PSV - Feyenoord | Zaterdag 4 augustus 2018 | Eindstand 0-0. Feyenoord wns.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Toch, en kijk maar naar het verleden is het logisch dat er wat kinderziektes zijn. We zijn een belangrijke speler kwijt in Ginkel, ook de defensie is flink veranderd met twee nieuwe backs en Isi als centrale kracht. Zelden is een team al af als de competitie start. Als het gaat om transfers, tactiek bij een nieuwe coach bijvoorbeeld. Van Bommel zal zeker gezien hebben wat er gisteren aan ontbrak. En Lozano speelde ook nog eens niet de volle tijd mee. Eens over het middenveld trouwens. Het spelen met twee controleurs is op zich geen slecht idee. Hiddink speelde dit ook als begin strategie kan ik me herinneren. Zou dan eerder voor Mauro kiezen. Ik zie het echt in m zitten.
 
Penalty's missen is altijd een probleem. Een Penalty moet altijd een goal opleveren. Als je weigert erop te trainen moet je maar zorgen dat je de wedstrijd wint en het niet laten aankomen op een Penaltyserie.

Precies. Voetbal is steeds meer een schaakpartij en penalties komen steed vaker voor bij dit soort "de dood of de gladiolen" wedstrijden. Oefenen, iedere dag 20 minuten na de training.
 
Precies. Voetbal is steeds meer een schaakpartij en penalties komen steed vaker voor bij dit soort "de dood of de gladiolen" wedstrijden. Oefenen, iedere dag 20 minuten na de training.

Pak dan ook de dode spelmomenten even mee met de training een velddoelpunt is tegenwoordig een uitzondering.
 
Tja. Wij zijn niet de enige met dat probleem. Dat is nou eenmaal het nadeel met dat WK dat spelers laat terug komen, en bijna nooit fit zijn voor die Super Cup's wedstrijden vroeg in augustus.

Chelsea speelde bijvoorbeeld ook vandaag de Super Cup tegen Man City, en Willian, Hazard, Kante en Courtouis waren er nog niet bij. En die konden ze goed gebruiken. Galatasaray verliest de Super Cup van een middenmotor op penaltys.

Blijft zonde dat je hem verliest. Maar lets move on. Hopelijk komt die nieuwe middenvelder snel, en pakken we alvast 3 punten tegen Utrecht want een goede start in de competitie, is erg belangrijk. Er staan weer 3 mooie doelen te wachten. CL groepsfase halen, voor de titel, en voor de beker.

Ik blijf positief.
Chelsea had nog een reden: 4 beste spelers van hen werden gemist. Het probleem is dat het bij ons alleen Lozano ontbrak. De rest is gewoon je basis voor volgend seizoen. En met deze spelers, ook als Lozano er bij komt, ga je geen poten breken in de CL en zal Ajax de titelkandidaat nummer 1 blijven. We leggen het gewoon af als het gaat om onze verdediging en middenveld. Op beide linies heeft Ajax minimaal 2 veel betere spelers rondlopen. En dat is te veel voor de onderlinge concurrentie.
 
Chelsea had nog een reden: 4 beste spelers van hen werden gemist. Het probleem is dat het bij ons alleen Lozano ontbrak. De rest is gewoon je basis voor volgend seizoen. En met deze spelers, ook als Lozano er bij komt, ga je geen poten breken in de CL en zal Ajax de titelkandidaat nummer 1 blijven. We leggen het gewoon af als het gaat om onze verdediging en middenveld. Op beide linies heeft Ajax minimaal 2 veel betere spelers rondlopen. En dat is te veel voor de onderlinge concurrentie.

Het beste team wint, niet de beste selectie, dus het kan nog gewoon. Bovendien zit er nog veel rek in al de jonkies. We kunnen nu wel denigrerend over ze doen, van niveau NEC etc., maar in potentie is het gewoon PSV niveau. Dat heeft wel even tijd nodig om eruit te komen. Dacht dat jij er ook voorstander van was om ze die tijd te gunnen?
 
Vorig jaar ging het exact hetzelfde hier na een potje voetbal. Volgens mij hebben de laatste jaren hebben eens te meer uitgewezen dat betere spelers geen zak waard zijn als er geen team staat. Een hecht team is de grootste basis voor succes, niet een stel individuen. Iedereen begint op 0 en ik hoop dat Gutierrez erbij komt, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het een mooie strijd gaat worden.

Edit; ongezouten was me voor :D
 
Chelsea had nog een reden: 4 beste spelers van hen werden gemist. Het probleem is dat het bij ons alleen Lozano ontbrak. De rest is gewoon je basis voor volgend seizoen. En met deze spelers, ook als Lozano er bij komt, ga je geen poten breken in de CL en zal Ajax de titelkandidaat nummer 1 blijven. We leggen het gewoon af als het gaat om onze verdediging en middenveld. Op beide linies heeft Ajax minimaal 2 veel betere spelers rondlopen. En dat is te veel voor de onderlinge concurrentie.

Het lijkt me duidelijk dat Ajax kwalitatief de betere selectie heeft op dit moment (dat hebben ze eigenlijk bijna altijd). We moeten er ook wel bij aantekenen dat we niet 34 wedstrijden tegen Ajax spelen. We spelen 30 wedstrijden tegen ploegen die duidelijk minder kwaliteit hebben. Als je die wedstrijden wint, wat voornamelijk afhangt van of Van Bommel het een beetje op de rit krijgt (er dus een goed team van smeedt), dan doe je gewoon volop mee voor het kampioenschap. Hetzelfde geldt voor onze Amsterdamse vrinden: ze moeten goed presteren tegen de mindere ploegen (en daar loopt het vaak spaak). Tuurlijk hebben ze betere spelers, tuurlijk zien we graag nog een versterking of twee en tuurlijk was deze pot tegen Feyenoord niet om aan te gluren. Dat neemt niet weg dat we gewoon, als altijd, een kampioenskandidaat zijn.

Edit: Ongezouten Rob was me voor.
 
Het beste team wint, niet de beste selectie, dus het kan nog gewoon. Bovendien zit er nog veel rek in al de jonkies. We kunnen nu wel denigrerend over ze doen, van niveau NEC etc., maar in potentie is het gewoon PSV niveau. Dat heeft wel even tijd nodig om eruit te komen. Dacht dat jij er ook voorstander van was om ze die tijd te gunnen?
Ik vind dat je eerst de best mogelijke spelers moet hebben om vervolgens er voor te zorgen dat je het beste team er van maakt. Dat eerste hebben wij gewoon niet. Wat jij noemt is leunen op de toevalligheden: misschien presteert Ajax toch niet, misschien dat onze jeugdspelers zich toch spectaculair gaan ontwikkelen etc. Ik wil eerst de ambitie en visie op het veld zien en dan pas kijken wat er je van kunt maken.
Ik wil zeker de jeugdspelers zien maar als ik zie dat Obispo eigenlijk meer een invulling van het formuliertje is en dat PSV mikt op een Sainsbury of zo, dan haak ik af. Als je versterkingen haalt dan moet dat echt een versterking zijn, anders past je de jeugd in, is mijn idee. PSV is wat mij betreft een beetje terug bij af met dit soort breedte aankopen.
 
Het lijkt me duidelijk dat Ajax kwalitatief de betere selectie heeft op dit moment (dat hebben ze eigenlijk bijna altijd). We moeten er ook wel bij aantekenen dat we niet 34 wedstrijden tegen Ajax spelen. We spelen 30 wedstrijden tegen ploegen die duidelijk minder kwaliteit hebben. Als je die wedstrijden wint, wat voornamelijk afhangt van of Van Bommel het een beetje op de rit krijgt (er dus een goed team van smeedt), dan doe je gewoon volop mee voor het kampioenschap. Hetzelfde geldt voor onze Amsterdamse vrinden: ze moeten goed presteren tegen de mindere ploegen (en daar loopt het vaak spaak). Tuurlijk hebben ze betere spelers, tuurlijk zien we graag nog een versterking of twee en tuurlijk was deze pot tegen Feyenoord niet om aan te gluren. Dat neemt niet weg dat we gewoon, als altijd, een kampioenskandidaat zijn.

Edit: Ongezouten Rob was me voor.
Zie hierboven mijn reactie. Eerst zelf de ambitie tonen en dat vertalen op het veld met de spelers die je hebt, en dan pas kijken of de concurrent ook steekjes laat vallen. Het moet niet andersom.
 
Wat ik tot nu toe gezien heb ben ik bang dat het gat met Ajax op dit moment te groot is om als team zijnde op te lossen. Ik geloof ook niet dat 1 speler, die eerst weer aan Nederland moet wennen, dit op gaat lossen.
 
Ach, veel hang ook af van blessures. PSV heeft nagenoeg een fitte selectie gehad vorig seizoen. Ajax loopt te klooien met Dolberg, en als Huntelaar ook nog eens afwezig is hebben ze eigenlijk geen spo
Vorig jaar ging het exact hetzelfde hier na een potje voetbal. Volgens mij hebben de laatste jaren hebben eens te meer uitgewezen dat betere spelers geen zak waard zijn als er geen team staat. Een hecht team is de grootste basis voor succes, niet een stel individuen. Iedereen begint op 0 en ik hoop dat Gutierrez erbij komt, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het een mooie strijd gaat worden.

Edit; ongezouten was me voor :D

Dit dus, ieder jaar heeft Ajax op papier de beste selectie. Ook vorig seizoen dus. Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Voorin vind ik PSV sterker. Achterin is Zoet stabieler dan Onana. Hoe de backs het gaan doen bij ons in vergelijking met Ajax is afwachten. Middenveld lijkt bij Ajax sterker en in de breedte kunnen ze blessures opvangen. Ik moet het allemaal nog maar zien eerlijk gezegd.
 
Zoet heeft i.t.t. Onana foutloos gekeeped. Bovendien is Zoet als het moet cruciaal qua reddingen. Maargoed. Ajax mag Onana houden wat mij betreft. Goede keeper, maar Zoet is gewoon net iets beter.

Edit: Maargoed. We gaan aan het punt voorbij. Geen zin om hier een Ajax vs PSV vliegen afvangen discussie van te maken. Qua kwaliteit in het veld zal het elkaar nauwelijks ontlopen in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan