Philipp Mwene (V)

Kan altijd wel belangstelling voor zijn. Goede eerste helft van het seizoen gespeeld bij PSV, schurkt tegen de Duitse selectie aan en goede backs zijn lastig te vinden.

Investeren (spelers kosten niet alleen 'n transfersom, maar ook tekengeld en salaris) kan natuurlijk in 'n paar oudere spelers, ervaring en zekerheidjes heb je nodig, maar het moet niet de overhand krijgen.

PSV zal echt ook moeten investeren in talenten, zodat je over 2-3 jaar ook weer spelers hebt die voor 15 mio + verkocht kunnen worden.
Talent waar we (vermoedelijk) winst op gaan maken: Malen, Madueke, Gakpo, Teze, Vertessen, Ledezma.

Kortom, d'r loopt nog wel wat, daarnaast dient de volgende lading zich al aan met o.a. Fofana en Sambo. Wel eens dat met goed scouten we wat vaker groeibriljanten zouden kunnen oppikken, maar dat blijft een risico omdat je die oppikt op t moment dat het echt nog 2 kanten op kan met de carrière.
 
Talent waar we (vermoedelijk) winst op gaan maken: Malen, Madueke, Gakpo, Teze, Vertessen, Ledezma.

Kortom, d'r loopt nog wel wat, daarnaast dient de volgende lading zich al aan met o.a. Fofana en Sambo. Wel eens dat met goed scouten we wat vaker groeibriljanten zouden kunnen oppikken, maar dat blijft een risico omdat je die oppikt op t moment dat het echt nog 2 kanten op kan met de carrière.
Eens, dat blijft altijd een gok. Maar dat geldt natuurlijk ook wel voor oudere spelers. Vraag is of ze echt wat toevoegen aan PSV, zeker als je in de categorie shopt waar PSV in moet shoppen.
 
Eens, dat blijft altijd een gok. Maar dat geldt natuurlijk ook wel voor oudere spelers. Vraag is of ze echt wat toevoegen aan PSV, zeker als je in de categorie shopt waar PSV in moet shoppen.
Nah, van een 28 jarige kan je wel zien of de mentaliteit bijvoorbeeld op orde is, iets wat bij een 18-jarige nog niet heel duidelijk is, en je soms (of des PSVs vaak) voor verrassingen kan plaatsen0.

Aangaande de oudere spelers en 'iets toevoegen' dat hangt er vanaf met welk doel je ze haalt, als basisspeler of als betrouwbare back-up. Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet een bepaald niveau moeten nastreven.
 
Kan altijd wel belangstelling voor zijn. Goede eerste helft van het seizoen gespeeld bij PSV, schurkt tegen de Duitse selectie aan en goede backs zijn lastig te vinden.

Investeren (spelers kosten niet alleen 'n transfersom, maar ook tekengeld en salaris) kan natuurlijk in 'n paar oudere spelers, ervaring en zekerheidjes heb je nodig, maar het moet niet de overhand krijgen.

PSV zal echt ook moeten investeren in talenten, zodat je over 2-3 jaar ook weer spelers hebt die voor 15 mio + verkocht kunnen worden.
Dat klopt ja, ik denk wel dat meer ervaring (en dus spelers met weinig restwaarde) belangrijk is. Dat is vorig jaar ingezet, en er zal nog wel wat bij moeten.

Wat dat betreft ben ik voorstander van de weg die Ajax in is geslagen. Wat oudere spelers terughalen die weten wat het is om in grotere competities te spelen (die hebben wij nu ook in Götze, Max en later dit seizoen misschien in Luuk, Propper) en daar omheen talenten waar nog veel rek in zit.

Ook een brede selectie is nodig met meer jongens die basis zouden kunnen spelen. Zodat je meer kunt rouleren wanneer iemand een mindere periode heeft, vermoeid is oid. Maar ook zodat de spelers zelf meer concurrentie voelen waardoor ze het onderste uit de kan gaan halen. Je wil natuurlijk voorkomen dat spelers het gevoel krijgen dat het niet uit maakt wat ze doen, omdat er toch niemand is die hun plek over neemt. Hiermee filter je ook de 'zwakkelingen' er uit die dit niet aan kunnen.
 
Nah, van een 28 jarige kan je wel zien of de mentaliteit bijvoorbeeld op orde is, iets wat bij een 18-jarige nog niet heel duidelijk is, en je soms (of des PSVs vaak) voor verrassingen kan plaatsen0.

Aangaande de oudere spelers en 'iets toevoegen' dat hangt er vanaf met welk doel je ze haalt, als basisspeler of als betrouwbare back-up. Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet een bepaald niveau moeten nastreven.
Je moet 'n mix hebben. Ik heb niks tegen Mwene en als back-up vind ik 'm prima als 'ie niet te duur is, maar hopelijk niet meer dan dat. Hij is wat ouder en zal 'n prima mentaliteit hebben, maar heeft eigenlijk alleen structureel seizoenen gespeeld in de 2. Bundesliga.
 
Ik ben wel positief gestemd. Op FM haal ik ook het liefst 1 speler voor beide backposities, is ook lekker bij Europese wedstrijden als je maar 7 wissels mee mag nemen. Aardig ervaren jongen, zal niet veel kosten, en dus verlies je er ook niet veel aan. Waarschijnlijk is het stukken beter dan Mauro en Thomas, die daar noodgedwongen moesten staan. Of Teze doorschuiven en dan met Baumi centraal moeten spelen. Bovendien is hij 27, dus zeker nog niet te oud. Wellicht blijft er nog wat waarde over na 2 jaar ofzo.
 
Sjonge, hoe lang is het geleden dat PSV op 1 juni al 3 aanwinsten (nou ja dat moeten we nog afwachten ;)) binnen had?
 
Leuk ''inside'' filmpje weer (hoewel die titel toch bijzonder ongelukkig blijft). Ik word altijd zo onrealistisch positief en hyped van dit soort transfers. Deze Oostenrijkse strijder gaat iedereen verrassen en knokt zich gewoon naar een plek als vaste rechtsback. Hij vernietigt die hele flank en PSV soleert lachend naar de titel. 3 assists in de kampioenswedstrijd tegen Ajax. Dortmund staat al met een bod van 20 miljoen klaar, maar wij verkopen deze krijger niet. Het wordt een mooi seizoen.
 
Lijkt me aanvallend in ieder geval in orde. Prima techniek en lijkt ook wel een voorzet te kunnen geven (iets waar Dumfries soms niet altijd in uitblonk). Heeft ook bij Mainz meer als linkermiddenvelder gespeeld dus wellicht kan hij ook daar nog bij PSV uit de voeten in bepaalde situaties.

Wat nog niet echt opgemerkt blijkt is dat hij toch vooral linksback of linkermiddenvelder speelde bij zijn vorige club en eigenlijk nooit rechtsback, in ieder geval vorig seizoen. Als hij onze vaste rechtsback wordt zal het wellicht nog wel even wennen zijn voor hem.
 
Kan er sowieso helemaal niks van want wij hebben hem gehaald. Maar wie weet kan hij ons ook behoeden van degradatie! :D

Nee joh, het is een toppertje! Huub Stevens heeft namelijk zijn zegen gegeven in het ED. Dat is een garantie voor succes weten we inmiddels door Baumgartl. Die bondscoach van Oostenrijk is ook maar een rare vlegel om hem niet op te nemen, ondanks dat Oostenrijk steevast titelkandidaat is op eindtoernooien...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan