Noni Madueke (A)

Zijn invalbeurten van de laatste twee wedstrijden...:(
Simpelweg onvoldoende.
Erg gericht op zichzelf. Zonder toegevoegde waarde voor het team.
En vervolgens, indirect, via de 'media' laten weten dat hij vertrekt als hij niet meer speeltijd krijgt....
Ik weet het niet.
Ik was fan van hem, en nu nog steeds.
Maar hij stelt mij nu teleur.
Niet te veel naar de media luisteren, dat helpt een boel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zijn invalbeurten van de laatste twee wedstrijden...:(
Simpelweg onvoldoende.
Erg gericht op zichzelf. Zonder toegevoegde waarde voor het team.
En vervolgens, indirect, via de 'media' laten weten dat hij vertrekt als hij niet meer speeltijd krijgt....
Ik weet het niet.
Ik was fan van hem, en nu nog steeds.
Maar hij stelt mij nu teleur.
Waar dan?
 
Ah, oud nieuws, dacht dat ie vandaag iets had laten doorschemeren. Daarbij, dit is het 'gevoel' van een clubwatcher, geen vaststaand gegeven.
Inderdaad.

( Andere discussie waarschijnlijk: wat zijn de bijdragen van een clubwatcher eigenlijk waard? )

Ik ben fan van Madueke.
En als ik Roger Schmidt mag geloven, dan blijft hij:

'
“Hij heeft heel veel potentieel, maar had nog wat ervaring nodig. Die ervaring heeft hij dit seizoen op kunnen doen”, aldus Schmidt. “Zijn potentieel voetballend gezien kan nog beter ontwikkeld worden, maar ook mentaal gezien. Hij moet nog completer worden en betrouwbaarder als een teamspeler tactisch gezien. Dat kan hij hier leren.”

Volgens Schmidt kan die ruimte er voor Madueke er ook zeker komen. “Als hij zich goed ontwikkelt, kan hij een heel belangrijke speler voor PSV gaan worden”, zo gaf hij aan.

Schmidt sprak nog niet met de aanvaller over de vele transfergeruchten. “We praten veel met elkaar, maar niet over de geruchten in de media”, zei hij daarover. “Ik heb ze gelezen, maar voor mij is het duidelijk dat hij blijft.” Tal van clubs worden met het toptalent in verband gebracht. '


Bron

Terug naar de media dus: de clubwatcher uit zich op een andere manier dan de trainer.

( Maar jeetje, aan de andere kant, als het waar is: twintig miljoen! )
 
Dat weet hij dan aardig te verbergen de laatste wedstrijden.
Ja, daarin speelt hij niet zo goed meer. Ik doe even wat amateurpsychologie: deukje in het zelfvertrouwen doordat Schmidt anderen de voorkeur geeft en zijn speeltijd aanzienlijk vermindert, waar voor de buitenwereld geen goede reden voor lijkt te zijn?
 
Ja, daarin speelt hij niet zo goed meer. Ik doe even wat amateurpsychologie: deukje in het zelfvertrouwen doordat Schmidt anderen de voorkeur geeft en zijn speeltijd aanzienlijk vermindert, waar voor de buitenwereld geen goede reden voor lijkt te zijn?
Dan heeft ie niks in de topsport te zoeken?
 
Ja, daarin speelt hij niet zo goed meer. Ik doe even wat amateurpsychologie: deukje in het zelfvertrouwen doordat Schmidt anderen de voorkeur geeft en zijn speeltijd aanzienlijk vermindert, waar voor de buitenwereld geen goede reden voor lijkt te zijn?
Kan maar mijn gevoel zegt me dat de laatste twee wedstrijden een weergave zijn van de training. Op dit moment is Vertessen iets beter in vorm en is Madueke zoekende naar zijn vorm. Wat gezien zijn leeftijd ook gewoon prima mag. Voor de winterstop was het een beest en nu even wat minder. Dat kan en mag. Als hij blijft werken dan kan hij basisspeler worden bij PSV.

Doet hij dit niet dan zie je dat concurrentie zijn plek kan innemen. Nu in de vorm van Vertessen. Ook mooi om te zien dat die jongen stappen maakt.
 
Een topsporter is ook maar een mens, zeker een jochie van 19. Ook topsporters hebben zelfvertrouwen nodig.
Ja, maar als je zelf minder traint dan moet de trainer dat niet belonen met speeltijd, Schmidt schrijft m niet af, verwacht slechts meer inzet, lijkt mij niet dat dat teveel gevraagd is.
 
Ja, daarin speelt hij niet zo goed meer. Ik doe even wat amateurpsychologie: deukje in het zelfvertrouwen doordat Schmidt anderen de voorkeur geeft en zijn speeltijd aanzienlijk vermindert, waar voor de buitenwereld geen goede reden voor lijkt te zijn?
En dan even wat amateurpsychologie terug: het is ook iets anders als je vers een keer in het eerste staat, verwachting zijn 0 en alles wat goed gaat is meegenomen. En dan moet je erin en men verwacht dat je levert wat je al hebt laten zien en meer.
En laten we niet vergeten, van Nistelrooy, een van de beste Nederlandse spitsen ooit kwam pas rond zijn 22ste bij PSV.
 
Dus een jeugdspeler die vorig seizoen eens aan het eerste mocht snuffelen, is dit seizoen een waardig selectie lid geworden. En zou zomaar kunnen dat ie volgend seizoen écht doorbreekt waardoor de trainer niet meer om hem heen kan. Is dit niet een mooi pad voor een jonge speler? Is dit niet de reden waarom hij voor een opleiding buiten Engeland heeft gekozen? Waarom zou de club dan opeens voor hem alles opzij moeten zetten, alles ruimte aan hem geven? We hebben het niet over Ronaldo of Robben.
Zat spelers die boos zijn vertrokken. Aisatti, Bakkali, Bazoer....buiten Graas-Jan is niks écht geslaagd. Hopelijk maakt Madueke en verstandige beslissing en blijft ie nog 2 jaar. Hopelijk breekt hij door, en wordt hij de volgende Bergwijn/Memphis. Hopelijk verkoopt PSV hem nu nog niet.
Dat een jonge speler er een keer naast staat, lijkt mij geen ding. Als je als club dat niet meer kunt doen, dan stop er maar mee. Dan ben je klaar voor de sloop.
 
Het lijkt me zo onlogisch om niet goed te trainen. Ik heb altijd het idee dat Schmidt dat als smoes gebruikt.
Ik kan me juist weer niet indenken dat een trainer dat excuus gebruikt.
Welke speler zou dat nou pikken? Dat de trainer volledig uit de lucht gegrepen iets publiekelijk zegt over hoe je traint, terwijl je zelf toch t idee hebt dat je heel goed aan t trainen bent.

Waarom zou niet goed trainen onlogisch zijn? Daar kunnen nogal wat factoren meespelen waarom een trainer wat meer verwacht van een speler op de training.
 
Ik kan me juist weer niet indenken dat een trainer dat excuus gebruikt.
Welke speler zou dat nou pikken? Dat de trainer volledig uit de lucht gegrepen iets publiekelijk zegt over hoe je traint, terwijl je zelf toch t idee hebt dat je heel goed aan t trainen bent.

Waarom zou niet goed trainen onlogisch zijn? Daar kunnen nogal wat factoren meespelen waarom een trainer wat meer verwacht van een speler op de training.
Als je een uur per dag moet werken, waarom zou je je dat uur niet volledig inzetten? Ik zou dat maar raar vinden.
 
Als je een uur per dag moet werken, waarom zou je je dat uur niet volledig inzetten? Ik zou dat maar raar vinden.
Ik was als puber (tm begin 20 duurde dat wel (a)) ook prima in staat om geen inzet te tonen, terwijl ik zelf vond dat ik wel inzet toonde.

Maar t kan ook iets anders dan inzet zijn.
Bepaalde aanwijzingen niet uitvoeren, of niet goed genoeg, bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan