Nederlands Elftal

Je kunt kritisch zijn op De Jong, en het is inderdaad een beperkte spits. Maar dat hij niet bij Oranje zit, maar Wout Weghorst wél, voelt toch wel als verdwaald zijn in een groot, duister woud...
Ik denk dat Koeman spelers heeft geselecteerd die in vorm zijn en met veel loopvermogen zijn spelopvatting kunnen praktiseren op het veld. Dost wordt de 1e spits en voor de backup geeft ie voorkeur aan iemand die zich blijft “ontwikkelen”. De Jong kent hij al, die AZers wil hij nu aan het werk zien.
Verder wordt psv toch zoals ik al zei afgestraft voor de manier van spelen. In principe zouden de Jong, Bergwijn en van Ginkel er ook bij moeten zitten. Maar Ginkel is niet echt fit en de Jong komt nu pas een beetje op stoom. Bergwijn had er gewoon bij moeten zitten en had er ook gewoon bij gezeten indien hij bij Ajax of AZ had gezeten die beter voetbal spelen.
 
Als je zo de selectie ziet, zou je een degelijk en zelfs sterk Oranje moeten kunnen neerzetten. Een elftal zonder wereldtop, maar ook zonder echt zwakke plekken - Ik voorspel dat menig vooraf hoger aangeslagen teams zich erop stuk spelen. Alleen de spitspositie... Dost is dan wel een doelpuntenmachine, maar echt voor in de 16. Wat heb je daaraan als je 5-3-2 speelt... Je hebt dan snelle, diepgaande aanvallers nodig..Misschien Depay in de spits?
 
Als je zo de selectie ziet, zou je een degelijk en zelfs sterk Oranje moeten kunnen neerzetten. Een elftal zonder wereldtop, maar ook zonder echt zwakke plekken - Ik voorspel dat menig vooraf hoger aangeslagen teams zich erop stuk spelen. Alleen de spitspositie... Dost is dan wel een doelpuntenmachine, maar echt voor in de 16. Wat heb je daaraan als je 5-3-2 speelt... Je hebt dan snelle, diepgaande aanvallers nodig..Misschien Depay in de spits?
Ik volg Depay niet meer, maar als hij nog steeds alle ballen komt halen en zich vervolgens vast loopt, dan lijkt het mij niet de beste keuze.
 
Jeroen Zoet staat vanavond in de basisopstelling tegen Engeland.

Opstelling Nederlands Elftal: Zoet; Hateboer, De Vrij, Van Dijk, De Ligt, Van Aanholt; Wijnaldum, Strootman; Pröpper, Promes en Depay.
 
Terug
Bovenaan Onderaan