Scouting - Algemeen & Beleid

Gewoon mensen die heel veel geld verdienen en dat er dan zo’n Stewart voor nodig is om zoiets nieuw leven in te blazen. Ik denk wel eens dat een gemiddeld intelligent iemand in staat moet zijn om in zijn eentje een profclub te runnen.
Ik denk eigenlijk dat het vooral een hoop eigenwijze blaaskaken zijn zijn die altijd denken dat ze het beter weten
 

Heel mooi nieuws!

Vooral de zin dat de scouting zich genegeerd voelde klinkt heel logisch. Het is een beetje mijn stokpaardje geworden maar ik heb echt het gevoel dat de scouting 0 inspraak heeft gehad de afgelopen jaren, namen uit de kaartenbak 'ex-spelers PSV of Eredivisie' en spelers uit de grotere competities komt natuurlijk weinig scoutingswerk bij kijken. En als je dan ziet dat we bijvoorbeeld 2 scouts uit Scandinavië hebben, maar dat we nooit Scandinavische spelers halen, tja. Proberen de scouting diverser te maken, neem iemand met Noord-Afrikaanse en midden-Afrikaanse expertise, iemand met Zuid-Amerikaanse en iemand met Oost-Europese expertise aan en je komt al een heel eind.
 
Heel mooi nieuws!

Vooral de zin dat de scouting zich genegeerd voelde klinkt heel logisch. Het is een beetje mijn stokpaardje geworden maar ik heb echt het gevoel dat de scouting 0 inspraak heeft gehad de afgelopen jaren, namen uit de kaartenbak 'ex-spelers PSV of Eredivisie' en spelers uit de grotere competities komt natuurlijk weinig scoutingswerk bij kijken. En als je dan ziet dat we bijvoorbeeld 2 scouts uit Scandinavië hebben, maar dat we nooit Scandinavische spelers halen, tja. Proberen de scouting diverser te maken, neem iemand met Noord-Afrikaanse en midden-Afrikaanse expertise, iemand met Zuid-Amerikaanse en iemand met Oost-Europese expertise aan en je komt al een heel eind.
De TD was niet in staat om in 5 jaar ook maar 1 keer een complementaire selectie af te leveren, de scouting bleek vooral in staat om voor de uitgegeven bedragen grotendeels middelmaat binnen te halen. En wat me nog een meeste stoort is het gebrek aan vooruitzien. Zodra je een sterkhouder verliest, staat er niet direct een waardige vervanger klaar, maar wordt er gehoopt op goedkoop alternatief dat het dan maar moet doen. Alsof ik mijn beste gitaar verkoop maar mijn band meld dat ik met de speelgoedukelele van mijn dochter ook prima een topshow af kan leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan