Technisch Manager

Ik wil toch wel ff een positief ding noemen aan JDJ, het verlengen van contracten doet ie toch best goed, of t nu een aanstormend talent als Bakayoko is of spelers die al verder zijn zoals Cody.
Dat doet hij zeker goed. Nu maar hopen dat er ook een sterk minimale verkoopbedrag in staat.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zal hij dan nog in opleiding zijn stiekem? Dat hij het hoofdstuk "Verlengen van contracten" net gehad heeft,. maar het hoofdstuk "Aankoopbeleid" nog moet komen.
Zolang hij er niet voor zorgt dat hij professionele en capabele scouts in zijn team komen blijft het aankoopbeleid ondermaats. Het maakt het mij geen zak uit of een scout bij PSV gevoetbald heeft of niet. Zijn er scouts die scouts scouten, zo ja, die moeten we hebben.
 
Zolang hij er niet voor zorgt dat hij professionele en capabele scouts in zijn team komen blijft het aankoopbeleid ondermaats. Het maakt het mij geen zak uit of een scout bij PSV gevoetbald heeft of niet. Zijn er scouts die scouts scouten, zo ja, die moeten we hebben.
Ze hebben 1 of 2 jaar geleden Lipponen van Feyenoord overgenomen..... Dat was geen PSV-er. Mja, je hoort er ook niks van.
 
https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/mitarbeiter/verein/383 hier staan alle scouts. Volgens mij maar weinig met PSV verleden.
Inderdaad, bedoelde er eigenlijk ook mee dat het voor mij geen bekende naam hoeft te zijn, ik zie scouten echt als een professie en niet alle goede voetballers kunnen scouten zoals een goede voetballer ook geen goede trainer hoeft te zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat er meer oud PSVers bij die groep zaten
 
Zolang hij er niet voor zorgt dat hij professionele en capabele scouts in zijn team blijft het aankoopbeleid ondermaats. Het maakt het mij geen zak uit van een scout bij PSV heeft of niet. Zijn er scouts die scouts scouten, zo ja, die moeten we hebben.
scouten is inderdaad één en zeer belangrijk , wie zegt dat JdJ hun adviezen opvolgt of eerder naar de "adviezen" van managers luistert..
 
Het gaat er om wie die scouts zijn en hoe de verwachtingen van het management tov die scouts zijn. Ajax heeft scouts als Veldemate, John steen Olsen (Denemarken), Hans vd Zee, Salievski ( de bekendste scout van Anderlecht was hij…), Urbain Haesert (haalde Vertonghen en Aldeweireld naar Ajax en adviseerde Ajax om destijds Mousa Dembele te halen..) etc in dienst. Dat zijn super ervaren en zeer professionele en bekende scouts in Europa zelfs. Ze worden ook dik betaald want de super scouts van Anderlecht kun je niet zomaar weghalen en dat geldt net zo voor Veldemate en vd Zee. Die laatste zit de helft van het jaar in Zuid Amerika bij verschillende toernooien en is daar een bekend figuur.
Bij ons heb je met alle respect VoH als hoofd opleiding bijv (welke ervaring had hij bij kleinere clubs dat hij ineens bij een topclub hoofd opleidingen werd???) en Barry van Aerle tussen de scouts of een Humphrey Rudge.
 
Het gaat er om wie die scouts zijn en hoe de verwachtingen van het management tov die scouts zijn. Ajax heeft scouts als Veldemate, John steen Olsen (Denemarken), Hans vd Zee, Salievski ( de bekendste scout van Anderlecht was hij…), Urbain Haesert (haalde Vertonghen en Aldeweireld naar Ajax en adviseerde Ajax om destijds Mousa Dembele te halen..) etc in dienst. Dat zijn super ervaren en zeer professionele en bekende scouts in Europa zelfs. Ze worden ook dik betaald want de super scouts van Anderlecht kun je niet zomaar weghalen en dat geldt net zo voor Veldemate en vd Zee. Die laatste zit de helft van het jaar in Zuid Amerika bij verschillende toernooien en is daar een bekend figuur.
Bij ons heb je met alle respect VoH als hoofd opleiding bijv (welke ervaring had hij bij kleinere clubs dat hij ineens bij een topclub hoofd opleidingen werd???) en Barry van Aerle tussen de scouts of een Humphrey Rudge.
100 punten post.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het gaat er om wie die scouts zijn en hoe de verwachtingen van het management tov die scouts zijn. Ajax heeft scouts als Veldemate, John steen Olsen (Denemarken), Hans vd Zee, Salievski ( de bekendste scout van Anderlecht was hij…), Urbain Haesert (haalde Vertonghen en Aldeweireld naar Ajax en adviseerde Ajax om destijds Mousa Dembele te halen..) etc in dienst. Dat zijn super ervaren en zeer professionele en bekende scouts in Europa zelfs. Ze worden ook dik betaald want de super scouts van Anderlecht kun je niet zomaar weghalen en dat geldt net zo voor Veldemate en vd Zee. Die laatste zit de helft van het jaar in Zuid Amerika bij verschillende toernooien en is daar een bekend figuur.
Bij ons heb je met alle respect VoH als hoofd opleiding bijv (welke ervaring had hij bij kleinere clubs dat hij ineens bij een topclub hoofd opleidingen werd???) en Barry van Aerle tussen de scouts of een Humphrey Rudge.
PSV valt inderdaad snel en makkelijk terug naar mensen die eerder binnen de club werkzaam zijn geweest en daarbij lijkt vakinhoudelijke kennis (een speler is niet per se een goede scout. Scouten is een vak) niet leidend te zijn. Sterker nog; het voelt meer alsof de gunfactor leidend is. 'Het is een aardige jongen en hij ligt goed binnen de club' is leuk voor een amateurvereniging, niet voor een BVO.
 
Bij ons heb je met alle respect VoH als hoofd opleiding bijv (welke ervaring had hij bij kleinere clubs dat hij ineens bij een topclub hoofd opleidingen werd???) en Barry van Aerle tussen de scouts of een Humphrey Rudge.
Eens dat we meer en betere scouts moeten halen. Dat is nooit verkeerd.

Oneens over je conclusie van VOH. Hij is niet opeens hoofdscout (en nu assistent td) geworden. Hij heeft eerst vier jaar als scout gefunctioneerd bij PSV. Hij als goed functioneerde vind ik het niet gek dat hij promotie heeft gekregen. Heeft namelijk gewoon ervaring bij een topclub dat wil niet zeggen dat een scout van club x beter functioneert.
 
Het gaat er om wie die scouts zijn en hoe de verwachtingen van het management tov die scouts zijn. Ajax heeft scouts als Veldemate, John steen Olsen (Denemarken), Hans vd Zee, Salievski ( de bekendste scout van Anderlecht was hij…), Urbain Haesert (haalde Vertonghen en Aldeweireld naar Ajax en adviseerde Ajax om destijds Mousa Dembele te halen..) etc in dienst. Dat zijn super ervaren en zeer professionele en bekende scouts in Europa zelfs. Ze worden ook dik betaald want de super scouts van Anderlecht kun je niet zomaar weghalen en dat geldt net zo voor Veldemate en vd Zee. Die laatste zit de helft van het jaar in Zuid Amerika bij verschillende toernooien en is daar een bekend figuur.
Bij ons heb je met alle respect VoH als hoofd opleiding bijv (welke ervaring had hij bij kleinere clubs dat hij ineens bij een topclub hoofd opleidingen werd???) en Barry van Aerle tussen de scouts of een Humphrey Rudge.
Eigenlijk hebben wij een scout voor de scouts nodig...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hadden wij inderdaad maar scouts die Bergwijn, Pasveer, Ihattaren, Berghuis, Brobbey, Gorter, Haller, Klaassen, Klaiber, Babel, Pirie, Blind, Promes, Tadic en Labyad konden scouten. Helaas moeten wij het doen met die bord op schoot scouting die alleen maar met (oud)-PSV/Eredivisie spelers aan komt zetten.
 
Hadden wij inderdaad maar scouts die Bergwijn, Pasveer, Ihattaren, Berghuis, Brobbey, Gorter, Haller, Klaassen, Klaiber, Babel, Pirie, Blind, Promes, Tadic en Labyad konden scouten. Helaas moeten wij het doen met die bord op schoot scouting die alleen maar met (oud)-PSV/Eredivisie spelers aan komt zetten.
Als je 't inderdaad goed bekijkt, komt Ajax volgens mij net zo vaak met onbekende namen aanzetten als PSV. Even naar de selecties gekeken, maar PSV heeft het meeste 'onbekende' namen in de selectie. (Madueke, Mauro jr oa ook meegerekend)
 
Laatst bewerkt:
Als je 't inderdaad goed bekijkt, komt Ajax volgens mij net zo vaak met onbekende namen aanzetten als PSV.

Laat ik even vooropstellen dat Ajax in de afgelopen 5 jaar een aantal goede, onbekende, transfers heeft gedaan met Neres, Sanchez, Tagliafico, Alvarez (al vind ik dat nog steeds een beperkte houthakker die bij ons ook bijna getekend had) en Antony. Maar daar tegenover staan dan ook weer Cassiera, Wober, Kristensen, Orejuela, Bandé, Magallan, Marin, Kudus en in de huidige vorm Daramy. En dan hebben we het nog niet gehad over die hele grote berg (oud)-Eredivisie/Ajax spelers, maar ik geloof niet dat je daar een paar goedbetaalde superscouts voor nodig hebt.

Daarnaast is er natuurlijk een probleem binnen PSV, wij moeten ook wat meer die talenten gaan opvissen uit bepaalde werelddelen. Bij ons komt dat lijstje onbekende van de laatste jaren niet verder dan Lozano en Sangaré. Ik hoop dat we door de samenwerking met Chivas misschien ook wat meer richting die kant gaan trekken en dit de 1ste stap in de goede richting gaat zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan