Overige Sporten

Kiki Bertens heeft helaas in de 2e ronde in Wuhan verloren met 6-4 6-2 van Anastasia Pavlyuchenkova.
Voor Bertens was het toernooi in Wuhan van groot belang met oog op eventuele deelname aan de WTA Finals eind oktober in Singapore, waar de beste acht speelsters van 2018 aan deelnemen. Momenteel bezet de Nederlandse vlak achter de Tsjechische Karolína Plísková de negende plek op die ranglijst.
Het goede nieuws voor Bertens was wel dat Plísková vrijwel tegelijkertijd eveneens verloor in Wuhan. Ze ging ten onder tegen de Chinese Qiang Wang (1-6, 6-3, 3-6). Doordat Plísková de openingsronde mocht overslaan, loopt de Nederlandse iets in en staat ze nog maar tien punten achter. Bertens speelt de komende weken nog in Peking en Linz.

link
Het speelschema was wel bizar. Finale winnen in Seoul, door naar Wuhan en dan meteen maandag tot middernacht spelen en dinsdag weer.
 
Over Kiki Bertens gesproken, wat deed ze de afgelopen 48uur?



Morgen moet Kiki weer spelen voor een enkel en een dubbel. :eek: En voetballers maar klagen als ze doordeweeks een extra potje moeten spelen...
Als Kiki Bertens genoeg punten behaalt de komende weken kan ze zich plaatsen voor de WTA Finals, een prestigieus toernooi met de top 8 van de wereld.

En voetballers maar klagen als ze doordeweeks een extra potje moeten spelen...

Bertens klaagt misschien niet, maar verliest wel. Dus misschien is zo'n belasting toch niet zo wenselijk.
 
En voetballers maar klagen als ze doordeweeks een extra potje moeten spelen...

Bertens klaagt misschien niet, maar verliest wel. Dus misschien is zo'n belasting toch niet zo wenselijk.
Klopt, maar er wordt altijd zoveel gezeurd, druk programma, groot kans op blessures enz. Maar volgensmij valt dat wel mee.
 
Klopt, maar er wordt altijd zoveel gezeurd, druk programma, groot kans op blessures enz. Maar volgensmij valt dat wel mee.
Zij wordt gewoon per toernooi betaald, en niet zo weinig ook. Een nederlaag in de eerste ronde levert vaak al 30.000 euro op. Dan zal ik mijn vermoeidheid ook wel een paar jaar uitstellen. Verder kun je tennis en voetbal natuurlijk niet vergelijken.
 
Zij wordt gewoon per toernooi betaald, en niet zo weinig ook. Een nederlaag in de eerste ronde levert vaak al 30.000 euro op. Dan zal ik mijn vermoeidheid ook wel een paar jaar uitstellen. Verder kun je tennis en voetbal natuurlijk niet vergelijken.

Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
 
De volleybaldames gaan ook lekker. Ze vernederden regerend Europees kampioen met 3-0 op het WK en behalen hiermee een top 6 klassering. Tot nu toe verloren ze pas 1 van de 8 wedstrijd (2-3 tegen Brazilië). Ik ben benieuwd of ze bij de "final six" door kunnen stomen naar de finale.
 
De volleybaldames gaan ook lekker. Ze vernederden regerend Europees kampioen met 3-0 op het WK en behalen hiermee een top 6 klassering. Tot nu toe verloren ze pas 1 van de 8 wedstrijd (2-3 tegen Brazilië). Ik ben benieuwd of ze bij de "final six" door kunnen stomen naar de finale.
Ligt het nou aan mij of zijn die NL volleybaldames gewoon echt heeeeeel erg leuk ?
 
Volleybal (dames) is misschien wel de meest mondiale sport op aarde.
Ga maar na welke landen zich geplaatst hebben bij de laatste 6:
Japan, China, VS, Italië, Servië en NL.
Net niet geplaatst zijn Brazilië en Rusland en daarachter de Caraïben, Turkije, Thailand, Duitsland en Mexico.

Het continent Afrika, India en Engeland zijn zo’n beetje de enigen die relatief zwak zijn of er niet bij zijn.
 
Ligt het nou aan mij of zijn die NL volleybaldames gewoon echt heeeeeel erg leuk ?

Als dat persoonlijk aan jou ligt zou dat best wel eng of knap zijn. (verder vind ik het persoonlijk, gebaseerd op de foto's op volleyball.nl, behoorlijk meevallen.
 
Als dat persoonlijk aan jou ligt zou dat best wel eng of knap zijn. (verder vind ik het persoonlijk, gebaseerd op de foto's op volleyball.nl, behoorlijk meevallen.
Dan ligt het dus aan mij en is het dus ook (conform jouw redenering) mijn prestatie. :grin:
 
Nederlandse volleybalvrouwen winnen met 3-2 van regerend wereldkampioen USA en zijn al verzekerd van de halve finale op het WK. :CHEER::DANCE:
30-32, 15-25, 25-22, 25-15, 15-9. In de 1e set een 24-21 voorsprong nog weggegeven en de set verloren. De teleurstelling werkte duidelijk nog door in de 2e set. Maar van een 0-2 achterstand zo terug komen en de wedstrijd nog winnen getuigt van een sterke mentale kracht. :biceps: (Y)
Een geweldige prestatie. :clap:
 
Laatst bewerkt:
Nederlandse volleybalvrouwen winnen met 3-2 van regerend wereldkampioen USA en zijn al verzekerd van de halve finale op het WK. :CHEER::DANCE:
30-32, 15-25, 25-22, 25-15, 15-9. In de 1e set een 24-21 voorsprong nog weggegeven en de set verloren. De teleurstelling werkte duidelijk nog door in de 2e set. Maar van een 0-2 achterstand zo terug komen en de wedstrijd nog winnen getuigt van een sterke mentale kracht. :biceps:(Y)
Een geweldige prestatie. :clap:
Hé wat knap! Leuk!
Die wedstrijd tegen China morgen is dus voor de kat zijn viool ?
Bij winst ontloop je wellicht Italië?
 
Een medaille wordt inderdaad lastig met China, Italië en Servië nog in het toernooi.

Maar Nederland is zeker niet kansloos. Het zal zeer spannend worden. Vandaag wordt eerst Italië - Servië gespeeld en daarna Nederland - China.
Nederland zou dus (mochten ze het willen) de tegenstander voor de halve finale uit kunnen kiezen. Maar als zowel Nederland als China dezelfde tegenstander wil tegenkomen in de halve finale kan het een heel bizarre wedstrijd worden waarin geen van beide landen de wedstrijd wil winnen.
 
Maar Nederland is zeker niet kansloos. Het zal zeer spannend worden. Vandaag wordt eerst Italië - Servië gespeeld en daarna Nederland - China.
Nederland zou dus (mochten ze het willen) de tegenstander voor de halve finale uit kunnen kiezen. Maar als zowel Nederland als China dezelfde tegenstander wil tegenkomen in de halve finale kan het een heel bizarre wedstrijd worden waarin geen van beide landen de wedstrijd wil winnen.
Zou kunnen, hoewel ik me slecht kan voorstellen dat beide teams actief gaan proberen te verliezen. Sure, misschien wil je graag de sterkste tegenstander ontlopen, maar laat je daarvoor je vorm en serieuze spel een wedstrijd varen?
 
Zou kunnen, hoewel ik me slecht kan voorstellen dat beide teams actief gaan proberen te verliezen. Sure, misschien wil je graag de sterkste tegenstander ontlopen, maar laat je daarvoor je vorm en serieuze spel een wedstrijd varen?

Dat ze gaan proberen te verliezen lijkt me ook niet echt voor de hand liggen, Daarbij komt dat Italië en Servië in dit toernooi qua sterkte waarschijnlijk niet ver uit elkaar liggen. Servië heeft overigens de 1e set gewonnen met 25-21.
Nederland zal tegen China waarschijnlijk gewoon proberen te winnen om in de flow te blijven.
 
WK Volleybal
Servië - Italië 3-1 ( 25-21, 25-19, 23-25, 25-23 )

Als Nederland straks wint van China moeten ze in de halve finale tegen Italië en als Nederland verliest moeten ze tegen Servië.
 
Terug
Bovenaan Onderaan