Toni Lato (V) (gehuurd van Valencia)

Diverse analisten zijn er vrij zeker van dat Mark nu al uitgekeken is op Tony Lato. Hij is weliswaar gehuurd van Valencia, maar ook hier zet ik, indien Mark echt nu al klaar is met Lato, grote vraagtekens bij onze scoutingsapparaat. Op papier hebben we meer dan genoeg verdedigers, maar het is allemaal middelmaat tot zelfs matig of in geval Lato helaas bar slecht. Wanneer kan nu eens onze scoutingsapparaat grondig aangepakt worden ?
 
Diverse analisten zijn er vrij zeker van dat Mark nu al uitgekeken is op Tony Lato. Hij is weliswaar gehuurd van Valencia, maar ook hier zet ik, indien Mark echt nu al klaar is met Lato, grote vraagtekens bij onze scoutingsapparaat. Op papier hebben we meer dan genoeg verdedigers, maar het is allemaal middelmaat tot zelfs matig of in geval Lato helaas bar slecht. Wanneer kan nu eens onze scoutingsapparaat grondig aangepakt worden ?

Het is inderdaad toch wel triest dat je twee LBs naar Eindhoven haalt (drie als je Gloster meerekent, maar die zal eerst bij JPSV spelen), maar je alsnog staat te spelen met een beperkte middenvelder die zich op verdedigend vlak al tegen een Heracles geen raad meer weet. Dat is echt erg. Tja, onze scouting is behoorlijk hap snap. Van Boscagli werd beweert door JDJ dat ie al lang op ons lijstje stond sinds jeugdtoernooien, maar die kwam wel heel toevallig ineens in beeld toen ie twee assists gaf in die oefenwedstrijd. Lato... tja, een talent zonder ritme. Maar goed dat we die 5m+ er niet voor hebben neergelegd, zo lijkt het. Als het je in Europa niet lukt, zoek dan in Zuid-Amerika. Mexico bijvoorbeeld? lopen vast wel getalenteerde backs rond. Of wees creatief en kijk eens in Japan. Daar heeft AZ toch ook een best leuke back vandaan gehaald. Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
 
Ik blijf ervan overtuigd dat onzenscoutingsapparaat totaal niet deugt....er wordt veelal ad hoc gehandeld, waarbij men niet verder kijkt dan de neus lang is...dat betekent in de praktijk vissen in steeds weer dezelfde vijver, oude bekenden terughalen, de eredivisie. Onze scouts zijn niet creatief, en volgens mij zijn ze erg beperkt in hun contacten in andere delen van de wereld.....verder dan Mexico komen ze de afgelopen jaren niet. Wanneer komt er nu eens een Braziliaan, Argentijn, Colombiaan, Chileen, Japanner, een speler uit Afrika, etc.?? En wat WEL gehaald of gehuurd wordt is van dusdanig matige kwaliteit, dat je wel binnen je selectie kwantiteit hebt op alle posities, maar meestal onvoldoende kwaliteit. Kortom: het scoutingsapparaat moet grondig geevalueerd worden en er moeten scouts vertrekken en nieuwe maar wel ervaren en deskundige scouts aangetrokken worden met een uitgebreide netwerk in andere delen van de wereld dan alleen maar Mexico.
 
Diverse analisten zijn er vrij zeker van dat Mark nu al uitgekeken is op Tony Lato. Hij is weliswaar gehuurd van Valencia, maar ook hier zet ik, indien Mark echt nu al klaar is met Lato, grote vraagtekens bij onze scoutingsapparaat. Op papier hebben we meer dan genoeg verdedigers, maar het is allemaal middelmaat tot zelfs matig of in geval Lato helaas bar slecht. Wanneer kan nu eens onze scoutingsapparaat grondig aangepakt worden ?
Vooral uitgaan van wat analisten zeggen, zeker daar t gros PSV een warm hart toedraagt.
 
Als het niet zo zou zijn, waarom speelt een middenvelder dan op zijn positie..?? En dat al wekenlang, terwijl Lato niet geblesseerd is....??
Ik ben het niet vaak met je eens. Maar ik verbaasde me er wel over dat Sadilek gisteren als back speelde. Donderdag is hij geschorst, dus een goed moment om daar een ander te testen. Daarvoor kwam Boscagli veel te laat.

Of zou dat nog aan het kunstgras liggen?
 
Als het niet zo zou zijn, waarom speelt een middenvelder dan op zijn positie..?? En dat al wekenlang, terwijl Lato niet geblesseerd is....??

Zou het een verlengde zijn van de ongelooflijke valse start die we met de verkoop/verhuur hebben gemaakt? Het is gek dat er niet over die jongen wordt gesproken.
 
Arias begon ook heel slecht bij ons maar heeft zich later aardig aangepast en verbeterd. Het is nou ook niet dat Sadilek zo sterk staat te spelen.
Potjes tegen Haugesund waren ideaal geweest om Lato ritme te laten opdoen voordat het echte werk begon. Nu wordt het helaas steeds lastiger om hem in te passen.

Wat denk ik het echte verhaal is is de liefde van v Bommel voor zijn protégé Sadilek. Die zet hij niet zomaar weer op de bank, ook niet als er twee/drie echte backs worden gehaald.
 
Hij heeft vandaag in ieder geval minuten gemaakt in de 2-0 gewonnen oefenwedstrijd tegen Utrecht. Misschien gaan we hem donderdag aan het werk zien. Gisteren zei Bruggink het nog: die jongen komt met een trainingsachterstand binnen en wordt op het verkeerde moment gebracht tegen Wolfsburg. Als hij eenmaal fit is, kan het bijna niet anders dan een aanwinst zijn voor dit PSV, daar ben ik heilig van overtuigd.
 
Dus, het grote probleem bij PSV is een starre, eigenwijze en autoritaire coach....??

Dat is in ieder geval wel een zwakke plek momenteel.

Was het vorig jaar ook al toen overduidelijk was dat we af en toe moesten kunnen wisselen van speelstijl en ook een plan B nodig hadden. Nee toen was plan A heilig en moest plan A maar beter worden. Met alle gevolgen van dien..
 
Dus, het grote probleem bij PSV is een starre, eigenwijze en autoritaire coach....??

Ja, Van Bommel wisselt niet graag. Toen het de tweede seizoenshelft niet liep weigerde hij om iets anders te proberen, wat ons gewoon de titel heeft gekost.

Sadilek lijkt daarnaast zijn lievelingetje, omdat hij zo hard werkt. Dat is echter ook alles waar die jongen echt goed in is...
 
Ja, Van Bommel wisselt niet graag. Toen het de tweede seizoenshelft niet liep weigerde hij om iets anders te proberen, wat ons gewoon de titel heeft gekost.

Sadilek lijkt daarnaast zijn lievelingetje, omdat hij zo hard werkt. Dat is echter ook alles waar die jongen echt goed in is...

Hij wisselde zeker wel, Luuk op 10. Beste zet ooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan