Selectie PSV: Algemeen

Ach, zo lang de Jong zijn doelpuntjes meepikt is het een prima speler voor de Eredivisie. Geen geweldenaar, maar wel een team speler waar de strijd en inzet vanaf spat.

(Bij deze mijn eerste contributie op dit forum trouwens. :) Hoop op een mooie match vanavond).
Welkom!
 
Super dat de zo begeerde extra middenvelder binnen is!
Mijns inziens nog 1 goede verdediger halen en we hebben een super team om zowel
mooie dingen te doen in het miljoenenbal en om weer landskampioen te worden!!

Als ik het team zo bekijk is de verdediging wel de zwakste linie in ons elftal.
 
Buiten de centrale verdediging, denk ik dat PSV een prima team heeft. De competitie zou geen enkel probleem mogen zijn en zou uiteindelijk een strijd moeten worden tussen PSV en Ajax. Ik denk dat degene die het beste de CL wedstrijden verteert (lees: geen punten laat liggen in de wedstrijden rondom Europees voetbal), kampioen wordt. Dat gezegd hebbende, zou het af kunnen hangen van de breedte:

Breedte verdediging: de basis van Ajax is beter dan van PSV, maar in de breedte is PSV m.i. beter.
Breedte middenveld: in de breedte heeft Ajax vooral meer voetbal op het middenveld. Kwalitatief scheelt het niet veel, maar is Ajax m.i. wel iets beter.
Breedte aanval: mits Ajax niets haalt, is PSV hier echt beter dan Ajax.

Dus misschien hangt het niet af van de breedte ook..., maar van de trainer...
 
Nu doorpakken en een goede centrale verdediger halen. Dan zit de selectie qua kwaliteit heel dicht bij die van Ajax.
Dat moet dan wel een verdediger zijn die op kan bouwen. Iemand die niet de bal meteen doorschuift naar degene naast hem, maar met de bal aan de voet het middenveld in gaat. Ik dacht dat Viergever zo'n verdediger was, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Anders, laat maar.
 
Buiten de centrale verdediging, denk ik dat PSV een prima team heeft. De competitie zou geen enkel probleem mogen zijn en zou uiteindelijk een strijd moeten worden tussen PSV en Ajax. Ik denk dat degene die het beste de CL wedstrijden verteert (lees: geen punten laat liggen in de wedstrijden rondom Europees voetbal), kampioen wordt. Dat gezegd hebbende, zou het af kunnen hangen van de breedte:

Breedte verdediging: de basis van Ajax is beter dan van PSV, maar in de breedte is PSV m.i. beter.
Breedte middenveld: in de breedte heeft Ajax vooral meer voetbal op het middenveld. Kwalitatief scheelt het niet veel, maar is Ajax m.i. wel iets beter.
Breedte aanval: mits Ajax niets haalt, is PSV hier echt beter dan Ajax.

Dus misschien hangt het niet af van de breedte ook..., maar van de trainer...
Monteer de winterbanden maar vast op de platte kar
 
Buiten de centrale verdediging, denk ik dat PSV een prima team heeft. De competitie zou geen enkel probleem mogen zijn en zou uiteindelijk een strijd moeten worden tussen PSV en Ajax. Ik denk dat degene die het beste de CL wedstrijden verteert (lees: geen punten laat liggen in de wedstrijden rondom Europees voetbal), kampioen wordt. Dat gezegd hebbende, zou het af kunnen hangen van de breedte:

Breedte verdediging: de basis van Ajax is beter dan van PSV, maar in de breedte is PSV m.i. beter.
Breedte middenveld: in de breedte heeft Ajax vooral meer voetbal op het middenveld. Kwalitatief scheelt het niet veel, maar is Ajax m.i. wel iets beter.
Breedte aanval: mits Ajax niets haalt, is PSV hier echt beter dan Ajax.

Dus misschien hangt het niet af van de breedte ook..., maar van de trainer...
In mijn optiek heeft Ajax net een wat betere selectie. Als Ziyech vertrekt dan zou het zomaar onze kant op kunnen vallen
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ach, zo lang de Jong zijn doelpuntjes meepikt is het een prima speler voor de Eredivisie. Geen geweldenaar, maar wel een team speler waar de strijd en inzet vanaf spat.

(Bij deze mijn eerste contributie op dit forum trouwens. :) Hoop op een mooie match vanavond).

Niet terecht als je het mij vraagt. Luuk de Jong is meer dan een leuke Eredivisie speler. Hij was met zijn inzet de bepalende speler 2 jaar geleden toen we overwinterde in de Champions League. Hij ging in de strijd voorop en wist de rest van het team te motiveren om boven zichzelf uit te stijgen. Het is niet helemaal eerlijk om deze prestatie, na een iets minder seizoen (lees 12 competitie doelpunten in een jaar waarin Locadia juist de helft vd wedstrijden in de basis heeft gestaan) meteen te vergeten. Dat zijn nog steeds meer doelpunten dan bv een Justin Kluivert of Nicolai Jörgensen die beide meer speeltijd kregen.
 
Buiten de centrale verdediging, denk ik dat PSV een prima team heeft. De competitie zou geen enkel probleem mogen zijn en zou uiteindelijk een strijd moeten worden tussen PSV en Ajax. Ik denk dat degene die het beste de CL wedstrijden verteert (lees: geen punten laat liggen in de wedstrijden rondom Europees voetbal), kampioen wordt. Dat gezegd hebbende, zou het af kunnen hangen van de breedte:

Breedte verdediging: de basis van Ajax is beter dan van PSV, maar in de breedte is PSV m.i. beter.
Breedte middenveld: in de breedte heeft Ajax vooral meer voetbal op het middenveld. Kwalitatief scheelt het niet veel, maar is Ajax m.i. wel iets beter.
Breedte aanval: mits Ajax niets haalt, is PSV hier echt beter dan Ajax.

Dus misschien hangt het niet af van de breedte ook..., maar van de trainer...
Ik denk dat de ploeg die de meeste wedstrijden van de op papier kleinere tegenstanders wint landskampioen wordt. En laat dat nou net heel vaak PSV zijn.
 
Op het eerste oog lijkt de selectie op oorlogssterkte. Valt me op dat De Jong en Gerbrands opvallend veel worden geroemd, maar de spelers die zijn gehaald komen toch echt uit de koker van Brands en enkeling door Van Bommel zelf aangereikt.

Qua uitgaande transfers valt het mij een beetje tegen. Had Obispo een mooie club gegund om in de eredivisie om meters in de benen te krijgen. Hopelijk lukt het nog op de valreep om een huur te realiseren. PEC zou afgehaakt zijn. Isimat had ik een prima back up gevonden voor verdedigingscentrum, maar daar hebben we er al teveel van. Jammer dat hij geen mooie club heeft kunnen vinden. Er was sprake van transfer naar Turkije of Frankrijk waarbij transferbedrag van rond de 5 miljoen rondzong. Voor dat bedrag had je weer iets leuks kunnen doen op de transfermarkt. Ramselaar had ik graag PSV zien verlaten. Hij had ruimte kunnen maken voor een aankoop zoals Bazoer. Ondanks dat Guttierez een meer dan welkome versterking is had ik Bazoer (of een vergelijkbare type er graag bij gehad, al moet ik zeggen dat Rosario mij tot nu toe positief opvalt.

Al met al zijn we klaar voor de strijd om de titel. Hopelijk gaan we een mooi seizoen tegemoet.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Op het eerste oog lijkt de selectie op oorlogssterkte. Valt me op dat De Jong en Gerbrands opvallend veel worden geroemd, maar de spelers die zijn gehaald komen toch echt uit de koker van Brands en enkeling door Van Bommel zelf aangereikt.

Qua uitgaande transfers valt het mij een beetje tegen. Had Obispo een mooie club gegund om in de eredivisie om meters in de benen te krijgen. Hopelijk lukt het nog op de valreep om een huur te realiseren. PEC zou afgehaakt zijn. Isimat had ik een prima back up gevonden voor verdedigingscentrum, maar daar hebben we er al teveel van. Jammer dat hij geen mooie club heeft kunnen vinden. Er was sprake van transfer naar Turkije of Frankrijk waarbij transferbedrag van rond de 5 miljoen rondzong. Voor dat bedrag had je weer iets leuks kunnen doen op de transfermarkt. Ramselaar had ik graag PSV zien verlaten. Hij had ruimte kunnen maken voor een aankoop zoals Bazoer. Ondanks dat Guttierez een meer dan welkome versterking is had ik Bazoer (of een vergelijkbare type er graag bij gehad, al moet ik zeggen dat Rosario mij tot nu toe positief opvalt.

Al met al zijn we klaar voor de strijd om de titel. Hopelijk gaan we een mooi seizoen tegemoet.

Die hebben we al, Ramselaar is namelijk ook goed in de bank en de tribune warm houden.

Categorie Labyad, Reis, Aissati, Bakkali. Lekker wegblijven en nooit meer in een PSV shirt.
 
Die hebben we al, Ramselaar is namelijk ook goed in de bank en de tribune warm houden.

Categorie Labyad, Reis, Aissati, Bakkali. Lekker wegblijven en nooit meer in een PSV shirt.

Bazoer in goede doen is onvergelijkbaar met Ramselaar. Ik ben een van de weinigen hier op het forum die niet overtuigd is van Hendrix. Zou graag een serieuze concurrent voor Hendrix willen. Die hebben we helaas niet en Bazoer in goede doen zou dat wel zijn. Maar als er een vergelijkbaar alternatief voor handen is zou ik ook liever geen Bazoer willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan