PSV - Feyenoord | Zaterdag 4 augustus 2018 | Eindstand 0-0. Feyenoord wns.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Een goed uur speelde PSV aardig, maar werd het niet echt gevaarlijk. In mijn ogen ook een gebrek aan kwaliteit bij De Jong. Daarna leek Feyenoord beter.

Ik vond Rosario ook positief opvallen. Maar Rosario en Hendrix samen geeft te weinig creativiteit.

Jammer van de penalty’s. De missers waren matig tot slecht genomen.

Toch denk ik dat Van Bommel wel verbetering kan realiseren. Dan kan het best aardig worden. De handdoek in de ring gooien lijkt me te vroeg.
Van Bommel kan wat doen kwa instelling en drive maar de verdediging en het middenveld van PSV kan echt niet tippen aan Ajax. En ik ben bang dat van Bommel het elftal te afhankelijk gaat maken van de grillen van mr. wisselvalligheid Pereiro. Op deze mooie voetballer kun je helaas niet bouwen: hij heeft niet de drive en persoonlijkheid om een team om hem heen te bouwen. De tijdens dat je nummer 10 alleen maar voorin stond en blij was met 3 steekpassen in een wedstrijd zijn voorbij. En ik heb al eerder gezegd dat deze jongen een soort emotionele blokkade heeft waardoor hij niet die drive en het lef kan tonen wat bij zijn positie hoort. Ik geniet meer van een complete speler als Mauro. Die laat zich niet de kaas van het brood eten.
 
Penalty's missen is altijd een probleem. Een Penalty moet altijd een goal opleveren. Als je weigert erop te trainen moet je maar zorgen dat je de wedstrijd wint en het niet laten aankomen op een Penaltyserie.
Ik bedoel, we hebben weinig met penaltyseries te maken dir jaar, dus dat zal geen probleem opleveren.
 
Ik bedoel, we hebben weinig met penaltyseries te maken dir jaar, dus dat zal geen probleem opleveren.

Je kan er zomaar in een Penaltyserie uitvliegen in de play-offs CL. :cautious: En dan zijn de rapen gaar. :oops:
En in wedstrijden voor de KNVB beker is het ook zeker niet uit te sluiten.
 
Je kan er zomaar in een Penaltyserie uitvliegen in de play-offs CL. :cautious: En dan zijn de rapen gaar. :oops:
En in wedstrijden voor de KNVB beker is het ook zeker niet uit te sluiten.
Ik weet het, maar een penalty kan je nou eenmaal missen. Messi en Ronaldo missen ze ook wel eens. Angelino zal nu helemaal als laatste aan de beurt komen. Nu nog uit de basis en hij kan helemaal geen penalty meer missen.
 
Ik weet het, maar een penalty kan je nou eenmaal missen. Messi en Ronaldo missen ze ook wel eens. Angelino zal nu helemaal als laatste aan de beurt komen. Nu nog uit de basis en hij kan helemaal geen penalty meer missen.

Angelino was helaas niet de enige de miste. Ook Hendrix en Rosario. Er wordt niet op getraind en dat is het probleem. Als erop getraind wordt is de kans dat het alsnog misgaat een stuk kleiner.
 
Angelino was helaas niet de enige de miste. Ook Hendrix en Rosario. Er wordt niet op getraind en dat is het probleem. Als erop getraind wordt is de kans dat het alsnog misgaat een stuk kleiner.
Als een keeper blijft staan pakt hij er altijd 3. Tegenwoordig kan bijna geen 1 speler meer echt goed zuiver in de hoek schieten. Ik denk dat er niet op te trainen valt als een speler gewoonweg de techniek niet heeft om echt zuiver en hard te schieten.
 
Als een keeper blijft staan pakt hij er altijd 3. Tegenwoordig kan bijna geen 1 speler meer echt goed zuiver in de hoek schieten. Ik denk dat er niet op te trainen valt als een speler gewoonweg de techniek niet heeft om echt zuiver en hard te schieten.

Dat van de keeper klopt. Zolang mogelijk staan blijven. Als een speler een bal niet zuiver en hard kan inschieten is hij het niet waard op profvoetballer te zijn. Als dat al niet meer te trainen is kunnen ze er beter mee ophouden.
 
Dat van de keeper klopt. Zolang mogelijk staan blijven. Als een speler een bal niet zuiver en hard kan inschieten is hij het niet waard op profvoetballer te zijn. Als dat al niet meer te trainen is kunnen ze er beter mee ophouden.
Mee eens. Voor 75% van de spelers van PSV was 15 jaar geleden NAC, of Utrecht hun plafond. Helaas is het niet anders op dit moment.
 
Mee eens. Voor 75% van de spelers van PSV was 15 jaar geleden NAC, of Utrecht hun plafond. Helaas is het niet anders op dit moment.

Ik wilde op “leuk” drukken, maar het is helemaal niet leuk.
Je hebt wel gelijk overigens. Tot 10 jaar geleden kon onze beste speler zo naar een Europese topper, en de rest kon veelal bij andere leuke ploegen spelen. Nu kan incidenteel een speler een echte stap zetten, en gaat de rest naar ploegen die men 10 jaar geleden zou uitlachen.
Voordeel is dat de andere Nederlandse ploegen hetzelfde probleem hebben. Voor de competitie maakt het niks uit, Europees gezien zijn we eens soort Schotland geworden, of Noorwegen. C-categorie.
 
Te weinig bewegelijkheid gisteren, Bergwijn was niet goed maar vooral Malen viel me tegen. Angelino was te onrustig in balbezit en Pereiro was weer eens ouderwets afwezig. Ik ben ook geen fan van Rosario want in tegenstelling tot Hendrix brengt hij echt niets in balbezit. Een middenvelder die iets kan met de bal zou geen overbodige luxe zijn, maar ik denk dat zo'n middenvelder nog wel gehaald gaat worden. Verder is het hopen dat Pereiro wat constanter gaat worden en dat Bergwijn de vorm van de voorbereiding door gaat zetten tijdens het seizoen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Te weinig bewegelijkheid gisteren, Bergwijn was niet goed maar vooral Malen viel me tegen. Angelino was te onrustig in balbezit en Pereiro was weer eens ouderwets afwezig. Ik ben ook geen fan van Rosario want in tegenstelling tot Hendrix brengt hij echt niets in balbezit. Een middenvelder die iets kan met de bal zou geen overbodige luxe zijn, maar ik denk dat zo'n middenvelder nog wel gehaald gaat worden. Verder is het hopen dat Pereiro wat constanter gaat worden en dat Bergwijn de vorm van de voorbereiding door gaat zetten tijdens het seizoen.
Ik heb Rosario toch prima passes zien geven.
 
Kijk nu de tweede helft terug. Vele spelers erg matig. Maar wat me met name opvalt is het teleurstellende positiespel. Feyenoord speelde in een 4-4-2, zo leek het. Tussen de linies van 4 bevonden zich onze aanvallers plus Pereiro, volledig afgeschermd en dus nutteloos. Voor iedereen die kan rekenen: er stonden dus 7 spelers achter de Feyenoordse bus. Er kwam geen dreiging vanuit balbezig omdat de backs niet diep genoeg stonden, en natuurlijk ook omdat er geen kip liep. Juist deze twee elementen vielen mij positief op in de voorbereiding. Als dit niet spoedig verandert gaan we wederom tegen ieder busje punten verspelen.
 
Kijk nu de tweede helft terug. Vele spelers erg matig. Maar wat me met name opvalt is het teleurstellende positiespel. Feyenoord speelde in een 4-4-2, zo leek het. Tussen de linies van 4 bevonden zich onze aanvallers plus Pereiro, volledig afgeschermd en dus nutteloos. Voor iedereen die kan rekenen: er stonden dus 7 spelers achter de Feyenoordse bus. Er kwam geen dreiging vanuit balbezig omdat de backs niet diep genoeg stonden, en natuurlijk ook omdat er geen kip liep. Juist deze twee elementen vielen mij positief op in de voorbereiding. Als dit niet spoedig verandert gaan we wederom tegen ieder busje punten verspelen.

In de voorbereiding kon Pereiro lopen waar hij wilde. Tegen Feyenoord stond er een mannetje op. Hendrix en Rosario speelden goed, maar zijn geen echte lopers die even over Pereiro heengaan en dicht bij het andere doel komen. We missen van Ginkel of eenzelfde type.
 
Het is weer ouderwets. Het seizoen begint en we hebben onze selectie nog niet op sterkte. Er waren seizoenen dat de selectie helemaal niet op orde kwam, hopenlijk komt de middenvelder snel. Daarbij is onze beste speler ook nog eens niet speelklaar aan het begin van het seizoen door dat klote WK
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is weer ouderwets. Het seizoen begint en we hebben onze selectie nog niet op sterkte. Er waren seizoenen dat de selectie helemaal niet op orde kwam, hopenlijk komt de middenvelder snel. Daarbij is onze beste speler ook nog eens niet speelklaar aan het begin van het seizoen door dat klote WK

Tja. Wij zijn niet de enige met dat probleem. Dat is nou eenmaal het nadeel met dat WK dat spelers laat terug komen, en bijna nooit fit zijn voor die Super Cup's wedstrijden vroeg in augustus.

Chelsea speelde bijvoorbeeld ook vandaag de Super Cup tegen Man City, en Willian, Hazard, Kante en Courtouis waren er nog niet bij. En die konden ze goed gebruiken. Galatasaray verliest de Super Cup van een middenmotor op penaltys.

Blijft zonde dat je hem verliest. Maar lets move on. Hopelijk komt die nieuwe middenvelder snel, en pakken we alvast 3 punten tegen Utrecht want een goede start in de competitie, is erg belangrijk. Er staan weer 3 mooie doelen te wachten. CL groepsfase halen, voor de titel, en voor de beker.

Ik blijf positief.
 
Luuk is momenteel aanvoerder, maar als Romero binnen een paar maanden de onbetwiste spits van PSV wordt, dan wil ik wel zien of Mark, net als voorheen Cocu, het aandurft om de aanvoerder op de bank te houden....en wie wordt dan de nieuwe aanvoerder? Ik ben bang dat Mark, ondanks tegenvallende resultaten van Luuk als spits, hem toch in de basis zal blijven opstellen als aanvoerder en Romero hierdoor geen eerlijke kans zal geven om zich te etaleren als spits van PSV....
 
Luuk is momenteel aanvoerder, maar als Romero binnen een paar maanden de onbetwiste spits van PSV wordt, dan wil ik wel zien of Mark, net als voorheen Cocu, het aandurft om de aanvoerder op de bank te houden....en wie wordt dan de nieuwe aanvoerder? Ik ben bang dat Mark, ondanks tegenvallende resultaten van Luuk als spits, hem toch in de basis zal blijven opstellen als aanvoerder en Romero hierdoor geen eerlijke kans zal geven om zich te etaleren als spits van PSV....

Dan zal Jeroen dat overnemen denk ik
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan