Nederlands Elftal

Er wordt het een en ander geprobeerd. Dus echt conclusies trekken kan niet, al spreken de uitslagen voor zich. Zoet is toch niet afgeschreven, lijkt me? De keepers waren (denk ik) niet doorslaggevend in deze uitslagen?

Ik heb overigens de wedstrijd niet gezien. Was het een beetje aan te gluren?
Ik heb wat van de 2e helft gezien, daar had Cillessen toch wel een paar goede ingrepen waarvan ik mij afvraag of Zoet die gehad had.
 
Ik heb wat van de 2e helft gezien, daar had Cillessen toch wel een paar goede ingrepen waarvan ik mij afvraag of Zoet die gehad had.

Tja, Cillessen heeft het geluk dat hij een paar reddingen maakt en dat Oranje wint. dan blijft zoiets natuurlijk langer hangen.
 
Als je kijkt naar PSV en wat we buiten Zoet zouden kunnen bieden aan Oranje kom je qua Nederlanders in de selectie uit op een paar namen. De Jong, Brenet, Hendrix, Bergwijn, Ginkel en Ramselaar. Ik denk dat we allemaal wel zien dat Ramselaar tekort komt. Mag het met jong Oranje proberen, maar echte ontwikkeling zie je bij hem niet. Hendrix is een stabiele kracht, maar is qua positie beperkt. Kan ook alleen maar als controleur spelen. Zou wat mij betreft wel eens opgeroepen mogen worden (al is het maar voor een oefenpotje). Wellicht volgend seizoen als hij het ook Europees zou kunnen laten zien.
Brenet, daar hoeven we geen woorden aan vuil te maken. Dat gaat nooit gebeuren. Maakt teveel fouten als back.
Blijven over (buiten Zoet dan) de Jong en Ginkel. De laatste zal er normaal gesproken wel bij zitten denk ik zo. De Jong zal enkel als reserve erbij komen. Een soort rol die Lammers nu bij ons heeft.
Bergwijn is er eentje voor de toekomst. Hoewel, als `ik denk dat ik er al ben maar stiekem ben ik nog aan het prutsen` Kluivertje een kans krijgt had Bergwijn er op zeker bij moeten zitten. Omdat ie gewoonweg op dit moment beter speelt dan het zoontje van onze topchauffeur..

Meer kan ik er ook niet van maken. Wellicht zou Locadia als ex psv`er nog erbij kunnen komen. Lijkt me niet minder dan bijvoorbeeld Kluivert. Wie weet bij de volgende potjes?
 
Laatst bewerkt:
Het is wel duidelijk hoe wanhopig half Nederland heeft gesmacht naar een goed potje voetbal. Ze winnen een oefenpotje en het lek is weer helemaal boven. Het Ajax-effect zullen we het maar noemen. Volgende keer een potje verliezen en is het weer #KoemanOut

Overigens heeft Pröpper zich geweldig ontwikkeld in Brighton, dat was me al langer duidelijk. Misschien opent het een keer de ogen van al die verwende jochies dat ze niet meteen maar naar een topclub moeten gaan omdat ze dan nog meer patta's kunnen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel duidelijk hoe wanhopig half Nederland heeft gesmacht naar een goed potje voetbal. Ze winnen een oefenpotje en het lek is weer helemaal boven. Het Ajax-effect zullen we het maar noemen. Volgende keer een potje verliezen en is het weer #KoemanOut

Overigens heeft Pröpper zich geweldig ontwikkeld in Brighton, dat was me al langer duidelijk. Misschien opent het een keer de ogen van al die verwende jochies dat ze niet meteen maar naar een topclub moeten gaan omdat ze dan nog meer patta's kunnen kopen.

Ja, dat viel mij ook al op. Na de wedstrijd tegen Engeland werd er al voorgesorteerd op nog een decennium zonder EK's of WK's, en nu "zouden we er zeker bij moeten zijn".

Het zal ook wel uitmakendat het voor Oranje en Koeman een "erop of eronder"-wedstrijd was, en voor Portugal een reguliere oefenwedstrijd.
 
Het is wel duidelijk hoe wanhopig half Nederland heeft gesmacht naar een goed potje voetbal. Ze winnen een oefenpotje en het lek is weer helemaal boven. Het Ajax-effect zullen we het maar noemen. Volgende keer een potje verliezen en is het weer #KoemanOut

Overigens heeft Pröpper zich geweldig ontwikkeld in Brighton, dat was me al langer duidelijk. Misschien opent het een keer de ogen van al die verwende jochies dat ze niet meteen maar naar een topclub moeten gaan omdat ze dan nog meer patta's kunnen kopen.

Laat nog eens zien wat wij aan kwaliteit zijn kwijtgeraakt in slechts drie jaar tijd. Stel je eens een middenveld voor met Pröpper, Guardado en Wijnaldum...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is wel duidelijk hoe wanhopig half Nederland heeft gesmacht naar een goed potje voetbal. Ze winnen een oefenpotje en het lek is weer helemaal boven. Het Ajax-effect zullen we het maar noemen. Volgende keer een potje verliezen en is het weer #KoemanOut

Overigens heeft Pröpper zich geweldig ontwikkeld in Brighton, dat was me al langer duidelijk. Misschien opent het een keer de ogen van al die verwende jochies dat ze niet meteen maar naar een topclub moeten gaan omdat ze dan nog meer patta's kunnen kopen.
Dat EK van 2020 gaan we gewoon winnen! ;)
 
Ja, dat viel mij ook al op. Na de wedstrijd tegen Engeland werd er al voorgesorteerd op nog een decennium zonder EK's of WK's, en nu "zouden we er zeker bij moeten zijn".

Het zal ook wel uitmakendat het voor Oranje en Koeman een "erop of eronder"-wedstrijd was, en voor Portugal een reguliere oefenwedstrijd.
Nou de Portugezen waren anders behoorlijk geïrriteerd en Ronaldo liep er als een gefrustreerd pubertje op het veld. Ik heb niet gezien dat ze minder provocerend waren of minder aan matennaaierij deden.
 
Dat er niemand van PSV speelt, is gewoon helaas terecht. Wordt gewoon hard gestraft voor het dramatische voetbal wat we de hele jaar laten zien. Al maak ik me geen zorgen dat Bergwijn in de toekomst er echt wel bij gaat zitten, en zijn debuut gaat maken. Moet zich gewoon ff rustig doorontwikkelen bij PSV, en dan komt het goed. Op zo De Ligt, kan ik best jaloers zijn. Ja, kerel heeft fouten gemaakt in het begin, maar ontwikkelt zich zo snel en best aardig, dat die ook weer voor meer dan 40 miljoen verkocht zal worden. Onze grote talent in de verdediging Obispo, is een jaar ouder dan De Ligt, en die moet bij ons nog altijd geduldig wachten.

Ook kunnen we helaas zeggen dat Zoet wederom niet de eerste keeper gaat worden van Oranje.

Gisteren zag het er zonder bal, en met bal, er allemaal erg goed uit. Van Dijk, De Ligt en Memphis. Deze 3 zijn wel zeker van hun basisplaatsen onder Koeman. Ook altijd een creativiteit opstellen op het middenveld, Propper dus, daardoor speelde Gini veel en veel beter. Nooit meer Strootman en Gini samen op het middenveld, werkt niet, al blijf je het honderd keer proberen, gaat niet werken. Van Ake in een driemans verdediging was ik niet onder de indruk. Met Tete en Hateboer, als opkomende backs op rechts zit je denk ik wel goed. Al zou ik die Fosu-Mensah daar eens willen zien. Op links beetje magertjes met Vilhena en Van Aanholt.

Afijn, aardig begin onder Koeman. Tegen Engeland verlies je dan wel nipt, en drie dagen later win je van Portugal met 0-3. Ben verder benieuwd naar dit Oranje onder Koeman.
Ja fantastic game;)
Misschien doen Obispo en Bergwijn het inderdaad later goed of koopt PSV nieuwe spelers. Een blessures of een speler uit vorm, speel je zo weer met een PSVer. Van Ginkel misschien nog.

Dit was ook maar 1 goede wedstrijd. Hopelijk gaat Koeman er wat moois van maken.
 
Nou de Portugezen waren anders behoorlijk geïrriteerd en Ronaldo liep er als een gefrustreerd pubertje op het veld. Ik heb niet gezien dat ze minder provocerend waren of minder aan matennaaierij deden.

Voetbal volgens de zogenaamde "Portugese school".
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is wel duidelijk hoe wanhopig half Nederland heeft gesmacht naar een goed potje voetbal. Ze winnen een oefenpotje en het lek is weer helemaal boven. Het Ajax-effect zullen we het maar noemen. Volgende keer een potje verliezen en is het weer #KoemanOut

Overigens heeft Pröpper zich geweldig ontwikkeld in Brighton, dat was me al langer duidelijk. Misschien opent het een keer de ogen van al die verwende jochies dat ze niet meteen maar naar een topclub moeten gaan omdat ze dan nog meer patta's kunnen kopen.
Nou, inderdaad hè. Zo is het niks en zo is het weer fantastisch.

Misschien moet Nederland ook afstappen van het "moeten spelen bij je club". Dat klinkt allemaal heel logisch, maar je schrijft dan toch al weer sneller spelers af. Dat doet IJsland ook niet.

Eerlijk is eerlijk. Je kunt beter die eikel van een Cilissen, die bij Barca traint, oproepen dat Padt of die keeper van AZ. En zo zijn er natuurlijk meer voorbeelden.

Verder ben ik net als vrijdag rustig gebleven en zien we wel waar het Oranjeschip met kapitein Koeman strandt.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...iet-direct-roepen-dat-we-wereldtop-zijn-.html

"We hebben in Nederland genoeg talent, dat heb ik altijd gezegd. Maar laten we wel een beetje rustig blijven", zegt Haan in het Algemeen Dagblad. "Niet direct van de daken gaan roepen dat we weer bij de wereldtop gaan horen. Maar inderdaad, het was lang geleden dat we weer eens op een positieve manier in het nieuws zijn."

Met Virgil van Dijk staat daar een topspeler van Liverpool.

En Matthijs de Ligt natuurlijk, het grootste talent van Europa op die positie

Lekker Arie
 
De 2e helft was weer dramatisch.Gelukkig dat Kluivertje niets maar dan ook niets liet zien...
Speelde ook maar 10 minuutjes en in een fase waarin Portugal er graag eentje wilde maken waardoor Oranje niet echt aan te pas kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan