Scouting - Algemeen & Beleid

De TD was niet in staat om in 5 jaar ook maar 1 keer een complementaire selectie af te leveren, de scouting bleek vooral in staat om voor de uitgegeven bedragen grotendeels middelmaat binnen te halen. En wat me nog een meeste stoort is het gebrek aan vooruitzien. Zodra je een sterkhouder verliest, staat er niet direct een waardige vervanger klaar, maar wordt er gehoopt op goedkoop alternatief dat het dan maar moet doen. Alsof ik mijn beste gitaar verkoop maar mijn band meld dat ik met de speelgoedukelele van mijn dochter ook prima een topshow af kan leveren.

Klopt allemaal, maar ik betwijfel of dat de fout van de scouting is geweest. Volgens mij was het heel duidelijk technisch beleid dat we vooral in de grote competities gingen scouten, dan beperk je ook wel enorm waar je scouts rondkijken. En als je de aankopen van bijvoorbeeld alleen al dit seizoen op een rijtje zet, dan denk ik niet dat die perse op inspraak van de scouting zijn gekomen maar dat JdJ/Brands gewoon besloten hebben deze spelers te halen.

Guus Til: ex-Eredivisie
Luuk de Jong: ex-PSV
Anwar El Ghazi: ex-Eredivisie en eentje uit de Everton-koker
Patrick van Aanholt: ex-PSV
Thorgan Hazard: bankzitter bij grote Europese club
Walter Benítez: Grote competitie en een van de best presterende doelmannen daarin
Xavi Simons: Een van de bekendste Nederlandse jeugdtalenten
Boy Waterman: ex-PSV
Fabio Silva: Bankzitter uit grote competitie
Ki-Jana Hoever: Bekend Nederlands talent uit grote competitie
Sávio: Wellicht de enige minder bekende speler
Gerrit: Everton-koker

Deze lijst lijkt me niet bepaald veel spelers te bevatten waar een scout graag naar kijkt, omdat het ook gewoon niet nodig is. Een leek had deze spelers kunnen halen puur op de waarde van de naam, misschien op Savio na. Misschien dat deze strategie gekozen is in samenspraak met de scouting, maar ik kan het me echt niet voorstellen. Juist het vinden van onbekende spelers lijkt me de droom van een scout, niet het afgaan van alle kaartenbakken en in het weekend Viaplay kijken.
 
Dat lijkt mij ook. Als ik veel kennis heb van Rolexen en Omega‘s en daar een heel netwerk in heb, en ik moet horloge‘s van een paar honderd euro gaan kopen Dan ben ik niet automatisch succesvol.
Inderdaad. Hij is ook alweer afgehaakt en nu gaan ze voor iemand die bij Stuttgart en Arsenal er niet veel van heeft gebakken.
 
Vond dit wel interessant, zag 't op twitter. Welke 3 spelers uit de Eredivisie zou je graag bij PSV zien? Mijne:

Verdediging: van Ewijck (Heerenveen)
Middenveld: Proper (NEC)
Aanval: Odgaard (AZ)
 
Vond dit wel interessant, zag 't op twitter. Welke 3 spelers uit de Eredivisie zou je graag bij PSV zien? Mijne:

Verdediging: van Ewijck (Heerenveen)
Middenveld: Proper (NEC)
Aanval: Odgaard (AZ)
Lastige vraag, en dan zouden er voor de realiteit spelers van Ajax en Feyenoord weer buiten moeten laten.

Ik merk dat ik wat te weinig op de hoogte ben…maar goed. Doe maar Van Ewijk, Zerrouki en Pavlidis.
 
Vond dit wel interessant, zag 't op twitter. Welke 3 spelers uit de Eredivisie zou je graag bij PSV zien? Mijne:

Verdediging: van Ewijck (Heerenveen)
Middenveld: Proper (NEC)
Aanval: Odgaard (AZ)
Toevallig kwam ik op koningsnacht Proper tegen, een beetje aangeschoten dat hij was. Vertelde dat hij eigenlijk wel weg wou bij NEC. Nogal vroeg lijkt mij het maar goed, ik vroeg aan hem wat hij dan zocht? Hij noemde AZ als een goede opstap maar zou eigenlijk graag naar Spanje willen.

Dus dan zou PSV met een goed plan moeten komen, overigens zie ik niet echt waar Proper dan moet komen te spelen op het middenveld van PSV.

Misschien Odgaard ruilen voor die jongen van Heerenveen, Zarraoui
 
Toevallig kwam ik op koningsnacht Proper tegen, een beetje aangeschoten dat hij was. Vertelde dat hij eigenlijk wel weg wou bij NEC. Nogal vroeg lijkt mij het maar goed, ik vroeg aan hem wat hij dan zocht? Hij noemde AZ als een goede opstap maar zou eigenlijk graag naar Spanje willen.

Dus dan zou PSV met een goed plan moeten komen, overigens zie ik niet echt waar Proper dan moet komen te spelen op het middenveld van PSV.

Misschien Odgaard ruilen voor die jongen van Heerenveen, Zarraoui
Mooi verhaal
 
Vond dit wel interessant, zag 't op twitter. Welke 3 spelers uit de Eredivisie zou je graag bij PSV zien? Mijne:

Verdediging: van Ewijck (Heerenveen)
Middenveld: Proper (NEC)
Aanval: Odgaard (AZ)
ik blijf toch ook een fan van Sidney van Hooijdonk..
 
Begin dit seizoen was denk ik iedereen het wel eens dat Hancko een aanwinst zou zijn, Ajax deed niks, PSV deed niks, volgens Transfermark koste hij Feijenoord maar 6Mil, door dit soort dingen kan Feijenoord weer een topclub worden, en is PSV geen topclub, we moeten stoppen met dat ons kent ons, en als een speler echt uitblinkt zoals een Van Ewijk dan moet je die halen uiteraard, dit seizoen kwamen we er ook achter dat de huurlingen niet de oplossing waren, wat we vooral nodig hebben is een speler zoals Ji Sung Park die in dienst speelt van een Veerman of Xavi, Hopenlijk gaat diezelfde Ji Sung iets voor ons betekenen qua Scouting
 
“Waar is de nieuwe Ronaldo of Romario?”
Die zin hoor je wel eens. Scouting is ruk bij PSV, dat hoor je ook wel eens. Zo nu en dan.

En dan lees je dat Chelsea een 16-jarige voor 20 miljoen koopt. Een Argentijnse puber voor 20 miljoen. Hoe moet PSV hier tegenop? De toptalenten worden voor een megabedrag gekocht, en de leuke talenten gaan voor een leuk bedrag bij diezelfde grootmacht spelen. De wereld is kleiner geworden en PSV staat niet vooraan. PSV heeft geen 20 miljoen voor een speler die er misschien over 4 jaar staat.

“Hadden we geen Bruma en Romero moeten kopen”.
Ja, dat is achteraf. Achteraf scouten is gemakkelijk, dat kan ik zelfs.

20 miljoen. Hij is 16. Dikke kans dat ie er niet komt maar ach, voor een Engelse club is 20 miljoen peanuts. Gekke wereld. Zorg komt geld tekort, mensen leven in armoede maar staan wel in hun armzalige flat te klappen voor een puber die 20 miljoen kost. En klagen ondertussen dat het tv-abo zo duur is….
 
Terug
Bovenaan Onderaan