PSV - Vitesse | Zondag 21 februari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Die hebben achteraf een bonus gekregen, en terecht. Maar het gaat mij meer om het gejank dat topsport zo zwaar is huilie huilie, in het buitenland spelen ze veel meer wedstrijden en niemand jankt en hier zijn PSV en ajaks altijd maar moe :braak: Perfecte smoesje om maar niet naar je eigen falen te kijken.
Ik doel meer op het feit dat zo'n vakkenvuller minimumloon verdient en alsnog (meestal) hard werkt. Fysiek is topsport inderdaad zwaar, die mensen slopen hun lichaam voor een carriere van 25 (?) jaar en daarna kunnen ze niet meer. Wil niet zeggen dat de huidige salarissen goed zijn, want die zijn over het algemeen veel te hoog in het voetbal. Maar vergelijken met een ander vakgebied kun je niet echt vind ik. Is het niet zo dat het lijkt dat er bij ons meer gepiept wordt over vermoeidheid omdat we het simpelweg meer mee krijgen omdat we in Nederland wonen? Dacht laatst te lezen dat Barça ook veel problemen had met vermoeidheid en blessures. Daarnaast hebben ze in het buitenland waar ze veel meer wedstrijden spelen ook veel bredere selecties.
Je moet vooral laten zien waarom je zo dik betaald wordt; of dat door meer, harder of slimmer werken gebeurt is om het even. Zolang je het salaris maar rechtvaardigt. Lewis Hamilton rechtvaardigt zijn exorbitante salaris bijvoorbeeld door altijd te pieken en recordkampioen te worden. Inlossen van verwachtingen; die mogen terecht hoger zijn naarmate het salaris hoger wordt. Helaas wordt er bij lagere salarissen meestal meer verwacht dan het salaris rechtvaardigt.
Alleen is het laten zien waarom je zo dik betaald wordt bij sport wat lastiger dan op een andere werkvloer. Hier heb je te maken met vorm, tegenstanders en allerlei andere factoren. Van de meeste PSV'ers vind ik dat ze keihard werken maar dat 't er gewoon niet uit komt. Daarnaast weet je ook niet wat de opdracht van de trainer is en of ze die wel/niet goed uitvoeren en zo kan ik uiteindelijk ook nog wel wat meer verzinnen denk ik
 
Frustratie is weer een beetje gezakt; als Boscagli Ihattaren en Gotze spelen dan gaat het qua opstelling iig de goeie kant op. Iig creativiteit aan de zijkanten; ipv waterdragers Thomas en Mauro.

Hopelijk blijven ze nu een tijd fit en janken ze de kansen binnen.
 
Dat weet ik niet, maar onze beroerde corners vallen mij ook op. En nogmaals, ik zie mezelf als voorstander van Schmidt.

Max krijgt ze zelden voorbij de eerste paal (waar deze bijna altijd bij de tegenstander belandt op kniehoogte). Maar los van die irritatie, is er natuurlijk ook sprake van een verwachtingspatroon. Voorheen met Luuk, Moreno, Bruma, Isimat, Rekik etc. was een corner eigenlijk altijd gevaarlijk. En voor de wat oudere fans, tijdens onze geweldige CL-reeksen onder Hiddink en Koeman was dat niet veel anders. Vennegoor, Ooijer, Alex... Het leek wel altijd raak.

En dan zie je nu dat iedere keer de kabouterbrigade mee naar voren komt bij een corner, maar dat zelfs dat niet uitmaakt aangezien degene die de corner neemt de bal zelden van de grond krijgt. Frustrerend.

Nouja kabouterbrigade? Denzel Dumfries 1,89 , Pablo Rosario 1,88, Ibrahim Sangaré 1,91 en Cody Gakpo 1,87. Deze spelers hebben wel lengte maar weten er nauwelijks in te slagen een luchtduel bij een aanvallende corner te winnen, de enige speler die uit een corner heeft gescoord (?) is Olivier Boscagli en die is een stuk kleiner dan deze spelers.
 
Er zullen gewoon weer dezelfde 11 op blessures na spelen met hetzelfde systeem en de niet werkende tegenpressing. Had er zoveel zin in dit seizoen, maar ben enorm teleurgesteld.
 
Nouja kabouterbrigade? Denzel Dumfries 1,89 , Pablo Rosario 1,88, Ibrahim Sangaré 1,91 en Cody Gakpo 1,87. Deze spelers hebben wel lengte maar weten er nauwelijks in te slagen een luchtduel bij een aanvallende corner te winnen, de enige speler die uit een corner heeft gescoord (?) is Olivier Boscagli en die is een stuk kleiner dan deze spelers.
Rosario, Sangaré en Gakpo zijn bijzonder slechte koppers voor hun lengte. Dumfries wint nog weleens een kopduel, maar het mikken is vaak op goed geluk.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Er zullen gewoon weer dezelfde 11 op blessures na spelen met hetzelfde systeem en de niet werkende tegenpressing. Had er zoveel zin in dit seizoen, maar ben enorm teleurgesteld.
Nouja ik zat er aan te denken. Vaak verliezen we door domme persoonlijke fouten. 2 a 3 goals tegen olympiakos zijn gewoon foute dekking (vrije trap), slecht verdedigen of duel heel dom verliezen (baumgartl). Ik vraag me dan eigenlijk af of een systeem wijziging wel uitmaakt. Ik bedoel als een speler een man laat lopen tijdens een vrije trap. Dan gebeurd dat ook als je 4 3 3 speelt, of 5 3 2 of noem maar op.

Ik vrees dat een systeem wijziging weinig oplost als ik kijk naar de wedstrijden olympiakos en ado. Misschien geeft het spelers zelfvertrouwen zodat ze zulke domme fouten niet maken. Dat zou kunnen.
 
Nouja kabouterbrigade? Denzel Dumfries 1,89 , Pablo Rosario 1,88, Ibrahim Sangaré 1,91 en Cody Gakpo 1,87. Deze spelers hebben wel lengte maar weten er nauwelijks in te slagen een luchtduel bij een aanvallende corner te winnen, de enige speler die uit een corner heeft gescoord (?) is Olivier Boscagli en die is een stuk kleiner dan deze spelers.

Zahavi afgelopen donderdag nog ;P
 
Serieus, als PSV morgen in eigen huis ook nog verliest van Vitesse, dan is voor mij de maat echt vol en moet Schmidt maar maandag zijn koffers pakken. En direct daarna moet die andere Pipo, onze fantastische TM, eveneens de zak krijgen en tot slot moet Gerbrands zijn conclusies trekken en aan het eind van dit seizoen vertrekken.
 
Ik vind dat we op dit moment over moeten gaan stappen op 5-3-2 met Sangare extra in de verdediging en met Fein of van Ginkel op de plek van Sangare. Iets meer voetbal op het middenveld en de backs die aanvallend wat gevaarlijker kunnen zijn.
 
Ik vind dat we op dit moment over moeten gaan stappen op 5-3-2 met Sangare extra in de verdediging en met Fein of van Ginkel op de plek van Sangare. Iets meer voetbal op het middenveld en de backs die aanvallend wat gevaarlijker kunnen zijn.
Tja, maak dat Rogertje maar is wijs die gaat z'n ''heilige'' opstelling echt niet zomaar wijzigen.
 
Ik vind dat we op dit moment over moeten gaan stappen op 5-3-2 met Sangare extra in de verdediging en met Fein of van Ginkel op de plek van Sangare. Iets meer voetbal op het middenveld en de backs die aanvallend wat gevaarlijker kunnen zijn.
De backs komen wat mij betreft hoog genoeg, al zorgt het wel voor gevaar bij balverlies. Het zijn met name de twee aanvallende middenvelders die te weinig in het spel voorkomen. Deze middenvelders moet veel lopen, scoren en het veld breed houden. Götze en Ihattaren zijn daar beide niet het ideale type voor.

De twee controleurs daarachter zijn het echte probleem. Daar zit te weinig voetbal om de voorste vier te bedienen. Ik zou graag zien dat Götze of Mo een linie mag zakken om het spel te verdelen. Van Ginkel is wel een lopende en scorende middenvelder, hoop dat hij snel van meerwaarde kan zijn in dit team.
 
De backs komen wat mij betreft hoog genoeg, al zorgt het wel voor gevaar bij balverlies. Het zijn met name de twee aanvallende middenvelders die te weinig in het spel voorkomen. Deze middenvelders moet veel lopen, scoren en het veld breed houden. Götze en Ihattaren zijn daar beide niet het ideale type voor.

De twee controleurs daarachter zijn het echte probleem. Daar zit te weinig voetbal om de voorste vier te bedienen. Ik zou graag zien dat Götze of Mo een linie mag zakken om het spel te verdelen. Van Ginkel is wel een lopende en scorende middenvelder, hoop dat hij snel van meerwaarde kan zijn in dit team.


Juist daarom 5-3-2. Dan is balverlies van die 2 minder erg, want je hebt nog 3 achter. de 2 controlerende middenvelders moeten mee kunnen voetballen.
 
---------------Mvogo-------------------

---------Teze---Sangare--Boscagli-------
-Dumfries-------------------------Max--
-------------Rosario of Fein--------------
---------------Ihattaren (of van Ginkel als ie 90 minuten kan)
----------------- Gotze-------------------
----- Malen -------------Zahavi (Of Gakpo als ie fit is)----
 
---------------Mvogo-------------------

---------Teze---Sangare--Boscagli-------
-Dumfries-------------------------Max--
-------------Rosario of Fein--------------
---------------Ihattaren (of van Ginkel als ie 90 minuten kan)
----------------- Gotze-------------------
----- Malen -------------Zahavi (Of Gakpo als ie fit is)----
Maar best vaak is dit hoe PSV opgesteld staat. In balbezit zakt Sangare best vaak een linie terug.
Op papier prima, maar zolang er individuele fouten worden gemaakt zal het weinig uitmaken vrees ik.
 
Maar best vaak is dit hoe PSV opgesteld staat. In balbezit zakt Sangare best vaak een linie terug.
Op papier prima, maar zolang er individuele fouten worden gemaakt zal het weinig uitmaken vrees ik.

De laatste 3 moeten in principe altijd achter blijven. Boscagli zal wel eens naar voren lopen om in te passen.
 
De laatste 3 moeten in principe altijd achter blijven. Boscagli zal wel eens naar voren lopen om in te passen.
Het probleem is dat PSV ondanks het opstellen van Sangaré en Rosario in de wedstrijden met veel overwicht toch erg diep staan. Dan staan Boscagli en Teze er alleen voor. Volgens mij zie je in die omschakeling de meeste goals vallen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan