Nederlands Elftal

Prima wedstrijd. Toch werd er weer, traditioneel bijna, onnodig vaak breed en terug gespeeld. Duidelijk ook dat Clasie daarin verder is dan spelvertrager Blind. Toch best een leuke wedstrijd om naar te kijken, voornamelijk door Robben.
 
Deze keer is Veltman in ieder geval niet de mist in gegaan. :D

Met PSV als hofleverancier de grootste overwinning van de laatste tijd. ;)
 
Tja, ze scoren en houden zelf de 0. Het Bruma-effect.

Viel het jullie trouwens ook op dat de verslaggever die iedere gemaakte fout de naam van een PSV-er noemde, wel leuk dat hij het bij de herhaling telkens niet juist bleek te hebben en moest corrigeren! :logo:
 
Memphis opnieuw dramatisch, hij is na zijn blessure nog niet de oude Memphis.
Bruma werd niet echt getest. Willems deed het redelijk maar wacht steeds veel te lang met zijn handelingen en beslissingen. Komt allemaal veel te non- chalant over. Gini viel goed in, fris en fruitig. Had van mij eerder mogen invallen.
 
Memphis opnieuw dramatisch, hij is na zijn blessure nog niet de oude Memphis.
Bruma werd niet echt getest. Willems deed het redelijk maar wacht steeds veel te lang met zijn handelingen en beslissingen. Komt allemaal veel te non- chalant over. Gini viel goed in, fris en fruitig. Had van mij eerder mogen invallen.

Ha, nog eens eens met jouw post vandaag.

Willems toonde niet het zelfvertrouwen dat hij de laatste weken bij PSV wel laat zien. Toch een beetje zenuwachtig, denk ik.
 
Ik vond het niet best, ondanks de 6-0.Het spel oogde traag en er waren veel foute passes. Er werden ook relatief veel kansen weggegeven aan dit zeer matige team. Een hakbal van Robben waaruit balverlies ontstond en waarbij de tegenstander zo kon scoren of vrije trappen die werkelijk huizenhoog overgingen. Ik zie hier nog geen ommekeer hoewel ik er van overtuigd ben dat oranje zich gemakkelijk gaat plaatsen. Dus geen paniek. Paniek!
 
Laatst bewerkt:
Oranje is toch te kwetsbaar als er een paar spelers niet bij zijn. Strootman is een belangrijke schakel die een wereld van verschil kan maken. Experiment met Van Persie en Huntelaar voorin vind ik gewoon heel geslaagd en eigenlijk belachelijk dat deze twee praktisch nooit samen hebben gespeeld in Oranje. Robben moet je gewoon de vrijheid geven om de gaten in te duiken op links of rechts. Zo ziet voor mij de ideale Oranje uit richting EK:

---------------------------------------Cilisen---------------------------------------

Vd Wiel----------------Vlaar--------------------------De Vrij-------------Willems

---------------------------------------Clasie---------------------------------------

---------------------Gini---------------------------------Strootman---------------

Robben -------------------Huntelaar -----------Van Persie---------------Robben


Zeker tegen de mindere tegenstanders kun je het beste een voetballende middenvelder met de punt naar achteren opstellen. Op het EK kun je eventueel overschakelen op De Jong. Blind vind ik te traag qua handelingssnelheid. Clasie heeft zich goed ontwikkeld. Rechts op het middenveld twijfel ik tussen Gini en Afellay, beide hebben een groot loopvermogen wat belangrijk is als rechtermiddenvelder op een driemans middenvelder met de punt naar achteren. Het liefst kloon je Strootman en stel je hem ook rechts op. Gini heeft op WK laten zien ook te beschikken over verdedigende kwaliteiten, dus hij krijgt van mij voorlopig de voorkeur, maar ik zou het laten afhangen van vorm. Naast Vlaar zou ik ook kiezen voor centrumverdediger die het meest in vorm is. De Vrij krijgt het vertrouwen omdat hij gewoon een heel goed WK heeft gedraaid. Willems ontwikkelt zich uitstekend, hij moet zich op de trainingen echt focussen op de verdedigende aspecten, dan kan hij zomaar de internationale top halen. Van de Wiel is gewoon basisspeler bij een internationale topclub, die moet je altijd opstellen.

Al met al hebben we gewoon best een aardig elftal met veel talenten die niet in de selectie zitten maar zich richting EK zomaar kunnen aandienen (Maher, Van Ginkel, Van Beek etc). Depay is voor mij eerste stand in voor Robben. Zou hem niet zo snel opstellen met Robben, want daarmee zou je van persie of Huntelaar eruit moet halen en dan zijn we gewoon een stuk minder gevaarlijk voor het doel. Van persie zou de afgelopen jaren gewoon een stuk beter hebben gerendeerd met huntelaar in het team, daarvan ben ik gewoon overtuigd. Hij heeft een bliksemafleider nodig, die had ook bij Arsenal (Henry) en united (Rooney) in zijn beste jaren. Ik zie het dus op zich wel positief in.
 
Oranje is toch te kwetsbaar als er een paar spelers niet bij zijn. Strootman is een belangrijke schakel die een wereld van verschil kan maken. Experiment met Van Persie en Huntelaar voorin vind ik gewoon heel geslaagd en eigenlijk belachelijk dat deze twee praktisch nooit samen hebben gespeeld in Oranje. Robben moet je gewoon de vrijheid geven om de gaten in te duiken op links of rechts. Zo ziet voor mij de ideale Oranje uit richting EK:

---------------------------------------Cilisen---------------------------------------

Vd Wiel----------------Vlaar--------------------------De Vrij-------------Willems

---------------------------------------Clasie---------------------------------------

---------------------Gini---------------------------------Strootman---------------

Robben -------------------Huntelaar -----------Van Persie---------------Robben

Elftal of twaalftal? Je hebt Robben en zijn broer opgesteld. :D
Wel lekker aanvallend dan met Robben op links en op rechts. :)
 
Elftal of twaalftal? Je hebt Robben en zijn broer opgesteld. :D
Wel lekker aanvallend dan met Robben op links en op rechts. :)

Robben is minsten evengoed als twee andere buitenspelers, dus in die zin spelen we zeker met 12 man. Maar ging mij er meer om dat je Robben een vrije rol geeft op links of rechts (niet in het midden welteverstaan, anders loopt hij Van Persie en Huntelaar in de weg).
 
10392540_158484967655519_1576365639898191942_n.jpg


Tegenreactie van Van Der Wiel
 
Als Hiddink vertrekt kan het niet mogelijk zijn dat zijn assistent de vlag overneemt, want dan heeft die droplul ook gefaalt......

Zei de fan van de club die na het vertrek van Fred Rutten het stokje overgaf aan assistent-coach Cocu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan