Rusland

Niemand zou dit maar geloven. Daarnaast gaat het vechten in de geannexeerde regio's door, waar de Russische troepen nog altijd veel verlies lijden.
Het gaat niet om geloven, het gaat om de waarschijnlijkheid om een Nuceaire tegenaanval te voorkomen, maar toch voldoende "kracht" te tonen waarbij Putin wellicht gokt dat daarna de geannexeerde regio's met rust worden gelaten? Als de militaire druk op die regio's blijft gaat Putin m niet winnen en de gebieden behouden, of met heel veel dode recruits als gevolg (en onrust in eigen land). En dan zit hij denk ik met een enorm probleem. Overigens als men de infrastructuur opblaast is een meltdown een reeel risico. De raket hoeft niet eens rechtstreeks de reactor te treffen..?
 
Het gaat niet om geloven, het gaat om de waarschijnlijkheid om een Nuceaire tegenaanval te voorkomen, maar toch voldoende "kracht" te tonen waarbij Putin wellicht gokt dat daarna de geannexeerde regio's met rust worden gelaten? Als de militaire druk op die regio's blijft gaat Putin m niet winnen en de gebieden behouden, of met heel veel dode recruits als gevolg (en onrust in eigen land). En dan zit hij denk ik met een enorm probleem. Overigens als men de infrastructuur opblaast is een meltdown een reeel risico. De raket hoeft niet eens rechtstreeks de reactor te treffen..?
Oekraine gaat die regio's niet opgeven. Die kans is heel klein. Die gaan tot de dood vechten en het westen gaat ze steunen. Mogelijk dat het westen eerder terugkrabbelt als de nucleaire oorlog wel heel dichtbij komt en Oekraine geen wapens meer stuurt, maar Oekraine zelf gaat die strijd nooit opgeven. Dit is voor hun een heilige oorlog geworden. Daarnaast vertrouwt niemand erop dat het hier dan bij blijft. Na de Krim volgde ook deze oorlog. Waarom volgt er dan niet nog eentje over 20 jaar, als Rusland het leger weer heeft herbouwd + opgevoerd?
 
Het gaat niet om geloven, het gaat om de waarschijnlijkheid om een Nuceaire tegenaanval te voorkomen, maar toch voldoende "kracht" te tonen waarbij Putin wellicht gokt dat daarna de geannexeerde regio's met rust worden gelaten? Als de militaire druk op die regio's blijft gaat Putin m niet winnen en de gebieden behouden. En dan zit hij denk ik met een enorm probleem. Overigens als men de infrastructuur opblaast is een meltdown een reeel risico. De raket hoeft niet eens rechtstreeks de reactor te treffen..?
Volgens mij niet? Wat wil je raken aan infrastructuur dat je een meltdown krijgt? De reactor zit echt diep in zo'n centrale. Als ze meerdere raketten afschieten erop heb je kans, maar dan worden er anti afweer ingezet, en waarschijnlijk ook een aanval van de NAVO/ USA.

Ik dacht trouwens dat er al een centrale gebombadeert was zonder gevolgen?
 
Volgens mij niet? Wat wil je raken aan infrastructuur dat je een meltdown krijgt? De reactor zit echt diep in zo'n centrale. Als ze meerdere raketten afschieten erop heb je kans, maar dan worden er anti afweer ingezet, en waarschijnlijk ook een aanval van de NAVO/ USA.

Ik dacht trouwens dat er al een centrale gebombadeert was zonder gevolgen?
Geen idee. Wateraanvoer? Het electriciteitsnet waaraan de reactor stroom afgeeft? CNG MrKrateos : help :geek:!
 
Nou ja, ik ben vrij zeker dat vrijwel alle kernreactoren gebouwd in de jaren 80 een shitload aan water verbruiken. En vrij zeker dat zodra die aanvoer plotseling stokt er ook in de reactor zelf grote problemen met de temperatuur kunnen onstaan (denk aan Fukushima). Omgekeerd lijkt mij dat de opgewekte stroom ergens naaroe moet, en is de stoom die de turbines aandrijft niet heel geschikt om buiten het systeem te brengen (denk ik). In hoeverre hiervoor zekerheden zijn om in een noodgeval ook de stoom de generator te laten omzeilen weet ik niet. Maar goed, dat weet onze eigen forum kernenergiekenner vast wel. ;)
 
Niemand die dat durft. Dan is het klaar. Aanname ja 🙈
Maar goed, ff hypothetisch, Poetin valt weg. Wat dan te doen om de relatie tussen Rusland en de EU weer op orde te krijgen. De inval kan niet zonder gevolgen blijven, maar zwaar sancioneren zal de relatie ook niet verbeteren. Ergens wil je ze enerzijds een handreiking doen, maar andersom ook gerechtigheid voor wat ze in Oekraïne gedaan hebben.
 
Maar goed, ff hypothetisch, Poetin valt weg. Wat dan te doen om de relatie tussen Rusland en de EU weer op orde te krijgen.
Stel dit eindigt in december, met of zonder putin, heel rusland moet gewoon 50 jaar buitengesloten worden van de hele wereld als straf. Het minimale mogelijke ze geven/versoepelen dat ze niet verhongeren maar verder alles afknijpen als straf. Zo hoort het, maar helaas is EU heel lievvvvv dus paar maandan na de oorlog gaan ze nog foei foei roepen en toch veel lijntjes trekken om hun te helpen *en zich zelf uhu*
 
Stel dit eindigt in december, met of zonder putin, heel rusland moet gewoon 50 jaar buitengesloten worden van de hele wereld als straf. Het minimale mogelijke ze geven/versoepelen dat ze niet verhongeren maar verder alles afknijpen als straf. Zo hoort het, maar helaas is EU heel lievvvvv dus paar maandan na de oorlog gaan ze nog foei foei roepen en toch veel lijntjes trekken om hun te helpen *en zich zelf uhu*
Dat is de oplossing die zorgt voor gerechtigheid ja. Weet overigens niet of de EU hierin iets te zeggen heeft, beide landen zijn geen EU.
 
Dat is de oplossing die zorgt voor gerechtigheid ja. Weet overigens niet of de EU hierin iets te zeggen heeft, beide landen zijn geen EU.

Als EU alle lidstaaten verbied om elk vorm van handel te doen mer Rusland. import/export dan is het klusje met 1 brief geklaard.
Ze verdienen een zware lijdensweg, maar helaas is het menselijke geheugen zeer kort dus men zal snel kunuffelen als er geen kogels rondvliegen meer daar, want zielig blablabla. Net zo als al die russen die nu komen als het te heet onder hun voeten word uhu, tot vorig week was het allemaal leuk prima en aardig maar nu niet meer. Die mogen van mij ook meteen op een eiland ver weg gedumpt worden.
 
Stel dit eindigt in december, met of zonder putin, heel rusland moet gewoon 50 jaar buitengesloten worden van de hele wereld als straf. Het minimale mogelijke ze geven/versoepelen dat ze niet verhongeren maar verder alles afknijpen als straf. Zo hoort het, maar helaas is EU heel lievvvvv dus paar maandan na de oorlog gaan ze nog foei foei roepen en toch veel lijntjes trekken om hun te helpen *en zich zelf uhu*
Dat is de zelfde theorie die na de eerste Wereldoorlog is uitgeprobeerd en we weten hoe dat afgelopen is.

Het klinkt allemaal leuk maar in de praktijk werkt het niet. (Zie ook het aantal recidivisten in Amerika in de gevangenis.) Als je een volk gaat onderdrukken creëer je uiteindelijk alleen maar een volk wat kwaad is en een duidelijke vijand.

Ik denk dat na Poetin een pro- Europees regime komt. Die gaan de banden weer aanhalen en geven dan aan dat het allemaal Poetin was. Poetin was een dictator die geen tegenspraak duldde. Wat een aannemelijk verhaal is. De vraag is dan alleen of het nieuwe regime dit voor de bühne doet of het ook echt meent.
 
Dat is de zelfde theorie die na de eerste Wereldoorlog is uitgeprobeerd en we weten hoe dat afgelopen is.

Het klinkt allemaal leuk maar in de praktijk werkt het niet. (Zie ook het aantal recidivisten in Amerika in de gevangenis.) Als je een volk gaat onderdrukken creëer je uiteindelijk alleen maar een volk wat kwaad is en een duidelijke vijand.
Precies dit ja.
Ik denk dat na Poetin een pro- Europees regime komt. Die gaan de banden weer aanhalen en geven dan aan dat het allemaal Poetin was.
Ik hoop het, maar of dat gebeurt is echt nog afwachten
Poetin was een dictator die geen tegenspraak duldde. Wat een aannemelijk verhaal is. De vraag is dan alleen of het nieuwe regime dit voor de bühne doet of het ook echt meent.
Ook dat.

En aan de andere kant snap ik Derksen ook, we willen ook rechtvaardigheid ihkv wat er gebeurt is.
 
Maar goed, ff hypothetisch, Poetin valt weg. Wat dan te doen om de relatie tussen Rusland en de EU weer op orde te krijgen. De inval kan niet zonder gevolgen blijven, maar zwaar sancioneren zal de relatie ook niet verbeteren. Ergens wil je ze enerzijds een handreiking doen, maar andersom ook gerechtigheid voor wat ze in Oekraïne gedaan hebben.

Dat lijkt me het makkelijkste scenario. Alles terug naar Oekraïne en het wegnemen van sancties als tegenprestatie.
 
Ik vroeg gisteren aan een moskoviet of hij bij Nederland wilde horen. Hij zei ja. Nu is Moskou dus geannexeerd door Nederland. Zo snel kan het gaan beste mensen.
 
Fd_eItAXwAImiWU
 
Terug
Bovenaan Onderaan