Ik miste voorin ook een beetje de wisselwerking. Had Gakpo en Madueke gewoon eens even van helft omgedraaid om te zien wat er gebeurde. Natuurlijk zal het niet optimaal zijn geweest, maar misschien waren er wel wat ruimtes gevallen. Misschien is het ook daarom dat wij nu Schmidt als trainer hebben en hij niet een andere ploeg hoger op de UEFA coëfficiëntielijst traint. Anderzijds staat Benfica een stuk hoger op die lijst (26) met een marktwaarde van 314 miljoen. Het feit dat we daartegen het bijna geflikt hadden hebben we toch ook voor een behoorlijk deel aan hem te danken.
 
Laatst bewerkt:

Trainer Schmidt snel met PSV in gesprek over verlenging van zijn contract

link

PSV heeft trainer Roger Schmidt onlangs een signaal gegeven dat de club graag wil praten over het verlengen van zijn contract. De coach heeft het in Eindhoven ogenschijnlijk goed naar zijn zin en lijkt het gesprek dan ook zeker aan te gaan. ,,We hebben geen haast en het is denk ik goed om nog even de komende weken te kijken hoe het gaat”, zei de 54-jarige Duitse trainer.
 
Zou ik de uitgebreide statistieken van moeten zien voordat ik dat aanneem.
Tering, het is zaterdagavond, maar okeej, ik kijk wel weer even

betreft dus 13 goals in de eredivise gemaakt door wisselspeler.
Dit seizoen:
HER - PSV, goals Bruma en Madueke, beiden in de basis
PSV - CAM, goals Pröpper, Zahavi, Madueke, Boscagli, 3x basis, 1x invaller
PSV - GRO, goals Gakpo, ED, Ramalho, Zahavi, Bruma, 3x basis, 1x invaller
AZ - PSV, goals, Boscagli, Vertessen en Doan, 1x basis 2x invaller

dus vorig seizoen, 2e helft, 9 goals door invallers, nu in 4 wedstrijden 4 goals.
 
Tering, het is zaterdagavond, maar okeej, ik kijk wel weer even

betreft dus 13 goals in de eredivise gemaakt door wisselspeler.
Dit seizoen:
HER - PSV, goals Bruma en Madueke, beiden in de basis
PSV - CAM, goals Pröpper, Zahavi, Madueke, Boscagli, 3x basis, 1x invaller
PSV - GRO, goals Gakpo, ED, Ramalho, Zahavi, Bruma, 3x basis, 1x invaller
AZ - PSV, goals, Boscagli, Vertessen en Doan, 1x basis 2x invaller

dus vorig seizoen, 2e helft, 9 goals door invallers, nu in 4 wedstrijden 4 goals.
Oké, bijzonder, dan zal me wel vooral de eerste helft van dat seizoen bijstaan.
 
Oké, bijzonder, dan zal me wel vooral de eerste helft van dat seizoen bijstaan.
In feb stonden Ajax (15) en PSV (14) nog nagenoeg gelijk en bovenaan qua goals van wisselspelers. 🤷🏻‍♂️ Volgens mij dus op niks gebaseerd dat zijn wissels slecht uitpakken?
 
In feb stonden Ajax (15) en PSV (14) nog nagenoeg gelijk en bovenaan qua goals van wisselspelers. 🤷🏻‍♂️ Volgens mij dus op niks gebaseerd dat zijn wissels slecht uitpakken?
Blijkbaar. Kan me niet herinneren dat het spel er beter op werd, of dat al die doelpunten stuk voor stuk doorslaggevend waren voor de uitslag, maar het zal dan wel. Wat er voor mij iig overblijft is een zeer slecht gevoel aan afgelopen seizoen, inclusief de wissels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan