Selectie PSV: Algemeen

We hebben de afgelopen 2 weken Ryan Thomas gehaald en Sainsbury. Thomas schijnt een lichte spierblessure te hebben en ik verwacht hem dus aanstaande dinsdag tegen Bate nog niet bij de selectie. Wel hoop ik dat hij zaterdag tegen PEC minimaal een kwartier mag meespelen. Wat de verdediging betreft hebben we zelf mogen aanschouwen wat de kwaliteit van Viergever als CV is....matig....is Sainsbury dan nog slechter? Is Isimat dan nog slechter...? Wanneer krijgen zij een kans om de plek van Viergever op te vullen..?? Ook Sainsbury wil ik tegen PEC graag minimaal een kwartier in actie zien. En tot slot geldt dat ook voor de spitspositie. Luuk dicht wel gaten, maar in eerste instantie is hij spits en voor die functie vind ik hem onderhand, gezien de afgelopen 2 jaar,niet meer geschikt. Vreemd eigenlijk dat Mark hem juist tot 1e aanvoerder benoemd heeft...het was veel verstandiger geweest om Zoet, die altijd een basisplaats heeft, 1e aanvoerder te maken. Nu krijgt Mark gedonder als hij zijn 1e aanvoerder op de bank laat plaatsnemen en dat vervolgens wekenlang volhoudt. Dat wordt het dilemma van Mark tot zeker de winterstop, tenzij Luuk ineens wel minimaal 10 doelpunten tot de winterstop weet te maken. Zo niet, dan gaat het gemor toenemen van bankzitters die graag op zijn positie hun talenten willen etaleren. En dat gemor kan leiden tot onvrede en dreigen met transfer naar clubs die wel veel meer speelminuten beloven. Ik vind dat Mark gauw de knoop moet doorhakken en Romero serieuze kansen moet geven ipv op de bank houden of hele korte invalbeurten, terwijl Luuk keer op keer kansen verprutst, omdat hij niet meer scherp is als spits.
Het probleem is dat Romero, na een half jaar belssureleed niet wedstrijdfit is, en dat voorlopig ook nog niet zal zijn denk ik. Ik heb het niet gezien, maar ik begrijp dat Romero een hele wedstrijd gespeeld heeft bij JPSV en daar niet opviel. Dat gaat dus nog wel een tijdje duren.

Ik vind Romero sowieso een rare aankoop, of, als het geen rare aankoop is, vind ik het vreemd dat PSV verlengd heeft met Luuk en Lammers verhuurd heeft. Iets past er niet. Ik ben bang dat als Romero fit is, hij niet op de plaats van Luuk komt, maar invalbeurten ten koste van Lozano en Bergwijn gaat maken. Heb je weer allerlei spelers die niet op hun beste positie spelen, niet genoeg spelen, alleen maar om Luuk de Jong in de basis te houden.
 
Die aanvoerdersband hangt als een molensteen om de Jong zijn nek. Valt me zwaar tegen van MVB dat hij dat niet op voorhand al inzag.
Ook wel een gebrek aan karakter van onze spits als hij daar niet mee om kan gaan.

Wat meer om zijn nek hing waren de centrale verdedigers die constant om en aan hem rondhingen. Helaas dat de flankspelers hier tegen fortuna weinig profijt van wisten te maken (iets dat tegen Utrecht wel degelijk gebeurde). Dat gezegd hebben vond ik Luuk zelf ook zwak spelen, had zeker twee of drie kansen die hij zelf had moeten afronden.
 
Wat meer om zijn nek hing waren de centrale verdedigers die constant om en aan hem rondhingen. Helaas dat de flankspelers hier tegen fortuna weinig profijt van wisten te maken (iets dat tegen Utrecht wel degelijk gebeurde). Dat gezegd hebben vond ik Luuk zelf ook zwak spelen, had zeker twee of drie kansen die hij zelf had moeten afronden.
Probleem van Luuk is dat hij echt helemaal niets kan met de bal aan z'n voet. Hij is een perfecte kopper, maar aan de bal heeft hij echt veel te weinig controle. Daardoor springen ballen van z'n voet, geeft hij zogenaamde lepe passjes, die z'n medespelers niet begrijpen, maar wat eigenlijk gewoon zomaar de bal ergens heen schieten is, of gewoon de bal inleveren bij de tegenstander. Luuk heeft vele kwaliteiten (hard werken, aanjagen, mee verdedigen, koppen), maar mist volgens mij toch echt de basiskwaliteit voor een spits: de bal bij je houden en gecontroleerd op doel schieten. Luuk is als spits alleen bruikbaar als hij vele voorzetten van de flanken krijgt, en je hebt gelijk dat onze vleugelspelers dat niet vaak doen, die gaan lekker voor eigen glorie. Het is hopen op Angelono en in mindere mate Dumfries vor die voorzetten.
 
Probleem van Luuk is dat hij echt helemaal niets kan met de bal aan z'n voet. Hij is een perfecte kopper, maar aan de bal heeft hij echt veel te weinig controle. Daardoor springen ballen van z'n voet, geeft hij zogenaamde lepe passjes, die z'n medespelers niet begrijpen, maar wat eigenlijk gewoon zomaar de bal ergens heen schieten is, of gewoon de bal inleveren bij de tegenstander. Luuk heeft vele kwaliteiten (hard werken, aanjagen, mee verdedigen, koppen), maar mist volgens mij toch echt de basiskwaliteit voor een spits: de bal bij je houden en gecontroleerd op doel schieten. Luuk is als spits alleen bruikbaar als hij vele voorzetten van de flanken krijgt, en je hebt gelijk dat onze vleugelspelers dat niet vaak doen, die gaan lekker voor eigen glorie. Het is hopen op Angelono en in mindere mate Dumfries vor die voorzetten.

Toch niet helemaal wat ik bedoelde. Luuk houd mensen bezig waarmee diezelfde cv's dus minder focus kunnen hebben op schoten van anderen of grote moeite in het overnemen krijgen als Bergwijn of lozano naar binnen gaan. Dit werd niet voldoende benut. Met meer intiatief aan de lijn van backs in t opkomen ben ik t eens, de goal van lozano als voorbeeld:

Ruimte flank Angelino, paniekig kluitje om luuk, waarmee ruimte om in de voorzet te lopen door Lozano.
 
Die aanvoerdersband hangt als een molensteen om de Jong zijn nek. Valt me zwaar tegen van MVB dat hij dat niet op voorhand al inzag.
Ook wel een gebrek aan karakter van onze spits als hij daar niet mee om kan gaan.
Denk dat het niets met aanvoerdersband te maken heeft maar aan gebrek aan kwaliteit.
huez heeft hier zeker een punt. Desondanks is het niet handig om de spits aanvoerder te maken. Wisselen blijft dan lastig.
 
Ze gaan weer om de tafel met een aantal spelersbericht

Goede zaak, goede spelers verkopen is leuk, goede spelers 1 of 2 jaar extra in Eindhoven is leuker!
 
Als de transferdeadline op 1 september verstreken is, kijkt PSV of een aantal contractverlengingen te realiseren is.
Na het verstrijken van de transferperiode (op 1 september) wil de club de contracten van een aantal spelers die nog twee jaar vastliggen tegen het licht houden en waarschijnlijk verlengen.

o.a. Jorrit Hendrix, Donyell Malen en Gaston Pereiro.

link
 
Die wedstrijd van volgende week wordt volgens mij nog crucialer met het wegvallen van Thomas, die 35 miljoen extra kunnen we heel hard gebruiken met het oog op een nieuwe aanwinst op het middenveld. Al vraag ik me af hoeveel van dat bedrag beschikbaar is voor een transfer.
 
Die wedstrijd van volgende week wordt volgens mij nog crucialer met het wegvallen van Thomas, die 35 miljoen extra kunnen we heel hard gebruiken met het oog op een nieuwe aanwinst op het middenveld. Al vraag ik me af hoeveel van dat bedrag beschikbaar is voor een transfer.
Niet veel vanwege de torenhoge premies voor de PSV-ers.
 
En toch is het allemaal zorgelijk, omdat MVB de Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries-De Jong-Bergwijn-Pereiro-Lozano opstelling als standaard gaat houden.

Angelino: ADHD'tje overal maar stabiele factor,
Viergever: balanceert op voldoende/onvoldoende randje steeds
Schwaab: Degelijk, oud, wisselvallig en kwalitatief weinig in zich,
Dumfries: Leuk om naar te kijken, maar een levensgevaarlijke kip zonder kop. Beetje tegenstander met een plan lokt hem zo van zijn plaats of laat hem gele kaarten pakken
De Jong: Doet zijn best, weinig lukt
Pereiro: Enorme Momentenvoetballer
Bergwijn: Jong en gretig, mag fouten maken en kan verassen.
Lozano: Ook niet altijd de gelukkigste maar die komt er wel.

Van de 11 man heb je dus meer dan de helft die gewoon in de zorgelijke categorie valt, wat behoorlijk eng is wanneer men praat over kampioen worden.
 
En toch is het allemaal zorgelijk, omdat MVB de Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries-De Jong-Bergwijn-Pereiro-Lozano opstelling als standaard gaat houden.

Angelino: ADHD'tje overal maar stabiele factor,
Viergever: balanceert op voldoende/onvoldoende randje steeds
Schwaab: Degelijk, oud, wisselvallig en kwalitatief weinig in zich,
Dumfries: Leuk om naar te kijken, maar een levensgevaarlijke kip zonder kop. Beetje tegenstander met een plan lokt hem zo van zijn plaats of laat hem gele kaarten pakken
De Jong: Doet zijn best, weinig lukt
Pereiro: Enorme Momentenvoetballer
Bergwijn: Jong en gretig, mag fouten maken en kan verassen.
Lozano: Ook niet altijd de gelukkigste maar die komt er wel.

Van de 11 man heb je dus meer dan de helft die gewoon in de zorgelijke categorie valt, wat behoorlijk eng is wanneer men praat over kampioen worden.

:eek:
Zullen we Bergwijn maar niet laten verassen? ;)
 
En toch is het allemaal zorgelijk, omdat MVB de Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries-De Jong-Bergwijn-Pereiro-Lozano opstelling als standaard gaat houden.

Angelino: ADHD'tje overal maar stabiele factor,
Viergever: balanceert op voldoende/onvoldoende randje steeds
Schwaab: Degelijk, oud, wisselvallig en kwalitatief weinig in zich,
Dumfries: Leuk om naar te kijken, maar een levensgevaarlijke kip zonder kop. Beetje tegenstander met een plan lokt hem zo van zijn plaats of laat hem gele kaarten pakken
De Jong: Doet zijn best, weinig lukt
Pereiro: Enorme Momentenvoetballer
Bergwijn: Jong en gretig, mag fouten maken en kan verassen.
Lozano: Ook niet altijd de gelukkigste maar die komt er wel.

Van de 11 man heb je dus meer dan de helft die gewoon in de zorgelijke categorie valt, wat behoorlijk eng is wanneer men praat over kampioen worden.
Angelino: Enorme verbetering ten opzichte van vorig seizoen op lb
Viergever: linkspoot op cv en in mijn ogen zeker niet minder dan Isimat maar Viergever moet nog wel even aanpassen
Schwaab: enorm belangrijk in de sturing en met zijn ingrepen plus speelde vorig jaar gewoon basis in de kampioensploeg
Dumfries: minder dan Arias maar heb er wel vertrouwen in, met zijn mentaliteit komt hij er wel
De Jong: is belangrijk voor het spel van PSV en als hij er 15+ maakt helemaal prima, gisteren laten zien dat hij het ook nog kan.
Pereiro: beslist menig topwedstrijd maar moet wel constanter worden, is in mijn ogen zeker een van de beste spelers
Bergwijn: ontwikkeld zich prima
Lozano: absolute top voor psv en we mogen ons in onze handen knijpen dat hij hier speelt.

Kortom waarom zo negatief altijd en waardeer ook eens het goede wat de spelers hebben ipv zo altijd af te geven op alles en iedereen?
 
Angelino: Enorme verbetering ten opzichte van vorig seizoen op lb
Viergever: linkspoot op cv en in mijn ogen zeker niet minder dan Isimat maar Viergever moet nog wel even aanpassen
Schwaab: enorm belangrijk in de sturing en met zijn ingrepen plus speelde vorig jaar gewoon basis in de kampioensploeg
Dumfries: minder dan Arias maar heb er wel vertrouwen in, met zijn mentaliteit komt hij er wel
De Jong: is belangrijk voor het spel van PSV en als hij er 15+ maakt helemaal prima, gisteren laten zien dat hij het ook nog kan.
Pereiro: beslist menig topwedstrijd maar moet wel constanter worden, is in mijn ogen zeker een van de beste spelers
Bergwijn: ontwikkeld zich prima
Lozano: absolute top voor psv en we mogen ons in onze handen knijpen dat hij hier speelt.

Kortom waarom zo negatief altijd en waardeer ook eens het goede wat de spelers hebben ipv zo altijd af te geven op alles en iedereen?
15+, 16 dus. Waarvan in een aantal wedstrijden hij 2 doelpunten zal maken. Dat betekend dat een spits van PSV in de Mickey Mouse competitie in zeker 20 wedstrijden niet zal scoren. Dat noem jij prima?
 
15+, 16 dus. Waarvan in een aantal wedstrijden hij 2 doelpunten zal maken. Dat betekend dat een spits van PSV in de Mickey Mouse competitie in zeker 20 wedstrijden niet zal scoren. Dat noem jij prima?
Als hij naast de door jou genoemde 16 doepunten ervoor zorgt dat de rest goed voetbalt en voor gevaar zorgt als aanspeelpunt en het verder ons geen punten kost, dan zeker prima
 
Ach, zo lang de Jong zijn doelpuntjes meepikt is het een prima speler voor de Eredivisie. Geen geweldenaar, maar wel een team speler waar de strijd en inzet vanaf spat.

(Bij deze mijn eerste contributie op dit forum trouwens. :) Hoop op een mooie match vanavond).
 
Angelino: Enorme verbetering ten opzichte van vorig seizoen op lb
Viergever: linkspoot op cv en in mijn ogen zeker niet minder dan Isimat maar Viergever moet nog wel even aanpassen
Schwaab: enorm belangrijk in de sturing en met zijn ingrepen plus speelde vorig jaar gewoon basis in de kampioensploeg
Dumfries: minder dan Arias maar heb er wel vertrouwen in, met zijn mentaliteit komt hij er wel
De Jong: is belangrijk voor het spel van PSV en als hij er 15+ maakt helemaal prima, gisteren laten zien dat hij het ook nog kan.
Pereiro: beslist menig topwedstrijd maar moet wel constanter worden, is in mijn ogen zeker een van de beste spelers
Bergwijn: ontwikkeld zich prima
Lozano: absolute top voor psv en we mogen ons in onze handen knijpen dat hij hier speelt.

Kortom waarom zo negatief altijd en waardeer ook eens het goede wat de spelers hebben ipv zo altijd af te geven op alles en iedereen?

Kritisch is niet altijd negatief. Sterker nog, tevredenheid zorgt doorgaans voor verzadiging en stilstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan