Philipp Mwene (V)

Boscagli bedoel je? Die zou je voor de achterste linie als eerste op je wedstrijdformulier moeten zetten. Die jongen is zó goed. Geweldige pass in de benen, enorm slim in zijn positionering en zijn intercepties en zeer sterk in de lucht. En altijd aanspeelbaar waarbij je ook weet dat de voortzetting vervolgens goed is en ook een grote kans dat hij de ruimtes weet te vinden. Boscagli op de bank zetten zou enorm dom zijn...
Wij zijn het niet zo heel vaak eens volgens mij ;).

Het probleem dat Boscagli opgelost heeft dit jaar is nu toch anders, en heel veel beter, opgelost met het aantrekken van Ramalho en Van Ginkel. Ramalho gaat de passing van achteruit oplossen en Van Ginkel zorgt voor voetbal op het middenveld. En met Ramalho hoeven we Boscagli's zwakke kwaliteiten als verdediger niet meer voor lief te nemen. Boscagli prima voor op de bank als Ramalho of Van Ginkel niet kunnen.
 
Wij zijn het niet zo heel vaak eens volgens mij ;).

Het probleem dat Boscagli opgelost heeft dit jaar is nu toch anders, en heel veel beter, opgelost met het aantrekken van Ramalho en Van Ginkel. Ramalho gaat de passing van achteruit oplossen en Van Ginkel zorgt voor voetbal op het middenveld. En met Ramalho hoeven we Boscagli's zwakke kwaliteiten als verdediger niet meer voor lief te nemen. Boscagli prima voor op de bank als Ramalho of Van Ginkel niet kunnen.
Dat is 't mooie van een forum, kunnen we er lekker over discussiëren 🙃
 
Nah, gewoon ff de eerste pagina's Fc Groningen - PSV doorlezen, schreef jij wijze dingen. Snap dat dit een schok is, bel gerust ff met Cor. Cor relatie.
Zelfs dat krijg ik niet zo 1-2-3 op m'n scherm. Als ik fc groningen in een zoekopdracht invul, dan krijg ik alles behalve fc groningen, ook niet rond de genoemde datum... :fever::bandage:
 

Boscagli bedoel je? Die zou je voor de achterste linie als eerste op je wedstrijdformulier moeten zetten. Die jongen is zó goed. Geweldige pass in de benen, enorm slim in zijn positionering en zijn intercepties en zeer sterk in de lucht. En altijd aanspeelbaar waarbij je ook weet dat de voortzetting vervolgens goed is en ook een grote kans dat hij de ruimtes weet te vinden. Boscagli op de bank zetten zou enorm dom zijn...
Ik blijf hem een zwak punt vinden als centrale verdediger. Ook bij veel tegendoelpunten en gevaarlijke aanvallen van de tegenstander betrokken. Waar hij creatief is in spel maken is hij ook fysiek zwak, traag en soms niet scherp als verdediger.
Na de winterstop ging het aardig maar Boscagli moet je gewoon op het middenveld plaatsen, daar kan hij zich meer focussen op zijn creativiteit lijkt me. Anders de concurrentie aangaan met de CV die naast Teze komt te staan. Als back was Boscagli geen succes onder MvB. Gewoon basis naast een goede stofzuiger zetten, of dat nu Sangare is of een andere speler.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik blijf hem een zwak punt vinden als centrale verdediger. Ook bij veel tegendoelpunten en gevaarlijke aanvallen van de tegenstander betrokken. Waar hij creatief is in spel maken is hij ook fysiek zwak, traag en soms niet scherp als verdediger.
Na de winterstop ging het aardig maar Boscagli moet je gewoon op het middenveld plaatsen, daar kan hij zich meer focussen op zijn creativiteit lijkt me. Anders de concurrentie aangaan met de CV die naast Teze komt te staan. Als back was Boscagli geen succes onder MvB. Gewoon basis naast een goede stofzuiger zetten, of dat nu Sangare is of een andere speler.
En Ginkel op de bank? Naast Propper😀
 
Ik blijf hem een zwak punt vinden als centrale verdediger. Ook bij veel tegendoelpunten en gevaarlijke aanvallen van de tegenstander betrokken. Waar hij creatief is in spel maken is hij ook fysiek zwak, traag en soms niet scherp als verdediger.
Na de winterstop ging het aardig maar Boscagli moet je gewoon op het middenveld plaatsen, daar kan hij zich meer focussen op zijn creativiteit lijkt me. Anders de concurrentie aangaan met de CV die naast Teze komt te staan. Als back was Boscagli geen succes onder MvB. Gewoon basis naast een goede stofzuiger zetten, of dat nu Sangare is of een andere speler.
Jammer dat punten als betrokken zijn bij tegendoelpunten of gevaarlijke aanvallen van de tegenstander lastig uit te drukken is in statistieken. Althans ik kan het nergens goed vinden. De statistieken die ik wel zie zeggen meer dat Boscagli (veruit?) de beste verdediger is die we hebben. Maar die gaan vaak over dingen die hij wél goed doet. Dingen die hij fout doet zie je daar niet zo gauw in terug.
 
Jammer dat punten als betrokken zijn bij tegendoelpunten of gevaarlijke aanvallen van de tegenstander lastig uit te drukken is in statistieken. Althans ik kan het nergens goed vinden. De statistieken die ik wel zie zeggen meer dat Boscagli (veruit?) de beste verdediger is die we hebben. Maar die gaan vaak over dingen die hij wél goed doet. Dingen die hij fout doet zie je daar niet zo gauw in terug.
Ik vind hem voornamelijk zwak in 1 tegen 1. Positioneel en opbouwend is hij prima. Teze heeft zich ook top ontwikkeld als CV. Zie hem liever daar dan CV. Maar als PSV een stap wil maken, moet een van de 2 toch wijken voor Ramalho. Als hij tenminste die ervaren topper is.
 
Jammer dat punten als betrokken zijn bij tegendoelpunten of gevaarlijke aanvallen van de tegenstander lastig uit te drukken is in statistieken. Althans ik kan het nergens goed vinden. De statistieken die ik wel zie zeggen meer dat Boscagli (veruit?) de beste verdediger is die we hebben. Maar die gaan vaak over dingen die hij wél goed doet. Dingen die hij fout doet zie je daar niet zo gauw in terug.
Dat is inderdaad jammer, maar de enige optie die ik op dit moment zou kunnen bedenken is door het blijven kijken van wedstrijden en het er over te hebben op dat moment.
Zo merkte jij of een ander geloof ik, bijvoorbeeld vandaag op dat Teze bij het tegendoelpunt van Nederland ook lucht zat te dekken? Zo iets is denk ik ook niet makkelijk in de stats terug te vinden. Dus ja ze kunnen handig zijn maar zeggen niet altijd alles.
Ik mis eigenlijk de mogelijkheid om ergens wedstrijden terug te kunnen kijken en te pauzeren. Dat zou meer duidelijkheid geven en dan komen we misschien nog tot nieuwe inzichten. Ik geloof trouwens dat er tegenwoordig al veel profvoetballers een eigen video analist in dienst hebben die ze op verbeterpunten wijst.
 
Dat is inderdaad jammer, maar de enige optie die ik op dit moment zou kunnen bedenken is door het blijven kijken van wedstrijden en het er over te hebben op dat moment. Zo merkte jij of een ander geloof ik, bijvoorbeeld vandaag op dat Teze bij het tegendoelpunt van Nederland ook lucht zat te dekken? Zo iets is denk ik ook niet makkelijk in de stats terug te vinden. Dus ja ze kunnen handig zijn maar zeggen niet altijd alles.
Ik mis eigenlijk de mogelijkheid om ergens wedstrijden terug te kunnen kijken en te pauzeren. Dat zou meer duidelijkheid geven en dan komen we nog tot nieuwe inzichten. Ik geloof trouwens dat er tegenwoordig al veel profvoetballers een eigen video analist in dienst hebben die ze op verbeterpunten wijst.
Vandaag leek de Nederlandse verdediging een opdracht meegekregen te hebben bij corners, die niet goed uitpakte.
 
Vandaag leek de Nederlandse verdediging een opdracht meegekregen te hebben bij corners, die niet goed uitpakte.
Ja in de wedstrijd chat of in het Oranje topic riep ik ook nog dat het leek alsof er geen afspraak was gemaakt die er voor zorgt dat er een man bij de tweede paal zou komen te staan. Het leek alsof ze alle vier op een kopduel aan het wachten waren, maar die bal kwam helaas een eindje verder op het hoofd van een Fransoos terecht. Dus ja of het ook de fout van Teze is valt ook nog te betwijfelen
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat punten als betrokken zijn bij tegendoelpunten of gevaarlijke aanvallen van de tegenstander lastig uit te drukken is in statistieken. Althans ik kan het nergens goed vinden. De statistieken die ik wel zie zeggen meer dat Boscagli (veruit?) de beste verdediger is die we hebben. Maar die gaan vaak over dingen die hij wél goed doet. Dingen die hij fout doet zie je daar niet zo gauw in terug.

Ik vind dat dat ook vooral door de verdedigende zwakte van Max komt. Dan komt alles op de schouders van de LCV.
 
Als Max en Dumfries vertrekken, ga je er flink op achteruit met Mwene en Ramalho. Als je dan ook nog Luuk de Jong haalt, heb je straks drie nieuwe spelers met over 2-3 jaar amper tot geen restwaarde, terwijl PSV elk jaar fors moet verkopen om gaten te dichten.

Ken Mwene verder niet zo goed. Heeft ook niet heel veel gespeeld de afgelopen jaren bij Mainz. Daarvoor 2. Bundesliga.
 
Als Max en Dumfries vertrekken, ga je er flink op achteruit met Mwene en Ramalho. Als je dan ook nog Luuk de Jong haalt, heb je straks drie nieuwe spelers met over 2-3 jaar amper tot geen restwaarde, terwijl PSV elk jaar fors moet verkopen om gaten te dichten.

Ken Mwene verder niet zo goed. Heeft ook niet heel veel gespeeld de afgelopen jaren bij Mainz. Daarvoor 2. Bundesliga.
Waarom zou Max vetrekken? Teze is vervanger van Dumfries. Mwene is backup. Ramalho is CV. Hoewel Luuk geen financiële restwaarde zou hebben, is de kans groot dat zijn sportieve waarde enorm is.
 
Waarom zou Max vetrekken? Teze is vervanger van Dumfries. Mwene is backup. Ramalho is CV. Hoewel Luuk geen financiële restwaarde zou hebben, is de kans groot dat zijn sportieve waarde enorm is.
Daarbij is de transfersom van beide gering, derhalve is de restwaarde minder van belang, mits de spelers iets toevoegen en niet de volgende miskoop zijn.
 
Waarom zou Max vetrekken? Teze is vervanger van Dumfries. Mwene is backup. Ramalho is CV. Hoewel Luuk geen financiële restwaarde zou hebben, is de kans groot dat zijn sportieve waarde enorm is.
Kan altijd wel belangstelling voor zijn. Goede eerste helft van het seizoen gespeeld bij PSV, schurkt tegen de Duitse selectie aan en goede backs zijn lastig te vinden.

Investeren (spelers kosten niet alleen 'n transfersom, maar ook tekengeld en salaris) kan natuurlijk in 'n paar oudere spelers, ervaring en zekerheidjes heb je nodig, maar het moet niet de overhand krijgen.

PSV zal echt ook moeten investeren in talenten, zodat je over 2-3 jaar ook weer spelers hebt die voor 15 mio + verkocht kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan