Overige Sporten

Update: De Olympisch zwemkampioen moest even voorbij het Friese Burdaard stoppen. Hij had er toen 163 van de 200 kilometer op zitten. Zijn begeleidend arts vond het niet langer verantwoord om door te gaan en hij nam het besluit dat Van der Weijden niet verder mocht zwemmen. Achterliggende reden is een verstoorde zoutbalans in het lichaam van Maarten. Door misselijkheid kon Maarten ook geen medicijnen binnenhouden. Bovendien was hij in het water in slaap gevallen, aldus het team dat de zwemmer begeleidt.

Ah wat jammer, maar goed, hij heeft al een prestatie geleverd om U tegen te zeggen.
 
Super is die gast, natuurlijk, en ik doe het hem niet na.

De cynicus in mij vraagt zich af of iedereen ook zo staat te juichen als Rutte besluit om een paar miljard per jaar extra te investeren in wetenschappelijk onderzoek, waarvan een deel naar onderzoek naar kanker kan gaan. Dat zet pas zoden aan de dijk, en dan hoeft deze man zich niet ziek te zwemmen.
 
Super is die gast, natuurlijk, en ik doe het hem niet na.

De cynicus in mij vraagt zich af of iedereen ook zo staat te juichen als Rutte besluit om een paar miljard per jaar extra te investeren in wetenschappelijk onderzoek, waarvan een deel naar onderzoek naar kanker kan gaan. Dat zet pas zoden aan de dijk, en dan hoeft deze man zich niet ziek te zwemmen.

Ik zou juichen.
 
Die Bertens loopt wel te groeien zeg. Zomaar 4 speelsters uit de top 10 verslagen, en dan ook nog is de nummer 1 van de wereld in de finale. Hele knappe prestatie.

En inderdaad, wat een lelijke vaas joh haha. Maar goed, die 5 ton straks op haar bankrekening, zal alles goed maken.
Ze laat nu eindelijk ook zien dat ze niet alleen maar een graveltennister is. Jammer dat ze al 27 is. Ik heb toevallig eens een keer de hele wedstrijd live zitten kijken. Bertens had het zeker in de eerste set erg moeilijk. Ze sloeg veel te veel unforced errors. Maar goed, om dan de zeker niet slecht spelende nummer 1 te verslaan!
Enorm knap. Ik heb uiteindelijk zaterdag ook nog gedoneerd. Sporter van het jaar zal hij niet worden. Het was geen wedstrijd.
Super is die gast, natuurlijk, en ik doe het hem niet na.

De cynicus in mij vraagt zich af of iedereen ook zo staat te juichen als Rutte besluit om een paar miljard per jaar extra te investeren in wetenschappelijk onderzoek, waarvan een deel naar onderzoek naar kanker kan gaan. Dat zet pas zoden aan de dijk, en dan hoeft deze man zich niet ziek te zwemmen.
Het is eigenlijk van de zotte dat zulke acties nodig zijn om geld op te halen. Je kunt ook gewoon doneren aan KWF, ALS, etc. zonder tegenprestatie. Klaarblijkelijk zien mensen liever eerst iemand lijden, voordat er geld gedoneerd wordt.
 
Wat een finale bij de US Open tennis.
Naomi Osaka wint met 6-2 6-4 van Serena Williams.
Het was hoog niveau tennis, totdat de coach van Serena een beweging maakte, wat leek op coaching. Serena kreeg daarvoor een waarschuwing. Maar Serena bleef hierover doorzeuren en sloeg haar racket stuk. Daarvoor kreeg ze een strafpunt en later zelfs een strafgame. Onbegrijpelijk en onsportief gedrag van Serena. Osaka wint overigens wel terecht, want ze was zeker in de eerste set beter.
Ik heb dit echt nog nooit gezien. Zeker niet in een Grand Slam Final.
 
Laatst bewerkt:
Volledig terechte straf. Ze zal de coaching wel niet gezien hebben, maar ze maakt haarzelf volkomen belachelijk.

"You attacking my character and you owe me an apology. You are a liar. You will never umpire on a court with me as long as you live. Give me my apology. You stole a point from me and you're thief too"
"This is not fair. there are a lot of men out here who have said a lot of things and do not get that punishment. Because I am a woman you are going to take this away from me? That is not right."

:lol::lol:

Edit: En nu doe ik er zelf ook aan mee; de aandacht wegnemen van een uitstekend spelende Osaka. Terechte winnares.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nog vreemder dat ze het een probleem vinden dat de coach wat signalen geeft. Laat dan geen coach in het stadion. Wat een zeurpieten. In elke sport mag de coach coachen.
 
Ik vind het nog vreemder dat ze het een probleem vinden dat de coach wat signalen geeft. Laat dan geen coach in het stadion. Wat een zeurpieten. In elke sport mag de coach coachen.

Tja dat zijn nou eenmaal de regels. Bij een grand slam mag niet gecoacht worden. Dat is al heel lang zo. Dus dom van de coach. En dom dat Serena daar over door bleef zeuren.

Bij andere toernooien van de ATP/WTA World Tour mogen de coaches overigens gewoon de baan op tussen de sets door.
 
Tja dat zijn nou eenmaal de regels. Bij een grand slam mag niet gecoacht worden. Dat is al heel lang zo. Dus dom van de coach. En dom dat Serena daar over door bleef zeuren.

Bij andere toernooien van de ATP/WTA World Tour mogen de coaches overigens gewoon de baan op tussen de sets door.
Maar hij zit wel in het stadion? Dat is toch vragen om problemen?
 
Scheidsrechters zijn een apart volk. Hoewel Serena overduidelijk last had van post-natale emotie-aanvallen had die meneer op die stoel wel een klein beetje normaal kunnen doen. Communiceren is blijkbaar geen hoofdvak van hem. Hij maakte er een wedstrijdje Serena-scheidsrechter van. Doet een beetje denken aan Bas Nijhuis.
 
Maar hij zit wel in het stadion? Dat is toch vragen om problemen?
Dat zou je denken. Wat als hij met zijn vingers langs zijn pet gaat; is dat dan een instructie of coachen? En als hij net zoals veel voetbalsupporters iets roept, is dat dan ook coachen? Of een applaus, is dat dan een bevestiging dat het gied gaat, dus coachen?
Lijkt me typisch zo'n gevalletje "normaal letten we er niet zo op, maar in jouw geval gaan we er even moeilijk over doen"
 
Dat zou je denken. Wat als hij met zijn vingers langs zijn pet gaat; is dat dan een instructie of coachen? En als hij net zoals veel voetbalsupporters iets roept, is dat dan ook coachen? Of een applaus, is dat dan een bevestiging dat het gied gaat, dus coachen?
Lijkt me typisch zo'n gevalletje "normaal letten we er niet zo op, maar in jouw geval gaan we er even moeilijk over doen"
Precies.
 
Dat zou je denken. Wat als hij met zijn vingers langs zijn pet gaat; is dat dan een instructie of coachen? En als hij net zoals veel voetbalsupporters iets roept, is dat dan ook coachen? Of een applaus, is dat dan een bevestiging dat het gied gaat, dus coachen?
Lijkt me typisch zo'n gevalletje "normaal letten we er niet zo op, maar in jouw geval gaan we er even moeilijk over doen"
Precies dit. En hoewel Serena duidelijk niet in haar normale gemoedstoestand verkeerde mag je je afvragen wat die gast op die stoel aan het doen was. "Ik ben de baas en de regels zijn de regels" gedrag.
 
Precies dit. En hoewel Serena duidelijk niet in haar normale gemoedstoestand verkeerde mag je je afvragen wat die gast op die stoel aan het doen was. "Ik ben de baas en de regels zijn de regels" gedrag.
Ik vind dat toch wat makkelijk. Tuurlijk, dit is een wat strengere scheidsrechter, maar als Serena niet bleef doorzeuren, en gewoon door ging spelen was er niks aan de hand geweest. Dit was gewoon heel onsportief van Serena.
 
Laat de manwijf Serena lekker met de mannen spelen, ze is tenslotte mannelijker dan 90% van alle mannen daar. :braak:
 
Genoeg over dat tennis nu. Heeft er iemand gezien wat er vandaag is gebeurd bij de GP van San Marino in de Moto2-klasse? Poging tot moord als je het mij vraagt. Voor het geval niemand iets heeft meegekregen, hier de uitleg: coureurs Fenati en Manzi krijgen het met elkaar aan de stok in een bocht, waarna Fenati op een recht stuk met een snelheid van 200 per uur bij Manzi, die hij inhaalt, in de voorrem knijpt. Waanzin!
 
Terug
Bovenaan Onderaan