PSV Nieuws Algemeen

Ja, maar dat was gehuurd. Dat kon voor een verlaagd of zelfs verwaarloosbaar bedrag. Dat was geregeld door de authoeiteiten toen, voor buitenlandse spelers in Rusland. Met koop maak je echter wel gewoon geld over naar Rusland.
We hebben destijds ook geen geld overgemaakt naar een bankrekening in Rusland, maar naar een Duitse rekening.
 
We hebben destijds ook geen geld overgemaakt naar een bankrekening in Rusland, maar naar een Duitse rekening.
Wat uiteindelijk wel gewoon in Rusland terecht is gekomen.

Afin, het is een ingewikkeld verhaal, waar ik zeker (en ik denk de meerderheid hier) geen kaas van heeft gegeten. Ik zou echt niet kunnen inschatten of we hier fout of goed zaten, met al die bijzondere en snel veranderlijke regels. En dat staat dan nog los van het etische aspect: Zou je het moeten willen, gegeven dat het mag? Ja je haalt een buitenlander (Nederlander) weg uit die situatie. Maar goed ik denk niet dat PSV allleen uit de goedheid van hun hart daarom Guus hebben gehaald, anders hadden ze wel meer mensen kunnen ophalen. We gaan het zien.
 

Ik begin er een beetje simpel van te worden dat het een misdaad is om 'kut joden' te roepen maar alle andere drek over andere bevolkingsgroepen of mensen mag wel allemaal of het wordt getolereerd. Bestraf óf alle beledigingen op dezelfde manier of gewoon helemaal niet. Dit slaat echt nergens op

10 jaar stadionverbod of een celstraf voor 'kut joden'. Doe effe normaal joh. Het is bijna 100 jaar geleden sinds de 2e wereldoorlog
 

Ik begin er een beetje simpel van te worden dat het een misdaad is om 'kut joden' te roepen maar alle andere drek over andere bevolkingsgroepen of mensen mag wel allemaal of het wordt getolereerd. Bestraf óf alle beledigingen op dezelfde manier of gewoon helemaal niet. Dit slaat echt nergens op

10 jaar stadionverbod of een celstraf voor 'kut joden'. Doe effe normaal joh. Het is bijna 100 jaar geleden sinds de 2e wereldoorlog

Hahahahaha wauw. Wat een stel doetjes zijn we toch ook 🤣
 

Ik begin er een beetje simpel van te worden dat het een misdaad is om 'kut joden' te roepen maar alle andere drek over andere bevolkingsgroepen of mensen mag wel allemaal of het wordt getolereerd. Bestraf óf alle beledigingen op dezelfde manier of gewoon helemaal niet. Dit slaat echt nergens op

10 jaar stadionverbod of een celstraf voor 'kut joden'. Doe effe normaal joh. Het is bijna 100 jaar geleden sinds de 2e wereldoorlog

Gelijk heb je.
Komt nog bij dat het in dit geval zó overduidelijk gaat over de geuzennaam die (een deel van de) Ajaxsupporters zichzelf aangemeten hebben, en niet een hele religieuze groep.
Als je dit wilt gaan bestraffen, dan zal ook eens publiekelijk afstand genomen moeten worden van die geuzennaam door diverse supportersgroepen, directie, rvc etc van Ajax. En door Halsema ook. Die meet ook met twee maten.

Als je er korte metten mee wil maken, prima. Maar dan wel over de hele linie.
 
Hoho Antenor !

Jur heeft t gepost, 2 reacties er op, en likes van Mikasa. Dat zijn 4 personen!
Niet liegen in t algemeen nieuwstopic! Is meer dan 0!

Maar van wie ontbreekt zelf enige reactie? :maniac:
 

Ik begin er een beetje simpel van te worden dat het een misdaad is om 'kut joden' te roepen maar alle andere drek over andere bevolkingsgroepen of mensen mag wel allemaal of het wordt getolereerd. Bestraf óf alle beledigingen op dezelfde manier of gewoon helemaal niet. Dit slaat echt nergens op

10 jaar stadionverbod of een celstraf voor 'kut joden'. Doe effe normaal joh. Het is bijna 100 jaar geleden sinds de 2e wereldoorlog
Als ik het artikel lees is de straf verhoogd voor alle discriminerende uitspraken naar 10 jaar.

Dat het wellicht te weinig word gebruikt bij andere koren. Dat kan en zal zeker.
Maar je kunt ook geen uitzondering maken. Beetje lastig kwestie. Als ik dan ook lees dat er dingen mbt hamas en gas werden geroepen. Dan heeft deze man wellicht wat pech van op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Maar goed, tegelijk mag je als volwassene ook wel beter weten..

De celstraf is wat hij zelf wil. Dat is niet ter sprake geweest voor zover ik lees. Een boete en later volgde een fors stadion verbod.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Ik vind het te hoog. Maar als hij had groepen "kut *insert* bevolkingsgroep. Dan had ik het weer terecht gevonden.
Ook als hij 'Hamas joden aan het gas' had geroepen had ik terecht gevonden.

Tegelijk moet het probleem verder worden aangepakt. Ajax-supporters moeten de geuzennaam 'Joden' ook echt afstand van gaan nemen. Dat helpt dit soort koren wel in de hand.
 
Als ik het artikel lees is de straf verhoogd voor alle discriminerende uitspraken naar 10 jaar.

Dat het wellicht te weinig word gebruikt bij andere koren. Dat kan en zal zeker.
Maar je kunt ook geen uitzondering maken. Beetje lastig kwestie. Als ik dan ook lees dat er dingen mbt hamas en gas werden geroepen. Dan heeft deze man wellicht wat pech van op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Maar goed, tegelijk mag je als volwassene ook wel beter weten..

De celstraf is wat hij zelf wil. Dat is niet ter sprake geweest voor zover ik lees. Een boete en later volgde een fors stadion verbod.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Ik vind het te hoog. Maar als hij had groepen "kut *insert* bevolkingsgroep. Dan had ik het weer terecht gevonden.
Ook als hij 'Hamas joden aan het gas' had geroepen had ik terecht gevonden.

Tegelijk moet het probleem verder worden aangepakt. Ajax-supporters moeten de geuzennaam 'Joden' ook echt afstand van gaan nemen. Dat helpt dit soort koren wel in de hand.

Eens.

Daar zit m wel de crux. Is het een discriminerende uitspraak, of gaat t om een geuzennaam.

Wat anderen roepen vind ik er niet veel mee te maken hebben.
Maar de rechter denkt daar wellicht anders over.
 
Hoe hebben we het nou?
Het is toch 100% een geuzennaam vanuit Ajaxzichtpunt.
En dan verdraaien ze het naar discriminatie als een ander er iets anti-geuzennaam’s op roeptoetert.

Vraag maar aan een Ajacied: Joden, joden; een geuzennaam of een hartekreet naar een complete bevolkingsgroep?

Hup Halsema, Ajax-leiding, van Praag je bent er toch 1, politiek, knvb: als de wies wiede weerga naar Londen, naar Tottenham. Daar hebben ze de zogenaamde jodenlink aan banden gelegd. En gelukt, voor zover ik weet. Zo moeilijk is het niet.

De beuk erin. Ongelooflijk hoeveel macht die supportersclub daar blijkbaar heeft. Een motorbende heeft minder power.

(Ik heb dit standpunt trouwens al vanaf zo ongeveer de opening van de Arena, jaartje of 30 dus.)
 
Laatst bewerkt:
Hoho Antenor !

Jur heeft t gepost, 2 reacties er op, en likes van Mikasa. Dat zijn 4 personen!
Niet liegen in t algemeen nieuwstopic! Is meer dan 0!

Maar van wie ontbreekt zelf enige reactie? :maniac:
Sorry, dat ik dit hier gemist heb.
Ik heb gereageerd in Algemene Nieuwsberichten en zag de posts hierover in dit topic over het hoofd.
Daar is mijn standpunt in deze reeds verwoord. ;)

Triest hoe stompzinnig en selectief , dus huichelachtig, er in media en Zeist wordt omgesprongen met "wangedrag" van supporters, afhankelijk van de erbij betrokken club.
Hopelijk beschikt de rechter in Den Bosch wel over gezond verstand. Dat horen we op 5 januari.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat ik dit hier gemist heb.
Ik heb gereageerd in Algemene Nieuwsberichten en zag de posts hierover in dit topic over het hoofd.
Daar is mijn standpunt in deze reeds verwoord. ;)

Triest hoe stompzinnig en selectief , dus huichelachtig, er in media en Zeist wordt omgesprongen met "wangedrag" van supporters, afhankelijk van de erbij betrokken club.
Hopelijk beschikt de rechter in Den Bosch wel over gezond verstand. Dat horen we op 5 januari.

Het is je vergeven ;)
 
Nog een keertje.

Als Joden een geuzennaam is en de reactie kutjoden discriminatie, dan is het zingen van joden uitlokking.

Dus wil je dit logisch verantwoorden, moet het woord ‘joden’ ook daadwerkelijk een link hebben met joden. Maar keppeltjes en lange zwarte jassen zie ik daar nooit.

Stel ik zing Dollen en de reactie is kutdollen, dan is een rechtzaak of stadionverbod absurd.
 
Nog een keertje.

Als Joden een geuzennaam is en de reactie kutjoden discriminatie, dan is het zingen van joden uitlokking.
Daarom moet daar eens mee gekapt worden. Dat joden roepen slaat sowieso nergens op.
Dus wil je dit logisch verantwoorden, moet het woord ‘joden’ ook daadwerkelijk een link hebben met joden. Maar keppeltjes en lange zwarte jassen zie ik daar nooit.
Dit dus. Het slaat nergens op. De eigenlijke joden hebben er niks mee te maken..
 
Weet iemand wanneer de kaarten voor de Champions League wedstrijd PSV-Dortmund besteld kunnen worden? Ik plaats het maar hier, want er is nog geen topic geopend voor deze wedstrijd. Ik zou er graag met mijn zoon naartoe willen, omdat het toevallig in de voorjaarsvakantie valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan