Ik merk dat het weer richting België gaat.

Je doet ze toch tekort. Basis 11 is gewoon favoriet-materiaal. Favoriet ben je dan ook gewoon op basis van de aanwezige kwaliteiten. Hoe ze daar mee omgaan is een andere vraag. Jij noemt nu vooral reservekrachten trouwens. Jou mening over Alderweireld deel ik niet. Hij laat bij de Saints zien een uitstekend verdediger te zijn. Maar goed, de basis 11:
Hazard - Origi - Mirallas
----------------------
---Witsel-de Bruyne--
---------------------
-----Nainggolan------
---------------------
Jan-Vince-Toby-Meunier
---------------------
------Courtois--------
Axel Witsel is een graaier en zit zijn geld te tellen in Rusland. Naar mijn mening onbegrijpelijk, want hij kon ook via Benfica naar de top (Arsenal etc.) waar het salaris ook gewoon goed is. Bekend is dat het salaris in Rusland dusdanig hoog dat de verleiding niet is te weerstaan... Nou is Zenit niet een misselijk clubje (ja ik had het mis!), maar speler bij pakweg Juventus staat toch beter op je CV. Fellaini laat zien dat hij voor de absolute top tekort komt maar een prima speler is voor de subtop. Benteke, Mertens, Mirallas, Lombaerts, Vermaelen, Chadli, Dembéle idem dito. België liet op het WK niet zo bijzonder veel zien (op de wedstrijd tegen de VS na). Op zich vind ik dat niet heel onlogisch op een eerste eindtoernooi in jaren, maar ok, ik had ook meer verwacht. En ik wil ook even opmerken dat ze zich desondanks 'gewoon' bij de beste 8 van de wereld hebben geschaard. Grootste deel hangt wat mij betreft af van de coach. Wilmots laat zijn team behouden spelen, is bang om te verliezen. Lekker handig als je daar het team niet voor hebt. In de media zegt hij wel stoer dat hij gaat aanvallen, de 'hollandse school' gaat toepassen, maar in de praktijk zie ik dat niet terug.
De tijd om te oogsten was er natuurlijk nog niet in 2010 en in 2012. De beste spelers uit de vaste spelerskern, ik noem Kompany, Vertonghen, Dembélé, afijn je kent ze wel, waren net talent af. Daarnaast kwam er een heel talentvolle lichting opzetten die veel potentie had (heeft) maar waar je nog niks van kon verwachten. Inmiddels zijn de vaste kern de dragende krachten en kunnen die talenten van toen nu het verschil maken. Wat mij betreft kan je deze generatie pas echt afrekenen op het EK-2016 en het WK 2018. In feite kan er best minimaal twee keer een halve finaleplek worden gevraagd. Daarnaast komt er ook weer een aardige lichting aan (achter de Hazard 1/de Bruyne-lichting). Spelers als Denayer (alleen die naam al), Thorgan Hazard, Januzaj, Origi, Batshuayi, Engels, De Bock, Tielemans, Praet, Ferreira Carrasco zijn best wel aardig.