Vind ik juist zijn kracht. Een goede trainer houdt zich aan zijn eigen plan en trekt zich niets aan van de waan van de dag en opportunistische supporters die twee weken geleden nog alles geweldig vonden wat er binnen de club gebeurt.
Ja trainers met een tunnelvisie houden idd vast aan hun eigen wereldje. Even langs gaan bij Meester Louis en leren hoe zelfs een grootmeester bereid was om in 2014 af te wijken van zijn visie ten faveure van het beschikbare materiaal op dat moment. Niets sterks aan wat trainers als Schmidt doen.
 
Koren op de Eindhovense molen die hem trakteerde op een fluitconcert ;) In principe doet het publiek wat Roger zelf ook doet: ben je even niet in vorm, dan wordt je keihard gestraft en kom je op de bank terecht, in dit geval wordt je dus uitgefloten. Een Eindhovens koekje van je Duitse deeg.
Genieten hè. :)
 
Genieten hè. :)
Nee hoor integendeel zelfs! Ik was hoopvol toen ik in juli en augustus zag dat het systeem enigszins werd aangepast en het rare wisselbeleid obv data en cijfertjes plaats leek te hebben gemaakt voor intuïtie en aanvoelen van wat de wedstrijd nodig had. Maar het gaat even niet goed en meneer valt weer terug op de slechte gewoontes die ons niets hebben gebracht. Vorig seizoen zeiden ze nog dat op deze manier de spelers in januari fit zouden zijn: was alles behave dat en in januari /februari verloren we bijna alles. Ik zie verder geen enkel ander succes elftal dat op deze manier geleid wordt als het gaat om hoe men de data te pas en te ongepast gebruikt om de wedstrijden de nek om te draaien. Zelfs de echte wetenschappers twijfelen wel eens aan hun bevindingen obv de beschikbare data…
 
Vind ik juist zijn kracht. Een goede trainer houdt zich aan zijn eigen plan en trekt zich niets aan van de waan van de dag en opportunistische supporters die twee weken geleden nog alles geweldig vonden wat er binnen de club gebeurt.
Tsja.. Henk de Jong hield zich ook aan zijn plan. Lekker aanvallen, ook al is het tegen ajax. Kreeg 9-0 op de broek, maar dat vonden we dan weer niet zo leuk hier. Dan hoor je op dat moment ook niet te klagen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat is dus precies wat Schmidt niet zou doen.
Allereerst gaat het om het eigen plan hebben en daar nooit van af wijken. Daar had je het over, en dat is dus precies de overeenkomst tussen Henk en Schmidt. Dus zo positief als je het beschrijft is het totaal niet. En verder, heb je vorig seizoen gemist? Waarin de backs wedstrijd na wedstrijd 90% van de tijd naar voren waren en Teze en Boscagli alles alleen moesten oplossen?
 
Schmidt is de eerste trainer van PSV die al na 4x ontmoeting met het publiek, harde fluitconcerten tegen moet ziet. Geeft wel aan hoe hoog het allemaal zit bij het PSV publiek. En als hij hen na de wedstrijd ook nog eigenlijk wegzet als blinden die het anders zien, dan kan hij zich volgende keer geen gekkigheid a la gisteren veroorloven.
Hij kan er ook niks aan doen dat ze eerste 17 wedstrijden ze er niet waren :p Anders hadden ze al eerder gefloten.
 
Schmidt is de eerste trainer van PSV die al na 4x ontmoeting met het publiek, harde fluitconcerten tegen moet ziet. Geeft wel aan hoe hoog het allemaal zit bij het PSV publiek. En als hij hen na de wedstrijd ook nog eigenlijk wegzet als blinden die het anders zien, dan kan hij zich volgende keer geen gekkigheid a la gisteren veroorloven.

Laten we wel vooropstellen dat dit pas de 1e keer dat we flink hebben verloren dit seizoen. Laten we Schmidt na 1 a 2 mindere wedstrijden nog niet compleet afmaken, daar is het seizoen nog te pril voor. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren in ieder geval.
 
Laten we wel vooropstellen dat dit pas de 1e keer dat we flink hebben verloren dit seizoen. Laten we Schmidt na 1 a 2 mindere wedstrijden nog niet compleet afmaken, daar is het seizoen nog te pril voor. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren in ieder geval.
Ben vooral benieuwd hoe de selectie reageert. Want die krijgen natuurlijk ook de kritiek mee. Gaan ze als team vechten om de criticasters de mond te snoeren na Feyenoord of blijft het meer van hetzelfde.
 
Ik lees her en der dat Ooijer en Schmidt het met elkaar aan de stok kregen en dat Roorda even tussenbeide moest komen. Nu las ik dat op de VP en Voetbalzone en zij hebben het weer van de Telegraaf. Is dit een gevalletje waar rook is is vuur of complete onzin. Ik heb niks gezien of meegekregen op TV maar ik was zo kwaad dat die ook na het laatste fluitsignaal uit ging. Iemand hier iets van meegekregen?
 
Ik lees her en der dat Ooijer en Schmidt het met elkaar aan de stok kregen en dat Roorda even tussenbeide moest komen. Nu las ik dat op de VP en Voetbalzone en zij hebben het weer van de Telegraaf. Is dit een gevalletje waar rook is is vuur of complete onzin. Ik heb niks gezien of meegekregen op TV maar ik was zo kwaad dat die ook na het laatste fluitsignaal uit ging. Iemand hier iets van meegekregen?
Vanuit de Telegraaf is meestal wat overdreven en niet altijd betrouwbaar. Ik wacht even met een oordeel als andere bronnen het benoemen.

Een kritisch gesprek tussen beide zou ik logisch vinden en ook niet gek. Wrijving is nodig om diamanten te maken zeggen ze weleens. Lijkt me logisch als de technische staf af en toe botst en afwijkende meningen hebben.
 
Ik lees her en der dat Ooijer en Schmidt het met elkaar aan de stok kregen en dat Roorda even tussenbeide moest komen. Nu las ik dat op de VP en Voetbalzone en zij hebben het weer van de Telegraaf. Is dit een gevalletje waar rook is is vuur of complete onzin. Ik heb niks gezien of meegekregen op TV maar ik was zo kwaad dat die ook na het laatste fluitsignaal uit ging. Iemand hier iets van meegekregen?

Niks van gezien. Als het waar is, ik weet niet of dat nou zo erg is. Ik vind het goed als mensen hun bek tegen elkaar open trekken als iets niet goed gaat. Ook binnen de technische staf.
 
Ooijer is iig wel iemand die recht voor zijn raap is dus het zou mij niet verbazen als hij na de wedstrijd iets richting Schmidt heeft gezegd. Een Zenden bijv zou dat nooit doen. En ik denk niet dat ze zomaar allerlei namen gaan noemen die bijv tussen beiden moesten komen. Het is ook niet erg dat de jongens van de club zich zorgen maken om hun cluppie.
 
Ja Cocu was niet best en het voetbal was vaak niet om aan te zien, maar dit is ook niet helemaal niets. Altijd nog wel het idee gehad dat Cocu PSV naar de mogelijkheden liet spelen.
Ook was wel duidelijk dat in topwedstrijden de beste 11 er gewoon in stonden (of in ieder geval bij benadering).

Er is echt iets gebroken bij mij door die wissel van Gakpo. De bevestiging van de onzin waar Schmidt mee bezig is en maak me nu zorgen dat hij nog verder door zal draaien om maar zijn gelijk te krijgen. 'Kijk mij eens de superslimme trainer zijn hier, die supporters en journalisten snappen er niets van.'
Cocu was wellicht geen hoogvlieger, maar heeft geleerd van zn eerste seizoen. Het resultaat telt, en als dat met betonvoetbal moet dan moet het maar met betonvoetbal. Hij was niet vies van het met 5 verdedigers vasthouden van een 1-0. Cocu had ook nooit gekozen om zijn beste spelers niet op te stellen tegen F`noord. Stel je voor dat hij was begonnen met Josefzoon ipv Depay in de 4-3 wedstrijd. Dan had iedereen `m gelynched..
 
Cocu was wellicht geen hoogvlieger, maar heeft geleerd van zn eerste seizoen. Het resultaat telt, en als dat met betonvoetbal moet dan moet het maar met betonvoetbal. Hij was niet vies van het met 5 verdedigers vasthouden van een 1-0. Cocu had ook nooit gekozen om zijn beste spelers niet op te stellen tegen F`noord. Stel je voor dat hij was begonnen met Josefzoon ipv Depay in de 4-3 wedstrijd. Dan had iedereen `m gelynched..
"ABER DIE STATISTIEKEN SPRECHEN FUR ZICH"
 
Als er 2 seizoenen lang zoveel spelers zijn die maar 60-70 minuten kunnen spelen of niet fit genoeg zijn om 2 of 3 wedstrijden te spelen, dan doen de trainer en zijn technische staf iets niet goed! Waar kom je dat tegen in godsnaam? Bij welke club is dat het geval? Ajax? Feyenoord? Bayern, Eintracht? Chelsea?? Nergens. Schmidt is gefixeerd op zijn cijfertjes en op wisselen terwijl dat al 2 jaar geen enkele verbetering laat zien kwa prestaties en dus ook kennelijk fysieke gesteldheid. We zijn al uitgeschakeld voor de miljoenen van de CL mede door zijn wisselbeleid. En dat gaat maar door. Zulke trainers maken hun spelers gek met hun starre houding en onnavolgbare keuzes. Het ging juist goed toen hij heel duidelijk een basiself had en ergens in de 80e minuut even een of twee spelers wat speeltijd gunde of iets wilde forceren. Hierna viel hij terug in zijn oude gewoonte en zowel het spel als de resultaten werd daardoor alleen maar minder.
Hear, hear!
 
Cocu was wellicht geen hoogvlieger, maar heeft geleerd van zn eerste seizoen. Het resultaat telt, en als dat met betonvoetbal moet dan moet het maar met betonvoetbal. Hij was niet vies van het met 5 verdedigers vasthouden van een 1-0. Cocu had ook nooit gekozen om zijn beste spelers niet op te stellen tegen F`noord. Stel je voor dat hij was begonnen met Josefzoon ipv Depay in de 4-3 wedstrijd. Dan had iedereen `m gelynched..
Ik kon bij vlagen ontzettend genieten van het voetbal onder Cocu met een goed georganiseerde defensie gecombineerd met aantrekkelijke uitbraken naar voren toe. Op het toppunt echt een soort powervoetbal; desondanks zou hij inderdaad nooit in een topper spelers sparen. Zelfs niet toen we in 2016 zo ver kwamen in de Champions League. Zoals IPF al zei, Schmidt fixeert zich op cijfers en vergeet het mentale gedeelte.
 
We begonnen het seizoen met veel tempo en afjagen, daarin lijkt nu op de rem te zijn getrapt. In balbezit de combinatie zoeken, maar zonder balbezit vooral te laat achter de tegenstander aanrennen en de rest staat stil. Staat eigenlijk ook vrij stil als we wel in balbezit zijn. En dat vind ik jammer. Ik heb geen moeite met verliezen als ik zie dat er veel druk wordt gezet en wordt gevochten om die bal zo snel mogelijk weer terug te krijgen en dat is weg. Misschien is dat met een reden. Krachten sparen. Alsnog heel jammer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan