PSV - Feyenoord | Zondag 19 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je wisselt alle spelers die een wedstrijd voor je winnen, maar degene die er het meest uitgeblust bijloopt laat je staan. Ik ben helemaal klaar met dit gewissel. Als we er eind oktober thuis tegen Ajax weer zo vanaf gaan, mag hij vertrekken. Dan is niet alleen de competitie beslist, maar ook je moraal aan gort. Zet gewoon je beste 11 neer en laat ze staan. Ook al spelen ze een keer minder.
Agreed.
 
PS: JDJ was altijd al ongeschikt. Vennegoor en Faber ook. Maak Jonk hoofd opleidingen, haal scouts weg blij clubs die altijd goed scouten en maakt Nistelrooij assistent.
 
Tja Gakpo legt enorm veel energie in zijn spel en Bruma zelfs ook maar als die energie zich niet vertaald in doelpunten, dan is de koek op en moeten invallers het blijkbaar doen maar dan lukt het ons ook niet meer.
Steeds mooie acties maar net geen doelpunt in de eerste helft, dan staat de teller gewoon weer op 0 (of nog erger 0-1) en is het voor niks geweest. Het hangt te veel van hem af en het plan "b" was krakkemikkig want spelers zijn moe, geblesseerd en kunnen sub topper Feyenoord niet bespelen.
Wat heb je verder aan een brede selectie als het te veel spelers zijn van het niveau: "ja die heb je als team ook nodig" (Guru, Thomas, Mauro etc.). Kwantiteit kun je bij de IJsselmeervogels ook gemakkelijk op zetten maar wij hebben een echte back nodig en geen super fly weight uit de Bundesliga of backs die alleen aanvallend wat toevoegen als de zon schijnt of in het eerste halve seizoen. Het kllinkt negatief, maar dat was het ook gewoon gisteren, 0-4 tegen een stel net niet voetballers is niet niks.
De eerste helft vond ik daarentegen prima maar we beloonden onszelf wederom niet, net zoals tegen Benfica.
PSV moet snel weer scherp worden anders gaan we over een paar weken weer een keer punten verliezen en dan is het weer ploeteren om een tweede plek. het is misschien naief maar ik ga nog steeds van het goede uit en dus hoop ik dat de komst van Ramalho en het meer ervaren worden van Gakpo of bijvoorbeeld Noni er dit seizoen voor zorgt dat we de knop weer kunnen omzetten.
 
Net de samenvatting bekeken. Misschien had Gakpo wel een penalty mogen hebben. Maar ging eigenlijk ook misschien iets te makkelijk naar de grond. Als ik een PSV fan zou zijn dan zou ik mij voornamelijk over de verdediging zorgen maken. Voor zover ik gelezen heb zijn de meesten hier dat ook.

Vooral bij de 0-1 stond Toornstra niet zo’n heel beetje vrij. Tactisch had Feyenoord het gewoon goed voor elkaar. Wat mij vooral opviel, nogmaals gebaseerd op de samenvatting, is dat de Feyenoorders gewoon feller waren op de momenten wanneer dat nodig was.

De Gakpo wissel was rond uit dom. Die zou ik altijd laten staan. Hoeveel moet hij kosten? 😁
Exact dat was volgens mij het grootste verschil gisteren, meer nog dan de poppetjes die in het veld stonden en de tactische keuzes van Schmidt. Het was puur de wil om tot het gaatje te gaan dat ik bij Feyenoord meer zag dan bij ons. Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de aanloop naar de 2-0 (vanaf 10:10 in de video). We hadden wel vijf keer de kans om de bal te veroveren/weg te werken, maar steeds was er een Feyenoorder net even feller. Kan te maken hebben met enige vermoeidheid na het drukke programma de afgelopen maanden, maar het kan ook een kwestie van mentaliteit zijn.

 
Exact dat was volgens mij het grootste verschil gisteren, meer nog dan de poppetjes die in het veld stonden en de tactische keuzes van Schmidt. Het was puur de wil om tot het gaatje te gaan dat ik bij Feyenoord meer zag dan bij ons. Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de aanloop naar de 2-0 (vanaf 10:10 in de video). We hadden wel vijf keer de kans om de bal te veroveren/weg te werken, maar steeds was er een Feyenoorder net even feller. Kan te maken hebben met enige vermoeidheid na het drukke programma de afgelopen maanden, maar het kan ook een kwestie van mentaliteit zijn.

Het begint al met het opstellen van Bruma ipv Madueke. Dan weet de back van Feyenoord al: “mooi, weinig gevaar van die kant”
 
En voor degene die denkt dat het met donderdag te maken heeft. Ajax speelde woensdag en zaterdag, zit net zoveel tijd tussen met dezelfde spelers.
 
En voor degene die denkt dat het met donderdag te maken heeft. Ajax speelde woensdag en zaterdag, zit net zoveel tijd tussen met dezelfde spelers.
En speelt tegen een Cambuur dat vol op de aanval gaat. Ja, echt precies hetzelfde..
Feyenoord speelde dinsdag al en PSV had een vrij zware wedstrijd donderdagavond. Feyenoord speelde afgelopen weekend ook niet.

1x 90 min op dinsdag versus 90min op zaterdag en 90min op donderdag. Los van het feit dat dit geen beslissende factor zou mogen zijn, speelt het natuurlijk wel mee. Slot kon ook tactisch trainen en zich daarmee volledig instellen op PSV. Die luxe hebben wij niet. Nogmaals; geen excuus om zo te verliezen. Maar het helpt niet.
 
En voor degene die denkt dat het met donderdag te maken heeft. Ajax speelde woensdag en zaterdag, zit net zoveel tijd tussen met dezelfde spelers.
Ik vind Cambuur en Feyenoord toch wel een niveau verschilletje. Maar gezien Ajax nog moest reizen en aardig hetzelfde elftal op de been wist te takelen. Lijken ze idd wel fitter te zijn.
 
En voor degene die denkt dat het met donderdag te maken heeft. Ajax speelde woensdag en zaterdag, zit net zoveel tijd tussen met dezelfde spelers.
Klopt maar die hebben ook een selectie van meer dan 300 miljoen euro tegenover 7 miljoen euro van Cambuur. Voor hun is het met een b-elftal nog een walk in de park.
 
Dat we verloren hebben van Feyenoord is zuur. Dat het thuis moest gebeuren al helemaal. Dat het met 4 doelpunten verschil is doet pijn, maar waar we als PSV echt mee op moeten houden is het wijzen naar de trainer of de leiding. Op dit moment is dit het team waar we het mee moeten doen, en onderdeel van dat team zijn ook de stafleden.

Als er in de 1e helft één balletje goed/beter valt en we scoren dan win je de wedstrijd en zal je niemand horen over het wisselbeleid van Schmidt. Ik wil niet zeggen dat er geen kritiek moet zijn, maar om het ontslag van de trainer vragen lost daadwerkelijk niks op.

Gewoon door die zure appel heen bijten, leren ervan en laten zien dat dit niet meer gebeurt. Ik heb dit seizoen zat wedstrijden gezien die wel een opmaat waren naar beter en meer.. en dat is echt niet ineens weg na 1 verloren zaadpot.
 
Dat we verloren hebben van Feyenoord is zuur. Dat het thuis moest gebeuren al helemaal. Dat het met 4 doelpunten verschil is doet pijn, maar waar we als PSV echt mee op moeten houden is het wijzen naar de trainer of de leiding. Op dit moment is dit het team waar we het mee moeten doen, en onderdeel van dat team zijn ook de stafleden.

Als er in de 1e helft één balletje goed/beter valt en we scoren dan win je de wedstrijd en zal je niemand horen over het wisselbeleid van Schmidt. Ik wil niet zeggen dat er geen kritiek moet zijn, maar om het ontslag van de trainer vragen lost daadwerkelijk niks op.

Gewoon door die zure appel heen bijten, leren ervan en laten zien dat dit niet meer gebeurt. Ik heb dit seizoen zat wedstrijden gezien die wel een opmaat waren naar beter en meer.. en dat is echt niet ineens weg na 1 verloren zaadpot.
Je hebt zeker een punt. Alleen waren de wedstrijden hiervoor ook al niet zo best, maar toen kwamen we goed weg. Zelfs de 0-4 tegen Ajax was onverdiend.
 
Je hebt zeker een punt. Alleen waren de wedstrijden hiervoor ook al niet zo best, maar toen kwamen we goed weg. Zelfs de 0-4 tegen Ajax was onverdiend.
0 4 tegen Ajax viel zeker zo hoog uit vanwege dat wedstrijd gunstig uitpakte. Maar die was toch wel zeker 100% verdiend.
 
Je hebt zeker een punt. Alleen waren de wedstrijden hiervoor ook al niet zo best, maar toen kwamen we goed weg. Zelfs de 0-4 tegen Ajax was onverdiend.
Die 0-4 tegen Ajax (en de 0-3 tegen AZ vorige week) verliep precies hetzelfde als de wedstrijd gisteren, alleen nu met ons in de rol van de verliezer. Als je de 0-4 tegen Ajax dus onverdiend vond, moet je onze nederlaag gisteren ook onverdiend vinden.
 
Die 0-4 tegen Ajax (en de 0-3 tegen AZ vorige week) verliep precies hetzelfde als de wedstrijd gisteren, alleen nu met ons in de rol van de verliezer. Als je de 0-4 tegen Ajax dus onverdiend vond, moet je onze nederlaag gisteren ook onverdiend vinden.
Geflatteerd zeker. Heb ik eerder ook gepost.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan