Rusland

Ze knijpen NS1 af en bouwen nieuwe en verbreden de oude toevoer die richting China gaat, Putintje lach zich suf. Hij verkoopt het voor minder maar als je er genoeg van verkoopt zit je nog warmpje bij dus hij zal wel blij blijven.
 
Ze knijpen NS1 af en bouwen nieuwe en verbreden de oude toevoer die richting China gaat, Putintje lach zich suf. Hij verkoopt het voor minder maar als je er genoeg van verkoopt zit je nog warmpje bij dus hij zal wel blij blijven.

Daarom moet hij het allemaal affakkelen. Een nieuwe pijplijn bouwen en in gebruik nemen duurt als snel een jaar of 5 tot 10, dus extra gas verkopen is aardig onmogelijk....
 
Zorgelijke ontwikkeling in de escalatie ladder vrede is ver weg. Rusland maakt zich op voor een lange strijd en gaat geen middel schuwen. Nederland op zijn kleinst schud al flink om de inflatie en gasprijs. Politiek is bang voor afstraffing kiezers en we missen leiderschap in NL en EU. Waar gaan we naar toe wat is ons doel?
 
Zorgelijke ontwikkeling in de escalatie ladder vrede is ver weg. Rusland maakt zich op voor een lange strijd en gaat geen middel schuwen. Nederland op zijn kleinst schud al flink om de inflatie en gasprijs. Politiek is bang voor afstraffing kiezers en we missen leiderschap in NL en EU. Waar gaan we naar toe wat is ons doel?
Persoonlijk zie ik het niet zo zwart in. Het nadeel van de reservisten inroepen is in mijn ogen veel groter dan het voordeel. Het inzetten van de reservisten zorgt op semi lange termijn extra handen op maar die zullen eerst opgeroepen, verzameld en opnieuw getraind moeten worden. Nu verliest Rusland geen terrein vanwege te weinig man maar vanwege slechter materiaal. (Die Tsjetsjenen komen in persoonsvoertuigen bijvoorbeeld).

Belangrijker nog Het gaat de draagkracht/ steun voor Putin schade toebrengen. Ze gaan in de retoriek van een oefening naar een operatie naar een oorlog. Waarbij "burgers" ingezet worden en waarbij de angst dus groter wordt. (als ik iemand spreek die naar een oorlogsgebied is gegaan dan denk ik bij mezelf "had je maar niet bij het leger moeten gaan. Als burgers opgeroepen worden dan ben ik bang dat ik of mensen in mijn omgeving moeten gaan vechten, niet vrijwillig). Ik las al dat protesteren een ticket naar het front kan opleveren.

Het regime is een verkapte dictatuur maar een volksopstand/ teveel onvrede kunnen ze ook niet bevechten. Als ze dat toch doen dan moet de top de gelederen sluiten. Maar gezien het aantal "ongelukjes" die medestanders van Putin overkomen zie ik eerder een splitsing dan een sterke leiding.

Dan hou je de kernwapens over. Putin zie ik wel in staat die in te zetten, de rest van de top niet. Putin heeft bij verlies niks meer te verliezen, de rest van de top wel. Die kernwapens zullen worden tegengehouden door de rest.

Als ik een voorspelling moet doen dan zal Putin binnenkort afgezet worden en een nieuwe leiding opstaan. Dan krijg je een roerige tijd binnen Rusland waar er weer een schoonmaak in de regering en bevolking wordt gemaakt. (net zoals na de Tsaar en na Lenin) Daar zal de rest van de wereld zo min mogelijk van meekrijgen. Ondertussen zullen ze de politieke banden met het westen aanhalen en op de achtergrond weer gaan denken aan lange termijn planning voor een groot sterk Rusland zoals ter tijden van de Tsaar.

Deze voorspelling doe ik op basis van mijn lange studie van Rusland en de Russische cultuur en hoe dit in de Geo politieke (huidig en geschiedkundig) past. Oftewel een paar Facebook berichten. Neem het niet te serieus dus.
 
meen dat t in in Belgie was..hehe..:p gedoe met die aap.. Klopt Putin is geestesziek..iid zn oplvolger zal ook zo n idoot zijn..erger ms..
 
Terug
Bovenaan Onderaan