Blijkbaar. Kan me niet herinneren dat het spel er beter op werd, of dat al die doelpunten stuk voor stuk doorslaggevend waren voor de uitslag, maar het zal dan wel. Wat er voor mij iig overblijft is een zeer slecht gevoel aan afgelopen seizoen, inclusief de wissels.
En dat gevoel kan ik wel plaatsen.
 
Blijkbaar. Kan me niet herinneren dat het spel er beter op werd, of dat al die doelpunten stuk voor stuk doorslaggevend waren voor de uitslag, maar het zal dan wel. Wat er voor mij iig overblijft is een zeer slecht gevoel aan afgelopen seizoen, inclusief de wissels.
Dacht ook dat t slechter was hoor, ook omdat ik me wel wat potjes kan herrineren dat er minder dan toegestaan gewisselt werd, of pas van die 85+ wissels. Maar eerlijk is eerlijk, veel van de selectie heeft ook daadwerkelijk n rol gehad, al wijzigde de basis ook flink dat eerste halfjaar vanwege covidtests.
 
In feb stonden Ajax (15) en PSV (14) nog nagenoeg gelijk en bovenaan qua goals van wisselspelers. 🤷🏻‍♂️ Volgens mij dus op niks gebaseerd dat zijn wissels slecht uitpakken?
Het gaat bij wissels niet alleen om scoren, maar ook overwinningen veilig stellen en tegengoals voorkomen.
We zullen nooit weten of de spelers die gewisseld zijn niet nog meer gescoord zouden hebben. :rolleyes:
 
Het gaat bij wissels niet alleen om scoren, maar ook overwinningen veilig stellen en tegengoals voorkomen.
We zullen nooit weten of de spelers die gewisseld zijn niet nog meer gescoord zouden hebben. :rolleyes:
Heel goed punt. Kan me best veel van die Malen eruit, Mauro/Thomas er in achtige wissels herinneren van vorig seizoen. Je kunt niet met zekerheid zeggen of Malen bijvoorbeeld niet meer gescoord zou hebben. Het is dus dan misschien wel een feit dat er goals werden gemaakt na de wissels, maar het is ook een stukje scorebordjournalistiek.
 
De beste wissel van Roger en onze staf vind ik ; Malen en Mo eruit en alleen nog maar doorgaan dit seizoen met een voltallige selectie van spelers die het teambelang stellen boven hun ego.
Het is te zien aan de spelvreugde die er vanaf spat bij staf en spelers.
 
Als er 2 seizoenen lang zoveel spelers zijn die maar 60-70 minuten kunnen spelen of niet fit genoeg zijn om 2 of 3 wedstrijden te spelen, dan doen de trainer en zijn technische staf iets niet goed! Waar kom je dat tegen in godsnaam? Bij welke club is dat het geval? Ajax? Feyenoord? Bayern, Eintracht? Chelsea?? Nergens. Schmidt is gefixeerd op zijn cijfertjes en op wisselen terwijl dat al 2 jaar geen enkele verbetering laat zien kwa prestaties en dus ook kennelijk fysieke gesteldheid. We zijn al uitgeschakeld voor de miljoenen van de CL mede door zijn wisselbeleid. En dat gaat maar door. Zulke trainers maken hun spelers gek met hun starre houding en onnavolgbare keuzes. Het ging juist goed toen hij heel duidelijk een basiself had en ergens in de 80e minuut even een of twee spelers wat speeltijd gunde of iets wilde forceren. Hierna viel hij terug in zijn oude gewoonte en zowel het spel als de resultaten werd daardoor alleen maar minder.
 
Tja … het zijn wat mij betreft niet alleen de wissels en (hiermee samenhangend) de conditie. Ik vind het voetballend onder Schmidt erg voorspelbaar en vooral nog steeds erg matig. Het is vrij eenvoudig te verdedigen en er lijkt nooit een tactische variant of plan B te zijn waarmee we een tegenstander verrassen. Dat valt me tegen.
Bij wissels proberen we hetzelfde spelletje te spelen met minder goede spelers (of -en dat maakt Schmidt wel uniek- met betere spelers 🤗).

Al was het de afgelopen twee maanden wel wat leuker om naar te kijken, ik vind het geen topvoetbal en ook nog geen topcoach, helaas.
 
Laatst bewerkt:
Als er 2 seizoenen lang zoveel spelers zijn die maar 60-70 minuten kunnen spelen of niet fit genoeg zijn om 2 of 3 wedstrijden te spelen, dan doen de trainer en zijn technische staf iets niet goed! Waar kom je dat tegen in godsnaam? Bij welke club is dat het geval? Ajax? Feyenoord? Bayern, Eintracht? Chelsea?? Nergens. Schmidt is gefixeerd op zijn cijfertjes en op wisselen terwijl dat al 2 jaar geen enkele verbetering laat zien kwa prestaties en dus ook kennelijk fysieke gesteldheid. We zijn al uitgeschakeld voor de miljoenen van de CL mede door zijn wisselbeleid. En dat gaat maar door. Zulke trainers maken hun spelers gek met hun starre houding en onnavolgbare keuzes. Het ging juist goed toen hij heel duidelijk een basiself had en ergens in de 80e minuut even een of twee spelers wat speeltijd gunde of iets wilde forceren. Hierna viel hij terug in zijn oude gewoonte en zowel het spel als de resultaten werd daardoor alleen maar minder.

Ik snap het oprecht ook niet, Ik ken te weinig van zijn verleden als coach maar het schijnt dat hij bij bijvoorbeeld leverkussen ook graag aparte wissels had, Schmid schijnt een Data-Coach te zijn en dan is ook de conclussie dat hij niet zon goede Data-Coach is want in topwedstrijden wil je spelers als Gakpo en Madueke fit zijn, Waar ik mischien nog verbaasder over ben is de fitnesscoach ik denk dat bij veel mensen Yan Kugel best wel wat indruk heeft gemaakt, alsof het allemaal net een tandje harder en intensiever is en daarom zou je hier toch ook de vruchten van moeten plukken toch?
 
Misschien wel gesproken donderdag. Hij was gespot op de tribune.

Heimwee naar Cocu, zo erg is het geworden!

Schmidt leek het even te begrijpen in het begin van het seizoen (zitten we nu nog steeds overigens). Maar lijkt weer terug te vallen in oude gewoontes. Data is leuk en kan helpen/bijdragen aan het ontwikkelen van een wedstrijd plan en individuen beter te maken maar het moet niet leidend worden. Schmidt slaat hier in door en laat het wel het leidende aspect worden. Tijd dat dit ook onder zijn neus wordt geschoven.

Wat me ook opvalt is dat sinds Madueke (na die ene blessure die hij kreeg) ook niet meer de oude is. Wellicht dat het daarmee te maken heeft en hij te erge bewijsdrang heeft om er een aantal weken uit te liggen voor herstel. Was namelijk vrij snel weer fit verklaard, maar vanaf dat punt is het enkel bergafwaarts gegaan.
 
Heimwee naar Cocu, zo erg is het geworden!

Ja Cocu was niet best en het voetbal was vaak niet om aan te zien, maar dit is ook niet helemaal niets. Altijd nog wel het idee gehad dat Cocu PSV naar de mogelijkheden liet spelen.
Ook was wel duidelijk dat in topwedstrijden de beste 11 er gewoon in stonden (of in ieder geval bij benadering).

Er is echt iets gebroken bij mij door die wissel van Gakpo. De bevestiging van de onzin waar Schmidt mee bezig is en maak me nu zorgen dat hij nog verder door zal draaien om maar zijn gelijk te krijgen. 'Kijk mij eens de superslimme trainer zijn hier, die supporters en journalisten snappen er niets van.'
 
Schmidt is de eerste trainer van PSV die al na 4x ontmoeting met het publiek, harde fluitconcerten tegen moet ziet. Geeft wel aan hoe hoog het allemaal zit bij het PSV publiek. En als hij hen na de wedstrijd ook nog eigenlijk wegzet als blinden die het anders zien, dan kan hij zich volgende keer geen gekkigheid a la gisteren veroorloven.
 
Schmidt is de eerste trainer van PSV die al na 4x ontmoeting met het publiek, harde fluitconcerten tegen moet ziet. Geeft wel aan hoe hoog het allemaal zit bij het PSV publiek. En als hij hen na de wedstrijd ook nog eigenlijk wegzet als blinden die het anders zien, dan kan hij zich volgende keer geen gekkigheid a la gisteren veroorloven.
Vind ik juist zijn kracht. Een goede trainer houdt zich aan zijn eigen plan en trekt zich niets aan van de waan van de dag en opportunistische supporters die twee weken geleden nog alles geweldig vonden wat er binnen de club gebeurt.
 
Schmidt is de eerste trainer van PSV die al na 4x ontmoeting met het publiek, harde fluitconcerten tegen moet ziet. Geeft wel aan hoe hoog het allemaal zit bij het PSV publiek. En als hij hen na de wedstrijd ook nog eigenlijk wegzet als blinden die het anders zien, dan kan hij zich volgende keer geen gekkigheid a la gisteren veroorloven.
Koren op de Iraansche molen.
 
Koren op de Iraansche molen.
Koren op de Eindhovense molen die hem trakteerde op een fluitconcert ;) In principe doet het publiek wat Roger zelf ook doet: ben je even niet in vorm, dan wordt je keihard gestraft en kom je op de bank terecht, in dit geval wordt je dus uitgefloten. Een Eindhovens koekje van je Duitse deeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan